September 15, 2015

آیا سوئد کشوری پرگناه است؟+۱۸

آیا سوئد کشوری پرگناه است؟

folkeochulla
در میانه‌ی قرن بیستم تمام جهان سوئد را پرگناه‌ترین کشور دنیا می‌شناخت. اوا لننه‌من درباره ی سه دهه آزاداندیشی که سوئد را از بنیان تغییر داد، توضیح می‌دهد: الان ما در نمایشگاه “گناه سوئدی” در موزه‌ی الکل هستیم. اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند یک عکس بزرگ از دو نفر است که روی چمن دراز کشیده‌اند و آماده‌ی بوسیدن یکدیگر هستند. این عکس صحنه‌ای از یک فیلم به نام “او یک تابستان رقصید” ساخته‌ی آرنه متسون است. این فیلم که در سال ۱۹۵۱ ساخته شد یکی از دلایلی‌ست که بحث درباره‌ی موضوع “گناه سوئدی” آغازشد.

در حقیقت فیلم “او یک تابستان رقصید” آغازگر اسطوره‌سازی درباره‌ی موضوع “گناه سوئدی” بود. در این فیلم برای نخستین بار در تاریخ فیلم‌سازی سوئد یک صحنه‌ی جنسی میان دو جوان مجرد رخ‌ می‌داد. البته تصویری از رابطه‌ی جنسی بین این دو جوان نشان داده نمی‌شد اما به هرحال این فیلم با این ساختارشکنی موفقیت بزرگی در سوئد و نیز خارج از سوئد به‌دست آورد.
چهار سال بعد از ساخته‌شدن این فیلم یعنی در سال ۱۹۵۵ آموزش مسائل جنسی در مدارس سوئد اجباری شد. این تصمیم سوئد، جهان را شکه کرد. در این زمان روزنامه‌ی “تایم” در بریتانیا گزارشی منتشر کرد که در آن سوئد کشوری روبه‌زوال توصیف شده‌بود. جو دیوید براون، روزنامه‌نگار این نشریه اظهار کرده‌بود که هیچ کسی تلاش نمی‌کند تا به جوانان سوئدی بگوید که رابطه‌ی جنسی پیش از ازدواج اشتباه‌است و زنان ازدواج‌نکرده‌ای که مادر شده‌اند، نفرت‌انگیزند.
1 (1)
اوا لننه‌من در این باره می‌گوید: به این ترتیب با این مثال می‌بینیم که سوئد چه‌طور مسیر تغییر را طی کرده‌است. نباید فراموش کرد که دهه‌یی که درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم دهه‌ی ۵۰میلادی‌ست که جنگ سرد در جریان است و سوئد به عنوان یک کشور سوسیالیست در جهان شناخته می‌شود. وجود آزادی‌های جنسی در سوئد به این صورت در جهان تعبیر می‌شد که وقتی دولت برای همه‌چیز تصمیم بگیرد، اخلاقیات از بین می‌رود و همه‌ی مردم از زمان تولد تا زمان مرگ در کنترل دولت هستند. مسئله‌ی آموزش جنسی در مدارس از دهه‌ی ۳۰میلادی به بحث گذاشته‌شده‌بود و جامعه‌ی سوئد در دهه‌ی ۵۰ آمادگی کامل پذیرش آن را داشت.
در کنار این موضوع سوئدی‌ها اما از بالابودن مصرف الکل در سوئد شرمسار بودند. تا سال۱۹۵۵ مصرف الکل با تدارک دفترچه‌هایی کنترل شده‌بود. در حقیقت مردم می‌بایست این دفترچه‌ها را برای خرید الکل به‌همراه می‌داشتند. در این دفترچه جای مهر داشت و میزان خرید الکل با توجه به مسائل مختلفی چون مرد یا زن بودن خریدار، موقعیت اجتماعی او و میزان درآمد و ثروت او تعیین می‌شد. بعد از ازمیان‌برداشتن این دفترچه‌ها در سال ۱۹۵۵، مصرف الکل یکباره بالارفت. شرکت دولتی مشروبات الکلی درسوئد (systembolaget) در سال ۱۹۵۷ یک شرکت را به نام “تولید شراب” راه‌اندازی‌کرد. هدف از به‌راه‌انداختن این شرکت این بود که عادت سوئدی‌ها را در نوشیدن الکل‌های قوی به نوشیدن شراب تغییردهد.
expressenuppslag0809
اوا لننه‌من درموزه‌ی الکل می‌گوید: امروز ما در سوئد در مقایسه با گذشته شراب بیشتر و الکل‌های قوی کمتری می‌نوشیم. لننه‌من می‌افزاید: موضوع الکل همچنین بحث دیگری بود که روزنامه‌های کشورهای دیگر به آن پرداختند. آنها دو مساله‌ی روابط جنسی و مصرف الکل را به نوع سیستم موجود در دولت مربوط دانستند. این روزنامه‌ها می‌نوشتند که در این شرایط مردم احساس نارضایتی می‌کنند و به همین دلیل به رفتارهای غیراخلاقی چون رابطه‌ی جنسی و نوشیدن الکل روی‌می‌آورند.
هرچند که تمام دنیا در دهه‌ی ۵۰ با “گناه سوئدی” شوکه‌ شد اما از دهه‌ی ۶۰ بود که سوئدی‌ها خود تغییراتی را آغازکردند. لننه‌من می‌گوید: دراین زمان که ما در گذار از دهه‌ی ۵۰ و ۶۰میلادی به‌سرمی‌بریم، باید بدانیم انقلاب جنسی در سوئد درحال وقوع‌است. قرص‌های ضدبارداری به زنان این امکان را می‌دهد تا از بارداری‌های ناخواسته جلوگیری کنند و به این ترتیب امکان بیشتری برای حضور آنها در محیط‌های کاری و تحصیلی فراهم می‌شود.
یکی دیگر از فیلم‌هایی که اعتراض‌های بسیاری را در خارج از سوئد به‌دنبال داشت، فیلم “من کنجکاو هستم-  یک فیلم زرد” ساخته‌ی ویلگوت شومن بود. در این فیلم که در سال ۱۹۶۷ ساخته‌شد یک صحنه‌ که در آن هنرپیشگان فیلم، لنا نی‌من و بوریه الستت عریان بودند، نشان‌داده‌شد. وجوداین صحنه به جنجال بزرگی تبدیل‌شد.
این فیلم همچنین به‌دلیل حضور اولوف پالمه در آن به موضوع بحث‌انگیزی در دولت سوئد نیز تبدیل‌شد. پالمه در آن زمان وزیر آموزش‌وپرورش سوئد بود. پالمه در سخنرانی خود در دولت درباره‌ی حضور خود در این فیلم گفت: در بخش مستند فیلم “من کنجکاو هستم-  زرد” مصاحبه‌ای با من درباره‌ی طبقات اجتماعی در سوئد انجام‌شد. حرف‌هایی که من در آن فیلم مطرح می‌کنم با آداب خوب و تربیت معنوی جوانان سازگار است.
Swedish-Massage-Parlour
اوا لننه‌من می‌گوید: این درست در میانه‌ی دهه‌ی ۶۰میلادی‌ست که سوئد خود را با هویت جدیدش بازمی‌یابد. لننه‌من می‌افزاید: وقتی‌که مقاله‌ی روزنامه‌ی “تایم” منتشرشد سفارت سوئد در بریتانیا به آن اعتراض کرد و گفت که مساله‌ای که در آن مقاله آمده واقعیت ندارد. سفارت سوئد اعلام کرد که ما نه تنها فاسد و هرزه نیستیم بلکه تنها برخلاف دیگران عقب‌افتاده نیستیم. مسائل موجود مباحثی‌ست که دیگران از درک آن عاجزند. سوئد دارای یک دموکراسی جنسی است و در این کشور برابری برای همگان وجوددارد. حق جلوگیری از بارداری و سقط جنین متعلق به همه است.
انقلاب جنسی دهه‌ی ۶۰میلادی سوئد را به سوی گسترش این گناه پیش‌برد. سوئد در دهه‌ی ۷۰میلادی به مقصد کارگردانان جهان برای ساخت فیلم‌های پورنو تبدیل‌شد. بیشتر این فیلم‌ها در دالارنا ساخته ‌شد.
پس از سه دهه آزاداندیشی شرایط در دهه‌ی ۸۰میلادی با شیوع بیماری ایدز تغییرکرد. در دهه‌ی ۹۰ خرید و فروش امور جنسی ممنوع‌شد تا به این ترتیب از گسترش روسپی‌گری جلوگیری شود. ازنظر اوا لننه‌من امروز یک ترس از برهنگی در جامعه در حال شکل‌گیری‌ست. 
منبع: رادیو فارسی سوئد

شواهد جدید از اعتیاد هیتلر و سربازان نازی خبر می‌دهند

premierul-marii-britanii-compara-2014-cu-perioada-premergatoare-celui-de-al-doilea-razboi-mondial-691
به گزارش فرادید، در این کتاب به نام «حملۀ همه جانبه» که هفته گذشته به تالیف نورمن اوهلر در آلمان به چاپ رسید، در مورد نقش استراتژیک دارویی متاآمفتامین بنیان که از سال ۱۹۳۷ تحت نام تجاری «پرویتین» توسط نازی‌ها تولید و میان نیروهای مسلح توزیع شد، افشاگری شده است.
این دارو به عنوان قرصی که برای مبارزه با استرس و خستگی طراحی شده و در مصرف کننده احساس سرخوشی ایجاد می‌کند، تبلیغ می‌شد. اوهلر در این مورد توضیح می‌دهد: در ابتدا ارتش متوجه نبود که پرویتین یک ماده مخدر است. سرباز‌ها فکر می‌کردند که مصرف آن مثل خوردن قهوه می‌ماند.
اما رهبران نازی به خوبی از ارزش پرویتین به عنوان یک محرک در هنگام نبرد مطلع بودند. پس از آزمایش این قرص در جریان حمله به لهستان، ارتش آلمان پیش از حمله به فرانسه در بهار ۱۹۴۰، ۳۵ میلیون قرص پرویتین سفارش داد.
حمله به فرانسه جهان را بهت زده کرد. در عرض چهار روز، تانکهای هیتلر بیش از آنچه که ارتش آلمان در طول چهار سال جنگ جهانی اول توانست پیشروی کند، در فرانسه پیشروی کردند. پرویتین به نازی‌های متجاوز کمک می‌کرد تا بیدار مانده، به پیشروی ادامه دهند و احساس خوبی داشته باشند.
اساس یافته‌های اوهلر، ماه‌ها تحقیق در آرشیوهای نظامی آلمان و ایالات متحده بوده است. تاریخ‌نگاران می‌گویند که این یافته‌ها تصور‌ها را درباره نقش نظامی آلمان در زمان جنگ تغییر خواهد داد.
هانس مامسن، تاریخ‌نگار آلمانی می‌گوید: این واقعیت که بلیتزکریگ، جنگی بود که سوخت آن مواد مخدر بود، یک بار دیگر این نظریه را که ارتش آلمان پرهیزکار بوده است را بی‌اساس می‌کند.
در مورد ژنرال اروین رامل، ملقب به «روباه صحرا»، گفته می‌شود که جوری پرویتین مصرف می‌کرده که گویی نقل و نبات بوده است. او در حمله به فرانسه، توسط هیتلر به فرماندهی تانک‌ها گماشته شد.
اوهلر می‌گوید که نازی‌ها مواد مخدر نظیر کوکایین، تریاک و مرفین را که در دهه ۱۹۳۰ به راحتی در آلمان در دسترس بودند را رد می‌کردند و آن‌ها را مواد مخدر «یهودی‌ها» می‌نامیدند. شیمیدان‌ها رایش سوم تشویق شدند تا محرک جایگزینی بیابند که با‌نژاد بر‌تر آریایی‌ها متناسب‌تر باشد. فریتز هاوسچایلد، شیمیدان نازی، موفق به تولید پرویتین شد.
اوهلر می‌گوید: نازی‌ها می‌خواستند که پرویتین به رقیب کوکاکولا بدل شود، مردم آن را می‌خوردند و جواب می‌داد و سرخوش می‌شدند. نازی‌ها برای اینکه مطمئن شوند، میلیون‌ها زن خانه‌دار آلمانی بی‌نصیب نخواهند ماند، شکلاتهایی تولید کردند که حاوی این ماده بود.
آقای اوهلر، در مورد دکتر تئودور مورل، پزشک شخصی هیتلر نیز، و نقش او مسایل جالبی مطرح می‌کند. نویسنده کتاب این مسئله را برملا کرده که مورل توانست با عضویت در حزب نازی پیش از جنگ و فراهم کردن اوراق هویتی جدید، این واقعیت را که یهودی است، پنهان کند.
گفته می‌شود که مورل هیتلر را کامل به مواد مخدر وابسته کرده بود و رهبر نازی در زمان خودکشی‌اش در سال ۱۹۴۵، معتاد بود. اوهلر به یادداشتهای مورل دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد او در یک بازۀ ۱۳۴۹ روزه، مجموع ۸۰۰ تزریق به هیتلر انجام داده است.
هیتلر ۱
یکی دیگر از بخشهای جالب کتاب اوهلر، افشای وابستگی روزافزون هیتلر به «یوکودال» است. یوکودال یک ماده مخدر ضد درد است که تاثیر آن دو برابر مرفین معمولی است. او افشا کرده است که اولین بار پیش از ملاقات با موسولینی در سال ۱۹۴۳ از این ماده به هیتلر داده شد. در آن زمان ایتالیا احتمال خارج شدن از اتحاد با آلمان نازی را سبک و سنگین می‌کرد.
اما پس از دو بار تزریق یوکودال، چنان حس خوبی به رهبر نازی‌ها دست داد که توانست موسولینی را متقاعد به متحد ماندن با آلمان کند.

رهبر نسل‌کشی «تیرا دل فوئگو» در حال شکار سرخپوست در سال ۱۸۸۶

رهبر نسل‌کشی «تیرا دل فوئگو» در حال شکار سرخپوست در سال ۱۸۸۶

تیرادل فوئگو آخرین نقطه‌ قاره آمریکا بود که مهاجران اروپایی وارد آن شدند. آن‌ها برای پرورش گاو و گوسفند و استخراج طلا وارد جنگ با حدود چهار هزار بومی ساکن تیرا دل فوئگو شدند. تنها حیوان اهلی این قوم شکارچی نوعی روباه بود که گونه وحشی آن‌ها مدتها قبل از خاک اصلی آمریکای جنوبی منقرض شده بود. نسل روباه‌های تیرا دل فوئگو در اوایل قرن بیستم و نسل انسان‌های آن در سال ۱۹۷۴ منقرض شد. آخرین افرادی که به زبان آن‌ها مسلط بودند نیز در دهه ۱۹۸۰ از دنیا رفتند.
روباه‌ها توانایی شکار لاما را نداشتند و نقش تماشاچی را بازی می‌کردند
۱۸۹۸
روباه‌ها توانایی شکار لاما را نداشتند و نقش تماشاچی را بازی می‌کردند

در مشهد ۴ روزه فوق لیسانس و ۶ روزه دکترای مدیریت بگیرید/ مستندات دکترا هفت و فوق لیسانس دو و نیم میلیون تومان

نظر: یک موسسه آموزشی در شهر مشهد اعلام کرده است که به متقاضیان مدرک MBA و مدیریت پیشرفته در عرض ۴ الی ۸ روز مدرک کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می کند.
به گزارش خبرنگار «نظر»، موسسه آموزش عالی امین که مدعی است تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری فعالیت می کند با ارائه لیستی از تعرفه‌ها در ازای دریافت رقم های میلیونی، ارائه مدارک مورد تایید این وزارت خانه را تضمین کرده است. این موسسه همچنین مدعی است که می تواند با دریافت مبالغ بیشتری، برای متقاضی رزومه سازی نیز بکند. متقاضیان با پرداخت پانزده میلیون تومان می توانند کتابی ۲۴۰ صفحه ای با نام خود و شماره ثبت کتابخانه ملی از این موسسه دریافت نمایند و بر اعتبار علمی! خود بیفزایند.
گفتنی است MBA شاخه‌ای از رشته های مدیریت است که تنها در سطح تحصیلی فوق لیسانس و آن هم از مراکز معتبر آموزش عالی دریافت می شود و این در حالی است که مسئولان وزارت علوم پیشتر عنوان کرده بودند مدرک DBA در دانشگاههای ایران اعطا نمی شود.
پدیده فروش «مدرک» در ایران البته کم سابقه نیست. پیش از این نیز برخی از موسسات رسمی مدعی اعطای مدرک در ازای دریافت مبالغ سنگین و گذراندن دوره های کوتاه شده اند.

آمریکا برای انهدام سامانه “S300” همزمان به ۱۸۰جنگنده نیاز دارد

آمریکا برای انهدام سامانه “S300” همزمان به ۱۸۰جنگنده نیاز دارد

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
مجموعه «اس – ۳۰۰» که یکی از پیشرفته ترین سیستم های دفاع ضد موشکی به شمار می رود، قادر است نه فقط هواپیماها، بلکه موشک های بالستیک را نیز منهدم کند. این مجموعه قادر است، همزمان شش هدف را با شعاع برد حداکثر تا ۲۰۰ کیلومتری منهدم کند.
کارشناسان تردیدی در این ندارند که هواپیماهای جنگی امریکا قادراند در صورت لزوم، سیستم های دفاع ضد موشکی «اس – ۳۰۰» را منهدم کنند، همان گونه که تردید ندارند امریکایی ها بدون دادن تلفات قادر به انجام این کار نخواهند بود و این تلفات نیز بسیار محسوس خواهند بود.
به گزارش میلیتاری نیوز، کنستانتین سیوکوف، معاون اول مدیر آکادمی مسائل ژئو سیاسی، به نشریه «وزگلیاد» گفت: «برای حل و فصل این مساله، به نیرو و بودجه قابل توجهی نیاز است. برای انهدام مجموعه «اس – ۳۰۰» به حداقل ۳۶ فروند هواپیما و حتی، بیشتر نیاز است. برای انهدام پنج سیستم «اس – ۳۰۰» به ۱۸۰ فروند هواپیما نیاز است. در این میان، البته، خساراتی نیز وارد خواهد شد.
به گفته وی، میزان خسارات وارده به چگونگی نیروها و تجهیزات مورد استفاده بستگی خواهد داشت. وی گفت: «اگر از مجموعه های رادیو الکترونیکی استفاده شود، در آن صورت، میزان خسارات وارده تا ۱۰ درصد خواهد رسید. در صورتی که ایران قادر باشد، تدابیر موثری را اتخاذ کند، در آن صورت، میزان خسارات وارده تا ۳۰ – ۲۰ درصد خواهد رسید که برای ناتو غیر قابل قبول است. اگر این مجموعه دفاع ضد موشکی با سیستم های دیگری تلفیق داده شود، در آن صورت، میزان خسارات وارده به ناتو بسیار بیشتر خواهد شد».
این کارشناس در پایان گفت: «برای انهدام این مجموعه، باید در ساختار گروه ضربتی، ۲۰۰–۱۵۰ فروند هواپیما وارد عمل شود. و البته این هواپیماها فقط کار این مجموعه ها را خنثی خواهند کرد، نه آن که آنها را نابود کنند. خنثی کردن به این معناست که مجموعه «اس – ۳۰۰» بعد از چند ساعت آمادگی جنگی خود را باز خواهد یافت و مجددا برای وارد عمل شدن آماده خواهد بود».

هفدهمین سال خاموشی زرین‌کوب,کتابش را افسانه میگفتن ولی تو هزره سوم واقعیت اسلام دیده شد

هفدهمین سال خاموشی زرین‌کوب


بسیاری از کسان با توجه به تکرار رویدادهای تاریخی در میان ایرانیان بر این عقیده‌اند که آنان فاقد حافظه تاریخی بوده و آزموده‌ها را باز می‌آزمایند، ولی به‌عکس، ایرانیان را می‌توان با درنظرگرفتن ناگواری‌هایی که در طول تاریخ تحمل کردند و آنها را با بزرگ‌منشی به دیده اغماض نگریستند، مصداق این گفته معروف ماندلا دانست که «می‌بخشم ولی فراموش نمی‌کنم».
البته بزرگ‌منشی و بخشیدن هم حدی دارد و از آنجا که تاکنون بسیار چشم‌پوشی کرده‌ایم، جای آن است که از این پس، به خود بیاییم و عنان عاطفه را به دست عقل بسپاریم.
در زوایای تاریخ شواهد دلخراشی از آنچه بر مردم عاطفی ایران رفته، وجود دارد که دل سنگ را هم به درد می‌آورد، ولی از آنجا که ایرانیان مردمی نازک‌دل و اهل شعر و گل و بلبل هستند و پایبند غنیمت‌شمردن دم، هر آنچه را که بر سرشان آمده بر طاقچه تسامح گذاشته و به بزرگواری خویش نادیده گرفته‌اند. این فجایع در کتاب‌های تاریخی به‌تفصیل شرح داده شده که از آن جمله می‌توان به آخرین آنها یعنی کتاب معروف «دو قرن سکوت» اشاره کرد که نزدیک به ٧٠ سال پیش منتشر شد. در آن زمان برخی از خوانندگان عاطفی، پس از مطالعه این کتاب برآشفتند و نرمه میان انگشت اشاره و شست خود را به دندان گزیدند و بزاق به زمین افکندند که: «واه واه چه چیزها! از همین حرف‌هاست در کشور که سنگ بر سنگ بند نمی‌شود». آنان آنچه درباره «بوی آباد» نیشاپور درخصوص پسر سنباد به نقل از زبده‌التواریخ خواندند که فرزندان را کباب می‌کردند و به خورد پدران می‌دادند، یا به نقل از تاریخ تبرستان باخبر شدند که یزیدبن مهلب در گرگان از خون مردم آسیابی را به حرکت درآورد و گندم آرد کرد و نانش را خورد، همه را افسانه دانستند. برای‌ آنان خنده‌آورتر از همه، ریختن کتاب‌های کتابخانه‌ها به دجله بود و متعجب از اینکه به چه علت عالمانی مانند محسن هشترودی، ذبیح‌‌الله صفا و محمد معین آن را تأیید می‌کنند و می‌گویند تعداد کتاب‌ها چندان فراوان بود که آن دجله تیره‌گون شد.
تمامی این «اکاذیب» را افسانه‌پردازی به نام عبدالحسین زرین‌کوب که بی‌جهت از پس‌کوچه‌ای در بروجرد عزم تهران کرد، بر زبان‌ها انداخت که مدعی بود معتبرترین کتاب‌های تاریخی است.
البته آنان که به همین علت با زرین‌کوب میانه‌ای نداشتند با صد افسوس اکنون با هفت هزار سالگان سربه‌سرند، ولی کاش در عصر تحولات حیرت‌انگیز وسایل ارتباطی می‌بودند و می‌شنیدند و می‌دیدند که مروّجان تفکرات سلفی چگونه بار دیگر از زیر غبار زمان سربرآورده و معنای والای آدمیت را زیر لوای دین از میان می‌برند و می‌دیدند که هنوز خلقیات اخلافشان بر همان مدار می‌گردد. اخیرا روزنامه حریت ترکیه اقدامی فاجعه‌آمیز را از یکی از این گروه‌ها ذکر کرده که گوشت کُردبچه‌ای را به مادرش خوراندند، درست همان رذالت توحش‌آمیزی که قرن‌ها پیش در بوی‌آباد نیشاپور انجام دادند؛ این جماعت از جاری‌شدن خون انسان‌ها بر زمین لذت می‌برند، درست به میزان لذتی که یزدبن‌مهلب و مأمورانش از ریختن خون مردم گرگان می‌بردند. کتابخانه‌ها ویران می‌کنند و می‌سوزانند، بناهای چندهزارساله را ویران می‌کنند و بالاتر از همه آرزوی قادسیه و فتح نهاوند را در دل دارند، تا بدان‌جا که در شهرهای زیر سلطه خود خریدوفروش اجناس ایرانی را «حرام» اعلام کرده‌اند. چیزی نمانده که آن مقدار اندک از ایوان مداین را، کاملا از میان بردارند و این آینه عبرت‌انگیز را مانند بسیاری از دیگر آثار فرهنگی با تیشه جهل نابود کنند.
دردناک‌تر از همه اینها لوث‌شدن مصیبت بسیار دلگزای رفتاری است که چندی‌پیش در فرودگاه جده به‌وسیله دو شرطه با دو نوجوان ١٣ و ١۴ ساله ایرانی شد، آن هم در مهبوط وحی که حاکمانش خود را از سویی کلید‌دار کعبه و مجری فرامین حق می‌دانند و از سوی دیگر زیر دیگ تفکرات سلفی و تفرقه‌گرایی را می‌تابانند.

تلاش ناکام خودروسازان برای اعلام مخالفت مراجع با کمپین

تلاش ناکام خودروسازان برای اعلام مخالفت مراجع با کمپین

740570
آیت‌الله موسوی‌اردبیلی از مراجع تقلید در پاسخ به پرسش تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنعت خودرو درباره کمپین تحریم خرید خودرو، گفته است که «اگر اشکالات مردم وارد است، باید ضمن عذرخواهی از مردم عملا درصدد رفع مشکل برآیید، به نحوی که رضایت آنان جلب شود.»
به گزارش نظر، آیت‌الله موسوی‌اردبیلی در پاسخ به خودروسازان داخلی گفته است: حمایت از تولیدکننده داخلی عقلا و شرعا امری لازم و ضروری است اما باید تولیدکنندگان توجه داشته باشند که این حمایت نمی‌تواند بدون قید و شرط و بدون درنظرگرفتن مصالح و حقوق مصرف کنندگان صورت پذیرد. همانگونه که تولیدکننده داخلی حق برخورداری از حمایت را دارد، مصرف کنندگان هم دارای حقوقی هستند که باید توسط تولیدکنندگان مراعات شود.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از پاسخ خود ادامه داده است: اگر ایراداتی که مصرف کنندگان به تولیدات داخلی وارد می‌کنند و نسبت به تضییع حقوق خود معترض هستند، ایرادات صحیحی نیست، تولیدکنندگان و مسئولین باید با دلیل و برهان مردم را قانع کنند و اگر اشکالات مردم وارد می‌باشد، باید ضمن عذرخواهی از مردم عملا درصدد رفع مشکل برآیند به نحوی که رضایت آنان جلب شود.
آیت‌الله موسوی اردبیلی همچنین تاکید کرده است: مردم ایران در مقاطع مختلف ثابت کرده‌اند که چنانچه با آنان رفتار صحیح و کریمانه صورت بگیرد، آنان نیز با کرامت و بزرگواری مشکلات را تحمل می‌کنند، ولی برخورد همراه با تحمیل و پاسخگو نبودن و مردم را نامحرم فرض کردن، هیچ‌گاه پاسخ مناسبی از سوی مردم دریافت نکرده است.
گفتنی است خودروسازان داخلی در پرسش خود از این مرجع تقلید آوردند که «اخیرا بعضی افراد سودجو با حرکات مشکوکی مدیریت شده با ایجاد کمپین‌های ضدتولیدی در فضاهای مجازی تلاش می‌کنند مانع از خرید و مصرف کالای ایرانی گردند تا از این طریق بتوانند خللی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز ایجاد نمایند. حال استفتاء ما از آن مرجع عالیقدر و معزز این است که آیا جایز است با ایجاد این گونه کمپین‌ها مانع تولید و پیشرفت مملکت عزیز و خوشحالی بیگانگان شد؟»

سوغات لاریجانی برای مهمانان نیویورک


علی(ع) لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر به نیویورک با روسای مجالس عمان، ایتالیا، ژاپن و سوریه دیدار کرد. وی در این دیدارها ترمه یزد را به همتایان خود هدیه داد


اینهم اسکورت برادر علی(ع) لاریجانی در نیویورک بنقل از فردا

علی لاریجانی برای شرکت در اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان در نیویورک به سر می برد .


غربی ها به او لقب "روباه مکار" داده اند!


این عکس و شرح آن بمناسبت دهمین سال ریاست جمهوری پوتین در روسیه فدراتیو، در یکی از سایت های عرب زبان منتشر شده است. در شرح این عکس نوشته شده:
رئیس جمهور روسیه، در دهسالگی ریاست جمهوری اش، هنوز اتومبیل شخصی اش "لادا" ساختن روسیه است که البته تکنیک آن خیلی مدرن شده است. باک اتومبیل را در پمپ بنزین ها خودش پر می کند. او در غرب ملقب به "روباه مکار" است. اما این روباه مکار که سالها عضو سازمان اطلاعات روسیه "کی. جی. بی"  بوده خلبان ماهر هواپیماهای جنگی "سوخو" و متخصص موشک های استراتژیک 160 و راننده فرمول 1 است. قهرمان "جودو" است و فارغ التحصیل حقوق بین الملل. دیپلم موسیقی در رشته پیانو دارد اما هر هواپیمای جنگی نسل 5 روسیه را شخصا امتحان می کند و درباره آن نظر می دهد. گاهی به مرزها می رود و همراه با پاسدارهای مرزی ساعاتی نگهبانی مرزی میدهد و خزانه طلا و ارز کشور را هم هر چند وقت یکبار خودش بازدید و کنترل می کند.

بابک زنجانی را ممکن است در زندان "واجبی کش" کنند!

بابک زنجانی، یک حلقه رابط در زنجیره مافیای غارت کشور در 8 سال دولت احمدی نژاد است. مانند "سعید امامی" که حلقه ای بود در زنجیر قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 تا قتل های زنجیره ای و دهها جنایت و ترور داخلی و خارجی. اکبر ترکان مشاور ارشد روحانی و مسئول مناطق آزاد اقتصادی، یعنی مناطقی  که سرپل تمام غارت های دوران احمدی نژاد بوده، بعنوان مطلع ترین فرد از آن غارت ها، بدرستی می گوید نگرانم. نگران آن هستم که سرنوشت سعید امامی با هدف کورکردن سرنخ ها و مطرح نشدن نام دانه درشت هائی که بابک زنجانی کارگزار آنها بود؛ در انتظار بابک زنجانی هم باشد. یعنی در زندان، اگر هم واجبی کش نشد، مثلا گرفتار ایست قلبی شود! مگر یادگار امام را گرفتار ایست قلبی نکردند؟ اکبر خوش کوش در اعترافاتش درجریان قتل های زنجیره ای بعنوان یکی از  خدماتش به "ولایت" آقای خامنه ای در تشکیلات امنیت موازی دوران خاتمی همین بود. بنابراین، ایست قلبی بابک زنجانی در زندان که کار ساده ایست، مشکل تر از اینها را ترتیب دادند. بحث پول و قدرت است. جان چه ارزشی دارد؟
سخنان اکبر ترکان را در همین شماره پیک نت می خوانید.

کانون مدافعان حقوق کارگر: این‌جا مرگ هم ناله می‌کند




"این‌جا مرگ هم ناله می‌کند"!

"اما سایه‌ی مرگ را از در و دیوار سلول‌های مجاور و مقابل و در تمامی
فضای محیط حس می‌کردم. گویی که ساعت‌ها پیش مرده بودم، ساعت‌ها پیش بارها
و بارها طناب دار را بر گلوی خود و بالا کشیده شدن را احساس کرده بودم
پنجه‌های بغض آن‌چنان گلویم را فشرده بود که یارای حرکت نداشتم...."
(شاهرخ زمانی اسفند 92)
كمي بيش از يك سال قبل بود كه شاهرخ گوهردشت را برای زندانیان  جوانی که
به جرم های گوناگون در صف اعدام بودند، اين گونه توصيف كرده بود و اینک
سایه مرگ در گوهرشت خود او را نیز در بر گرفته است.
و این مرگ نه اولين است و نه در چنین شرایطی، در باورمان مي گنجد كه
آخرين آن باشد. هر روز در زنداني، يكي از فرزندان مبارز ايران با اعدام
يا مرگ مشكوك راهي گورستان مي شود. اگر هم هیچ کدام این دو نباشد، عدم
رسیدگی درمانی و پزشکی، شرایط بسیار بد غذایی و بهداشتی، نبود تهویه هوای
مناسب در سلول ها و انواع و اقسام فشارهای روحی و جسمی، سلامت زندانیان
را ذره ذره می بلعد و آنان را به سوی نابودی می کشاند. فجايع جبران
ناپذيري كه هر يك داغ ننگي بر پيشاني مسببان ان است. هيج ابائي و قبحي هم
از طرف مسولين به كار گرفته نمي شود، کسانی که مسوول جان این زندانیان
هستند.
وضعیت زندانیان عادی از این هم دهشتناک‌تر است زندانیانی که خود قربانی
نظم ستمگرانه حاکم بر جامعه ی سودمحور هستند و جز معدود افرادی آگاهی
مانند شاهرخ زمانی، کس دیگری تنهایی، بی‌کسی و بی پناهی آنان و ظلمی را
به تصویر نمی‌کشد که در حق آنان در زندان روا می شود. آگاه‌گری‌هایی که
شاید شاهرخ بهای آن را با جانش داده باشد.
اكنون که در سوك يكي دیگر از فعالان كارگري و مبارزی هستیم که قربانی بی
عدالتی شده است، از خود می‌پرسیم که چه باید کرد تا از این سرنوشت به
ظاهر ناگزیر، گریزی داشته باشیم به سوی عدالت و آزادی و رفع ستم از تمامی
زحمتکشان که آرزو و هدف شاهرخ زمانی بود.
ضمن تسلیت به خانواده زمانی و تمامی کارگران و زحمتکشان، اعلام می‌کنیم
تا روشن شدن علت واقعی مرگ وی و آزادی بی‌قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی
از پای نخواهیم نشست و به جد خواهان تغییر شرایط زندان‌ها  برای همه‌ی
زندانیان هستیم.
کانون مدافعان حقوق کارگر

رئیس سابق ام‌آی‌۶: ماهیت انقلابی‌گری ایران در دوره ۱۵ ساله برجام تغییر می‌کند




13931101000698_PhotoA
مقام ارشد پیشین سرویس جاسوسی انگلیس مدعی شد که ماهیت انقلابیگری ایران طی ۱۰ تا ۱۵ سال اجرای برجام تغییر می‌یابد.
رئیس پیشین ام‌آی ۶ انگلیس در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان ادعاهایی بی اساس درباره مواضع مردم ایران در قبال دولت این کشور و تغییر ماهیت انقلابی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.
«جان ساورز» در پاسخ به سوال فرید زکریا مجری برنامه جی‌پی‌اس درباره برجام گفت: «من فکر می‌کنم آنچه ما داریم می‌بینیم یک کشوری است که در حال دوران گذار و انتقال از یک پایه و اساس انقلابی‌گری به یک کشور عادی‌تر و نرمال‌تر است».
وی که عضو تیم انگلیس در مذاکرات هسته‌ای سال‌های ابتدایی دهه اول سال‌های ۲۰۰۰ بود، مدعی شد: «البته تنشها و درگیریهایی در داخل کشور(ایران) وجود دارند. صادقانه بگویم من وقتی به عنوان تیم مذاکره‌کننده به تهران رفتم، در آنجا این حس را از مردم ایران به ویژه جوانان دریافت کردم که آنها احترام زیادی برای مفهوم انقلاب و دولت انقلابی در ایران قائل نیستند. آنها خواهان داشتن یک زندگی عادی هستند. آنها خواهان قادر بودن به تجارت، سفر،‌ استفاده از آیفون‌هایشان و دسترسی به اینترنت شبیه به آنچه در دیگر کشورها است، هستند».
ساورز همچنین ادعا کرد: «من فکر می‌کنم ما نیاز به قدری صبر استراتژیک در قبال ایران داریم تا به آن، زمان برای توسعه و تکامل ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال پیش رو بدهیم. البته اگر ایران سعی به گریز هسته‌ای بکند، ما همچنان یک ضامن نهایی که همان حمله محتمل نظامی است، داریم. اما من فکر می‌کنم این احتمال وجود دارد که ایران طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به کشوری عادی تر و نرمالتر تبدیل شود و ما باید این احتمال را تقویت کنیم».

سطح فرهنگ رییس فرهنگستان جمهوری اسلامی

حداد: ما به پیتزا نگفتیم کش لقمه، معلوم نیست کدام حرام لقمه‌ای اینها را گفته است

Adel pizza
حداد عادل با حضور در برنامه خندوانه گفت: ما به پیتزا نگفتیم دراز لقمه، نمی دانم کدام حرام لقمه ای این را گفته است.
به گزارش «انتخاب»، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در برنامه خندوانه گفت: غات مثل کفش تازه هستند که ممکن است در آغاز پای آدم را بزند ولی اگر مردم کمی صبر داشته باشند و از آن استفاده کنند کلمات رفته رفته جا می‌افتد.
در این برنامه «جناب خان» شخصیت عروسکی جنوبی برنامه نیز شرکت داشت با حدادعادل شوخی کرد.
وی گفت: یک لغت دیگر کابل است که فرهنگستان به جای آن گفته بافه، من هم از این به بعد میخواهم به جای میبافمت بگویم میکابلمت.
حداد اظهار داشت:  این لغات مثل کش لقمه، گرد لقمه و دراز لقمه را برای فرهنگستان ساختهاند. مردم دوست دارند با فرهنگستان شوخی کنند و اگر با این کار خوشحال میشوند ما هم خوشحالیم ولی توجه داشته باشید که این لغات را ما نساختهایم.
وی افزود: یک زمانی در فرهنگستان به من گفتند میگویند این واژهها را ما میسازیم، من گفتم ما که نگفتیم کش لقمه، دراز لقمه و … معلوم نیست کدام حرام لقمهای اینها را گفته است.
جناب خان در پاسخ به این اظهارات حداد گفت: ما هم از یک حراملقمهای شنیدیم.

حکم سنگین ۱۲ سال زندان برای معترض انتخابات سال۸۸

صدور حکم سنگین ۱۲ سال و ۹ ماه حبس برای علی شریعتی

Ali-Sharyati-Political-Prisoner-615x392
تقاطع: ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، علی شریعتی، فعال جوان حامی “جنبش سبز” را به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم کرد.
در حکم صادرشده برای آقای شریعتی، این فعال زندانی به خاطر اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی” به ۷/۵ سال حبس، برای اتهامات “توهین به رهبر جمهوری اسلامی” به ۳ سال حبس، برای اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱/۵ سال حبس، و برای اتهام “توهین به رییس جمهور” به ۹ ماه حبس محکوم شده است.
وی هم‌چنین به دلیل نگهداری ماهواره با جریمه‌ی نقدی روبه‌رو شده است.
این حکم سنگین بر اساس ماده‌ی ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی صادر شده که از یک سو به قاضی این اختیار را می‌دهد که در صورت وجود بیش از سه مورد اتهامی، برای هر اتهام، اشد مجازات به نصف آن را صادر کند. و از سوی دیگر، پس از قطعی شدن حکم، در مرحله‌ی اجرا، محکومیت بیشترین مورد اتهامی اجرایی می‌شود.
علی شریعتی روز ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ توسط وزارت اطلاعات دولت روحانی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی که از سیاتیک و بیماری کلیوی رنج می‌برد، پس از ۱۴۵ روز حبس در سلول‌های انفرادی و بسته‌ی این بند، روز ۲۰ تیرماه امسال به بند ۸ زندان اوین -که از نظر بهداشتی و حجم زندانیان، وضعیت نامناسبی دارد- منتقل شد.
این فعال حامی “جنبش سبز” پیش از این نیز در جریان اعتراضات روز ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ بازداشت و پس از ۳۵ روز با قرار وثیقه موقتا آزاد شد. او در تیرماه ۱۳۹۱ از سوی شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۲ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم بعدتر در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۸ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق کاهش یافت. علی شریعتی باقی‌مانده‌ی محکومیتش را در فاصله‌ی ۳ بهمن ۱۳۹۱ تا ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ در زندان اوین تهران سپری کرد.

ساعت ۱۲ میلیاردی در "اقتصاد مقاومتی"

نازنین کامدار/روزآنلاین: در شرایطی که نشریات جناح راست به عنوان پاسخ به افشای واردات سنگ پا و الاغ در دوران احمدی نژاد دست به افشاگری زده اند که نشان می دهد در دوران روحانی هم واردات افزایش یافته و هم اقلام عجیب از فهرست وارد حذف نشده است. در میان جنگ بر سر واردات و تکثیر شعارهایی از زبان رهبر جمهوری اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی پیدا شدن ساعت مچی ۱۲ میلیارد تومانی در فروشگاه های خاص از دید کسانی که از کنار بیلبوردهای تبلیغاتی می گذرند نشان عوام فریبی افراد و جناح های مختلف نظام تلقی شده، به نوشته یک کاربر فیس بوک چنین ساعت هایی لابد در دست محبوسان صاحب نام اوین است که مقصود او مهدی هاشمی و محمدعلی رحیمی است.
ماجرا اول هفته با نصب یک بیلبورد تبلیغاتی در وروی خیابان الهیه در تهران شروع شد که رهگذران را به بازدید از "گالری ساعت رومن ژروم؛ ساعتی ساخته شده با خاک کره ماه" دعوت می کند.
این بیلبورد تبلیغاتی متعلق به شرکتی با نام "شرکت الماس بین الملل(سهامی خاص)" است که در سایت اینترنتی اش هیچ اطلاعاتی درباره صاحبان آن وجود ندارد و از مراجعه کنندگان با دو شماره تلفن و یک آدرس ایمیل استقبال می کند.و علامت در دست ساختمان را نشان می دهد.(لینک)
این شرکت، در صفحه "خدمات لاکچری" در شبکه اینستاگرام نیز فعال است و از کاربران می خواهد تا برای بازدید ساعت های گالری "رومن ژروم-ساخت سوئیس" به نشانی هایی مراجعه کنند.
در وبسایت رسمی این مارک که در جهان چنان شهرتی به ساخت ساعت های گرانقیمت ندارد نیز خبری از قیمت ساعت های ساخته شده با خاک کره ماه نیست و مراجعه کنندگان پس از انتخاب کشور، به نزدیکترین "نمایندگی مجاز" هدایت می شوند.
کاربران در صورت انتخاب کشور "ایران"، نا امید نخواهند شد و می توانند خرید ساعت هایی ساخته شده با خاک کره ماه، قطعات کشتی تایتانیک و قطعات فضاپیمای آپولو را از طریق شرکتی واقع در خیابان فرمانیه تهران که همان دفتر شرکت الماس تجربه کنند.(لینک)
همه چیز درباره این بیلبود عجیب است. نه پیدا کردن فروشنده به این آسانی است و نه به راحتی می توان از قیمت این ساعت های "تعداد محدود و دست ساز" مطلع شد.
با این حال جستجوی نام ساعت تبلیغ شده در بیلبورد ورودی خیابان الهیه، همه چیز را روشن می کندد. ساعت های برند تبلیغ شده بین ۵ تا ۱۲ میلیارد تومان یا به عبارتی ۵/۱ تا ۷/۳ میلیون دلار قیمت دارند و هم اکنون به آسانی از طریق مراجعه به پاساژهای مدرن الهیه و سام قابل تهیه هستند.(لینک)
جالب آنکه شرکت الماس علاوه بر نمایندگی فروش ساعت مچی های ساخته شده با خاک کره ماه، ادعا کرده که نمایندگی یک مارک دیگر را هم یدک می کشد که به ساخت ساعت های ۵/۴ میلیون دلاری مشهور است و در تبلیغات غیرمحسوسش ادعا شده که که لقب گرانترین ساعت جهان در سال ۲۰۱۰ را در اختیار گرفته که البته پیدا نیست از کدام مرجع چنین عنوانی داده شده چنان که در مورد یک مارک دیگر از ساعت های این شرکت ادعای نمایندگی آرنولد اند سان به عنوان ساعت های چند صد میلیون تومانی اخذ نمایندگی است.(لینک 1 و 2 و 3 و 4 )
در حالی خبر می رسد که این ساعت ها به فاصله کوتاهی توسط جوانانی از دارندگان ثروت و ساکنان پنت هاووس ها و سوار شوندگان بر پورشه خریداری شده که مطلعان بازار معتقدند این ها ساعت هایی است که در چین ساخته شده و مارک های تقلبی بر آن هاست و مخصوص بازار خاورمیانه است و در بازار زیر زمینی هنک کونک به بهای حداکثر هزار دلار قابل خریداری است.
اما خرید و فروش ساعت های ۱۲ میلیاردی که تصور نمی رود در جایی ثبت و بابت آن مالیاتی هم پرداخت شود در حالی در کشور رواج دارد که بیشتر نشان دهنده بی اعتنایی خریداران آن به بهای واقعی اشیای نمایشی و لوکس است و نشان می دهد که کاربرد تبلیغات مردم فریب اقتصاد مقاومتی تا چه اندازه جدی است.
بنا روزنامه های جناح راست در جهت مقاومت در برابر رسانه های اصلاح طلب که از واردات دوران احمدی نژاد خبر داده بودند نوشته اند از ابتدای سال تا کنون فقط ۳۰ میلیارد تومان ساعت مچی به کشور وارد شده است. عددی که تنها معادل بهای اعلام شده سه تا از ساعت های مچی شرکت الماس یا همان نمایندگی ادعایی رومن ژروم، لویی موینه و آرنولد اند سان است.
سایت بهارنیوز درباره واردات ساعت مچی در سالجاری نوشته است: "بر اساس فهرست گمرک از واردات کالا طی پنج ماهه نخست امسال، حدود ۱۰ میلیون دلار یعنی بیش از ۳۰ میلیارد تومان ساعت مچی از یازده کشور به ایران وارد شده است. این فهرست نشان می‌دهد که ساعت‌های سوئیسی بیشترین سهم ارزشی را در بین واردات ساعت مچی داشته‌اند؛ به این ترتیب که ارزش ساعت‌های ساخت کشور سوئیس در واردات ساعت مچی تقریبا برابر با نیمی از کل ارزش ساعت‌های مچیِ واردشده است. بر این اساس سوئیس طی پنج ماهه نخست امسال کمی کمتر از پنج میلیون دلار یعنی حدود ۵/۱۴ میلیارد تومان ساعت مچی به ایران صادر کرده است.
این سایت هوادار احمدی نژاد خبر داده که "پس از سوئیس امارات بیشترین سهم از ساعت‌های مچی وارداتی به کشور را به خود اختصاص داده و بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار دلار یعنی معادل بیش از ۱۰ میلیارد تومان ساعت مچی به ایران فروخته است.بلافاصله بعد از امارات رتبه بعدی صادرات ساعت مچی به ایران متعلق به چین است، این کشور نیز طی پنج ماهه اول سال جاری، بیش از ۸۷۰ هزار دلار ساعت مچی یعنی حدود ۵/۲ میلیارد تومان ساعت به ایران صادر کرده است. پس از این سه کشور ژاپن، هنگ کنگ و آلمان نیز حدودا هر کدام به ترتیب سهمی ۷۰۰، ۲۷۰ و ۲۱۰ میلیون تومانی از بازار ساعت‌های مچی خارجی ایران دارند. بر اساس فهرست کالاهای وارداتی طی پنج ماه نخست امسال اتریش، ترکیه، دانمارک، سوئد و هلند نیز از فروشندگان ساعت مچی به ایران به حساب می‌آیند".(لینک)
چندی پیش سایت تابناک نیز از تمایل شرکت "رومن ژروم" و دیگر ساعت سارهای گرانقیمت سوئیسی برای ورود به بازار اقتصاد مقاومی ایران خبر داده و نوشته بود: "پایگاه اینترنتی ییلان به سخنان مانوئل امچ، از مدیران شرکت ساعت‌سازی ار.جی. رومن ژروم اشاره کرده است که می گوید در محافل تجاری ایران شور و شوق زیادی مشاهده می‌شود. بیشتر شرکت های بزرگ سوئیسی هم‌اکنون در ایران مستقر هستند. اما از ترس مجازات‌های آمریکا ترجیح می‌دهند حضورشان بی سر و صدا باشد. مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و سوئیس نیز در این باره می گوید ایران معدن طلاست".(لینک)

پیش از این نیز گزارش هایی درباره فروش ساعت های ۱ تا ۷۸ میلیارد تومانی در بازار ایران با رشد اقتصادی منفی منتشر شده بود.(لینک) 

نگرانی سپاه؛ بهانه های حقوق بشری شروع شد


مرصاد نیوز وابسته به سپاه پاسداران: در حالی که تنها چند ماه از توافق اولیه (برجام) می گذرد، بهانه های حقوق بشری غرب برای اعمال فشارهای دیگری بر ایران شروع شده است.
در حالی که چند ماهی از توافق اولیه ایران و 5+1 می گذرد، دخالت های غرب در امور ایران، نه تنها کمتر نشده، بلکه این دخالت ها روز به روز بیشتر هم می شود.
غرب اگرچه ادعا میکند تحریم های هسته ای را برخواهد داشت اما به دنبال راه های دیگری برای وضع تحریم ها علیه ایران است.
از همان روزهای نخست بعد از توافق، بهانه‌های حقوق بشری درباره ایران مطرح شد تا تحریم های جدید علیه ایران به بهانه حقوق بشر وضع شود.
پس از اتهامات زیادی که در خصوص حقوق بشر از سوی غربی ها با رهبری آمریکا به ایران زده شد، روز گذشته زید رعد الحسین که پس از ناوی پیلای به عنوان کمیسر عالی شورای حقوق بشر انتخاب شده، در سخنان افتتاحیه خود در این اجلاس، ضمن استقبال از حصول توافق اتمی با ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی می‌‌بایست در زمینه حقوق بشر نیز خودش را ارتقا دهد.
این شاهزاده اردنی اضافه کرد: «صدور بی‌رویه احکام اعدام، محدود بودن حق برخورداری از محاکمه عادلانه و ادامه بازداشت روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و کنشگران حقوق بشر دلایل اصلی نگرانی ما درباره ایران هستند.»

البته طرح تدریجی بهانه های حقوق بشری غرب علیه ایران پس از حل و فصل شدن نسبی بهانه هسته ای، قابل پیش بینی بود چرا که رهبر انقلاب نیز بارها بر بهانه بودن مسئله هسته ای تأکید کرده بودند.

امتیاز گرفتن دولتها و معامله با جان انسانها

پناهجویان؛ آنچه قذافی گفت، اردوغان عمل کرد

روزنامه فرهیختگان: معمر قذافی رهبر سابق لیبی خطاب به سران کشورهای اروپایی و برای منصرف کردن آنان در حمله به این کشور گفته بود: در صورتی که حملات خود را به لیبی متوقف نکنند، دروازه‌های لیبی را خواهد گشود تا پناهجویان آفریقایی مثل مور و ملخ به اروپا بریزند.
جمله‌ای که رئیس‌جمهور ترکیه آن را در حافظه تاریخی خود به خوبی ثبت کرد تا آن را در زمانی مناسب عملیاتی کند و به نظر می‌رسد اکنون آن زمان برای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهــور ترکیـــه فرا‌رسیده است. ترکیه با فشاری که بر اروپا از طریق ایجاد بحران آوارگان سوری ایجاد کرده می‌تواند ناتو را که اکثر اعضای آن اروپایی هستند، وادار به پذیرش برقراری منطقه پرواز ممنوع در داخل خاک سوریه کند.
هدف اصلی و مهم اردوغان از فراهم کردن شرایط برای عبور آوارگان از مرزهای آن کشور و هجوم در روند به مرزهای اتحادیه اروپا و کشورهای بزرگ اروپایی که اتفاقا از اعضای تاثیرگذار پیمان ناتو نیز محسوب می‌شوند وادار کردن آنان به خروج از حالت انفعال نسبت به سرچشمه این آوارگان یعنی سوریه و پیدا کردن راه‌حلی برای مشکل اصلی است.
بنابراین همچنان که اردوغان در اظهارنظر روزهای اخیرش آشکارا جمهوری اسلامی ایران و روسیه را مسبب بحران آوارگان در اروپا معرفی می‌کند همزمان با گشودن مرزهای اروپایی خود به روی آورگان در پی آن است که از طریق انتقال بحران از خاورمیانه و سوریه به اروپا و تحت فشار گذاشتن هم‌پیمانان خود در ناتو به‌خصوص آلمان، فرانسه و بریتانیا را مجبور به ورود سریع و فعال به بحران سوریه و دخالت نظامی در این کشور در جهت ساقط کردن بشار اسد از قدرت کند.

متاسفانه به نظر می‌رسد تاحدودی ترکیه توانسته است از این طریق رهبران اروپایی را وادار به موضع‌گیری کند. به‌عنوان نمونه زمزمه‌های دخالت خارجی در سوریه این روزها در اروپا بلندتر شده است چرا که افکار عمومی اروپا نیز در اثر بحران ورود آوارگان سوری مستعد پذیرش این امر شده‌اند.

اعتراف صریح سپاه پاسداران به جنگ افروزی

اعتراف صریح سپاه پاسداران به جنگ افروزی

با ایجاد میدان‌های جدید در دوردست تمرکز دشمن را متفرق کردیم
خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در مجمع سراسری فرماندهان سپاه پاسداران که در تهران برگزار می شود، با تاکید بر اینکه امروز توانسته‌ایم فتنه‌های داخلی را خاموش کنیم، گفت: ملت ایران در حماسه 9 دی با حضور انقلابی و ولایی خود پاسخ محکمی به فتنه گران داد.
سردار حسین سلامی در ادامه با بیان اینکه الگوی تفکر بسیجی تنها الگویی است که در میدان جدید می تواند عرصه را بر دشمن سخت کند، افزود: ما درپی تکوین هر چه بزرگتر و بهتر آن هستیم.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن درصدد ایجاد تغییر در صفحه ذهن مردم و مسئولین بوده و تلاش می‌کند تا به تاریخ و سرنوشت ما برگردد، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این فضای جدید راهبردی مقابله قرار گرفته و ما آمده ایم که بگوییم امروز هیچ چیز تغییر نکرده است.
سردار سلامی گفت: سپاه، شناخت بخش ناپیدای راهبردهای دشمن را برعهده دارد و امیدواریم دشمنان را در لباس جدید شناخته و فریب خنده‌های به ظاهر شیک آنها را نخوریم.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه سیاست‌های منطقه‌ای دشمن با توقف و ناکامی مواجه شده است، اظهارداشت: ما توانسته ایم با ایجاد میدان‌های جدید در دوردست تمرکز دشمن را متفرق کنیم.

آلبوم عکس: سرنوشت دختربچه عکس معروف جنگ ویتنام

Kim-Phuc-Phan-Thi-Vietnamese-Girl-8تقاطع: در روزهای گذشته در کنار عکس تکان‌دهنده‌ی پیکر بی‌جان “ایلان کردی”، پسر سه ساله‌ی اهل کوبانی، تصویر سیاه و سفید معروف جنگ ویتنام نیز در صفحه‌های اجتماعی دست به دست شد که به فرار کودکان از بمباران روستای‌شان توسط جنگنده‌های امریکایی در ۴۳ سال قبل اختصاص داشت.
در روز ۸ ژوئن ۱۹۷۲، یک خلبان ارتش امریکا، ساکنان روستای مسکونی “تِرَنگ بَنگ” در ویتنام جنوبی را به اشتباه به جای نیرو‌های دشمن، بمباران کرد. بمب‌ها حاوی “ناپالم”، یک ماده‌ی قابل اشتعال بودند که باعث می‌شد افراد به شکل بدی کشته و یا دچار سوختگی شوند.
عکس سیاه و سفید فرار کودکان روستا از این بمباران، به یکی از معروف‌ترین عکس‌های خبری تاریخ تبدیل شد؛ جایزه‌ی پولیتزر را گرفت؛ و در سال ۱۹۷۲، به عنوان بهترین عکس مطبوعات جهان انتخاب گردید.
این عکس، امروز به نماد وحشت در جنگ ویتنام و به طور کلی ظلم و خشونتی که در جنگ‌ها به کودکان و شهروندان غیرنظامی وارد می‌شود، تبدیل شده است.
اما چهره‌ی اصلی این عکس، دختربچه‌ی ۹ ساله‌ای است که با بدنی برهنه و در حالتی وحشت‌زده از روستای در حال سوختن فرار می‌کند. او که “کیم فاک فنَ ثی” نام دارد، در حال شرکت در یک مراسم مذهبی به همراه خانواده‌اش بود که بمباران روستا انجام گرفت. “کیم” برای این‌که به همراه لباس آتش‌گرفته‌اش نسوزد، آن را کاملا درآورده و با بدنی برهنه فرار از روستا کرده بود.
وی سه سال قبل، در سال‌‌روز ۴۰ سالگی آن اتفاق، در مصاحبه‌ای شرکت کرد و سرنوشت خود را بعد از ثبت شدن آن عکس شرح داد.
خانم “کیم” در این مصاحبه گفت که بعد از ثبت عکس، به روی زمین افتاد و توسط “نیک اوت” عکاس عکس و یک روزنامه‌نگار بریتانیایی به نام “کریستوفر وین”، ابتدا به بیمارستانی کوچک و سپس به بیمارستان امریکایی در سایگون پایتخت اشغال‌شده‌ی ویتنام منتقل شد.
او که در مدت ۱۴ ماه بستری بودن در بیمارستان، تحت ۱۷ عمل جراحی قرار گرفت، احساسش از آن روز را این‌گونه توصیف کرده است: «دلم می‌خواست در همان روز به همراه خانواده‌ام می‌مردم و این همه خشم و نفرت را با خودم نگه نمی‌داشتم.»
“کیم فاک فن ثی” با وجود زخم‌های عمیقی که بر روی بدن و روحش باقی ماند، برای سال‌ها تحت فشار دولت کمونیستی ویتنام قرار داشت که می‌خواست تا جایی که ممکن است از او استفاده‌ی تبلیغاتی کند. وی بعدها در رشته‌ی پزشکی وارد دانشگاهی در کوبا شد و در آن‌جا با یک دانشجوی ویتنامی دیگر ازدواج کرد. آن‌ها برای ماه عسل به مسکو رفتند و در مسیر برگشت زمانی که هواپیمای حامل‌شان در فرودگاهی در کانادا مشغول سوخت‌گیری بود، از هواپیما پیاده شدند و تقاضای پناهندگی سیاسی کردند.
“کیم” در سال ۱۹۹۷ به همراه همسرش “بنیاد بین‌المللی کیم” را در ایالات متحده امریکا تاسیس کرد که هدفش فراهم کردن کمک‌های پزشکی و روحی به کودکان قربانی جنگ است.