April 10, 2016

معجزه دیپلماسی


  در تاریخ یک قرن گذشته بشر، از ‫#‏لنین‬ و ‫#‏تروتسکی‬، انقلابی تر سراغ دارید؟ من که ندارم.
در زمان جنگ جهانی اول، دول متحد با محوریت امپراطوری قدرتمند پروس (آلمان) در جبهه شرق، به موفقیت های بزرگی دست یافت. در روسیه انقلاب بلشویکی اتفاق افتاد . امپراطوری تزاری روسیه به تاریخ پیوست . بلشویک ها و آلمانها تصمیم به شروع مذاکرات دیپلماتیک گرفتند. از طرف روسها، تروتسکی مسوول مذاکره بود. در جریان مذاکرات، خواسته ها و عملکرد آلمانها فوق العاده گستاخانه و زیاده خواهانه... بود. حتی برای سبک لباس پوشیدن تروتسکی هم تکلیف تعیین می کردذند!! تروتسکی طی نامه ای به لنین، ماجرا را شرح داده و خشم انقلابی خود را در آن نامه شرح می دهد و از رهبر انقلاب (لنین) تقاضای دستور جدید می کند. لنین در پاسخ در مورد شیوه لباس پوشیدن ، جمله جالبی می گوید: «اگر برای به نتیجه رسیدن مذاکرات لازم و مفید باشد، می توانی دامن هم بپوشی.» !!!!
https://telegram.me/mohebbisbs

بنایی که مشاهده می کنید پل تاریخی ونیار با قدمت 500 سال است که امروزه غیب شده است! بله! غیب شده!!

اگر گمان می کنید که در دوره محمود فقط پول اختلاس شد، اشتباه می کنید! اگر گمان می کنید که فقط دکل نفتی گم شد سخت در اشتباهید!
بنایی که مشاهده می کنید پل تاریخی ونیار با قدمت 500 سال است که امروزه غیب شده است! بله! غیب شده!!
این پل آنچنان مستحکم ساخته شده بود که تا میانه سالهای دهه هفتاد شمسی و به مدت 500 سال، یکی از پل های جاده اصلی تبریز-اهر بود و خودروها را از روی خود عبور می داد.
در اوایل دهه نود خورشیدی و در دوران زعامت آن نکبتی که خودش کارشناس ارشد بود، تصمیم بر این شد...
که سدی غیر کارشناسی به نام سد شهید مدنی در این نقطه تاسیس شود که با آبگیری آن این پل زیبا به زیر آب می رفت. لذا برای آنکه دردسرهای میراث فرهنگی همانند سد سیوند دامن طراحان را نگیرد، در اردیبهشت 1392 و به عنوان یکی از آخرین کثافتکاری های دوره محمود، ناگهان این پل به کلی منفجر و منهدم شد.
دو ماه بعد و در مرداد 92 کارگزاران باقی مانده از دولت محمود، آثار تخریب آن را نیز جارو کردند و امروز می توان عنوان کرد که این پل تاریخی نیز به مانند دکل نفتی، غیب شده است!
به نقل از فیس بوک دوست گرامی‌ علیرضا بانک