September 30, 2015

شمخانی: ربودن برخی از مسئولان نظام در حادثه منا غیرواقعی است

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی این شایعه را که در حادثه منا برخی از فرماندهان نظامی و غضنفر رکن‌آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان، ربوده شده‌اند رد کرد و آن را «غیرواقعی» خواندرادیو زمانه ـ علی شمخانی روز چهارشنبه ۸ مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: «ربودن برخی فرماندهان نظامی و رکن‌آبادی در حادثه منا تحلیل ذهنی و غیرواقعی است.»

او دلیل انتشار چنین خبرهایی را «همکاری» کشورهای عربی با اسرائیل دانست و گفت: «همین موضوع باعث شده تا چنین شک و ظن‌هایی صورت گیرد، اما این‌گونه نیست که این حادثه تعمدی باشد و بیشتر ناشی از بی‌کفایتی و ناکارآمدی سیستم‌های مدیریتی بوده است.»
علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌المللی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز سه‌شنبه ۷ مهرماه مفقود شدن گروهی از مسئولان جمهوری اسلامی در حادثه منا را «ظن‌برانگیز» خواند و گفت: «برخی افراد رده بالای ما در این حادثه مفقود یا کشته شدند و عربستان باید جهت پیگیری این موضوع و اقدامات مربوط به آن اقدامات لازم را انجام دهد.»
روز یکشنبه ۵ مهرماه «بولتن نیوز» به نقل از سایت عربی «نهرین‌نت» نوشت «شماری از دیپلمات‌ها گزارش‌های اطلاعاتی اولیه‌ای را رد و بدل می‌کنند که بر اساس آن احتمالاً موساد (سازمان اطلاعات اسرائیل) و سازمان اطلاعات عربستان برای یک عملیات اطلاعاتی حساب‌شده تدارک دیده بودند تا شماری از مسئولان ایرانی از جمله تعدادی از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سفیران و کارمندانی را که در دفتر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی کار می‌کنند بربایند.»
این گزارش نام گروهی از این افراد را اعلام کرد، از جمله غضنفر رکن‌آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان، از افراد مهم در دفتر علی خامنه‌ای و از کسانی که بر اسرار مسلح کردن حزب‌الله لبنان توسط ایران آگاه است، علی‌اصغر فولادگر رئیس دفتر مطالعات راهبردی سپاه پاسداران، حسن دانش، فواد مشغلی، عمار میرانصاری، حسن حسنی و شمار دیگری از نیروهای سپاه پاسداران.
گزارش «نهرین‌نت» اما از سوی رسانه‌های معتبر و مستقل تأیید نشد.
علی شمخانی در مورد حفاظت از مسئولان حکومتی در چنین سفرهایی، سفر حج را یک «حق شرعی» خواند که به‌گفته او نمی‌توان مانع از آن شد.
او افزود: «این‌که مسئولان ما بدون تأمین امنیت به سفرهایی مثل حج مشرف می‌شوند نشان‌دهنده این است که آن‌ها به‌صورت یکسان به حج می‌رفتند.»
این در حالی است که به گزارش شبکه العربیه مقامات عربستان سعودى می‌گویند غضنفر رکن‌آبادی با نام و گذرنامه دیپلماتيک خود وارد سعودی نشده و با اسم و گذرنامه ديگرى به حج آمده است.
حادثه منا روز پنج‌شنبه ۲۴ سپتامبر / دوم مهرماه رخ داد. بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی ایران، آمار کشته‌شدگان ایرانی در این حادثه ۲۳۹ نفر و شمار مفقودان ۲۴۱ نفر است.

سانسور سخنرانی پوتین با چه انگیزه ای در صدا و سیما؟


 
 
 
 

سخنرانی پوتین رئیس جمهور روسیه فدراتیو، به تائید بسیاری از رسانه های امریکا که اخبار اجلاس سالانه سازمان ملل را پوشش خبری میدهند، مهم ترین سخنرانی بوده است. حتی نیویورک تایمز می نویسد که او (پوتین) سولیست ارکستر بود و بقیه، از جمله اوباما با او همنوائی می کردند.
پوتین در سخنرانی خود به نکات مهمی اشاره کرد که فرازهائی از آن را در پیک نت امروز می خوانید. این که رسانه هائی مانند بی بی سی و صدای امریکا و یورو نیوز به این سخنرانی پوشش خبری نداده و در واقع آن را سانسور کرده اند، پدیده تازه ای نیست. این خط مشی آنهاست، اما تعجب آور است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی و تقریبا تمام دیگر رسانه های داخل کشور نیز اگر هم به این سخنرانی اشاره کرده  اند، نکات مهم آن را پخش و منتشر نکرده اند. نکاتی که در شماره امروز پیک نت می خوانید. چرا؟
پاسخ این سئوال را باید در همسوئی رسانه های داخل کشور با رسانه های مورد اشاره در بالا جستجو کرد و یا تحت تاثیر رسانه های فارسی خارج از کشور بودن آنها ؟ و یا پیروی از آنها؟ روسیه امروز نه اتحاد شوروی سابق است و نه دارای حاکمیتی ایدئولوژیک. روسیه امروز دارای سیاستی است در عرصه جهانی و منطقه که به سود ایران است. صحبت از ایران است و نه جمهوری اسلامی. پس درد در کجاست، که حتی سخنرانی اوباما در صدا و سیما پوشش خبری پیدا می کند اما از کنار سخنرانی پوتین عبور می شود؟

ایران؛ ترفند تازه صرافان برای افزایش نرخ دلار


صرافان در اقدامی تامل برانگیز، از معامله با ارقام پائین خودداری می‌کنند و مشتری را به بهانه سود و کارمزد کم به بازار واسطه‌گری سوق می‌دهند و دلالان هم ارز را با ارقام بالا در اختیار مشتری می‌گذارند.
به گزارش مهر، عدم تمکین اهالی بازار ارز به دستورات بانک مرکزی تمامی ندارد. صرافی ها پیش از این دستورالعمل ناظر بر عملکرد صرافی ها را زیر پا گذاشتند و بانک مرکزی هم که مهلتی برای آنها در نظر گرفته بود، به نظر می رسد که با توجه به عدم تمایل و بی توجهی تعدادی از این صرافی ها فعلا این موضوع را مسکوت نگه داشته است.
این در حالی است که هر بار اتفاقی جدید در بازار ارز رخ می دهد و بازار ارز را به بازاری تبدیل می کند که گردانندگان آن فقط به دنبال کسب سود و منفعت خود هستند و در صورتی که سود اندکی از فعالیت خرید و فروششان در میان باشد، مشتری را به بازار دلالی سوق می دهند. در حالی که همین صرافی های به اصطلاح معتبر و مجاز و دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی، خود از معترضان به عملکرد دلالان بازار ارز هستند.
گشت و گذاری در مرکز ارزی در میدان فردوسی نشان می دهد که این بازار به یک ساماندهی اساسی نیازمند است و بانک مرکزی لازم است که با تدابیری نقش نظارتی خود را بر این بازار پر رنگ کند.
فعالیت بازار غیررسمی ارز داغ شد
در این میان، صرافی های معتبر در اقدامی عجیب و تامل برانگیز از فروش ارز به میزان کم امتناع می کنند و به بهانه اینکه کارمزد کمی از فروش ارز به میزان کم نصیب آنها می شود، از معامله و فروش ارز به مشتریان خودداری می کنند.
برخی از آنها هم مطرح می کنند که ارز با ارقام پائین اصلا موجود نیست و به همین دلیل این نوع خرید و فروش و معامله را به بازار دلالی و واسطه گری سوق می دهند.
عدم فروش ارز به میزان کم شامل تمامی ارزها به ویژه ارزهای اصلی مانند دلار، یورو و پوند می شود. درصورتی که دلالان بازار ارز به راحتی هر مبلغی ولو اندک را در اختیار مشتریان قرار می دهند و همین عوامل اینگونه باعث هدایت مشتریان ارزی به سوی بازار دلالی ارز می شود.
در این بین دلالان هم ارز مورد تقاضا را با نرخی بسیار بالاتر از قیمت اصلی در اختیار مشتری قرار می دهند و در اصل اینگونه اقدامات صرافی ها باعث داغ شدن فعالیت بازار غیررسمی ارز می شود.
به هر حال، فعالان این بازار با یکدیگر هماهنگ هستند و اگر یکی از آنها فعالیت خلافی را انجاl دهد، بقیه نیز برای کسب سود و منفعت همان اقدام را انجام می دهند و سود خود را بر هر عامل دیگری حتی رضایت مشتری ترجیح می دهند.
نقش دلالان ارزی پر رنگ شد
بازار ارز که هر چند وقت یکبار جریان ساز می شود، در حال حاضر از نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط رنج می‌برد و همین مساله عملکرد برخی صرافی‌ها به دلخواه خود آنها را رقم می خورد و آنها از هیچ قاعده و قانونی پیروی نمی کنند و اینگونه جریان‌ها باعث می شوند که نقش بازار دلالی پر رنگ شود.
یکی از مشتریان ارز که به دنبال خرید ارز به میزان کم بود به خبرنگار مهر گفت: برای خرید ارز به مبلغ کم برای سفر به یکی از کشورهای خارجی به چندین صرافی مراجعه کردم اما هیچیک از آنها ارز مورد نظر را در اختیارم قرار ندادند و مطرح می کنند که اینگونه معاملات برای آنها به صرفه نیست.
این فرد با انتقاد از اینکه صرافی ها فقط به دنبال معاملات کلان و مشتریان بزرگ هستند، تصریح کرد: مگر امکان دارد که صرافی ها ارز به میزان کم برای فروش نداشته باشند. این مانند این است که به بانکی مراجعه کنید و به شما بگویند که مثلا پول ۲ هزار تومانی به تعداد مثلا ۲۰ قطعه ندارند.
این فرد خاطرنشان کرد: بانک مرکزی به عنوان متولی بازار ارز باید تمامی این موارد را در زمان ارائه مجوز به صرافی ها در نظر بگیرد و سپس به آنها مجوز فعالیت را بدهد، نه اینکه یک عده سودجو به فعالیت ارزی در کشور بپردازند، همچنین بانک مرکزی باید دائما نحوه فعالیت و عملکرد صرافی ها در بازار را رصد کند و به متخلفان اخطار دهد.
از سوی دیگر برخی از صرافی ها که تاکنون مجوز جدید فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت نکرده اند، همچنان بر روی سر در صرافی خود عنوان «دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی» را درج کرده اند و بدون توجه به اخطارهای بانک مرکزی همچنان به فعالیت ارزی خود ادامه می دهند.
ماجرای پلمپ غیرمجازها هم تاکنون از سوی بانک مرکزی اجرایی نشده و این بانک همچنان برای آنها مهلت در نظر می گیرد. آخرین مهلت انطباق صرافی ها با دستورالعمل انطباق بانک مرکزی ۱۲ شهریورماه بود و قرار بود پس از آن غیرمجازها با کمک نیروی انتظامی پلمپ شوند.

نکته جالب اینکه پیش از این و در جریان دریافت مجوز بانک مرکزی تعداد صرافی های دارای مجوز و اعتبار فعالیت را ۴۳۹ صرافی اعلام کرده بود که در حال حاضر این تعداد به ۳۴۳۴ صرافی افزایش یافته است.

پسر رفسنجانی در میان سوسک و ساس و مارمولک


در سالن ۱۱ که ان‌شاءالله سر و کارتان نیفتد به جز هم‌بندی‌ها با انواع جانورها و حشرات موذی در ارتباط هستیم که سوسک و مارمولک از جمله خوبان به شمار می‌روند. ساس هم میهمان همیشگی ست و تقریبا همه جای بدنم را این موجود نیش زده است.
***
سایت پارسینه: مهدی هاشمی در جدیدترین پست فیس‌بوکی خود نوشت: «بعد از تسلیت حادثه شهادت تعداد زیادی از هم‌وطنان در مکه باید بگویم برای خانواده ما که از سال‌ها پیش یعنی قبل از انقلاب زندان اوین را دیده‌اند شاید توصیف حاضر خواندنی نباشد اما دوستان فیس‌بوکی احتمالا می‌خواهند بدانند شرایط این روزهای من در زندان چگونه است.
اوین دارای چند سالن نگهداری زندانیان به نام اندرزگاه است که مهم‌ترین آنها شماره‌های ۷ و ۸ هستند. اولی حدود ۱۴۰۰ زندانی دارد و دومی نزدیک به ۴۰۰ نفر. بند معروف ۳۵۰ هم که سابق بر این محل نگهداری زندانیان سیاسی بود، تعطیل شده و زندانیان آن بین اندرزگاه‌های ۷ و ۸ تقسیم شده‌اند.
اندرزگاهی که من در آن روز و شب می‌گذرانم شماره ۷ است که ۱۲ سالن مجزا در سه طبقه دارد و زندانیان به صورت گروهی در هر کدام از این سالن‌ها ایام حبس خود را تحمل می‌کنند اما سالن ۱۱ یعنی آنجایی که هستم در زیرزمین اندرزگاه قرار گرفته که فاقد پنجره و نور است. اینجا می‌گویند تبعیدگاه اندرزگاه ۷ همین سالن ۱۱ است و ناگفته نماند سالن ۶ را هتل می‌گویند که از ما بهتران آنجا حضور دارند.
در سالن ۱۱ که ان‌شاءالله سر و کارتان نیفتد به جز هم‌بندی‌ها با انواع جانورها و حشرات موذی در ارتباط هستیم که سوسک و مارمولک از جمله خوبان به شمار می‌روند. ساس هم میهمان همیشگی بدن زندانیان سالن ۱۱ است و تقریبا همه جای بدنم را این موجود نیش زده است.

نزدیک به ۳۰ نفر هم‌بندی‌هایم که اسامی آنها را محفوظ دارم، انسان‌های شریفی هستند که با کارگری یا خدمات فنی و زحمت روزگار می‌گذراندند اما الطاف دولت سابق دامن‌گیرشان شده و با چک‌های برگشتی چند میلیونی به دلیل گرانی ارز و تورم یا مهریه روانه زندان شده‌اند. در حال تلاش هستم تا با جمع‌آوری پول از خارج زندان، زمینه آزادی این گرفتارشدگان هر چه سریع‌تر فراهم شود.»

هر نماینده چند میلیون هزینه تبلیغات کرده است؟

هر نماینده چند میلیون هزینه تبلیغات کرده است؟

سایت الف: در حالی که داستان انتخابات، همواره با موضوعی همراه بوده است به نام هزینه های انتخاباتی کاندیداها و منابع مالی که در آن صرف می شود، این موضوع همواره برای مردم و حتی رسانه های جای سئوال داشته و دارد.
انتخابات واژه ای است که هرکس با شنیدن آن شور و شوقی در درون خود حس می کند و از کوچک ترین جمعیت ها تا بزرگترین شاکله های یک کشور و یا حتی جهان را در بر می گیرد.
انتخابات معمولا در مواقعی صورت می گیرد که فردی را بخواهند برای انجام کار های زیر ساختی و یا اجرایی بر گزینند در همین راستا در ایران هم ارگان های مختلف کشور هرچند سال یکبار انتخابات هایی را بر گزار می کنند، از انتخابات هیئت رئیسه یک اداره کوچک گرفته تا انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری و این در حالی صورت می گیرد که گاهی افرادی هستند که برای رسیدن به آن جایگاه و از دور خارج کردن رقبای خود حاضرند هزینه های زیادی را انجام دهند!
معمولا قبل از هر انتخابات مهمی مثل انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری هر کاندیدا ستاد انتخاباتی برای خود تشکیل می دهد که وظیفه آن ستاد اجرای کارهای تبلیغاتی برای کاندیدای مورد نظر است اما گاهی در همین انتخابات ها افرادی را می بینیم که برای محبوبیت بیشتر و جذب رای گسترده تر مردم حاضرند هزینه های هنگفتی را بپردازند برای مثال سفره های مجلل شام و یا ناهار می اندازند و یا حتی برای جذب رای افراد یک ارگان مبلغ زیادی را به آن ارگان می دهند.
با توجه به اینکه به انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نزدیک هستیم و کاندیداهایی که برای نمایندگی مجلس کاندید شده اند در فکر ایجاد ستاد های تبلیغاتی خود هستند برآن آمدیم تا ببینیم که واقعا چه افرادی هستند که برای رسیدن به هدفشان که همان نمایندگی مجلس است این هزینه های میلیاردی را انجام می دهند؛آیا واقعا در پی این هستند که مبالغی را که هزینه می کنند چند برابرش را در دوران نمایندگی خود به دست بیاورند یا اینکه فقط در فکر خدمت به مردم کشور هستند؟
کسی مثل من اینقدر در هزینه های انتخاباتی صرفه جویی نکرد
سید بهلول حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس، اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد در مجلس حضور دارند که به جای اینکه حیا کنند از این روش جذب آراء، فخر می فروشند که با خرج کردن چنین پولی به این جایگاه دست یافته اند و رقبای خود را از دور خارج کرده اند.
وی با بیان اینکه چنین افرادی در واقع با اصل نظام مبارزه می کنند، افزود: شورای نگهبان باید اینطور افراد را رد صلاحیت کند زیرا کسی که با پول به این جایگاه رسیده باشد چطور می تواند به مردم کشورش خدمت کند؟
نماینده مردم میانه در مجلس در پایان با بیان اینکه فکر می کنم کسی مثل من اینقدر برای ستاد انتخاباتی اش صرفه جویی نکرده باشد، بیان کرد: کل هزینه ای که من برای کارهای تبلیغاتی ام در دوره قبل پرداخت کردم حدود ۷۰ میلیون تومان بود.
مردم با عشق و علاقه خود در هزینه های انتخاباتی من کمک کردند
حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با توجه به اینکه این افراد را در همه جا می توان پیدا کرد و مطمئنا راه به جایی نخواهند برد، اظهار کرد: کسانی که برای انتخابات مجلس اینطور هزینه های میلیاردی انجام می دهند بلا شک از تجار و سرمایه داران بزرگ کشور هستند که به دنبال دستیابی به مافیای قدرت هستند تا اهداف شوم خود را بهتر بتوانند دنبال کنند.
وی با بیان اینکه امیدواریم که هر چه زودتر با چنین افرادی برخورد جدی شود، افزود: هزینه ای که خود من صرف ستاد انتخاباتی ام شد خیلی پایین تر از مبالغی است که برخی از نمایندگان برای خود هزینه کردند.
گروسی ادامه داد: زمان کاندیدا شدن حتی پولی بابت آن جایی که به عنوان ستاد انتخاب کرده بودم پرداخت نکردم و مردم با عشق و علاقه این هزینه را برای کارهای تبلیغاتی من پرداخت کردند و فکر نمیکنم بیش تر از ۳۰ میلیون تومان شده باشد
هزینه تعویض خودرو شخصی ام را صرف هزینه انتخاباتی ام شد
ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی مجلس با باین اینکه همین الان رقبای من در حوزه انتخاباتی نجف آباد هستند که هزینه خیلی بالایی صرف امور انتخاباتی خود می کنند، گفت: کمک مالی به ارگان های ورزشی، خریدن مسئولین برخی مطبوعات یا پهن کردن سفره های مجلل شام و ناهار از این جمله کارها است.
به گزارش خبرایرانی، عضو کمیسیون قضایی مجلس عنوان کرد: کل هزینه ای که از روز اول شروع انتخابات تا جشن پایانی که به عنوان نماینده انتخاب شدم حدود ۲۰ میلیون تومان شده بود که این مقدار پول را برای تعویض خودرو شخصی ام کنار گذاشته بودم و صرف اینگونه امور شد.
بهتر است هر نماینده ای بیشتر روی وعده هایی که می دهد تمرکز کند
علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه به شنیده های در این مورد زیاد نمی توان اطمینان کرد، گفت: به نظر من بهتر است هرکسی که به عنوان کاندیدای نماینده مجلس خودش را معرفی می کند بیشتر روی وعده هایی که داده تمرکز کند و حرف های زده اش را عملی کند.
وی در پاسخ به این سوال که هزینه های که خودتان در دوره قبل صرف امور تبلیغاتی ستاد خود کرده اید، چقدر بود، بیان کرد: من هزینه هایی که انجام شد را دقیق محاسبه نکردم و در حال حاضر یادم نیست که چقدر هزینه کرده ام.
تنها ۲ میلیون خودم خرج انتخابات خود کردم
شاهین محمد صادقی با بیان اینکه متاسفانه افراد زیادی برای ورود به مجلس اینچنین عمل می کنند، گفت: شورای نگهبان باید برخورد شدیدی با آنها بکند و نگذارد که به مجلس راه یابند.
وی افزود: این افراد سودجو معمولا این پول ها را در قالب سفره های مجلل چند صد نفره، کمک به تیم های ورزشی و یا هیات های مذهبی خرج می کنند تا بتوانند محبوبیتی در حد همان پول برای خودشان کسب کنند.
صادقی با بیان اینکه حدود ۲ میلیون تومان خرج هزینه انتخابات کردم، گفت: این به این معنی نیست که کل هزینه های من همینقدر بود زیرا سایر هزینه ها را دوستان و آشنایان و مردمی که نسبت به من لطف داشتند متقبل می شدند و فکر می کنم کلا حدود ۶۰ میلون تومان هزینه شد.
هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد
محمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه کم نیستند افرادی که برای رسیدن به این جایگاه هزینه های بالایی دارند، اظهار کرد: این هزینه های بالا و جایگاهی که برای رسیدن به آن تلاش می کنند باهم متناسب نیستند و این معنی را می توان از این موضوع برداشت کرد که یا مافیای فساد پشت این قضیه است و یا سو استفاده هایی که می خواهند از این جایگاه ببرند.
وی با اشاره به این ضرب المثل مبنی بر اینکه «هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگرد» عنوان کرد: افرادی هم که برای حمایت و پشتیبانی از چنین کاندیداهایی هزینه می کنند از روی رضای خدا و فی سبیل الله نیست مطمئنا در برابر آن پول یا درخواستی دارند یا اینکه می خواهند از برش یک نماینده بتوانند در آینده استفاده کنند.
آریایی نژاد اضافه کرد: من دو دوره کاندید نمایندگی مجلس شدم که در دوره اول ۲۰ میلیون تومان هزینه شد و در دوره بعد هم چون دو مرحله ای شده بود نزدیک به ۴۰ میلیون تومان هزینه های انتخاباتی من شد که به نظرم باز هم می شد صرفه جویی کرد و مبلغ کمتری را هزینه کرد علت آن شاید یک سری ناهماهنگی هایی بود که به وجود آمد و این مبلغ زیاد شد.
افراد زیادی در این هزینه ها قصد کمک داشتند ولی من اجازه ندادم
سعید زمانیان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه من نیز تنها این حرف ها را شنیده ام افزود: تا بحال کسی را در اطراف خودم ندیدم که چنین عمل کند اما متاسفانه گاها شنیده می شود که بر خی نمایندگان خرج های بالایی برای ستاد انتخاباتی خود می کنند.
وی مبلغی که خود برای ستاد تبلیغاتی خود خرج کرده بود را کمتر از ۷۰ میلیون دانست و اظهار کرد: پیشنهاد های زیادی به من شد که در امر ستاد انتخاباتی من افرادی بخواهند پول هزینه کنند اما من این اجازه را ندادم چون مطمئنا اگر این پول را در ستاد من خرج می کردند بعد ها توقعاتی دیگر از من داشتند.
زمانیان ادامه داد: تنها افرادی که در امر ستاد تبلیغاتی من دخیل بودند و کمک کردند فامیل و آشناهای نزدیک من بودند آن هم نه به صورت کمک نقدی و به این صورت که یکی غذا میداد، یکی پوستر های تبلیغاتی را چاپ می کرد و به همین منوال بود.
زمینی که در منطقه سوهانک به هر نماینده میدادند را قبول نکردم
حسین علی حاجی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص وجود چنین موضوعی در بین برخی نمایندگان اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: در حالت کلی فعالیت های قبلی هر فرد و رزومه کاری ان شخص خود نشان دهنده این صلاحیت برای هر فرد در بین مردم خواهد بود و نیازی به خرج کردن پول های فراوان نیست.
وی افزود: مبلغی که خرج ستاد انتخاباتی خودم شد شاید چیزی در حدود ۴۰ میلیون تومان باشد اما آن دسته از افرادی که خرج های میلیاردی برای ستادهای انتخاباتی خود می کنند مطمئنا پس از راهیابی به مجلس هم به دنبال کار مردم نخواهند بود و فقط به دنبال این هستند که آن هزینه ای را که انجام داده اند بتوانند دو یا سه برابرش را به دست بیاورند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان خاطره ای افزود: یکبار که به همراه چند تن از افراد دفتر خودم به دیدار آیت الله مقتدایی رفته بودم ایشان خطاب به من گفتند: این کم خرجی شما در انتخابات حجتی در قیامت خواهد بود برای سایر افرادی که هزینه های هنگفتی انجام داده اند و خداوند به آنها می گوید که شما هم می توانستیدکمتر هزینه کنید و صرفه جویی کنید.

حاجی خاطرنشان کرد: من حتی زمینی که به هر نماینده در منطقه سوهانک و یا ماشینی که به هر نماینده می دادند را نگرفتم و با ماشین شخصی خودم کارهای مربوط به امور کاری را انجام می دهم همچنین میزان مبلغی که برای رهن خانه به هر نماینده می دهند را نیز قبول نکردم.