December 15, 2015

عدالت عدل علی در مملکت امام زمان: یک سال زندان و ۲۰ ضربه شلاق و رد مال بخاطر سرقت 8 عدد " نارنج "!

شوهر یابی در بازار ولایت فقیه: با چادر نماز ویژه گشایش بخت! بشرط رژه رفتن در اطراف حرم، امامزاده ها، دامداری فیضیه و سایر مساجد

تمثیلی از زمینگیر شدن رژیم و عوامل جنایتکار: بسیجی دهن گشاد پس از سالها زور زنی و نعره کشی، پنچر شد!

خمینی امد

حسنک چه شد؟

با دستور وزیر کشور دولت روحانی احکام انتصاب هشت بخش‌دار زن استان خوزستان متوقف شد

یک هفته پس از اعلام استان‌داری خوزستان مبنی بر انتصاب هشت بخش‌دار زن در مناطق مختلف این استان، گزارش‌ها حاکی از آن است که وزیر کشور دولت حسن روحانی، دستور مسکوت ماندن و توقف احکام این انتصابات را داده است.
آن‌گونه یک مقام استان‌داری خوزستان به وب‌سایت محلی "کارون‌پرس" گفته، «بعد از انتشار خبر انتصاب بخشداران خانم در خوزستان، شماری از علما و چهره‌های فرهنگی این استان نسبت به به‌کارگیری این حجم از خانم‌ها در مسندهای اجرایی اظهار گلایه کردند که با رساندن پیام این چهره‌ها به وزیر کشور، آقای امیری قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور ضمن تماس با علمای خوزستان از دستور وزیر برای توقف این انتصابات و احکام خبر داد».
به گفته‌ی این مقام که نامش فاش نشده، عبدالرضا رحمانی فضلی در پیام خود به معترضان اظهار داشته که «وزارت کشور مایل به ناراحتی چهره‌های فرهنگی و علمای استان خوزستان نیست و لذا به استان‌دار خوزستان دستور داده شده است که پیگیری این احکام را مسکوت نگه دارد و این انتصابات معلق بماند».
به نوشته‌ی "کارون‌پرس"، عبدالحسن مقتدایی، استان‌دار خوزستان در پاسخ به قائم‌مقام وزیر کشور که حامل دستور توقف احکام انتصاب بخشداران زن بود، گفته است: «تا آن‌جایی که بنده اطلاع دارم هیچ یک از آقایان از این انتصابات ناراحت نیستند و گلایه‌ای هم به استانداری نرسیده است.»
گفتنی است بر اساس اطلاعیه‌ی پیشین روابط عمومی استان‌داری خوزستان، مریم عیوض‌زاده، سحر احمدی آرپناه، اعظم شنبدی، بلقیس حسینی، حمیده آلبوعشیره، بتول سعیدی‌زاده، لیلا مسحنه، و معصومه خنفری، به ترتیب به سمت بخش‌دار مرکزی شهرهای اهواز، لالی، هندیجان، ماهشهر، خرمشهر، آبادان، شوش و کارون منصوب شده بودند.

توقیف ۴۰ هزار خودرو در راستای برخورد با «بدحجابی» و «مظاهر علنی فساد»

تیمور حسینی، رییس "پلیس راهور تهران بزرگ" روز سه‌شنبه (۲۴ آذر-۱۵ دسامبر) در جمع خبرنگاران گفت که از ابتدای سال ۱۳۹۴، نیروهای این پلیس، ۴۰ هزار خودرو را «در راستای برخورد قاطع پلیس با مظاهر علنی فساد از جمله بدحجابی و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم» توقیف کرده‌اند.
آمار تازه از توقیف خودرو شهروندان در کمتر از نه ماه گذشته در حالی اعلام می‌شود که پیش‌تر در روز ۱۹ آبان، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفته بود که پلیس با رانندگانی که «رعایت شئونات و هنجارها و الزام ارزش‌ها» را نمی‌کنند، «برخوردی قاطع، سریع و البته توام با رافت و مهربانی» می‌کند.
او با تاکید بر توقیف خودرو رانندگان به دلایلی چون «کشف حجاب در خودروها»، «دور دور کردن» و «مزاحمت برای نوامیس»، به نیروهای پلیس توصیه کرده بود که «اگر امکان توقف خودرو وجود ندارد، پلاک خودرو را بردارند و ظرف حداکثر ۱۲ تا ۲۴ ساعت اقدام به توقیف خودرو کنند».
به فاصله‌ی ۵ روز پس از این اظهارات فرمانده پلیس، سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی وی، در یک نشست خبری اعلام کرد که در این ارتباط به ۱۰ هزار نفر تذکر داده شده است و ۲۰۰۰ خودرو نیز توقیف شده‌اند.
آقای منتظرالمهدی اضافه کرده بود که «این افراد علاوه بر جریمه و توقیف اتومبیل، خودروشان ممنوع‌الفروش شده امکان پرداخت عوارض و… نیز برای‌شان مقدور نخواهد بود».

اظهارات زن‌ستیزانه مجری و تهیه‌کننده قدیمی تلویزیون: سازمان محیط‌زیست جای سوسول‌بازی و مدیر زن نیست

محمدعلی اینانلو، مجری قدیمی رادیو و تلویزیون ایران می‌گوید «سازمان حفاظت محیط‌ زیست تنها سازمانی است که مدیریتش باید با مرد باشد» چرا که «این سازمان جای سوسول‌بازی نیست».
آقای اینانلو که از معدود برنامه‌سازان تلویزیونی حوزه‌ی محیط‌زیست و حیات‌وحش ایران به شمار می‌رود، در گفتگویی با خبرگزاری "تسنیم" که بخش‌ کوتاهی از آن منتشر شده، از معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست به شدت انتقاد کرده و گفته: «سال‌ها پیش در دوره رییس جمهور اصلاحات نیز گفته بودم که محیط زیست تنها سازمانی است که باید مدیریتش مرد باشد چرا که این سازمان جای سوسول‌بازی نیست.»
وی اقدام به «رها کردن کبوتر به‌ جای ذبح گوسفند» از سوی خانم ابتکار را نمونه‌ای از «سوسول‌بازی»‌های مورد نظرش دانسته و افزوده: «طبیعت، هم‌چنان که قشنگ و آرام است، خشن نیز است، بنابراین وقتی همان مدیران، صبح، تخم‌مرغ می‌خورند مسلماً حیات مرغی را می‌خورند و یا اگر غذای گوشتی می‌خورند جان گوسفند و یا گوساله‌ای گرفته شده است. بنابراین محیط زیست جای رنگ صورتی کارتون‌های والت‌دیزنی نیست.»
قرار است متن کامل مصاحبه‌ی "تسنیم" با اینانلو در روزهای آینده منتشر شود.

اخراج عکاس خبرگزاری وزارت نفت به دلیل یک عکس اینستگرامی

محمد قدمعلی، عکاس خبرگزاری "شانا" متعلق به وزارت نفت جمهوری اسلامی می‌گوید به خاطر انتشار عکسی از معاون امور بین‌الملل این وزارت‌خانه در صفحه‌ی اینستگرامش از کار اخراج شده است.
عکسی که آقای قدمعلی می‌گوید به خاطر آن اخراج شده، تصویری از معاون بین‌الملل وزیر نفت بعد از پایان نشستی با یک هیات ایتالیایی است که این عکاس خبری در توضیحی برای آن نوشته بود: «امیرحسین زمانی‌نیا، معاون بین‌الملل وزیر نفت بلافاصله پس اتمام نشست امروزش با یک هیات ۳۶‌نفره‌ی ایتالیایی دارد ما را (ما یعنی شانا و همکاران خودش در معاونت بین‌الملل) دعوا می‌کند و می گوید: "خبر یعنی یک کار سیاسی مهم، خبر این نشست اندازه خود این جلسه اهمیت دارد، من نمی‌دانم چرا ما در وزارت نفت این اهمیت را متوجه نمی شویم". ما را دیر خبر کرده بودند، وقتی نیم ساعت از جلسه گذشته بود. می گفت شما خودتان هم مقصرید، باید پاشنه دفتر وزیر و دفتر مرا درآورید حتی اگر به وظیفه‌شان عمل نکردند و اینجا شما را خبر نکردند.»
او در توضیح تازه‌ای که به همراه نامه‌ی اخراجش منتشر کرده، اتفاقی مشابه در زمان فعالیتش در "شانا" در دولت احمدی‌نژاد را شرح داده که به خاطر انتشار عکسی از مدیران ارشد وزارت نفت در حال خمیازه کشیدن، از سوی مدیرکل وقت روابط عمومی این وزارت‌خانه با «چند پرسش» روبه‌رو شده بود اما «به هیچ‌وجه بازخورد منفی نداشت».
قدمعلی با مقایسه آن اتفاق در دولتی که به نوشته‌ی او «تمام و کمال متهم به برخورد خشن با رسانه‌ها بود و است» با آن‌چه که به اخراجش در دولت جدید منجر شد، می‌افزاید: «این اولین بار است که موضوعی چنین پیش‌پاافتاده و حتی در کمال تعجب موضوعی مثبت و در تمجید از مجموعه‌ای باعث چنین بازخورد احمقانه‌ای از سوی آن مجموعه برایم شده است. این دو موضوع در دو دولت متفاوت و برخورد خلاف انتظار آن‌ها بیش از هر چیز شاید ناآگاهی مدیران حکومتی فارغ از جناح و دسته‌بندی‌شان، نسبت به رسانه‌ها را بازگو می‌کند.»
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12347798_975723439165145_2069980501682238777_n.jpg?oh=5997941be9230b38c36f33bb1d4e01ab&oe=56E05613

معلم زندانی بعد از ۲۰ روز اعتصاب غذا به مرخصی اعزام شد

محمود بهشتی لنگرودی، فعال زندانی حقوق معلمان که از روز پنجم آذرماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد، ساعاتی قبل از زندان اوین به مرخصی اعزام شد و بدین ترتیب به اعتصاب غذای خود پایان داد.
بنا بر اعلام "کانون صنفی معلمان ایران"، آقای بهشتی بعدازظهر سه‌شنبه (۲۴ آذر-۱۵ دسامبر) در راه بازگشت به خانه، خبر اعزام بدون اعلام قبلی خود به مرخصی و پایان اعتصاب غذا را به خانواده‌اش اطلاع داده است.
خانواده‌ی این معلم زندانی پیش‌تر در گفتگو با رسانه‌ها از کاهش وزن و ضعف شدید جسمی وی به دنبال ۲۰ روز اعتصاب غذا خبر داده بودند.
آقای بهشتی که از سوی دادگاه انقلاب تهران در دو پرونده‌ی جداگانه مجموعا به تحمل ۹ سال حبس محکوم شده، روز ۱۲ آذرماه در نامه‌‌ای کوتاه از داخل بند هفت زندان اوین، خبر اعتصاب غذایش را با یک هفته تاخیر اعلام کرد.
او با “ناعادلانه” خواندن حکم خود نوشته بود: «بدیهی است که مسوولیت هر اتفاق ناخوشایندی که طی دوران اعتصاب غذا متوجه اینجانب شود به عهده همه کسانی خواهد بود که ظلم مذکور را در حق من مرتکب شده‌اند و یا در برابر این دادخواهی سکوت و بی‌تفاوتی اختیار می‌کنند.»
این معلم زندانی پیش‌تر در مهرماه سال جاری نیز با خواسته‌های مشابه، دست به اعتصاب غذای خشک زده بود که بعد از شش روز و به دنبال دیدار با معاون دادستان تهران، به آن اعتصاب غذا پایان داد. او سپس تحت عنوان مرخصی به طور موقت از زندان آزاد شد اما یک هفته بعد با عدم تمدید مرخصی‌اش، بار دیگر به زندان بازگشت.
سخنگوی ۵۵ساله کانون صنفی معلمان ایران که در بیش از یازده سال گذشته بارها به خاطر فعالیت‌های صنفی‌اش بازداشت شده، آخرین بار روز ۱۵ شهریورماه با مراجعه‌ی ماموران دادستانی تهران به منزلش بازداشت شد. او یک روز پیش‌تر در جلسه‌ای مشنرک میان “کانون صنفی معلمان” و محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون حسن روحانی شرکت کرده و گزارشی از مشکلات صنفی معلمان ارائه داده بود.
در حال حاضر، اسماعیل عبدی، علی‌اکبر باغانی، علی‌رضا هاشمی، و رسول بداقی، چهار معلم دیگری هستند که به خاطر فعالیت‌های صنفی‌شان در زندان به سر می‌برند.