December 10, 2015

ثمره حکومت ۳۷ ساله روحانیون بر کشور:

روزگاری که آزادی ها یواشکی نبود! (( تهران - سال ۱۳۵۵ خورشیدی ))

ﺑﺎﻭﺭﺗﺎﻥ ﺑﺸﻮﺩ ﻳﺎ ﻧﻪ...اﻳﻨﺠﺎﻳﻢ آﺭﺯﻭﺳﺖ!

در سرمای زمستون به فکر حیوانات بی پناه باشیم آنها هم همانند ما درد و سرما را با تمام وجود احساس میکنند .


یکی از دلخراش ترین صحنه هایی که اخیرا در سایت های خبری و روزنامه های ترکیه پخش شده ، تصویر 4 الاغی است که از شدت سرما در جای خود یخ زده و تبدیل به یک مجسمه ی یخی شده.
این الاغ ها که یکی از آنها کوچک تر از همه بوده در شب سرما سوز ، راه خود را گم می کنند و جایی برای پناه بردن به آن پیدا نکرده و در نتیجه به شکل دلخراشی در سر جای خود یخ می زنند.
این اتفاق در ترکیه در شهر « شانلی اورفه » اتفاق افتاد و صبح آن شب وقتی مردم با چنین صحنه ای مواجه می شوند بسیار تاسف می خورند.
مردم آن منطقه می گویند تا به حال سابقه نداشته که دمای هوا تا این حد پایین بیاید و این گونه الاغ های بیچاره را در سر جای خود منجمد کند و بر روی بدنشان قندیل ببندد.

به‌دستور دادگستری استان اصفهان ورود گردشگران و تورهای مختلط به منطقه بین‌المللی گردشگری مرنجاب و شهر زیرزمینی نوش‌آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل ممنوع شد.


آیت‌الله محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل گفته بود در صورت ساماندهی نشدن وضعیت مرنجاب «به وظیفه شرعی خود عمل خواهیم کرد».
RADIOZAMANEH.COM

از هنرپیشگی و شاعری تا کارتن‌خوابی به بهانه‌ی تولد کبرا سعیدی (شهرزاد) شاعر و از نخستین فیلم‌سازان زن ایران


شهرزاد در گفت‌وگویی در مورد شرایط زندگی و بی‌خانمانی‌ و کارتن‌خوابی‌اش می‌گوید:
«وقتی در پارک می‌خوابی، بعد از چند وقت وحشتت از خوابیدن در کنار بی‌خانمان‌ها و موش و گربه و سوسک به الفت با آن‌ها می‌رسد. در شب‌های گرم تابستان، می‌توانی به آسمان خیره شوی و برای هزارمین بار دنبال ستاره بختت بگردی و بازهم پیدایش نکنی. اما صبح که بیدار می‌شوی و می‌خواهی به دستشویی بروی، دردسرهایت تازه شروع می‌شود. همین کار عادی روزانه‌ی همه آدم‌های دنیا، به مشکلی بزرگ تبدیل می‌شود.کجا بروم؟ چه کار بکنم؟ ساک‌هایم را کجا بگذارم؟ وقتی در روستا هستی، چیزی که بیشتر از نبود امکانات آزارت می‌دهد نبود سینما و کتاب‌فروشی و دکه‌ی مطبوعاتی است و خیابانی که در آن قدم بزنی و صندلی‌ای که بر روی آن بنشینی و مخاطبی که درباره‌ی اتفاقات جدید جهان با او حرف بزنی. آدمی بیگانه هستی که گویی از جهانی دیگر به آنجا پرت شده‌ای، بی‌هیچ نقطه‌ی اشتراکی. حتی خیلی وقت‌ها حر‌ف‌زدن آدم‌های اطرافت را به زبان محلی، نمی‌فهمی.»
کبرا سعیدی (شهرزاد) شاعر، هنرپیشه، رقاص، عضو کانون نویسندگان، داستان‌نویس و از نخستین فیلم‌سازان زن ایران در در هجدهم آذرماه ۱۳۲۵ در میدان راه‌آهن تهران به دنیا آمد. «کبرا نام خواهر مرده‌ام بود که شناسنامه‌اش را باطل نکرده بودند وشناسنامه را برای من گذاشتند. مادرم مریم صدایم می‌کرد و پدرم زهرا. زمان رقصندگی شهلا می‌گفتندم. در سینما شهرزاد شدم و حالا زیر شعرهایم می‌نویسند: شهرزاد.» در کارت ملی‌اش آمده که شهرزاد متولد هجدهم آذرماه ۱۳۲۹ است از مدارک دیگری اثبات می‌کند که او متولد سال ۱۳۲۵ است. نام شهرزاد اما اولین بار در تیتراژ فیلم قیصر می‌آید و پس از ان در چند فیلم مطرح سینمای ایران نقش بازی می‌کند.
شهرزاد در سال ۱۳۵۶ فیلم بلندش به نام «مریم و مانی» را ساخت که پوری بنایی در آن نقش بازی کرده است. انقلاب اسلامی از راه می‌رسد و همه‌ی دارایی و کتاب‌ها و فیلم‌های شهرزاد از دست می‌رود. از شهرزاد پس از انقلاب دیگر خبری نیست حتا گمان می‌شد که شهرزاد مرده است. او در سال ۱۳۶۴ به آلمان رفت و هفت سال پس از آن بار دیگر به ایران بازگشت و در یکی از شهرهای شمالی ایران ساکن شد. شهرزاد در تظاهرات زنان درروز ۱۷ اسفند سال ۱۳۵۷حضور می‌یابد و از آن تظاهرات فیلم‌برداری می‌کند. گفته می‌شود که او در این تظاهرات بازداشت نیز می‌شود.
شهرزاد با بازی در فیلم‌های «تنگنا» و «صبح روز چهارم» توانست جایزه‌هایی از جشنواره «سپاس» به ارمغان می‌آورد. شهرزاد در سال ۱۳۵۱ مجموع اشعارش را در دو هزار نسخه با نام «باتشنگی پیر می‌شویم» در انتشارات اشراقی به چاپ رساند. گفته می‌شود هزینه‌ی انتشار این کتاب را که در آن زمان چیزی حدود پنج‌هزار تومان بود بهروز وثوقی تقبل کرد. طراحی و عکس روی جلد آن کتاب را نیز امیر نادری، عکاس فیلم آن روزها و کارگردان سینما بر عهده گرفت. شهرزاد حوالی سال ۱۳۵۲ از بازی در فیلم‌فارسی کناره گرفت. او پس از این به سینمای آزاد روی آورد و به ساختن فیلم کوتاه پرداخت.

هیأت چهارگانه گفت‌وگوی ملی تونس در مراسم اهدای جایزه نوبل صلح ۲۰۱۵ طی پیامی بر «اولویت مطلق» در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.


چهار نماینده هیأت چهارگانه گفت‌وگوی ملی تونس در مراسم اهدای جایزه نوبل صلح ۲۰۱۵
چهار نماینده هیأت چهارگانه گفت‌وگوی ملی تونس در مراسم اهدای جایزه نوبل صلح ۲۰۱۵
به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این مراسم روز پنج‌شنبه ۱۰ دسامبر / ۱۹ آذر در تالار شهر اسلو، پایتخت نروژ برگزار شد.
حسین عباسی دبیرکل سندیکای عمومی کارگران (UGTT)، یکی از گروه‌های هیأت چهارگانه گفت‌وگوی ملی تونس، در این مراسم گفت: «امروز ما نیاز بزرگی به گفت‌وگوی میان تمدن‌ها و همزیستی مسالمت‌آمیز با احترام به تنوع و تفاوت‌ها داریم. امروز، ما نیاز داریم تا با تروریسم به‌عنوان اولویتی مطلق مبارزه کنیم.»
حسین عباسی که در مقابل جمعی از شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی، از جمله هارالد، پادشاه نروژ سخن می‌گفت «اعمال تروریستی وحشیانه و شنیعی» که در ماه‌های اخیر در تونس و سراسر جهان، از پاریس تا بیروت، شرم‌الشیخ و باماکو رخ دادند را محکوم کرد.
خانم کاکی کولمن فیوِه، مدیر کمیته نوبل نیز با اشاره به این ترورها از لزوم پاسخ یگانه جامعه جهانی به تروریسم سخن گفت.
او گفت: «از آن‌جا که تهدید اساساً برای همه ما یکی است، ما باید برای مبارزه با آن گرد هم آییم.»
به‌جز سندیکای عمومی کارگران تونس، اتحادیه صنفی صنایع و صنایع دستی تونس (UTICA)، لیگ حقوق بشر تونس(LTDH)  و کانون وکلای این کشور نیز از اعضای هیأت چهارگانه گفت‌وگوی ملی تونس هستند.
کمیته نوبل صلح مستقر در اسلو، روز جمعه ۹ اکتبر / ۱۷ مهر سال جاری اعلام کرد که این هیأت در سال ۲۰۱۳ زمانی که تونس در آستانه جنگ داخلی بود «روند جایگزین مسالمت‌آمیز» در این کشور را ارائه داد و به همین دلیل به‌عنوان برنده جایزه صلح نوبل امسال معرفی شد.
کمیته نوبل صلح گفت: «این سازمان‌ها بخش‌های مختلف و ارزش‌های جامعه تونس را نمایندگی می‌کنند» بدین ترتیب هیأت چهارگانه گفت‌وگوی ملی تونس نقش میانجی برای توسعه دموکراسی در تونس را ایفا کرده است.
بیشتر بخوانید: نوبل صلح ۲۰۱۵ به هیأت چهارگانه گفت‌وگوی ملی تونس رسید

قربانیان آنفولانزای خوکی؛ حداقل ۶۲ نفر در پنج استان کشور


خبرگزاری هرانا ـ محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس و حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس می‌گویند که حداقل ۴۰ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان به دلیل ابتلا به آنفولانزای خوکی جان باخته‌اند و حداقل ۲۲ نفر نیز در استان‌های فارس، همدان و بوشهر به دلیل ابتلا به این ویروس بستری شده‌اند.
به کانال هرانا در تلگرام بپیوندید:
https://telegram.me/hranews

کسی که به اردوغان نریده بود..............................ارکستر ارتش روسیه بود!! راس پوتین

کار بزرگی که ...

عده ای هموطن با شرف این روزها برای مردم منطقه کوره پزخانه های اطراف تهران کمک ( مالی یا اجناس پوشاکی و همینطور مواد غذایی ) جمع آوری می کنند!
و همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید تاحالا هم به همت و لطف خیرین ایران به عده ای کمک کردند... فردا صبح هم قراره اونجا هدایایی را به عزیزان رنجورمان تقدیم کنند.
شما سروران هم می توانید فردا شخصا در آن مکان حضور داشته و در صورت تمایل اگر کمکی از دستتان بر می آید ( آن هم هر چند کوچک ) انجام دهید!
از همه شما سروران نازنین تمنا میکنم این پست را شر کنید تا حداقل با اطلاع رسانی کمکی در این راه کرده باشیم .
@mehrandishIR - آرش همپای

صادق هدایت، گاهی‌ برایِ اینکه درک بهتری بدهد بسیار رک و بی‌ پرده می‌نوشت: .


جایی که منجلاب گـُه است دم از اصلاح زدن خیانت است! اگر به یک تکة آن انتقاد بشود قسمتهای دیگرش تبرئه خواهد شد. تبرئه شدنی نیست. باید همه‌اش را دربست محکوم کرد و با یک تیپا توی خلا پرت کرد. چیز اصلاح شدنی نمی‌بینم

(( عزت‌الله سحابی: برنامه‌های شاه به نفع ایران بود و ما متوجه نمی‌شدیم! ))

عزت‌الله سحابی، فعال سیاسی مخالف رژیم شاه و از نیروهای ملی-مذهبی که مدتی ریاست سازمان برنامه و بودجه را در دولت مهدی بازرگان در دست داشت، در کتاب خاطرات* خود نوشته که بسیاری از برنامه‌های محمدرضا شاه، از نظر اصولی به نفع ایران بوده اما اغلب مخالفان، از جمله خودش، این را متوجه نمی‌شدند.
.
سحابی می‌نویسد: «بسیاری از کارشناسان صدیق اذعان می‌کنند که تعدادی از برنامه‌های شاه از نظر اصولی به نفع ایران بود. مثلاً وقتی که قرارداد ۱۹۷۵ میان شاه و صدام حسین بسته شد، دو دولت امضاء کردند، در دو مجلس نیز تصویب شد و به سازمان ملل رفت و بسیار در آن محکم‌کاری شد. این قرارداد خیلی به نفع ایران بود و خطی را به عنوان خط مرز تعیین کردند که قسمت پرعمق اروندرود بود. شرق این خط به ایران تعلق گرفت ولی ما این را متوجه نمی‌شدیم».
سحابی درباره خریدها و ساخت‌وسازهای نظامی رژیم سابق ایران نیز با ذکر مثال پایگاه‌های هوایی وحدتی و شاهرخی، نوشته است: «از دهه ۴۰ رژیم شاه در غرب کشور شروع به ایجاد استحکاماتی نمود. پایگاه وحدتی و پایگاه شاهرخی که در حقیقت شهری زیرزمینی است و فرودگاه آن نیز زیر زمین است. من خود در زمان جنگ پایگاه وحدتی دزفول را دیدم. هواپیماهای جت اف-۱۴ از زیر زمین با سرعت تمام بیرون می‌آمد و به هوا می‌رفت یا از بالا می‌آمد،‌ چتری پشت آن باز می‌شد و یک‌راست به زیر زمین می‌رفت؛ تشکیلات عظیمی بود».
مهندس سحابی افزوده است:‌ «در آن روزها یعنی حاکمیت مطلقه شاه، بیشتر دوستان و حتی خود من می‌گفتیم شاه خیانت می‌کند و می‌خواهد جنگ اصلی ما را که باید اسرائیل باشد، به جنگ با اعراب بدل کند! باری انقلاب شد و عراق به ایران حمله کرد، آن روز دانستیم که در اساسنامه حزب بعث «وحدت سرزمین‌های عربی زبان» یک اصل شمرده شده است. سرزمین‌های عربی زبان منظور همین استان‌های عربی زبان بود که در ایران است. یعنی ایلام، گیلان‌غرب و خوزستان. پس عراق به طور ذاتی به ایران نظر داشت و می‌خواست قسمتی از ایران را ضمیمه خاک خود نماید. شاه این را فهمیده بود و در غرب استحکامات می‌ساخت اما ما به او ناسزا می‌گفتیم».
عزت الله سحابی مسأله منابع طبیعی را مثال آورده و نوشته است: «منصور روحانی وزیر کشاورزی وقت، یک زمان اعلام کرد که باید هشت میلیون رأس دام، از مراتع کشور خارج شود والا مرتع از بین می‌رود. خود شاه نیز در سخنرانی خود گفت حیوان شریری به نام بز وجود دارد که ریشه‌های گیاهان را می‌کند. این حیوان باید از بین برود. من در زندان این مطالب را در روزنامه خوانده بودم و پیش خود تحلیل می‌کردم که شاه با این کار می‌خواهد روستاییان را وابسته نماید».
او افزوده: «روستاییان از بز، پشم و شیر به دست می‌آورند و از همه چیز و حتی شاخ و گوشت آن استفاده می‌کنند. این حیوان اساس زندگی روستاییان است و آنان با همین حیوانات و زندگی ساده‌شان از دولت مستقل‌اند. و ما فکر می‌کردیم شاه می‌خواهد به این دسیسه روستاییان را به دولت وابسته کند».
سحابی در ادامه می‌نویسد: «در حالی که پس از انقلاب هنگامی‌ که به عنوان نماینده مردم به مجلس راه یافتیم، در کمیسیون برنامه و بودجه مسوولین وزارت کشاورزی پس از انقلاب به کمیسیون می‌آمدند، برخی از آنان مسوولان سازمان جنگل‌ها بودند و می‌گفتند باید سی میلیون رأس دام از مراتع خارج شود، تا کنون مراتع از بین رفته است و برای احیای باقی‌مانده آن این کار باید انجام بشود، و ما دانستیم که واقعاً در کنار گود بودن و شعارهای بزرگ دادن با مسوولیت اجرایی داشتن تفاوت دارد».
****
* جلد دوم خاطرات مهندس سحابی (سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۹) به نام «نیم قرن خاطره و تجربه» که در ایران اجازه چاپ نیافته، از سوی نشر خاوران پاریس منتشر شده و در کتاب‌فروشی‌های خارج از کشور در دسترس است. متن بالا از صفحات ۲۶ و ۲۷ کتاب مذکور نقل قول شده‌اند.

خمینی و خامنه‌ای که جوانان ایرانی را به عنوان محارب و کافر دار زده و میزنند، طبق احادیث شیعه، خودشان کافر هستند


------------------
.
امام باقر : بعد از حسین ابن علی‌ ( ع) ۹ امام می‌باشد و آخرین آنها امام قائد (ع) است. ( کافی‌ جلد ۲، ص ۴۸۲)
امام صادق: هر که ادعایِ امامت کند و اهلش نباشد، کافر است. ( کافی‌ جلد ۲، ص ۱۹۹.ش ۲)
امام صادق از قول پیامبر : هر گاه پس از من، اهل ریب و بدعت دیدید، بیزاری خود را از آنها اشکار کنید، بسیار به آنها دشنام دهید، آنها را با برهان و دلیل خفه کنید که نتوانند به فساد در اسلام طمع کنند.( کافی‌، جلد ۴،ص ۸۳، ش ۴)
-------------------------------
طبق احادیث متواتر، شیعه آثنی اشعری ، ۱۲ امام دارد. اما در دوران ما بدعت گذاری تازه‌ای در این کیش صورت گرفته و امام خمینی و امام خامنه‌ای نیز دارایِ مقام امامت شده اند. کار به جایی‌ رسیده که امام جمعه هر شهری امام زاده زنده آن شهر نیز گشته است!
.
و اما عجیب تر از همه، روحانیونی که زمان شاه وا اسلاما داشتند، و اینکه دین خدا بر باد رفت، هیچ نمی‌گویند و با دیدن این همه بدعت در دین خموشند.
.
پیامبر اسلام : زمانیکه در امّتم بدعت‌ها هویدا گشت، بر عالم است که علم خویش را آشکار کند، هر که نکند لعنت خدا بر او باد ! (کافی‌، جلد ۱، ص ۵۸، ش۴)
----
توضیح : بدعت در دین ( کار نو و بی‌ سابقه). بدعت گذاری در دین جزو گناهان کبیره است.

اعضایِ حکومت خود مختار آذربایجان زیر عکس‌هایِ لنین و استالین!


حکومت خود مختار آذربایجان سال‌هایِ ۱۳۲۴،۱۳۲۵ ، در آذربایجان و به حمایت شوروی شکل گرفته بود. ، جعفر پیشه وری رهبر این فرقه، در وسط تصویر است.جهت گسترش تجزیه بیشتر، استالین دربخشی از آذربایجان غربی نیز، جمهوریتی به مرکز مهاباد تشکیل داده بود.

سخنرانــــــی تکاندهنـــــــــده تهمینـــــــــه میلانــــــــی:


برهنگی گلشيفته رو!!!
خيليا تشويق ميكنن!
خيليا تحليل ميكنن!
خيليا فحش ميدن!
خيليا هم جوك ميسازن!
اما من فقط نگاه ميكنم!
من جزء اون دسته مردمى هستم
كه نه موافقم نه مخالف!
فكرميكنم شايد اصلا بمن ربطى نداره!
اصلا به ما ربطی نداره!
مگه داستان اون بچه بى لباسی كه شباتو
خيابوناى شهر ازسرما میلرزه بما مربوط بوده!؟
مگه داستان اختلاس و تقلب و دزديا
بما مربوط بوده!؟
مگه اون خط فقریكه هرروز افتاده دنبالمون!
تامردم بيشترى رو به زيربكشه بمامربوط بوده!؟
مگه وقتیكه سرانه مطالعه كشور
٢ دقيقه درروز شد بمامربوط بوده!؟
مگه داستانِ اسیدپاشی ها بما مربوط بوده!؟
مگه جنگ و نفت و سياست و داعش!
وَ هزار كوفت و زهر مار ديگه بما مربوط بوده!؟
كه حالا يه بابايى اون سرِ دنيا !
واسه فكر خودش لخت شده بما مربوط باشه!؟
ما كلاً سرمون زياد گرمه!
حواسمون خوب پرت ميشه!
مغزمون پوكه!
چشامون كوره!
گوشمون كره!
دست و پامون لَمسه!
امّا تا دلت بخواد دهنمون بازه!!!
واسه حرف مفت!!! . . .
واسه تحليل آبكى!!! . . .
واسه مُرده باد ُ !!! . . .
دلم گرفت وقتی امشب خبر خرید 40000خشت طلا واختصاص 2500میلیارد تومان توسط دولت روحانی جهت عتبات عالیات از دلارهای آزاد شده بواسطه توافق اختصاص یافت ولی من دوسال نتوانستم دختر5ساله ام را با ی جفت گوشواره 1گرمی شادکنم.
آفسوس که 20سال گفتیم انرژی هسته ای حق مسلم ماست وبه شکم هایمان سنگ بستیم اما یک ریال از این پول آزاد شده به من وتوی هموطن نخواهد رسید.آنوقت موقع پرداخت45هزارتومن یارانه لعنتی گوشت تنمان را باید صدبار بریزن تا پرداختش کنن.چه کسی اجازه به رییس دولت خودخوانده تدبیر روحانی داده میلیارد میلیارد دلار وخشت طلا راهی کشورهای دیگر کند آنوقت درممالک فرنگ بی دین رییس دولت جرات نداره ی میلیون دلار بدون اجازه از ده نهاد به کشوری ببخشد.فرستادن خشت طلا ودلار روا به خانه به مسجد وقبور وزیارتگاه ها ازنگاه انسانیت غیرقابل قبول است ومارا نه که بخدا نزدیک نمیکند که فرسنگها دورشدیم ودوباره هم دور!!
دیکته سال1394
.
سر سطر بنویس.......؟؟؟
جوانها در زندان ....!!
دختران حامله ،........!!
مادران دق مرگ ........!!
پدران سگ دو برای نان......!!
بنویس.........؟؟؟
بابا نای، نان دادن ندارد، بابا کار ندارد...!
بابا سهمی برای استخدام ندارد...!
بنویس .......؟؟؟
آن بچه سرطان دارد....!
هزینه هر آمپولش بیشتر از 1 میلیون تومان است،
خانه ی آنها پایین شهر است ،
اشک چشمهای مادرش مروارید دارد ،
بنویس......؟؟
تلاش ما بی ثمر است !
صاحب خانه بابا را جواب کرد...!
حاج رحیم برای چندمین بار به حج میرود ، اما...؟
بابای من پول قبض آب و برق را ندارد.!
بنویس......؟؟؟
نماز قضا دارد....... اما سفره ما غذا ندارد...!
بنویس......؟؟
اهل محل برای ساختن مسجد پول جمع میکنند اما ...،
سقف خانه ما چکه میکند....!
بنویس.......؟؟؟
پسر همسایه ما از گرسنگی "مرد" ...!
اما در مجلس ختمش گوسفند سر بریدند..!
بنویس......؟؟؟
در سرزمین من همه..؟؟
یا سنگ میفروشند ...!
یا سنگ میزنند ....!
یا سنگ می اندازند ...!
یا سنگ دل اند ...!
بنویس.......؟؟
مادران داغ دارن !
پدران بیمار !
بنویس ......!!
پدر "60"ساله ام نگهبان ویلای اقازاده "20" ساله شده است ،
جوان هایمان از سر نیاز ادعای عاشقی می کنند !
دختر هایمان از نداری خود را الوده هوس نامردان می کنند !
بنویس در سرزمین من اگر از حق خود دفاع کنی اعدام میشوی !
بنویس.زندگیمان چه سخت چه آسان ولی به اجبار می گذرد !
برگه ها بالا............،