January 6, 2016

تظاهرات مسلحانه در ارومیه دراعتراض به کشته‌شدن شیخ نمر


«اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید:
«تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد ازاد است.»
تظاهرات در ارومیه در اعتراض به کشته‌شدن شیخ نمر، راه‌پیمایی‌ای است که همان‌طور که در تصاویر می‌بینید با حمل سلاح است؛ بنابراین نباید آزاد باشد. لابد از آن‌رو این‌گونه راه‌پیمایی‌ها آزاد است که مخل مبانی اسلام نیست.
واقعا باید پرسید که این چه گونه «مبانی»‌ای است که که با سلاح و در خیابان و در روز روشن در آن اخلال ایجاد نمی‌شود اما اگر معترضان راه‌پیمایی ِ مسالمت‌آمیز و در سکوت برگزار کنند باید با ماشین نیروی انتظامی از روی شان رد شد و آن‌ها را کشت؟
تازه فکر کنم در پرونده‌ی اتهاماتی ِ بهزاد نبوی آمده بود که با ایجاد راه‌بندان در خیابان مخل مبانی شده بود و چند سال هم زندانی شد. از این‌هم که بگذریم که شیخ نمر در به‌ترین حال برای آزادی و صلاح و آبادانی کشور دیگری مبارزه می‌کرده است و آن مردمی که توسط امثال همین سلاح‌به‌دست‌ها کشته شدند برای صلاح و آبادی و آزادی کشور خودمان تلاش می‌کردند.
این را هم در گوشه‌ی ذهنتان داشته باشید که سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگو و معاون اجتماعی ناجا در مورد حمله‌کنندگان به سفارت عربستان گفت که: «مردم را خیلی وقت‌ها نمی‌شود زد.» واقعا کی جرات داره این آقایان و خانم‌ها را کتک بزند؟»

چه شد کین گونه خار گشتیم ؟!! **********************


1- دیدار پادشاه ایران از عربستان و دادن صندلی مخصوص ملک فیصل برای مهمان نوازی و نشستن یک عرب جلوی پادشاه
2- نشستن ظریف در مقابل دیکتاتور کویت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برای کسانیکه قدرت تفکر و شعور سیاسی دارند همین مورد میتواند مبین جایگاه و اقتدار ایران در قبل و بعد از سال 57 باشد
بگزارید هر چه میخواهند معاندان نظام پادشاهی علیه این خاندان لجن پراکنی کنند و بخواهند اذهان ساده دلانی که در آن ایام نبودند را مخدوش کنند
حقیقت همیشه آشکار میماند و آنچه رفتنی است سیاهی ظلم و تاریک اندیشی معاندان است
ریموند آریا

دیشب از فکر قطع ارتباط با جیبوتی خوابم نمیبرد . کمرم شیکست خدا کمک کنه از زیر فشار تحریم جیبوتی در بیایم خخخخخخ تصاویر مردم جیبوتی:

با اعلام خبر رسمی تعلیق سفر ایرانیان به حج عمره، نشانی های جدید خانه ی خدا برای عمره گزاران به شرح ذیل اعلام شد:



1) تهران - کهریزک - آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک
2) تهران - مجتمع محک (بیمارستان و آسایشگاه کودکان سرطانی)
3) تهران - شیرخوارگاه آمنه
4) سوپرمارکت سر کوچه - تسویه ی حسابهای نسیه مربوط به همسایگان آبرومندی که توان خرید نقدی ندارند.
5) کمک به خرید جهیزیه دختران کم بضاعت در بین همسایگان و آشنایان و فامیل
6) پرداخت هزینه شهریه دانشگاه آزاد یک دانشجوی کم بضاعت (هزینه ی یک سفر عمره معادل با شهریه 4 سال تحصیل در دانشگاه آزاد است)
7) کمک به زنان آبرومند سرپرست خانوار
8) کمک به پرداخت دیه زندانیان مرتبط با دیه
و....
✅لطفا انتشار بدین
حجتان مقبول

یکی از زیباترین عکس هایی که دیده ام:

صدام قبل از مرگ در دادگاه بلند خندید قاضی گفت چرا می خندی گفت شما نمیدانید انها میدانند قاضی گفت چه کسانی گفت همانانی که روزی مرا از یک سرباز به یک قدرت تبدیل کردند . باز قاضی نفهمید .


قدرتهای بزرگ به قدرتهای کوچک قدرت دادند که برایشان خدمت کنند دولتهای خاورمیانه چه اعراب چه ایران چه ترک معموران امریکا هستند و برای نابودی و تخیلیه کشورهای جهانن سوم گماشته شده اند . انها باید جنگ کنند و جلو بالا رفتن جمعیتشونو بگیرند هوا را الوده کنند و از پیشرفت کشور جلو گیری کنند . و اگر این گماشته ها این کار را نکنند حکومت دیگری می اید و انها سقوط میکنند . چه شاه عربستان چه اقای خامنه ای و تمام کشورهای جهان سوم . شاه ثابق ایران به نفع امریکا حرکت نکرد و سقوط کرد . دین بهانه است برای خاموش کردن حرکت جهشی مردم کسانی که اعتقاد به دین پیدا نمیکنند معتادشان میکنند یا به فقر کشیده میشوند یا کشته میشوند

از یه سن به بعد یاد میگیری زیبایی اصلی متعلق به فکر ادمهاست

کشور ۸۰۰ هزار نفره جیبوتی در شاخ آفریقا روابط دیپلماتیک خود را با ایران را به حمایت از عربستان قطع کرد. گفتنی است احمدی‌نژاد ساختمان مجلس جیبوتی را به این کشور هدیه داد و با پول ایران ساخته شد

اين همه آدم همين ديروز رفتن تماشاى دسته جمعى اعدام! بعد امثال همينا هم به اعدام يه نفر در عربستان معترضن!

عربستان سعودی به جز "شیخ نمر" چه کسانی را اعدام کرد؟

"فرانک گاردنر"، خبرنگار حوزه‌ی امنیتی بی.بی.سی در ژوئن ۲۰۰۴ در حال تهیه‌ی مستندی درباره‌ی گروه القاعده، مورد اصابت شش گلوله‌ی شلیک‌شده توسط "عادل الضبیطی" قرار گرفت و فلج شد. او بعد از ده سال توانسته با غلبه بر عوارض جسمی ناشی از آن حمله، به حرفه‌اش باز گردد. آقای گاردنر ۵۴ ساله بعد از صدور حکم اعدام برای "الضبیطی" در سال ۲۰۱۴، در مصاحبه‌ای گفته بود که حاضر نیست او را ببخشد چرا که وی به هیچ‌وجه از اقدامش "پشیمان" نیست.


سایمون کامبرز، فیلم‌بردار ایرلندی شبکه‌ی بی.بی.سی که در جریان تهیه مستندی درباره‌ی گروه القاعده هدف حمله تروریستی قرار گرفت و در ۳۶ سالگی کشته شد.

عربستان سعودی بامداد روز شنبه (۲ ژانویه-۱۲ دی)، ۴۷ نفر را در ۱۲ شهر این کشور به جرم ارتکاب عملیات تروریستی اعدام کرد که از میان آن‌ها، اعدام "نِمر باقر النِمر"، شیخِ شیعه نزدیک به حکومت ایران، بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد.
با این وجود آن‌گونه که مقامات و رسانه‌های عربستان می‌گویند، ۴۳ نفر از اعدام‌شدگان روز شنبه از اعضای ارشد گروه القاعده بودند و در یک سلسله اقدامات تروریستی در این کشور در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ که به کشته شدن ۸۷ شهروند خارجی و زخمی شدن ۴۲۳ نفر دیگر منجر شد، نقش داشتند.
آغاز عملیات تروریستی القاعده در خاک عربستان، حادثه انفجار در شهرک المحیا در ریاض در روز ۱۲ می ۲۰۰۳ بود که ۲۶ کشته بر جای گذاشت. یک سال بعد در ماه می ۲۰۰۴، مجموعه مسکونی الواحه در شهر الخبر، هدف حمله‌ی تروریست‌های وابسته به القاعده قرار گرفت که در جریان آن ۴۵ نفر به گروگان گرفته شدند و در نهایت پیش از آزاد شدن گروگان‌ها توسط نیروهای امنیتی عربستان، ده‌ها نفر از ساکنان این شهرک کشته شدند.
تلاش برای اشغال ساختمان کنسول‌گری آمریکا در جده در ماه دسامبر ۲۰۰۴ و حمله به همین کنسول‌گری توسط یک فرد مسلح در ماه می ۲۰۰۶ از دیگر حملات تروریستی منتسب به گروه القاعده در خاک عربستان به شمار می‌رود.
یکی از شناخته‌شده‌ترین اعدام‌شدگان بامداد شنبه، "فارس الزهرانی" نام داشت که رسانه‌های سعودی وی را "رهبر مذهبی بلندپایه" و "استراتژیست ارشد" القاعده در این کشور معرفی کرده‌اند.
الزهرانی در سال ۲۰۰۴ در نزدیکی مرز عربستان و یمن بازداشت شد و بعد از ده سال نگهداری در زندان، در سال ۲۰۱۴ به اعدام محکوم گردید.
اعدام‌شده‌ی شناخته‌شده‌ی دیگر، "عادل الضبيطی" نام داشت که یک دهه قبل در ژوئن ۲۰۰۴ به یک تیم خبری شبکه‌ی بی.بی.سی در شهری نزدیک ریاض حمله کرده بود. آن حمله به فلج شدن "فرانک گاردنر"، خبرنگار حوزه‌ی امنیتی بی.بی.سی و کشته شدن "سایمن کامبرز"، فیلم‌بردار این شبکه منجر شد. گاردنر و کامبرز در حال تهیه فیلمی مستند درباره‌ی القاعده بودند.
"ضبیطی" جوان که شش گلوله به سوی "گاردنر" شلیک کرده بود، بعد از ده سال، در نوامبر ۲۰۱۴ به اعدام محکوم شد آن هم در حالی که به گفته‌ی این خبرنگار ۵۴ ساله، به هیچ‌وجه از اقدامش پشیمان نبود.

چه وقت‌هایی می‌توان مردم را زد؟



سعید منتظرالمهدی، سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز دوشنبه (۱۴ دی-۴ ژانویه) در یک نشست خبری گفت «مردم را خیلی وقت‌ها نمی‌شود زد».
آقای منتظرالمهدی این جمله را در پاسخ به انتقادها از عدم برخورد نیروهای انتظامی با حمله‌کنندگان به سفارت عربستان در تهران عنوان کرد و افزود: «آخرین درمان، روش سلبی است.»
هرچند که این مقام ارشد انتظامی مشخص نکرده که در چه زمانی می‌توان «مردم را زد»، اما نگاهی به تصاویر آرشیوی از برخورد پلیس با تظاهرات مسالمت‌آمیز در روزها و ماه‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری خردادماه ۱۳۸۸، رسیدن به پاسخ این پرسش را آسان‌تر می‌کند.
عکس ‏‎Taghato‎‏

ظهور «سید یمانی» در ایران «مشکل‌ساز» شده است



دادستان کل کشور جمهوری اسلامی می‌گوید فردی به‌ نام "سید یمانی" در برخی استان‌های ایران «مشکلاتی» به وجود آورده و برای خود مرید به دست آورده است.
به نوشته‌ی خبرگزاری "تسنیم"، ابراهیم رییسی روز دوشنبه (۱۴ دی-۴ ژانویه) در یک سخنرانی در نشست سراسری "امامان جمعه" گفت: «امروز "سید یمانی" مشکلاتی را در برخی استان‌های ما ایجاد کرده است. این فرد ادعای ارتباط مستقیم با امام زمان را دارد و در عراق و در شهر بصره ۵۰۰ مرید پیدا کرده است که این یکی از انحرافات فکری است که باید مورد واکاوی قرار گیرد.»
آقای رییسی با بیان این‌که «نمی‌توانیم اجازه دهیم بدعت‌گذاری و تحریف در دین در جامعه رواج پیدا کند» افزود: «این گروه با اعتقادات و بدعت‌هایی که گذاشتند جوانان کم‌اطلاع ما از جریان مهدویت را به خود جلب کردند.»
هرچند که این مقام ارشد قضایی جمهوری اسلامی توضیح بیشتری در خصوص "سید یمانی" مورد نظر خود ارائه نکرد اما به نظر می‌رسد اشاره‌ی وی به "احمد الحسن الیمانی"، رهبر ۴۷ساله‌ی جریان "یمانی" در عراق باشد که از سال‌های پایانی حکومت صدام‌حسین فعالیت خود را در این کشور تحت عنوان "رابط" و "وصی" امام دوازدهم شیعیان آغاز کرد.
پیش‌تر در روز ۱۲ آذرماه امسال، میکاییل وطن‌خواه، دادستان شهرستان سراب در استان آذربایجان شرقی از بازداشت سه نفر به اتهام «ترویج یمانیه» در این شهرستان خبر داده و گفته بود یکی از بازداشت‌شدگان که پیش‌تر ساکن سوییس بوده، با بازگشت به سراب، جلسات این «فرقه» را با هدف «انحراف برخی جوانان» برگزار می‌کرده است.
----------------------------------
توضیح: این عکس، یکی از تصاویر منتسب به "احمد الحسن" است که در اینترنت منتشر شده است  .

«اعدام‌های عربستان» کارتون از شات/ روزنامه "دی فولکسکرانت" هلند

مجسمه‌ی طلایی‌رنگ غول‌پیکری از "مائو تسه‌تونگ"، بنیان‌گذار و نخستین رهبر حزب کمونیست چین، در روستایی واقع در استان "هنان" در مرکز این کشور نصب شده است.


به نوشته‌ی رسانه‌های دولتی چین، هزینه‌ی ۴۶۰ هزار دلاری ساخت این مجسمه‌‌ی تقریبا ۳۷ متری توسط گروهی از تاجران و روستاییان محلی تامین و این مجلسه در زمین‌های خالی روستای "زوشیگنگ" در شهرستان "تانگ‌ژو" نصب شده است.
"مائو" از سال ۱۹۴۹ میلادی به مدت نزدیک به سه دهه بر چین حکم‌رانی کرد. درنتیجه‌ی سیاست‌های اقتصادی او که تحت عنوان کمپین "جهش بزرگ رو به جلو" انجام می‌گرفت، میلیون‌ها نفر از شهروندان چینی در سال‌های دهه‌ی ۱۹۵۰ در اثر قحطی جان باختند. مرکز آن قحطی، استان "هنان" بود که اکنون این مجسمه‌ی غول‌پیکر در آن نصب شده است.
به نوشته‌ی روزنامه "مردم" چین، تنها سر این مجسمه به بزرگی یک خانه دوطبقه است.

بازخوانی دفاع سیمین دانشور از اجباری شدن حجاب | اشکان منفرد


سیمین دانشور، داستان‌نویس مشهور ایرانی و همسر جلال آل‌احمد، در بحبوحه راهپیمایی زنان و اعتراض به حجاب اجباری در اسفند پنجاه و هفت، مقاله‌ای در کیهان آن سال‌ها منتشر کرد با عنوان «بیایید ایران ویران را آباد کنیم» که در آن به تمجید انقلاب اسلامی پرداخت و به روح‌الله خمینی لقب «الحق» داد که «با کلام و کتاب به میدان آمده و با چنین سلاحی بر چنان زرادخانه‌ای مسوولی گردیده و کاری کرد است که کس نکرده». مراد سیمین دانشور از زرادخانه،‌‌ همان ایران است و آن کارِ کارستان،‌‌ همان انقلاب و انفجار نور.
سیمین دانشور این مقاله را در نقد و جواب به کسانی نوشته که پرداختن به حقوق زنان را در کنار سایر اولویت‌های سیاسی و اجتماعی در آن روز‌ها مطرح می‌کردند. در بخشی از این مقاله، او طرح حمایت از خانواده را که از پیشرو‌ترین قوانین تصویب‌شده در حکومت پهلوی است به هیچ می‌پندارد و آرزو می‌کند اصلاحاتی که منجر به مشارکت و حضور زنان در جامعه و مشاغل اداری، سیاسی، قضایی و پارلمان شد، کاش صورت نمی‌گرفت. در بخشی دیگر می‌نویسد: «خیال همه را راحت کنم که حجاب به صورت چادر یک مسأله اسلامی نیست، یک مسأله سنتی است که خواهران ما که زیر این پوشش با انقلاب هم‌گام شدند، چادر را مظهری از مبارزه و واکنشی نسبت به بندگی مصرف و بی‌بند و باری زنان عروسکی دوران پهلوی شمردند.»
سیمین دانشور در ادامه، برای راضی کردن زنان به بردگی و قبول حجاب اجباری چنین می‌نویسد: «خواهران می‌توانند به‌ کمک طراحان به پوشش‌های متنوعی دست یابند که الزاما سیاه نباشد، دست و پاگیر نباشد و مخل آزادی حرکت و فعالیت‌شان نشود، پارچه زیاد مصرف نکند، گران در نیاید، دست‌ها آزاد باشد که بتواند بسازد و در نتیجه ذهن را به فعالیت وا دارد و ضمنا پوشیدگی شرعی اسلامی را هم تضمین کند.»
وی در انتها می‌نویسد: «اما چه مسأله چادر و چه مسأله پوشش شرعی که اکنون برای زنان کارمند، پزشک و پرستار و معلم و حقوق‌دان و کارگر مطرح شده است، از مسائل فرعی، فقهی و ظاهری است درحالی‌که کوهی از مشکلات در برابر ما برپا ایستاده است. ما هر وقت توانستیم این خانه ویران را آباد کنیم، اقتصادش را سر و سامان دهیم، کشاورزی‌اش را به جایی برسانیم، حکومت عدل و آزادی را برقرار سازیم، هر وقت تمام مردم این سرزمین سیر و پوشیده و دارای سقفی امن بالای سرشان شدند و از آموزش و بهداشت همگانی بهرمند گردیدند؛ می‌توانیم به سراغ مسائل فرعی و فقهی برویم. می‌توانیم سرِ فرصت با خیال آسوده و در خانه‌ای از پای‌بست مستحکم بنشینیم و به سر و وضع زنان بپردازیم.»
-------------------------------
برگرفته از صفحه فیسبوک نویسنده
Facebook: Ashkan Monfared

اصلاح‌طلبان و اعدام‌های دسته‌جمعی؛ نوشته‌ای کوتاه از علی‌رضا کیانی


Alireza Kiani
وم کرده است. به «اصلاح طلب پیشرو» ی ایرانی یادآوری کنید که اگر در عربستان ۴۷ نفر اعدام دسته جمعی شدند، در تابستان ۶۷، حداقل ۴۰۰۰ ایرانی در عرض دوماه کشتار شدند. اینکه چرا او اعدام این ۴۷ غیرایرانی را «اندوه بار» می‌بیند اما از کشتار چندهزار ایرانی دفاع می‌کند، از جمله به این بر می‌گردد که برای «اصلاح طلبی دوم خردادی»، ایرانی و منزلت و حرمت آن محوریت ندارد و بلکه مهم، پیکان‌های نظام ولایت است که کدام سمت و سو را نشانه رفته است. قبلا هم این را پرسیده بودم اما باز هم از جماعت صادق اصلاح طلب می‌پرسم، که امثال سعید شریعتی که حساب روشنی دارند و در روز روشن ابایی از دفاع از کشتار ندارند، اما شما‌‌ ای سواران خوشدل تغییر و اصلاح در ایران، زمام اصلاح کشور را می‌خواهید به دست تفکری بدهید که از کشتار ۶۷ دفاع می‌کند؟

«جنگ شیعه-سنی»کارتون از "اسامه حجاج"، کارتونیست اردنی

هشدار دادستان تهران به ورزشکاران و هنرمندان درباره انتشار عکس در فضای مجازی

دادستان تهران به ورزشکاران و هنرمندان در خصوص انتشار عکس‌های «نامناسب» و «خلاف شئون اسلامی» در فضای مجازی هشدار داد و گفت: «انتشار عکس‌های خلاف موازین اسلامی از برخی ورزشکاران و هنرمندان در فضای مجازی باعث شد دادستانی تهران از جنبه عمومی جرم ورود و با متخلفان برخورد کند.»
عباس جعفری دولت‌آبادی روز سه‌شنبه (۱۵ دی-۵ ژانویه) در جریان یک جلسه‌ی قضایی در محل دادستانی تهران مدعی شد که «انتشار عکس‌های نامناسب یک ورزشکار برخلاف منش پهلوانی و روح جوانمردی است» و از این رو «ورزشکاران و هنرمندان اصیل، باید افراد هنرمندنما و ورزشکارنما را از جامعه ورزشی و هنری طرد کنند».
وی با بیان این‌که «مدعی‌العموم در چنین مواردی به وظایف ذاتی خود عمل می‌کند» افزود: «طی سه هفته گذشته عده‌ای با ورود به حریم خصوصی دیگران، تصاویر خصوصی افراد را در فضای مجازی منتشر کردند که با اقدام به موقع دادستانی، در یک مورد، پس از تشکیل پرونده، متهم شناسایی و دستگیر شد و سایر موارد نیز تحت رسیدگی است.»
گفتنی است در روزهای گذشته به دنبال انتشار گسترده‌ی تصاویری از سوشا مکانی در کنار دخترانی جوان در شبکه‌های اجتماعی، دروازه‌بان ملی‌پوش باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران ابتدا به حراست فدراسیون فوتبال و سپس به دادستانی تهران احضار شد. او پس از حضور در "دادسرای فرهنگ و رسانه" در روز یکشنبه (۱۳ دی) با حکم بازپرس این دادسرا بازداشت و روانه‌ی زندان اوین شد.

روز چهارشنبه (۶ ژانویه-۱۶ دی) مسیحیان ارتدوکس در شهرهای مختلف جهان،

روز چهارشنبه (۶ ژانویه-۱۶ دی) مسیحیان ارتدوکس در شهرهای مختلف جهان، "عید ظهور و تجلی عیسی‌مسیح" (Epiphany) را جشن گرفتند. این عید در کشور "جمهوری چک" با یک مراسم سنتی خیریه هم‌زمان می‌شود که در آن بین ۶۰ تا ۷۰هزار نفر فرد داوطلب به خیابان‌ها می‌آيند و برای مردم نیازمند در داخل و خارج این کشور، کمک جمع می‌کنند. بخشی از این مراسم سنتی، برگزاری "شنای سه‌شاه" در شهر پراگ، پایتخت است که در آن ده‌ها شناگر جسور آب‌های سرد در هوایی برفی و در دمای چندین درجه زیر صفر در رودخانه‌ی "ولتآوا" شنا می‌کنند. آن‌ها پیش از این شنا با نشستن برهنه در برف، سعی می‌کنند دمای بدن خود را با سرمای آب منطبق کنند. میزان کمکی که در سال ۲۰۱۵ در این روز در جمهوری چک جمع شد، حدود ۳/۶ میلیوندلاربود.ر