October 1, 2016

دو نظر آیت الله جنتی در باره آقای احمدی نژاد، سال 85 و سال 95

مجسمه این سرباز بزرگ در 70 کشور دنیا ساخته شد و 317 خیابان در دنیا بنام این انسان بزرگ نامگذاری شد

عکس فوق یک سرباز آلمانی را نشان میدهد که برای کودک جا مانده از خانواده اش سیم خاردار دیوار برلین را کنار زد. این سرباز به دلیل خیانت به کشور اعدام شد.

متن زیر نوشته ای در دفتر یاداشت این سرباز است:

گاهی انسان بودن گناه بزرگیست. اکنون که میدانم بخاطر کمک کردن به کودکی بیگناه که بازیچه جنگ و خشونت شده است فردا قبل از طلوع آفتاب مرا بدستان خداوند می‌سپارند. میدانم که انسانیت هرگز نمیمیرد ولی بدانید که گاهی انسانیت گناه بزرگیست.

گفتنی است؛ عکاس این اثر کریستوف نیومن گفته که هنگام شکار این لحظه فقط دیده است که این سرباز جا ماند و کودک توانست فرار کند و تا این لحظه از سرنوشت این سرباز مطالب زیادی نیز نوشته شده است .و معروف است به :سرباز آلمان شرقی"
مجسمه این سرباز بزرگ در 70 کشور دنیا ساخته شد و 317 خیابان در دنیا بنام این انسان بزرگ نامگذاری شد و آن کودک هم بنیانگذار یکی از بزرگترین بنیادهای خیریه در کشور آلمان شد.

پروژه نفوذ دوباره احیا می‌شود؟

ezhie-alavi.jpg
همزمان با افزایش تحرک انتخاباتی گروه‌های سیاسی در ایران، سه مقام امنیتی و قضایی باردیگر در باره «نفوذ دشمن» هشدار دادند.
محمود علوی وزیر اطلاعات، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه و حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در سخنرانی‌های جداگانه از تلاش آنچه که «دشمن» خواندند برای «نفوذ در ساختار تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی جمهوری اسلامی» خبر دادند.
محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه هشتم مهر در همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب و نظامی در مشهد گفت که «پروژه نفوذ گاهی در پوشش شرکت بنز و پژو و دیگر شرکت‌های تجاری و توریستی» انجام می‌شود.
او «مبداء نفوذ» را دستگاه‌های امنیتی دانست و مدعی شد که وزارت اطلاعات «درصدد است که یک کار دانش‌بنیان در عرصه مقابله با نفوذ داشته باشد.»
علوی با بیان اینکه «مسئله نفوذ امروز جدی‌تر از گذشته شده است»، گفت که « وقتی پنجره‌ای برای و‌رود هوای تازه باز می‌شود حشرات موذی هم به داخل می‌آیند اما راه‌حل جلوگیری از ورود حشرات بستن پنجره نیست بلکه باید مانعی برای ورود حشرات ایجاد کرد.»
وزیر اطلاعات ضمن تمجید از «همکاری و همدلی نیروهای امنیتی و نظامی ایران»، بی آن که از نهادی نام ببرد، از فعالیت موازی اطلاعاتی برخی از دستگاه‌ها و نهادها انتقاد کرد.
او گفت که « مواردی بوده که فرد به‌جرم جاسوسی دستگیر شده اما در بررسی کارشناسان ما این‌گونه نبوده است.» علوی ادامه داد: برای به حداقل رساندن آسیب‌ها «باید برخوردها را واقعی کرده و با عناوین مجرمانه واقع‌بینانه و واقع‌گرایانه برخورد کنیم.»
وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش از عملکرد قوه قضائیه دفاع و تاکید کرد که «هیچ فرد حقیقی و حقوقی حتی دستگاه‌های حاکمیتی حق ندارند دستگاه قضا و قضات را تحت فشار قرار دهند.»

جنتی کاندید شدن احمدی‌نژاد را «فتنه جدید» خواند

رادیو فردا: رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران روز پنج‌شنبه تلویحا از نامزدی دوباره محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آینده ریاست جمهوری به عنوان «فتنه‌ای جدید» یاد کرده و از «اقدام مناسب» علی خامنه‌ای در جلوگیری از وقوع این فتنه قدردانی کرد.
خبرگزاری مهر روز پنج‌شنبه، هشتم مهرماه، گزارش داد که احمد جنتی، رئیس خبرگان، در نخستین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری این اظهار نظر را بیان کرده است.
آقای جنتی در این جلسه بدون اشاره به نام محمود احمدی‌نژاد٬ از «اقدام مناسب» رهبر جمهوری اسلامی تشکر و قدردانی کرد که با «بصیرت کامل» در مقابل «بروز فتنه‌ای جدید» موضع‌گیری کرد.
آن ‌طور که خبرگزاری مهر گزارش کرده٬ اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه «تاکید» کرده‌اند که باید به «فرمایشات رهبری» مبنی بر «پرهیز از القای فضای دوقطبی در جامعه» توجه «جدی» داشت.
این اظهارات و موضع‌گیری رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری در این جلسه پس از آن رسانه‌ای شد که قصد محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده و مخالفت صریح آیت‌الله علی خامنه‌ای با این تصمیم رئیس دولت‌های نهم و دهم به تیتر یک مطبوعات ایران تبدیل شد.
خبر این مخالفت ابتدا از سوی برخی فعالان سیاسی و رسانه‌های محافظه‌کار منتشر شد٬ اما پس از ابراز شک و تردید حامیان محمود احمدی‌نژاد٬ رهبر جمهوری اسلامی مجبور شد به طور علنی اعلام کند که نامزدی احمدی‌نژاد در انتخابات را به «صلاح» نمی‌داند.1FC3F63C-CC36-460E-ABE3-A876024F1DBB_cx0_cy4_cw0_w987_r1_s_r1.jpg