September 21, 2015

سخنی ناب از جبران خلیل جبران

ﺟﺒﺮﺍﻥ ﺧﻠﯿﻞ ﺟﺒﺮﺍﻥ:
ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﻬﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺗﻤﺪﻥ ﺳﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻨﻬﺪﻡ ﮐﺮﺩ:
ﺍﻭﻝ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ , ﺩﻭﻡ ﻧﻈﺎﻡ ﺁﻣﻮﺯﺷ...ﯽ ﻭ ﺳﻮﻡ ﺍﻟﮕﻮﻫﺎ .
ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯽ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺯﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﮑﺴﺖ
برﺍﯼ ﺩﻭﻣﯽ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﻣﻌﻠﻢ
ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻮﻣﯽ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ و اسطوره ها...
و چقدر برایمان آشنایند اینها... , ﺩﻭﻡ ﻧﻈﺎﻡ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﺳﻮﻡ ﺍﻟﮕﻮﻫﺎ .
ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯽ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺯﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﮑﺴﺖ
برﺍﯼ ﺩﻭﻣﯽ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﻣﻌﻠﻢ
ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻮﻣﯽ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ و اسطوره ها...
و چقدر برایمان آشنایند اینها...

«اسناد محرمانه» بن لادن رابطه ایران و القاعده را فاش کرد

پیرامون روابط ایران و رهبران گروه تروریستی القاعده، بویژه درباره تبادل اسیران میان دو طرف، بارها نوشته شده است، اما ظاهرا اسناد جدید فاش شده، این روابط را با دلیل ثابت می کند.
روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، در آخرین شماره خود در 21 سپتامبر 2015، اسنادی از بن لادن را منتشر کرد که نشان می دهد رهبران القاعده و ایران در دهه نود میلادی، از روابط نزدیکی برخودار بودند.
اسنادی که پس از کشتن بن لادن در سال 2011 در ابوت آباد پاکستان، توسط آمریکا، ضبط شده است، نشان می دهد که عناصر القاعده، آزادانه در ایران به فعالیت می پرداختند.
بر اساس این اسناد، القاعده در سال 2006، به دنبال افتتاح یک دفتر در تهران بوده است، اما افزایش سرسام آور هزینه افتتاح چنین دفتری در آن دوره، مانع از انجام این کار شد.
روابط ایران و گروه القاعده، به دهه نود میلادی، یعنی در زمانی که این گروه تروریستی در سودان مستقر بودند، باز می گردد، چرا که در آن دوره، تهران و خرطوم از روابط خوبی برخودار بوده اند.
پول کریشنیک کارشناس آمریکایی، در گفت و گو با الشرق الاوسط اظهار داشت که بلوکه شدن اموال شش رهبر القاعده در ایران، توسط وزارت خزانه داری آمریکا، نشان می دهد که تهران عامل مهمی در تامین مالی القاعده در پاکستان و افغانستان است.
این اسناد نشان می دهد که به رغم روابط میان دو طرف، اما بن لادن که با ایران با احتیاط عمل می کرده است، به پیروانش نسبت به اینکه ایران احتمالا علیه گروهها پس از جذبشان جاسوسی کند، هشدار داده بود.
در نامه ای که بن لادن به همسرش نوشته بود، رهبر سابق القاعده پیش بینی کرده که ایران درباره خانواده اش، پس از ترک تهران، جاسوسی خواهد کرد، بنابر این به افراد خانواده خود توصیه کرده بود، همه چیز را پشت سر خود ترک کنند. 
 

فراخوان تجمع معلمان


وزیر کشور: کمیته امداد با پول‌های کثیف ۲۷ هزار خودرو وارد ایران کرده است کارتونیست:امیر آریا


نبرد باتوم و فیس بوک کارتونیست:امیر آریا


مرحوم قذافی با حوریان زمینی


آیت الله هاشمی: داعش در شرق کشور پایگاه زده؛ اینها تا نزدیک قصر شیرین آمدند اما تهدید کردیم که اگر جلوتر بیایید می‌زنیم

انتخاب : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما همه ضربه‌های 8 سال گذشته را نگفته‌ایم و عمق قضیه خیلی بالاتر از اینهاست، به نقش تحریم‌ها علیه کشورمان پرداخت و گفت: در حال حاضر دولتی آمده که با فداکاری و شهامت وارد منطقه ممنوعه مذاکرات شده است و در این مسیر پیروز شد.
به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مشکلاتی که در بخش درمان وجود دارد، گفت: در دوران تحریم ضربه‌هایی به ما وارد شد که ما در مورد آنها چیزی نگفتیم و فقط در حد ظاهر امر که مردم آن را احساس کردند، مطرح کردیم.
 آیت الله هاشمی رفسنجانی در اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت، گفت: جنگی که به ما تحمیل شد جنگ بی‌نظیری بود و همه قدرت‌های دنیا در آن حضور داشتند. در این میان من فرمانده جنگ بودم و مشاهده کردم که پزشکان خدمات فوق العاده‌ای را ارائه می‌کنند و صمیمانه در خط مقدم و پشت جبهه‌ها حضور داشتند و فداکاری می‌کردند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بحثی که تحت عنوان اقتصاد سلامت مطرح شده بسیار بزرگ است. ما در این بحث در شرایطی پیش می‌رویم که باید به آن توجه بسیاری شود زیرا در غیر این صورت حفظ سلامت گران‌تر می‌شود.
وی گفت: امنیت و سلامت دو نعمت بر مردم است که مردم به آن توجهی ندارند که این نعمت ها مجهول نیست بلکه مثل آب، هوا و آفتاب، از بدو خلقت انسان وجود داشته اما مردم به آن توجهی ندارند و لذا با وجود این همه نیرویی که صرف می‌کنیم برای این بخش همچنان مشکلاتی در بخش سلامت کشور وجود دارد که این مشکلات تنها مختص کشور ما نیست زیرا من تاریخ بهداشت و درمان اخیر آلمان را پیگیری کردم و متوجه شدم که آنها نیز مشکلاتی در سلامت داشته و هنوز به اهدافی که برای خود ترسیم کرده‌اند دست پیدا نکرده‌اند زیرا دانش هر روز پیشرفت می‌کند و ما نیز باید با این پیشرفت‌ها دانش خود را ارتقاء دهیم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: آیات قرآن به گونه‌ای تفسیر شده است که عنوان می‌کند قرآن کتابی است که تا قیامت قانون اساسی امت اسلامی است و به گونه‌ای تفسیر شده که در بسیاری از جاها ارزشمند است. خداوند در قرآن به مسلمانان دستور می‌دهد که در راه خدا انفاق کنند و خود را به هلاکت نیندازند که هر بخش از جامعه با دید خود این آیه را تفسیر می‌کند و ما نیز در حوزه سلامت به اینگونه تفسیر می‌کنیم که مردم باید دسترسی عادلانه داشته باشند.
وی تاکید کرد: انفاق یعنی هزینه برای اهداف خاص که اگر این اهداف مقدس باشند به معنای انفاق در راه خدا است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پول باید در جای خود خرج شود همانگونه که خداوند تاکید کرده که درآمدها باید به‌جا و به‌موقع مصرف شود و دو شرط نیز برای آن گذاشته که اسراف و ریاضت ممنوع باشد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اگر راه اعتدال را پیش بگیریم و برای اموری که خداوند تعیین کرده و در نظام نیز با آن موافق هستیم گام برداریم خداوند ما را سعادتمند خواهند کرد که این همان اصلی است که در دنیا و کتاب آسمانی به آن تاکید شده که انسان باید خوب و سالم زندگی کند که این همان انفاق است.
وی عنوان کرد: اقتصاد سلامت بحث مهمی است و بیمه مساله‌ای است که فراتر از سلامت است. بیمه‌های اجتماعی به گونه‌ای باید باشند که خواست اسلام است و از روزی که انسان خلق می‌شود تا زمان مرگ باید نیازهای ضروری انسان را تامین کند تا انسان خاطر جمع باشد و نگرانی در خصوص بی‌سوادی بیماری و تامین اجتماعی نداشته باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیمه‌های اجتماعی باید برای همه قابل دسترس باشند و همه برای تهیه غذا، دارو، دکتر، بهداشت، آب و غیره دسترسی داشته باشند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: همانگونه که درس خواندن و دانستن ماهیت انسان را تشکیل می‌دهد پس باید آموزش در اختیار همه انسان‌ها باشد زیرا زمانی که انسان از دانش خالی باشد همانند یک جسم می‌ماند اما آنچه ما را انسان می‌کند و خداوند در هنگام خلقت به خود تبریک گفت دانش و علم انسان است بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که کسب دانش برای همه در دسترس باشد و مردم تا حد امکان درس بخوانند.
وی افزود: ما در این امور باید به خصوص در حوزه بهداشت و درمان دسترسی به دارو را تسریع ببخشیم و اینگونه نباشد که داروهای موثر فقط در اختیار افراد ثروتمند باشد زیرا این ظلم و تبعیض است و عدالت نیست و اینگونه خداوند ما را غضب می‌کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنابراین بیمه‌های اجتماعی باید نیازهای ضروری را تامین کند. بیمه اجتماعی از کارهای خوب دنیا است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: امنیت بشر دچار مشکل بوده و شده است. امنیت جدیدی که ما نیاز داریم توسط تروریست‌ها از بین می‌رود که این اتفاق به دست خودمان می افتد. در حال حاضر دنیا به آسانی امن نمی‌شود. اکنون مثلثی ایجاد شده که امنیت را بر هم می‌زند. استبداد و استعمار کشورها را استثمار کرده‌اند و در دوران‌های انقلاب‌های جدید جریان های تروریستی خلق شده و امنیت را مخدوش کرده‌اند که در نتیجه مردم انقلاب می‌کنند و استبداد را بر هم می‌زنند اما در حال حاضر تا مردم انقلاب کنند جریان تروریستی خلق شده و امنیت بر هم می‌خورد و مردم از انقلاب خود پشیمان می‌شوند، همانند مصری‌ها که در شرایط خوبی بودند و با انقلابی که ایجاد کردند دچار مشکلات جدیدی شدند که باز به شرایط قبل خود بازگشته‌اند که این شرایط برای مردم لیبی‌ نیز به وجود آمده است.
وی گفت: ما حرف‌ها را در حوزه سلامت در سند بالادستی سیاست‌های کلی سلامت زده‌ایم که این فقط حرف ما نیست بلکه نظرات متخصصان مربوطه است که آنها را اخذ کرده‌ایم و رهبری امضا و ابلاغ کرده‌اند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: بهداشت و درمان مسئولیت کمی نیست کسانی که توانایی تامین دارو و سلامت را ندارند در آنها کاهلی دیده شده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: ناامنی سلامت، بهداشت و درمان در کشور ما کم نیست و می‌دانیم کسانی هستند که آمپول‌های چند صد هزار تومانی را کسب می‌کنند و می‌دانیم بیمارستان‌ها شرایطی دارند که برای حضور بیمار، پزشک و پرستار جای مناسبی نیست. البته در دوران تحریم ضربه‌هایی به ما وارد شد که ما در مورد آنها چیزی نگفتیم و فقط در حد ظاهر امر که مردم آن را احساس کردند، مطرح کردیم.
وی با توجه به برگزاری اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت گفت: در حال حاضر که در این جمع حضور داریم باید تمام ابعاد سلامت را بررسی کنیم و اگر نمی‌توانید اینگونه عمل کنید باید اطلاعات محفوظ باشد تا تبدیل به سندی شود و بعد از نتیجه مذاکرات مورد بررسی قرار بگیرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین الملل انرژی اتمی به کشورمان ادامه داد: در سفری که آمانو به ایران داشت لزومی نداشت که به مجلس برود اما دید اگر نرود تبعیض و ایجاد مشکل خواهد شد برای همین ترجیح داد که با هماهنگی دکتر صالحی به مجلس وارد شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: افرادی که تحریم‌ها را بر ایران تحمیل کردند عجله‌ای برای برداشتن این تحریم‌ها ندارند زیرا آنها سود خود را می‌برند بلکه این ما هستیم که باید برای خود دلسوزی کنیم اما متاسفانه انسان‌هایی هستند که به اسم انقلاب و اسلام سنگ اندازی می‌کنند که این سنگ اندازی‌ها ما را در تامین نیازهای پزشکی دچار مشکل کرده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان ملل ظرف نیم ساعت قطع‌نامه خطرناک را برداشت که این کار بزرگی بود که دولت کرده است اما افرادی وجود دارند که چشم‌ها را می‌بندند و هر چه می‌خواهند می‌گویند و خیال می‌کنند دارند به انقلاب و اسلام خدمت می‌کنند.
آیت الله هاشمی گفت:  در حال حاضر منطقه ما ناامن‌ترین منطقه جهان شده است و داخل کشور ما نیز اگر این گونه نیست به خاطر این است که مردم هنوز در صحنه حضور داشته و انقلاب خود را دوست دارند، هر چند ممکن است انتقادات جدی نیز به ما داشته باشند اما ما به خاطر حضور مردم محفوظیم. اگر روزی نتوانیم مردم را حفظ کنیم خیلی آسان دست‌های مرموزی امنیت ما را به هم می‌زند و ما می‌بینیم امروز در شرق کشورمان داعش پایگاه زده است. داعش تا نزدیک قصر شیرین و 35 کیلومتری مرزهای غربی ما آمد و ما تهدید کردیم که اگر جلوتر بیایید می‌زنیم لذا دیگر همان جا ماندند اما همچنان حضور دارند.

اربابان چهارراه استانبول پشت خط تلفن

نرگس محمدی: گناه فرزندان خردسالم چیست؟

خامنه‌ای؛ مانع اصلی بازگشت کشور به شرایط عادی

"آ" بی کلاه و "ن" بی نقطه در مدرسه ای بی سقف!


 
 
 
 

این عکس یکی ازمدارس منطقه عشایری چهار محال و بختیاری است که با خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد همسایه است! نام این محل "بارز و اوره" است. خبرگزاری ایلنا که گزارشی از آن تهیه و منتشر کرده می نویسد که این محل از سه طرف در محاصره آب است و به همین دلیل به جزیره می ماند و در فصل بارنگی باید با لنج رفت ‌و آمد کرد.
بقیه گزارش نیز خواندنی است. خواندنی است زیرا تمایل رهبر جمهوری اسلامی رساندن جمعیت ایران به 250 میلیون است درحالیکه با همین جمعیت کنونی ایران هم همه در گل مانده اند. ایلنا می نویسد:
یک خانم معلم منطقه می گوید: طرف دیگر این منطقه چهارمحال‌ وبختیاری است که گردنه برفگیر و بارش‌های سنگینی دارد و آسفالت نشده است. از خانه تا محل تدریس 240 کیلومتر راه است.
من با 8 سال سابقه امسال یک میلیون و 100 هزار تومان حقوق می‌گیرم و با وجود این شرایط سخت حق ایاب ‌ذهاب و حق اسکان به ما تعلق نمی‌گیرد. هر هفته هم باید 50 هزار تومان برای رفت و برگشت بدهیم. هزینه‌های آنجا هم به جای خود و باید بابت اجاره اتاق‌ها 50 هزار تومان به بالا بپردازیم. مواقعی که باران می‌آید؛ مجبور هستند؛ برای جلوگیری از ورود آب به داخل کلاس از سفره و پتو استفاده کنند.
در این منطقه عشایری 2 دبیرستان دخترانه و پسرانه وجود دارد و در مجموع 200 دانش آموز دختر و پسر در آنها تحصیل می‌کنند. البته در دو شیفت که یک شیفت راهنمایی و یک شیفت دبیرستان است.
مدارس موجود در این منطقه مدارس کپری محسوب نمی‌شوند، اما چهاردیواری‌هایی هستند که سقف ندارند و در واقع خانه‌های مخروبه اهالی هستند که اجاره شده و سقف آن با تیرچوبی پوشانده شده است.
تا حدود 3، 4 سال برای رفت ‌و آمد سرویس داشتیم که البته باز هم هزینه را خودمان می‌دادیم، 19 خانم و 15 آقا هستیم و از وقتی سرویس برداشته شد، همکارانی که آقا هستند و ماشین دارند؛ ما را با خود می‌برند، اما هزینه را می‌گیرند. البته در بعضی مواقع نیز با وانت رفت‌وآمد می‌کنیم.

مانورهای شبانه بسیج در خیابانهای مرکزی تهران!

مانورهای شبانه بسیج
در خیابانهای مرکزی تهران! 
 
 
 
 

سلام- من یکی از خوانندگان  روزنت شما هستم و 10 سال است که در منطقه هفت تیر تهران سکونت دارم. از خرداد ماه سال جاری شاهد هستم که در کل منطقه هفت تیر، بهار شیراز و شریعتی تا خیابان طالقانی  از ساعت 10 شب به بعد تحرکات غیر عادی بسیجیان منطقه ملبس به لباس استتار و موتور سیکلت به صورت گشت های موتوری پررنگ شده. این تحرکات در طول 10 سال سکونت من در این منطقه نه تنها کم سابقه، بلکه بی سابقه بوده است. تاکید می کنم از خرداد ماه  امسال این تحرکات پررنگ شده است. مایلم نظر شما رادر این رابطه بدانم .
پیک نت: خواننده گرامی! با تشکر از اطلاع رسانی به ما برای آگاه کردن خوانندگان خود. متذکر می شویم که ما خبر ارسالی شما را منتشر کردیم و بعنوان نخستین ارزیابی خود معتقدیم که همه این نمایش ها با دو هدف صورت می گیرد. از یکسو رفتن به سمت انتخابات اسفند ماه و از سوی دیگر نمایش هائی که به کمک آن بلکه بتوانند به مردم این پیام را برسانند که علیرغم توافق اتمی در همچنان بر سیاست نظامی و جنگی می چرخد و منتظر حمله اند. حمله کی؟ ازکجا؟ برای چی؟ معلوم نیست و اساسا در وضع فعلی جنگی مطرح نیست. این نوع نمایش ها و حتی آماده باش ها در آن زمانی باید صورت می گرفت که امریکا و اسرائیل در آستانه حمله هوائی به پایگاه های نظامی و اتمی ایران بودند. یعنی دوران ریاست جمهوری بوش که ایران را محور شرارت اعلام کرد و سپس احمدی نژاد با شعارهایش و رهبر با سیاست هایش آب به آسیاب این حمله می ریختند و  حتی در زمان اوباما نیز این سیاست های مخرب را ادامه دادند و کار را به تحریم و غارت مملکت کشاندند.

دزدان اسلامی و مجازات اسلامی


ایا اسلام حلال مشکلات خاور میانه می باشد.
ایا اسلام انسان را به کرامت می رساند
ایا اسلام هدایت گر انسان به بهست برین است
ایا اسلام ان طلیعه آزادی است 
ایا اسلام ارامی طوفان های جوامع بشری است
ایا اسلام ان راز نهان افرینش است
ایا اسلام حقوق بشر را اجر می نهد
...............اسلام حلال مشکلات نیست بلکه خود مشکل است

پناه جوینده کوچولو: از سر راه من برید کنار Hey You, Get out of My way!