January 28, 2016

حاشیه‌های دستگیری "عامل حمله به سفارت عربستان" + عکس



دویچه وله :

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور اعلام کرده بود که شخصی در آن سوی مرزها "لیدر" افرادی بوده که با کوکتل مولوتف به سفارت حمله کردند. به گفته حسین ذوالفقاری، این شخص دستورات خود برای حمله به سفارت را ظهر روز تعرض از طریق تلگرام داده است. معاون وزیر کشور همچنین گفته بود که آمر تعرض به سفارت دستگیر شده و تحت بازجویی است.


محمد رضا محسی ثانی، عضو کمیسیون امنیت ملی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا نام فردی که در آن سوی مرزها نقش "لیدر" را ایفا می‌کرده است را "حسن کردمیهن" عنوان کرد. او یک روحانی و از سخنرانان بسیار بانفوذ هیات‌های بسیجی و مدیر چند مجموعه فرهنگی اصولگرا بوده است.


کردمیهن تا چند سال پیش در کرج مشهور بود و سازمان‌دهی "هیات‌الرضا" که محفل انصار حزب الله کرج است را برعهده داشت. این خطیب مشهور با حمایت مالی برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها، فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای دارد. رسانه‌ها می‌نویسند او در کنار هیات‌های مذهبی، برنامه‌های متعدد دیگری نیز در دستور کار قرار داده تا جوانان بیشتری را جذب کند.


حسن کردمیهن، مدیریت سه مجموعه بزرگ فرهنگی ایران به نام "موسسه فرهنگی – دینی نورمعرفت" (کرج)، "موسسه فرهنگی – دینی بهشت" (تهران) و "حوزه علمیه امام محمد باقر" (تهران) را در کارنامه خود دارد که با استفاده از بودجه‌های عمومی به انجام فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند. او همچنین سخنران هیات "سیده زینب" تهران است.


خبرگزاری ایلنا می‌نویسد: «سال ۹۲ وقتی مسئولان ستاد قالیباف در کرج نتوانستند رضایت او را جلب کنند، خودش آستین‌ را بالا زد و برای سردار ستادهای انتخاباتی منظمی راه‌اندازی کرد؛ ستادهایی که موفق‌تر و پرشور‌تر از ستادهای اصلی شهردار تهران بودند.»


حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، گفته است: «این افراد سازماندهی شده آمدند و بیش از ۱۰ سال است که در کرج و تهران و با محورهایی در زمینه امور خیریه و فعالیت‌های مذهبی فعالیت دارند. از مسئولان نیز عده‌ای دانسته و ندانسته از آنها حمایت کرده‌اند.»


وبسایت موسسه نور معرفت، شش روز پیش از حمله به سفارت عربستان گزارش دیدار پنج سال پیش حسن کردمیهن و اعضای هیات مدیره این موسسه با آیت‌الله خامنه‌ای را بازنشر داد که ترکیب حاضران نشان دهنده جایگاه این روحانی در محافل حکومتی است: در این دیدار علاوه بر کردمیهن، نماینده رهبر در استان البرز، رئیس دادگستری و استاندار وقت استان البرز و علیرضا پناهیان، سخنران معروف مراسم مذهبی دفتر رهبری هم حضور داشتند.


به گزارش وبسایت موسسه نور، رهبر جمهوری اسلامی بعد از شنیدن گزارش حسن کردمیهن گفت گزارش‌های مکتوب موسسه نور معرفت را "به دقت مطالعه کرده"، "از جریان فعالیت‌های این مجموعه آگاه است" و افزود: «فعالیت‌های مجموعه شما مانند چشمه‌ای است جوشان که همواره می‌جوشد، در صورتی که فعالیت نهادها و سیستم‌های دولتی مانند زدن چاهی عمیق که با هزینه‌های گزاف و پر زحمت شاید به نتیجه برسد.»


حسن کردمیهن پس از حمله به سفارت عربستان سعودی در یک سخنرانی گفته است که "همیشه مطابق منویات آقا حرکت کرده و همیشه حرف آقا را زودتر متوجه می‌شود". او افزوده است: «انتظار نداریم که آقا در این فضای بین‌المللی این کار را تایید کنند ولی تقبیح نکردند.» رهبر جمهوری اسلامی بعدا ضمن انتقاد از حمله به سفارت گفت: «این را بهانه نکنند که جوانان مؤمن را مورد تهاجم قرار دهند.»


تصویری از تمرین مشترک تیم ملی جودو سوریه با باشگاه "علی حیدر" تهران در باشگاه "هیئت کبوتران حرم رضوی" با حضور شیخ حسن کردمیهن به عنوان مربی در تمرینات.


حسن کردمیهن در کنار سرتیپ حسین همدانی، فرمانده سابق نیروهای ایرانی در سوریه.


حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، نیز گفته است که سازماندهی حمله به سفارت عربستان "از سوی فردی در خارج از کشور صورت گرفته" و "شخص بیرونی که لیدری این ماجرا را برعهده داشته به داخل منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفته است". بر اساس این گفته به نظر می‌رسد حسن کرد میهن که در سوریه بوده در آنجا "بازداشت" و به ایران منتقل شده است.


در ایران نیروهایی که در حمله به سفارت‌خانه‌ها، کنسرت‌ها و برنامه‌های سیاسی شرکت دارند "نیروهای خودسر" نامیده می‌شوند. این حرکات بارها مورد انتقاد جناح‌هایی در جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. حسن کردمیهن در سخنان خبرسازش گفته ‌است که "غیرت و شور انقلابی، مورد اقبال آقاست". او افزوده است: «نمی‌شود که به سر رفتن غیرت اجتماعی یک جوان توهین کرد، پس تربیت نکنید این جوری جوان را.»


در میان معترضان به اعدام شیخ نمر در مشهد، فردی نیز این پلاکارد را به پشتیبانی از "فارس آل شویل"، سرکرده و تئوریسین القاعده که در میان اعدام‌شدگان بود را بالا برد. پیش از این "عناصر نفوذی" را عامل حمله به سفارت اعلام می‌کردند. اینک با بازداشت حسن کردمیهن به نظر می‌رسد برای نخستین بار یک نفر از نیروهای موسوم به "خودسر" بازداشت شده که احتمالا "سرخود" عمل کرده است.


حمله به سفارت و سرکنسولگری عربستان سعودی در تهران و مشهد در پی اعدام شیخ نمر النمر، روحانی شیعه صورت گرفت و منجر به قطع روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و عربستان سعودی شد.
- See more at: http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=101935#sthash.VagfQRpo.dpuf

۷ پرسش که خبرنگاران باید در باره آزادی اطلاع رسانی از حسن روحانی بپرسند



حسن روحانی در سفر رسمی به فرانسه در تاریخ ۸ بهمن در کنفرانس مطبوعاتی شرکت می کند. گزارش‌گران بدون مرز (RSF) هفت پرسش را برای پرسیدن از او پیشنهاد می‌کند.



۱- شما تغییر «به نفع آزادی بیان و مطبوعات» و «آزادی همه زندانیان سیاسی» را وعده کرده بودید. چگونه است که ایران هنوز یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای روزنامه‌نگاران است؟
امروز در ایران ٢٠ روزنامه‌‌نگار و به همین تعداد شهروند خبرنگار برای انجام فعالیت رسانه‌ای خود زندانی هستند. از مرداد ماه ۱۳۹۲ و آغاز دوره ریاست جمهوری حسن روحانی بیش از ۵۰ فعال رسانه‌ای بازداشت شده‌اند که برخی از آن‌ها به حبس‌های سنگین محکوم شده‌اند. مسوولیت بیشتر بازداشت‌ها را اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر عهده داشته است. در این مدت همچنین یازده رسانه توقیف شده‌اند.
۲- شما مسئول اجرای قانون اساسی هستید که در اصل بیست و چهار آن نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آن که مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشد. چرا اجرای این قانون را تضمین نمی‌کنید؟
در رده‌بندی جهانی آزادی رسانه‌ها ایران در میان ١٨٠ کشور جهان، ایران همچنان در رده ١٧٣ قرار دارد. حسن روحانی به عنوان ناظر اجرای تمام اصول قانون اساسی می‌توان به این وضعیت پایان دهد. دست کم ۹ نهاد رسمی نظام در امر سانسور در مغایرت با قانون اساسی دخالت دارند.
۳- چگونه است که رهبر جمهوری اسلامی ایران در هیچ کنفرانس مطبوعاتی شرکت نمی کند و هیچ‌گاه مصاحبه نکرده است.
به جز یک پاسخ کوتاه به هنگام ترک بیمارستان در مهرماه سال گذشته، علی خامنه‌ای هیچ‌گاه نپذیرفته است که در برابر روزنامه‌نگاران قرار گیرد و به پرسش‌های انها پاسخ دهد. وی از همان فردای بدست گرفتن رهبری در خرداد ۱۳۶۴،سیاست شیطان سازی از رسانه‌ها را پیش می‌برد. در اردیبهشت ١٣٧٩دستور حمله به مطبوعات اصلاح‌طلبی را صادر و از آن پس، بیش از ٣٠٠ رسانه توقیف و ده‌ها هزاران صفحه بر روی اینترنت سانسور شد، بیش از ٥٠٠ روزنامه‌نگار و وب‌نگار خودسرانه بازداشت، شکنجه و ناعادلانه به حبس‌های سنگین محکوم شدند. علی خامنه‌ای ایران اعلام کرده است ایران ازادترین کشور دنیا است، اما رهبر با خبرنگار سایت متعلق به خودش نیز مصاحبه نمی‌کند.
۴- بدون شک آمریکا می‌تواند به عملیات بی‌ثبات سازی دست زند. اما چرا نظام به شکل نظامند همه روزنامه‌نگاران منتقد را به چشم جاسوسان غرب و خائن به کشور می‌بیند؟
« جاسوسی» ، «همکاری با دولت‌های بیگانه»، « نفوذی دشمن»، «اقدام علیه امنیت ملی و رابطه با رسانه‌های خارجی» از اتهام‌های رایح علیه بسیاری از روزنامه‌نگاران بازداشت شده در ایران هستند. این سناریوی بر اساس توهم همه دشمن پنداری مسئولان نظام امکان بازداشت های پیشگیرانه را محیا می‌کند تا روزنامه‌نگاران و روشنفکران منتقد به سکوت وادار شوند.
۵- چه زمانی به مجلس شورای اسلامی،طرح تغییر قانون مطبوعات را که روزنامه‌نگاران را به ترویج و تبلیغ برای نظام ملزم می‌کند، ارائه می‌کنید.
قانون مطبوعات مصوب ١٣٦٤ که در سال ١٣٧٩ از سوی مجلس پنجم و در سال ١٣٨٨ از سوی مجلس هفتم تغییر داده شد، در آخرین تغییر، با اصلاح ماده یک قانون، رسانه‌های آنلاین و خبرگزار‌ ها به این قانون الحاق شدند. این قانون به قدرت حاکم اجازه می‌دهد تا به بهانه « اقدام علیه جمهوری اسلامی، تحریص و تشویق افراد و گروهها به ارتکاب اعمالی علیه امنیت، حیثیت و منافع جمهوری اسلامی ایران» و «اهانت به مقام معظم رهبری و مراجع مسلم تقلید» فعالیت روزنامه‌نگاران کنترل کنند. اين اصل در تناقض کامل با اصل ۱٩ اعلاميه جهاني حقوق بشر و اصل ١٩ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که توسط ایران در سال های ١٣٣٣ و ١٣٥٤ به امضا رسیده‌اند.
۶- زندان اوین، منطقه بی‌قانون را چه زمانی تعطیل می‌کنید؟
زندان اوین یکی از بدترین زندان‌های جهان است. که گاه با استادیوم سانتیاگوی شیلی مقایسه می‌شود و گاه گوانتانموی ایران خوانده می شود. بند‌های ۲۰۹ و ۲۴۰ که تحت کنترل وزرات اطلاعات و سپاه پاسداران هستند. خود زندانی در زندان هستند. بر خلاف قوانین جاری در ایران در این بندها نام زندانیان رسما در دفاتر زندان ثبت نمی‌شوند. حتا رئیس زندان نیز اجازه ندارد از این بندها بازدید کند.
۷- شما فیلترینگ هوشمند را جایگزین اینترنت حلال کرده‌اید، وضعیت کنترل اینترنت تغییر زیادی نکرده است و همچنان تحت کنتزل است. دسترسی آزاد به اینترنت چه زمانی ممکن می‌شود؟
از آغاز دوره ریاست جمهوری حسن روحانی در مرداد ماه ۱۳۹۲، چگونگی کنترل اینترنت در ایران به جدلی جدی در راس حکومت تبدیل شده است، ولی نظارت و کنترل بر اینترنت نسبت به دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد محسوس است. با این حال گویا شبکه اطلاعات ملی یا اینترنت حلال از دستور کار نظام خارج نشده است، به واقع این طرح تنها ریتم و نام عوض کرده است و به فیلترینگ هوشمند تبدیل شده است که اتصال گزینشی و کنترل شده به اینترنت و به ویژه در شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای کاربردی است. توجیه سانسور بر روی اینترنت به بهانه حفاظت از شهروندان و علیه محتوا‌های غیر اخلاقی انجام می گیرد، این سانسور اما به وب گاه‌های سیاسی، مذهبی و یا محتواهای در باره حقوق بینادین و به ویژه حقوق زنان تسری پیدا کرده است.

تمهیدات شهردارپاریس برای پاهای باز برج ایفل و احترام به حسن روحانی.....

دو وظیفه اصلی صدا و سیما در جمهوری اسلامی😐😃😂 مملکته داریم!!!

طرف در رابطه با یک فرد سیاسی پست میزاره که رفته اوین! ازش سوال میکنی میگه من به سیاست کاری ندارم و نمیدونم چه خبره!!!



پ.ن :یاد این متن از «برتولت برشت» افتادم:
بدترین بی سواد، بی سواد سیاسی است. وی هیچ چیز نمی شنود. هیچ چی نمی بیند و در زندگی سیاسی هیچ مشارکتی نمی کند. و حتی نمی داند هزینه های زندگی، قیمت نان و آب و حبوبات و داروها و اجاره خانه اش همگی وابسته به تصمیمات سیاسی هستند. وی حتی به جهالت سیاسی اش افتخار می کند. سینه اش را جلو می دهد و ادعا می کند که از سیاست بی زار است. چنین آدم سبک مغزی نمی فهمد که از دل همین بی توجهی اش به سیاست است که زنان فاحشه و کودکان طرد شده بیرون می آیند، که دزدی زیاد میشود و از همه دتر بر فساد دولت مدارانی که نوکر شرکت های سرمایه سالار شده اند افزوده می شود.

این بزرگان و خادمین و نویسندگان زمانی همه لباس سیاه روحانیت که مالامال از خیانت و کج فهمی و خرافات بود بر تن داشتند

این بزرگان و خادمین و نویسندگان زمانی همه لباس سیاه روحانیت که مالامال از خیانت و کج فهمی و خرافات بود بر تن داشتند 
اما با پی بردن به ذات کثیف این نوکران و جیره خوران و تازی پرستان شیطان را به مسلخ بردند و با ترک این لباس به جامعه انسانی باز گشتند 
با دیدن این بزرگان باید فهمید آخوند خوب افسانه است و در صورت به قدرت رسیدن خوی حیوانی و قدرت طلبی خود را نشان میدهند وباید کسی که نادم است ابتدای لباس شیطانیش را از خود دور کند
ریموند آریا

پرتاب یک راکت که از اتمسفر زمین خارج شده. یه بچه مسلمون بیاد بگه "سبحان الله" عمو ببینه!

افتخاری دیگر برای جمهوری اسلامی ما از روکود عبور کردیم😄😃

شعر نیست حوصله نیست

شعر نیست 
حوصله نیست 
از در و دیوار دنیا 
رخوت و کسالت میبارد
داستان عشاق بر دار رفته هست
یاد ها و یاد واره های بر باد رفته هست
شب هست
تب هست
شلاق و خنجر
تیر و تفنگ هست
درد هست
مرگ هست
رگ هست و
سرنگ هست ...

سخن بزرگان



می گویند مردی در حرم امام رضا اختیار ادرارش را از دست داد و در صحن شاشید . مردم برای کشتن او به سمتش حمله ور شدند . مرد از ترس و وحشت فریاد می کشید صبر کنید صبر کنید من شاش بند شده بودم و امام رضا شفایم داده ...
و اینگونه شد که مردم شاش مرد را به عنوان تبرک به سر و صورت خود مالیدند...!

برای روی جلد عکس گرفته

چند سال پيش كه" شان پن" هنرپيشه معروف امريكايى براى تهيه گزارش هايى از انتخابات به ايران رفته بود در نماز جمعه تهران شركت كرد.




او بعدها در اخبار امريكا گفت جالب ترين نكته سفرش اين بود كه درروز نماز جمعه ده ها ايرانى با تمام قدرت وعصبانيت وبا تمام دل وجان! فرياد مرگ بر امريكا سر مى دادند ومخصوصا وقتى كه فهميدند او در مراسم شركت دارد ! با شور بيشترى به امريكا نفرين وناله مى فرستادند!!! اما وقتى مراسم تمام شد يكى يكى به ديدن او مى امدند وبا اشتياقى باور نكردنى! او را براى صرف ناهار به خانه خود دعوت ميكردند!!! وبر سر شماره تلفن دادن وعكس گرفتن با او شور وشوق بسيار نشان ميدادند!!!
وحالا نتيجه اى كه من گرفتم:::
در فرهنگ ما تكرار حرف هاى ديكته شده ودشمنى از سر نادانى وچاپلوسى از سوى ديگر به سرعت در بين بسيارى از ايرانيان در حال رشد وپرورش است!..
اين " فرهنگ غلط را بياييد از ريشه بسوزانيم".......!
با سپاس از دوستانم ‎heart emoticon‎
ژيلا پاكزاد🌹

یک سوال از مسلمانان چرا خانم ها که پوستشون لطیف تره و بعضی هاشون بیشتر از مردها نماز میخونن پیشونیشون اینجوری نمیشه؟

مادری با فرزندانش در خانه ویران در شهر کردنشین « سیلوپی» ترکیه.

مادری با فرزندانش در خانه ویران در شهر کردنشین « سیلوپی» ترکیه

رییس هلال احمر: تهران روی یک بمب ساعتی است



او با تأکید بر برنامه ریزی صحیح برای کاهش هزینه های جاری و مازاد گفت: برگزاری جلسات مدیران و زیر مجموعه به شکل حضوری قطعا بار مالی به دنبال دارد که می توان با برگزاری این جلسات بصورت ویدیو کنفرانس که بستر آن در جمعیت هلال احمر وجود دارد از هزینه های غیرضروری کاست.
2016_1_27_11_8_3.jpg
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه حساسیت جامعه نسبت به حوادث باید نهادینه شده و گذرا نباشد تاکید کرد: هدف ما باید دستیابی به جامعه ایمن و تاب آور باشد تا بتوانیم در حواث تعداد بیشتری از افراد را نجات داده و مجروحان کمتری داشته باشیم تا از این طریق سرمایه ملی کمتری از بین رود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سید امیرمحسن ضیائی در جلسه شورای معاونان گفت: لازم است از متخصصان و کارشناسانی که می توانند در حوزه تحلیل و تفسیر گزارشات آماری به جمعیت هلال احمر کمک کنند دعوت به عمل آید، فعالیت های بسیاری در حوزه تاب آوری جامعه و آموزش همگانی توسط جمعیت هلال احمر انجام شده اما همه آنها بصورت اعداد و رقم خام است در صورتی که گزارش این فعالیت ها باید تبدیل به ارزش ریالی و اعداد معنا دار شود تا مشخص شود چقدر در این حوزه فعالیت موثر انجام شده است.
ضیائی با تأکید بر حرکت مدیران و کارکنان جمعیت هلال احمر بر مدار سلامت مالی و اخلاقی گفت: بزرگترین سرمایه و پشتیبان این نهاد مردمی اعتماد و داشتن نام نیک در میان مردم است بنابراین همه خانوداده جمعیت هلال احمر باید در فضائل اخلاقی و رفتاری، الگو، پیشرو و ثابت قدم باشند.
ضرورت داشتن یک ترس منطقی برای تحقق یک جامعه ایمن
رئیس جمعیت هلال احمر در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه گزارش قابل تاملی توسط دبیرخانه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر برگرفته از 5 قاره جهان با موضوع «ایجاد چارچوب جامعه ایمن و تاب آور» انجام شده است، گفت: پروفسور «بیپین کومار ورما» از مشاوران سازمان بهداشت‌ جهانی نیز در مدت زمانی که در تهران بود نقطه نظرات جالبی در خصوص «ایجاد جامعه ایمن و اینکه هرچه واقعیات بیشتری را درباره بلایای طبیعی به مردم بگوییم واکنش بهتری از خود بروز می‌دهند» داشت که قابل تامل است و نشان می دهد از کنار این موضوع نباید به سادگی عبور کنیم.
او گفت: ما در تهران روی یک بمب ساعتی زندگی می کنیم و وقوع یک زلزله شدید که می تواند بحران جدی برای کشور باشد این شهر را تهدید می کند، لازمه مقابله و آمادگی با این بحران داشتن یک ترس منطقی داشت تا تاب آوری جامعه در مقابله هر حادثه و بحرانی افزایش یابد.





ایجاد جامعه تاب آور کاری پرهزینه، مستمر و زمان بر است
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه تاب آوری یعنی برگشت به وضعیت اول و ایجاد یک جامعه ایمن و تاب آور، کاری هزینه بر، مستمر و زمان بر است، گفت: تفاوت بین جوامع توسعه یافته و نیافته میزان آمادگی و آسیب پذیری و در نتیجه میزان تاب آوری آنها در برابر بحران‌هاست.
او با اشاره به اینکه ماموریت های روزانه ما باید در جهت ایجاد جامعه ایمن و تاب آور باشد، گفت: بر این اساس میزان تخصیص بودجه به هلال احمر و همچنین سایر تجهیزات، نیروی انسانی و امکانات باید بر اساس همین موضوع تعریف و صرف شود.
ضیائی گفت: باید همه هزینه های که راستای ایجاد جامعه ای ایمن و تاب آور تا به امروز انجام شده به عدد و رقم تبدیل شود تا مشخص شود اگر جمعیت هلال احمر در این زمینه ورود داشته از چه هزینه ها و خسارت‌های سنگین جلوگیری شده است.
جامعه ایمن و تاب آور باید جزو حساسیت مسئولان و مطالبه مردم باشد
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه با بودجه فعلی جمعیت هلال احمر رسیدن به جامعه ایمن و تاب آور بسیار مشکل است، گفت: رسیدن به جامعه ای ایمن و تاب آور بالاترین سطح پیشرفت محسوب می شود و اگر نتوانیم چنین جامعه ای را ایجاد کنید بالاترین هزینه ها را در هنگام وقوع بحران ها متحمل خواهیم شد.
او با تأکید بر ضرورت تهیه پروفایل مخصوص هر کشور راجع به برنامه های کاهش ریسک پذیری و پیشگیری از حوادث گفت: قطعا این پروفایل برای ایران با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی متفاوت خواهد بود.
به گفته ضیایی در مسیر ایجاد چارچوب جامعه تاب آور؛ از یک رو باید تعامل بسیار خوبی با دولت داشته باشیم این مسئله باید جزو حساسیت های مسئولان باشد و از سوی دیگر ارزیابی و شناسایی خطر، آمادگی مبتنی بر جامعه و حمایت طلبی؛ جزو مطالباتی است مردم باید از سیاست مداران داشته باشند.
افزایش توجه مردم نسبت به بحران ها با گسترش آموزش همگانی
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: نقش آموزش های همگانی از اهمیت بسیاری برخوردار است سابق بر این آموزش همگانی در جمعیت متولی نداشت در حالی که یکی از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر آموزش همگانی بوده و باید افراد متخصص را جمع کند و البته بسیاری از فعالیت های دیگر ما نیز باید از پایه آموزش، اعتباربخشی شده باشد.
ضیائی با تاکید بر نقش و وظیفه ویژه هلال احمر در آموزش همگانی جامعه گفت: باید سطح توجه مردم به شکل منطقی و درست نسبت به حوادث و بحران های پیش رو افزایش یابند؛ مردم باید بدانند بالاخره زلزله در تهران اتفاق خواهد افتاد.
او با تاکید بر اینکه حساسیت جامعه نسبت به حوادث باید نهادینه شده و گذرا نباشد تاکید کرد: هدف ما باید دستیابی به جامعه امن و تاب باشد تا بتوانیم در حواث تعداد بیشتری از افراد را نجات داده و مجروحان کمتری داشته باشیم تا از این طریق سرمایه ملی کمتری از بین رود.
ضرورت افزایش مناسبات و ارتباطات هلال احمر ایران با سازمان های بین المللی
به گفته ضیایی در ایجاد چارچوب جامعه امن یکی از فعالیت ها ارزیابی میزان ریسک و ظرفیت آسیب پذیری است؛ همچنین تقویت جامعه برای عمل، مدیریت اطلاعات و توسعه آن برای پاسخ به موقع به ریسک، توجه به تغییرات اقلیمی و مخاطرات مرتبط با آن، حمایت طلبی برای تاثیر جامعه، ایجاد بانک های اطلاعاتی برای برنامه های اصلی و توسعه ارتباطات برای افزایش ظرفیت سازی از جمله موضوعاتی است که در اولویت قرار بگیرد.
او با تأکید بر جایگاه جمعیت هلال احمر ایران در میان جمعیت های ملی بر افزایش مناسبات و ارتباطات با سازمان های بین المللی گفت: باید استراتژی های فعال و موثرتری برای جوانان و ارتباط قوی و ساختارمندی را با دولت ها داشته باشیم.
رئیس جمعیت هلال احمر، اشراف به نقاط قوت و ضعف جوامع خود، توانایی استفاده موثر از تجارب جامعه، برنامه های موثر برای کاهش ریسک و بهبود آسیب پذیری جامعه، قدرت تبادل تجربیات و مهارت های خود با برگزاری کنگره، همایش و نشان دادن به دیگران، درک قویتری از سیاست های کشور و مسائل قانونی و تقویت پاسخ های بشردوستانه، مهارت های خود را توسعه دهیم از جمله توانایی های ضروری هر جمعیت ملی دانست.
او گفت: جمعیت های ملی توانمند باید در راستای مشارکت های موثرتر، تقویت فنی بیشتر و ایجاد فرصت های بیشتر برای آموزش و یادگیری گام بردارند که در جهت تحقق و گسترش هر چه بیشتر این موارد منابع مالی و انسانی زیادی را ایجاد کرده و تقویت بیشتری برای پاسخگویی بیشتر داشته باشیم.
هلال احمر مدافع حقوق مردم در ایجاد جامعه تاب آور و کاهش خطر پذیری
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اجرای برنامه آمادگی مبتنی بر جامعه برای کاهش خطر پذیری گفت: در این زمینه باید اولویت ها براساس میزان آسیب پذیری، توسعه جامعه در سطح خانوارها، تقویت زیرساخت های جامعه (در قانون لحاظ شده و از بابت آن حتی عوارض نیز کسب شود)، برنامه موثر سیستماتیک داخلی و بین بخشی تعیین شود.
او گفت: در اجرای برنامه آمادگی مبتنی بر جامعه ؛ موضوعات مهمی چون تاثیر سازمان های جمعیتی تا سطح شعب، افزایش مهارت ها، شناسایی گروه های هدف مانند مدارس، مادران و ...، افراد مرجع و مورد توجه مانند ائمه جمعه، روحانیون و ...، آموزش و تبادل تجربیات، ایجاد ظرفیت برای کارمندان، داوطلبان و پرسنل هلال احمر باید مورد توجه قرار بگیرد.
ضیائی با تاکید بر اینکه باید سطح مطالبات مردم نسبت به این موضوع افزایش یابد گفت: هلال احمر باید مدافع حقوق مردم باشد، نهادسازی کرده و روش ارائه دهد و صد البته پاسخ بدهد که چه خروجی داشته است.

کاریکاتور



منویات آقا : کاریکاتور توکا نیستانی