September 9, 2015

فرشته عدالت در کشورهای مختلف - کاریکاتور

گوندوز آقایف”، کارتونیست اهل کشور آذربایجان، در ادامه‌ی مجموعه‌ کارهای حقوق بشری خود، این بار نگاه طنزآلودش را به “فرشته عدالت” در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، ترکیه، روسیه، آذربایجان، سوریه، کره شمالی، امریکا و چین معطوف کرده است.
او با بیان این‌که برای این مجموعه ۱۵-۱۶ روز وقت گذاشته، می‌گوید: «من برای درک شرایط این کشورها، مطالعه و فکر کردم. این تصاویر، وضعیت واقعی آن‌ها را به تصویر کشیده است.»
سلفی مقدس”، “پلیس در جهان”، و “فقط دیکتاتورها” از جمله معروف‌ترین مجموعه کارهای این کارتونیست آذربایجانی هستند.              آذربایجان
 روسیه ( پوتینستان)
 ترکیه
 ایران(پلیس و ملا باهم)
 سوریه
 کره شمالی
 ساخت چین
 برزیل
 یونان
 آلمان
 فرانسه
 بریتانیا
 آمریکا
 سرزمین پنگوئن ها

اولتیماتوم ژنرال استرالیایی به لشکر بی‌ساز و برگ پناهجویان

از قدیم گفته اند٬ صلاح مملکت خویش خسروان دانند. من و شمای ایرانی٬ نمی توانیم برای کشوری مثل استرالیا تصمیم بگیریم. آن ها هم برای خودشان قانون دارند٬ مجری قانون دارند٬ ارتش و ژنرال دارند٬ نیروی هوایی و دریایی دارند... حال می خواهند کشور خودشان را -که به اندازه ی یک قاره است-٬ از لوث وجود پناه جویان سیه چرده و سبزه و شرقی پاک نگه دارند. خب حق شان است. کشور خودشان است. پناه جو غلط می کند با قایق بادی راه می افتد از اندونزی به شکل قاچاق خودش را به استرالیا می رساند. در این جاست که لشکر مجهز استرالیا٬ و نیروی دریایی آن باید وارد عمل شود٬ و حتی شده٬ آن قایق را با سرنشینان اش به توپ و تفنگ ببندد٬ تا پای هیچ پناه جوی بی چشم و رو و پر رو و وقیحی که جرات کرده بدون پاسپورت و ویزا راه بیفتد به طرف استرالیا٬ به خاک آن کشور عزیز و ارجمند و تمیز و سفید نرسد.
اینجاست که باید به کسانی که وقیح هستند و حرف حساب سرشان نمی شود٬ با قاطعیت و به زبان سرخپوستی که بی سوادان شرقی هم بفهمند گفت که: NO WAY , NO VISA. این هشدار و اولتیماتوم را هم باید کسی بدهد که وقتی ما قیافه اش را می بینیم٬ از ترس بر خود بلرزیم و مطمئن باشیم که طرف شوخی-موخی نمی کند و جدی جدی می زند قایق را روی دریا ساقط می کند! به دَرَک که عده ای می میرند! به دَرَک که کودکان خردسال می میرند! ما که گفتیم NO WAY پس چرا بیخود پا شدید راه افتادید آمدید اینجا؟! حرف از این صحیح تر و منطقی تر؟! حرف از این زیبا تر و بشر دوستانه تر؟! تازه آن هم به صورت فیلمی که در یوتوب گذاشته شده است و یک دوبلور هیجان زده ی فارسی زبان هم آن را به فارسی بلیغ ترجمه کرده است! اول اش هم گفته و نوشته است که استرالیا وطن شما نخواهد شد!
حال ممکن است بفرمایید که شاید مردم این ویدئو را نبینند و همین طور خوش خوشان و پا کوبان روانه اندونزی شوند و از آن جا٬ میل به پارو زدن و شراع کشیدن به سمت استرالیا پیدا کنند. نخیر! استرالیایی های زیباروی سفید پوست چشم سبز خوش تیپ و مهمان نواز٬ وقتی سایت سفارت شان را در ایران باز می کنی٬ همان اولین صفحه٬ سه عدد ویدئوی تهدیدکننده و ارعاب انگیز گذاشته اند! یعنی درست درْ ورودی سایت٬ که یک زمان هایی٬ همان زمان های یادش به خیر٬ از زیبایی های کشور مربوط سخن گفته می شد٬ از فرهنگ و دانش و علم و ادب مردمان آن سرزمین٬ از زیبایی های طبیعت که توریست می تواند به آن جا ها برود و چند روزی را به خوشی در آن جا بگذراند٬ از امنیت و صلح٬ از مهربانی شهروندان کشور مربوط٬ از چگونگی پذیرش نخبگان و دانشجویان٬ از چگونگی پذیرش بیماران٬ حتی از چگونگی درخواست طرح مهاجرت و اقامت در آن سرزمین...
اما امروز به برکت وجود حکومت اسلامی در ایران٬ همه ی این بند و بساط ها از صفحه ی اول سایت سفارت استرالیا جمع شده٬ و تصویر ژنرال کمپبل گرامی با چشم های بُراق و قیافه ی جدی سربازی٬ به شما لشکریان پناه جوی بدبخت مفلوک و از ایران رانده و از دنیا مانده٬ اولتیماتوم می دهد که نزدیک خاک ما نشوید والّا اِلِه و بِلِه تان می کنیم. گویی دارد به یک ارتش متخاصم تا بن دندان مسلح٬ اولتیماتوم جنگ می دهد. مترجم جناب ژنرال هم٬ گویی مسابقه ی فوتبال گزارش می کند٬ چنان با هیجان این کار را انجام می دهد٬ و چنان مکث ها و تاکید ها را به شکلی بلیغ ادا می کند که بیننده و شنونده همان اول کار حساب کار دست اش می آید و خیلی باید غلط بکند که بخواهد با به خطر انداختن جان اش با قایق پارویی٬ اقیانوس پیمایی کند و خودش را به این خاک مثلا پاک برساند و از همین ژنرال ها و امثال این ها تقاضای پناهندگی بکند. این بخت هم با او همراه باشد٬ و ژنرال و قایق هایش همان وسط آب های آزاد ترتیبات او را ندهند٬ بدون هیچ رحم و شفقتی او را می گیرند و به گینه و جاهایی می فرستند که آدم جرات قدم زدن در کوچه های آن را هم نداشته باشد و اگر داشته باشد یا از مردم محلی کتک می خورد یا مورد تجاوز قرار می گیرد.
ما در این جا هیچ اعتراضی به جناب ژنرال و دولت فخیمه ی استرالیا نداریم! همان طور که گفتیم صلاح مملکت خودشان را خودشان می دانند. حتی قصد نداریم که رفتار دولت استرالیا را با مثلا رفتار دولت آلمان و خانم صدر اعظم مرکل مقایسه کنیم که همین چند روز پیش با وجود هزاران مشکل مالی و مکانی و کاری و امنیتی٬ قبول کرد که در آلمان٬ ۸۰۰۰۰۰ پناه جو بپذیرد. بله. نه مثل بعضی از کشورها ۸۰ نفر٬ نه ۸۰۰ نفر٬ نه ۸۰۰۰ نفر٬ بلکه هشتصد هزار نفر! زنان و مردان و پیران و جوانان و بچه های آلمانی هم سنگ تمام گذاشتند برای پناه جویان تازه وارد که خسته و آشفته به مونیخ و برلین رسیده بودند. چه ها کردند برای این ها که بیان اش نیاز به مطلب جداگانه دارد. و چه کشیده اند پناه جویان در سفر های یکی دو ماهه ی خود که من وقتی داستان دو نفر از آن ها را از خودشان شنیدم٬ دچار تاثری شدید شدم و هزاران بار در دلم از دولت آلمان سپاسگزاری کردم٬ که این پناه جویان رنج دیده را حتی اگر شده به طور موقت پذیرفته است و اگر هم بخواهد آن ها را روزی در آلمان نگه ندارد٬ حق انسان دوستی و محبت انسانی را در این مرحله ی دشوار به جا آورده و این عده را در وسط جنگل ها و کوه ها و راه ها سرگردان نگذاشته است.
حتی به دولت استرالیا پیشنهاد می کنیم٬ شما که تا این جای کار را گفته اید و کرده اید٬ به ناوهای جنگی و زیر دریایی ها و حتی نیروی هوایی تان دستور بدهید٬ برای زهر چشم گرفتن از پناه جویان بعدی و کشتن گربه دم حجله٬ هر چه پناه جو وسط دریا مشاهده کردید با توپ و خمپاره بزنید که این موثرتر از یک ویدئوی تهدید آمیز خشک و خالی است. توانستید فیلم این عملیات زیبا را هم بگیرید و در یوتوب برای عبرت کسانی که به سرشان می زند تا خود را به استرالیا...٬ ببخشید گینه برسانند٬ بگذارید.

خامنه‌ای: تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنان تازه‌ای بار دیگر بر نابودی حکومت اسرائیل تأکید کرد و خطاب به مقامات اسرائیلی گفت: "شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید و انشاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت." او درباره آمریکا نیز گفت: "دنبال چیزی به نام مذاکره با ایرانند؛ مذاکره وسیله‌ای است برای نفوذ و تحمیل خواست‌ها؛ ما فقط در قضیه‌ هسته‌ای با مذاکره با آمریکا به دلایل مشخص موافقت کردیم."ایسنا ـ رهبر انقلاب با تأکید بر اقتصاد قوی و مقاوم، علم پیشرفته و روحیه‌ انقلابی‌گری به‌عنوان سه راه قوی‌شدن ملت ایران در برابر دشمن تاکید کردند: مسئولین کشور جوان‌های انقلابی را گرامی بدارند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم اظهار کردند: برخی گویندگان و نویسندگان این‌قدر جوان‌های حزب‌اللهی و انقلابی را نکوبند به اسم افراطی؛ همین روحیه است که به داد کشور می‌رسد.‌
رهبر انقلاب اسلامی بعد از مذاکرات هسته‌ای، در رژیم صهیونیستی گفتند تا ۲۵ سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ به شما می‌گویم؛ اولاً شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید و ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت. ثانیاً در این مدت هم روحیه‌ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت‌.
ایشان در بخش دیگری از بیانات‌شان خاطرنشان کردند: آمریکا دشمنی خود را پنهان نمی‌کند؛ یکی لبخند می‌زند، یکی مصوبه علیه ایران تهیه می‌کند.
ایشان هم‌چنین در بیانات‌شان یادآور شدند: دنبال چیزی به نام مذاکره با ایرانند؛ مذاکره وسیله‌ای است برای نفوذ و تحمیل خواست‌ها؛ ما فقط در قضیه‌ی هسته‌ای با مذاکره با آمریکا به دلایل مشخص موافقت کردیم و بحمدالله مذاکره‌کنندگان ما هم خوب ظاهر شدند.
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: در عرصه‌های دیگر اجازه‌ مذاکره با آمریکا ندادیم و با آن‌ها مذاکره نمی‌کنیم‌.
ایشان در بخشی از بیانات‌شان با یادآوری این‌که «امام بزرگوار فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است» خاطرنشان کردند: بعضی اصرار دارند این شیطان بزرگ را به شکل فرشته وانمود کنند. ملت ایران این شیطان را بیرون کرد؛ نباید بگذاریم از در بیرونش کردیم از پنجره برگردد و نفوذ پیدا کند.‌


دفاع مجدد خامنه ای از سرکوب سال ۸۸

• خامنه ای در سخنرانی روز چهارشنبه ی خود از سرکوب ۸۸ دفاع کرد، در اختلافات حکومتی جانب شورای نگهبان را گرفت و تصریح کرد که نظارت شورای نگهبان در انتخابات «استصوابی» و «موثر» است ...
چهارشنبه  ۱٨ شهريور ۱٣۹۴ -  ۹ سپتامبر ۲۰۱۵

آیت اله خامنه ای رهبر حکومت اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار با گروهی از مردم، تسریع کرد در انتخابات ٨٨ از «حق الناس» دفاع کرده است. وی از شورای نگهبان دفاع کرد و تسریع کرد که به جز مورد هسته ای اجازه ی مذاکره با آمریکا در موارد دیگر را نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری ها وی پایان یافتن منافع نامشروع آمریکایی ها در ایران را علت اصلی کینه ورزی و دشمنی پایان ناپذیر آنها با جمهوری اسلامی و ملت ایران برشمرد. او با انتقاد از کسانی که سعی می کنند «چهره بدتر از ابلیسِ آمریکا را فرشته نجات جلوه دهند»، گفت: دین و انقلابی گری به کنار، وفاداری به مصالح کشور و عقل چه می شود؟ کدام عقل و وجدان اجازه می دهد ما جنایتکاری مانند آمریکا را بزک کنیم و دوست و مورد اعتماد جلوه دهیم؟
وی با هشدار درباره سیاستها و روشهای نفوذ آمریکا افزود: شیطانی را که ملت از در بیرون کردند در صدد است از پنجره برگردد و ما نباید اجازه این کار را بدهیم.
او دشمنی آمریکایی ها را با ملّت ایران، پایان ناپذیر خواند و به عنوان نمونه خاطرنشان کرد: در همین روزهای بعد از برجام و توافقی که هنوز سرنوشتش در ایران و آمریکا درست معلوم نیست، آمریکایی ها در کنگره مشغول توطئه و طراحی مصوبه ای برای مشکل تراشی علیه ایران هستند.
خامنه ای تلاش امریکایی ها برای مذاکره با ایران را بهانه ای برای نفوذ و تحمیل خواسته های کاخ سفید خواند و تأکید کرد: ما فقط در قضیه هسته ای آنهم به دلایل مشخص و اعلام شده اجازه مذاکره دادیم که بحمدالله مذاکره کنندگان نیز در این عرصه خوب ظاهر شدند اما در زمینه های دیگر با امریکا مذاکره ای نمی کنیم.

خامنه ای در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات اسفند ۹۴ پرداخت. وی با انتقاد از کسانی که از یک سال و نیم قبل درصدد انتخاباتی کردن فضای کشور برآمده اند گفتن: این موضوع به مصلحت کشور نیست، زیرا وقتی فضای رقابت و تعارضات انتخاباتی اصل می شود، مسائل اصلی به حاشیه می رود و این به نفع مردم و کشور نیست اما اکنون زمان طرح برخی نکات انتخاباتی فرا رسیده است.
خامنه ای مسئله انتخابات را بسیار مهم و مظهر حضور و اعتماد مردم و نماد مردم سالاری دینی و واقعی در ایران خواند. وی افزودند: به دلیل همین اهمیت بی بدیل، برگزاری انتخابات در ایران در ٣۷ سال گذشته، به هیچ علتی و در هر شرایط سخت و دشوار، حتی یک روز به تأخیر نیفتاده است البته برخی سیاست بازان در مقاطعی در این زمینه تلاش کردند اما جلوی آنها گرفته شد.
خامنه ای مدعی سالم بودن همه انتخابات ٣۷ سال گذشته شد و افزود: انتخابات در ایران، با معیارهای متعارف بین المللی نیز از سالم ترین و بهترین انتخابات است اما متأسفانه عده ای در داخل در اقدامی غلط در سلامت انتخابات خدشه می کنند و حتی از قبل از انتخابات از تقلب و دغدغه ناسالم بودن انتخابات حرف می زنند. وی تاکید کرد بدیهی است که در موضوع سلامت انتخابات مراقبتهای شدیدی به عمل می آید و به کسی اجازه چنین کارهایی داده نمی شود پس تکرار این حرفها با چه هدفی صورت می گیرد؟
وی ضمن حمایت از شورای نگهبان تاکید کرد: از بزرگترین برکات شورای نگهبان این است که مراقب هر گونه خطا و اشتباه است که البته دستگاههای دیگر هم در این زمینه، فعال هستند.
خامنه ای سرکوب های سال ٨٨ را نمونه ای «از صیانت از نتایج آرای ملت و دفاع از حق الناس برشمرد» و افزود: ۴۰ میلیون نفر با حضور پرشور، به میدان آمدند، نتیجه انتخابات نیز هرچه بود ما بطور کامل از آن دفاع می کردیم، همچنانکه در همه انتخابات دیگر نیز پشت نتایج آرای ملت هرچه باشد می ایستم و اجازه خدشه در آن را نمی دهم.
وی با اشاره به «حرفهای بی منطقی» که در باب انتخابات درباره وزارت کشور و شورای نگهبان زده می شود تأکید کردند: شورای نگهبان چشم بینای نظام در انتخابات است و در همه دنیا، چنین نهادی با اسم ها و عناوین متفاوت وجود دارد.
وی افزودند: نظارت شورای نگهبان در انتخابات، استصوابی و موثر است و این نظارت بخشی از همان حق الناس است و باید آن را رعایت و حفظ کرد.
رهبر حکومت با تأکید بر ضرورت احراز صلاحیتها در انتخابات افزودند: شورای نگهبان مراقبت می کند که اگر به علت برخی کوتاهی ها، افراد بی صلاحیت، به عنوان نامزد وارد عرصه انتخابات شدند، جلویش را بگیرد و این حق قانونی، منطقی و عقلی شورا است.

وقتی کوچک‌زاده فرق قطعنامه و برجام را نمی‌داند

گاف‌های فنی دلواپسان تمامی ندارد. در آخرین جلسه کمیسیون ویژه که با حضور عباس عراقچی برای بررسی متن برجام تشکیل شده بود مهدی کوچک‌زاده برای اثبات مخالفت‌خوانی‌های خود متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را با یکدیگر اشتباه می‌گیرد. اشتباهی که دوباره این سوال را زنده می‌کند که دلواپسان با کدام صلاحیت فنی در حال بررسی مهمترین و پیچیده‌ترین رویداد دیپلماتیک تاریخ ایران هستند؟
به گزارش خرداد؛ تاریخ دلواپسی‌های مخالفان دولت در دو سال گذشته پر بوده از گاف‌های ریز و درشت. از جریان طرح mpt در همان گام‌های ابتدایی مذاکرات گرفته تا همین روز یکشنبه که مهدی کوچک‌زاده تازه متوجه شد که فرق بین قطعنامه شورای امنیت با متن برجام را نمی‌داند. هیچگاه اما این گاف‌ها طیف دلواپسان را از موضع‌ طلبکاری خارج نکرده است. آنها حتی زمانی در مجلس طرحی دادند با عنوان «الزام دولت به غنی‌سازی ۶۰ درصدی.» طرحی که طراحانش تازه بعد از تهیه آن فهمیدند که غنی‌سازی ۶۰ درصدی تنها قابل استفاده در کشتی‌ها و زیر دریایی‌های اتمی است که فعلا کشور ما چنین چیزی در اختیار ندارد. به عبارتی آنها می‌خواستند دولت را ملزم به تهیه سوختی بکنند که به هیچ دردی نمی‌خورد.
در جلسه روز یکشنبه کمیسیون ویژه به عباس عراقچی، مهدی کوچک‌زاده در قامت یکی از سر سخت‌ترین مخالفان مذاکرات بر پایه یک استدلال غلط حمله‌ای به دولت را آغاز می‌کند. او می‌گوید که در متن برجام ۱۰ بار از مسایل مربوط به صنعت موشکی و تحریم‌های آن یاد شده است و این بر خلاف ماموریت تیم مذاکره‌کننده بوده است. او در ادامه نیز استدلال می‌کند که تیم هسته‌ای به همین دلیل از خطوط قرمز گذشته است. اما تازه بعد از پایان یافتن این حمله  کوچک‌زاده است که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به او می‌فهمانند که متن برجام و قطعنامه را با هم اشتباه گرفته و استدلالش از پایه غلط است. به عبارت صحیح‌تر یک نماینده مجلس ایران بعد از همه این بحث‌های طولانی و کش‌دار درباره موضوع هسته‌ای هنوز فرق بین متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را نمی‌داند و متوجه نیست که به لحاظ حقوقی چه تفاوت‌هایی در ماهیت و کارکرد این دو وجود دارد.
حال با این روایت باید یک سوال قدیمی را برای چندمین بار تکرار کرد که چنین نمایندگانی با چنین دانشی از مسایل سیاسی و فنی چه صلاحیتی برای بررسی برجام دارند؟
پخش تلویزیونی جلسات هسته‌ای در مجلس هر چد تا اینجا با سانسور جدی برخی از این گاف‌ها و موضع‌گیری‌های تند همراه بوده اما همزمان نیز برخی از زوایای درک سطحی بعضی از نمایندگان را نیز به تصوری کشیده است. نمونه بارز دیگر آن همان گاف احمد بخشایش اردستانی در جلسه کمیسیون امنیت ملی بود که می‌پنداشت با کاهش تعداد سانتریفیوژها، مهندسان سازمان انرژی اتمی بی‌کار می‌شوند. همان گافی که باعث شد عباس عراقچی در پاسخ او بگوید: «از شما بعید است آقای بخشایش. مگر قرار است پای هر سانترفیوژ یک نفر بایستد که با کم شدن آنها افرادی بی‌کار شوند؟»

اسد طرح روسیه را پذیرفت طرح ایران را نه



1951671_Page__2
روزنامه الشرق الاوسط :   ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز جمعه صحبت از آمادگی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای انجام انتخابات پارلمانی زودهنگام در سوریه و تقسیم قدرت با «مخالفان سازنده» زد. در عین حال خیلی ساده باید گفت بشار اسد طرح اصلاح شده ایران را رسما رد کرده است، به این ترتیب به نظر می رسد بحران سوریه می رود به خانه اول خود، از لحاظ دیپلماتیک، باز گردد، یعنی عقب گردی روشن.
پیشنهاد تقسیم قدرت از ابتدای آغاز ناآرامی های سوریه مطرح بوده است، اسد و متحدانش به اشکال مختلف آن را مطرح کردند اما بدون این که اراده ای برای برگزاری آن وجود داشته باشد و در این رابطه مصداقی را مطرح کنند. هر بار هم مشخص بود سنگ اندازی ای در این راه می شود تا این که بحران به وضعیت خرابی و ویرانی فعلی رسید، فجایع انسانی یکی پس از دیگری رخ دادند، حادثه کودک غرق شده سوری اولین در نوع خود نبود که تصویر آن دنیا را تکان داد و قطعا آخرین آن هم نخواهد بود، مادامی که فجایع سوریه همچنان ادامه یابند و بحران پایان نگیرد، باز هم از این دست تصاویر خواهیم دید.
بسیاری معتقدند که موافقت اسد با پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس و تقسیم قدرت با مخالفان چندان جدی نیست، منتقدان می گویند اسد بازی تازه ای را برای حفظ قدرت آغاز کرده و در این راه بر امیدهای پیچیده ای که تا کنون به روس ها داشته حساب کرده است. قطعا این بار ایران مقصر نخواهد بود، چرا که این بار بشار اسد رسما می گوید موافق تقسیم قدرت مطابق با معادله روس ها است و چندان توجهی به اراده و خواسته ایرانی ها که روشن است می خواهند اقدامی جدی برای پایان دادن به بحران سوریه انجام دهند، ندارد. بشار اسد تلاش دارد بیش از ایران روس ها را راضی کند، به ویژه شخص پوتین، مبادا که حمایت خود را از او متوقف کنند.
آن چه در این جا مهم و بلکه مهم تر از همه است، این است که اسد طرح ایرانی ها را رد کرد در حالی که با طرح روس ها موافقت کرد برای این که راه حل پیشنهادی آنها به حفظ او در قدرت بیش از پیشنهاد ایرانی ها کمک می کند. به این ترتیب اسد گمان می کند به پشتوانه روس ها می تواند جهان عرب و جامعه جهانی را راضی کند که باید در قدرت بماند و پایه های قدرت خود را بازسازی کند.
شاید یکی از دلایلی که بشار اسد بیش از ایران متوجه روسیه شده و روی حمایت آنها حساب کرده، پرونده های بسیاری است که ایران با آنها درگیر است، بحران لبنان، بحران سیاسی در عراق، و تحولات یمن به اندازه کافی سر ایران را شلوغ کرده است. اگر چه ایران درگیر سوریه نیز بوده و بیشترین انرژی و سرمایه گذاری خود را در این کشور صرف کرده است. ایرانی ها در میان متحدان بشار اسد بیشترین حمایت را از او کردند و بیش از همه تلاش کردند او در قدرت حفظ شود.
برای همین اسد تلاش می کند، از لحاظ سیاسی، روس ها را در کنار خود حفظ کند. در حالی که بشار اسد آخرین مصاحبه طولانی اخیرش را انجام می داد، اردوغان، این دوست و رفیق سابق اسد دست دوستی به سوی اسرائیل دراز کرد و قصه مذاکراتش با این رژیم را از سر گرفت!
روشن است که اسد اکنون با تقسیم قدرت با مخالفان بر اساس بازی روس ها موافقت کرده چرا که روس ها پذیرفته اند باید او در قدرت بماند، برای این که فکر می کنند اوست که می تواند اهداف بزرگ تر آنها را تحقق بخشد. شاید بتوان گفت اسد آن قدر مقاومت کرد و از تسلیم قدرت کوتاه نیامد تا روس ها مجبور شدند خود کوتاه بیایند. اسد وارد بازی تقسیم قدرت نخواهد شد، این روس ها هستند که باید با اسد کنار بیایند و به او امتیاز بدهند. اسد در قدرت می ماند، صحبت از تقسیم قدرت هم مانور سیاسی ای بیش نیست، حتی اگر فردا مسکو صحبت از جایگاه تشریفاتی بزند.

زمینه ساز شورش مردم حکومت است، نه تلفن همراه!


Shoresh
 سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل درجمهوری اسلامی مصاحبه ای کرده که خبرگزاری ایسنا آن را منتشر کرده است. وی دراین مصاحبه به حقایقی درباره برنامه های تلفن همراه اشاره می کند که واقعیت است و غیر قابل انکار، اما او این واقعیت ها را می گوید تا یک واقعیت دیگر را پنهان کند. هدف او از بیان این اطلاعات که بسیاری از کاربران ساده تلفن های همراه نیز از آن با خبرند، اینست که بگوید در هر نقطه ایران که مردم اعتراض می کنند، تحصن می کنند، شورش می کنند و…. تقصیر نه از حکومت و سیاست هایش، نه ناشی از فقر و تبعیض قومی و مذهبی، نه در اعتراض به استبداد حکومتی، بلکه از گوشی های همراه است و باید آن را کنترل کرد!
همین چشم بندی و همین روش بیان واقعیات توسط سردار جلالی، عملا اگر واقعیتی هم که در گفته های او باشد، آن را به ضد خود تبدیل می کند و مردم به درستی می گویند، هدف ترساندن مردم از تلفن های همراه و برنامه های حکومت برای کنترل آن است نه آگاه کردن مردم از خطرات برنامه های تلفن همراه و سیستم کنترل جهانی.

۵ انتقاد جلیلی به برجام در اینستاگرام


Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-09-07 18:48:07Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی که این روزها مهمان جلسات کمیسیون برجام مجلس است در این پست نوشته است: «ﺩﺭ ﺷﺮﺍﯾﻄﯽ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﺗﺤویل ﺩﻭﻟﺖ ﯾﺎﺯﺩﻫﻢ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺑﻪ ﻧﻘﻄﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺩﺭ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺻﻨﻌﺖ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻦ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﺍﺯ ﺣﺪﻭﺩ ﯾﮑﺼﺪ ﺣﻖ ﻣﺴﻠﻢ ﺧﻮﺩ ﺻﺮﻑ‌ﻧﻈﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﻢ. ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺍﯾﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﯾﮏ ﺍﺳﺘﺜﻨﺎ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻗﺒﻮﻝ کردیم ﺣﻘﻮﻕ ﮐﻤﺘﺮ ﻭ ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﻭ ﺑﺪﺗﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺣﺘﯽ ﺍﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﺷﺪﻩ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﮊﻧﻮ ﻫﻢ ﻋﻘﺐ‌ﻧﺸﯿﻨﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﻢ.
ﺗﮑﻠﯿﻒ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﻫﺎﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺻﻨﻌﺖ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﻣﺸﺨﺺ ﻧشده ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺻﺪ ﻭ ﻧﻮﺩ ﻫﺰﺍﺭ ﺳﻮ ﻏﻨﯽ ﺳﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺭﻫﺒﺮ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻧﯿﺎﺯ ﮐﺸﻮﺭ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺑﻪ ﭼﻬﻞ ﺳﺎﻝ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺍﺭﯾﻢ!
ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺧﻄﻮﻁ ﻗﺮﻣﺰ ﻧﻈﺎﻡ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺿﻮﺍﺑﻂ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ، ﻧﻈﺎﺭﺕ ﻭ ﺑﺎﺯﺭﺳﯽ‌ﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮﻣﺘﻌﺎﺭﻑ ﺭﺍ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ.
ﻫﻢ ﭼﻨﯿﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮐﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ﻣﺸﺘﺮﮐﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺷﮑﻞ ﺑﮕﯿﺮﺩ، ﻋﻠﯿﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﻣﺜﻼ‌ ﺑﺎ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﮔﯿﺮﯼ ﯾﮏ ﮐﺸﻮﺭ ﻋﻀﻮ ﮐﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ﻣﺜﻞ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﮐﻪ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺗﻌﻬﺪﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﻋﻤﻞ ﻧﮑﺮﺩﻩ؛ به راحتی ﮐﻠﯿﻪ ﺗﺤﺮﯾﻢ‌ﻫﺎ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻗﺎﺑﻞ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.
ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻗﻄﻌﻨﺎﻣﻪ ﺍﺧﯿﺮ، ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﺕ ﺩﻩ ﺳﺎﻝ ﺫﯾﻞ ﺑﻨﺪ ﭼﻬﻞ ﻭ ﯾﮏ ﻓﺼﻞ ﻫﻔﺖ ﺑﺎﻗﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﻫﺴﺘﻪ‌ﺍﯼ ﺗﺎ ﺩﻩ ﺳﺎﻝ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﮐﺎﺭ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ».
در پایان این پست آمده که این مطالب بخشی از سخنان جلیلی در جمع اعضای کمیسیون بررسی برجام در مجلس بوده که امید است صدا و سیما تمام جلسه را پخش کند!
اتفاقا روز گذشته نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکره کننده در دولت یازدهم ابراز امیدواری کرده بود که مشروح مذاکرات برجام از سوی صداوسیما پخش شود.

کشف اسکلت پنج هزار و 800 ساله+عکس

کشف اسکلت پنج هزار و 800 ساله در اکتشافات روستای لپویی شیراز
باستان شناس وسرپرست تیم کاوش در تپه تاریخی لپویی شیراز از کشف یک اسکلت انسان متعلق به مردی 30 تا 35 ساله که حدود پنج هزار و 800 سال پیشینه تاریخی دارد در این منطقه خبر داد.

نوروز رجبی در گفتگو با ایرنا افزود: این اسکلت اطلاعات بسیار با ارزشی در اختیار ما قرار میدهد و نوع تدفین و نوع قرارگرفتن آن درخاک می تواند اطلاعات مفیدی ارائه دهد.
وی افزود:حتی رژیم غذایی و نوع بیماری های این مرد سی و چند ساله نیز می تواند در اکتشافات و مطالعات بعدی مورد مطالعه قرار گیرد.
به گفته رجبی،کوچ نشینی،یکجا نشینی و آغاز دوره شهرنشینی سه مرحه تاریخی است که در اکتشافات از تپه تاریخی لپویی به آن دست یافته ایم.
وی افزود:روستایی که در این منطقه وجود داشته سه هزار و 300 تا سه هزار و 700 سال قبل از میلاد حضرت مسیح وجود داشته و آثار به دست آمده در آن زمان نشانگر روند شکل گیری تمدن تاریخی در این منطقه است.
نکته جالب توجه هجوم مردم و ساکنان روستای لپویی در هنگام کشف این اسکلت بود که از وجود تاریخ کهن و پیشینیه تاریخی سرزمینشان به وجد آمده بودند .
تپه باستانی لپویی در فاصله20کیلومتری شمال شیراز و 25 کیلومتر جنوب تخت جمشید واقع شده است.

درباره صرافی پسر رفسنجانی در زندان اوین!

کشف 30 سکه طلا و یک دستگاه موبایل از مهدی هاشمی در زندان اوین آن‌هم در شرایطی که او حتی یک ماه از دوران مجازات خود را هم نگذرانده بود، افکار عمومی را شوکه کرد.
به گزارش «وطن امروز»، در کنار ورود غیرقانونی موبایل که مهدی هاشمی قطعا به خاطر آن مجازات خواهد شد؛ موضوع 30 سکه طلایی که فرزند هاشمی‌رفسنجانی در زندان در اختیار داشت نقل محافل عمومی شد. پسر آقای رفسنجانی برای چه کارهایی این مقدار سکه را در اوین نگهداری می‌کرد؟ در کنار این سوال، موضوع چگونگی ورود این سکه‌ها به زندان و نیز نظر قانونی درباره دایر کردن یک صرافی کوچک در زندان هم جزو سوالات مهم افکار عمومی درباره این ماجراست. اگرچه وکیل مهدی هاشمی مدعی شده بود سکه‌ها با هماهنگی مأموران وارد اوین شده‌اند اما روز گذشته رئیس سازمان زندان‌ها توضیحاتی ارائه کرد که ادعای طباطبایی را رد می‌کند.
رئیس سازمان زندان‌ها درباره اظهارات وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه موبایل و 30 سکه طلا با هماهنگی وارد زندان و تحویل وی شده، گفت: در بازرسی‌ها این وسایل کشف شده و قطعاً اگر زندان اطلاع داشت در بازرسی‌ها عنوان کشف به آن اطلاق نمی‌شد. به گزارش فارس، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله حاج‌شیخ‌علی بابایی، رئیس شعبه 16 دیوان‌عالی کشور که صبح دیروز در مسجد ارک برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران درباره ادعای وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه موبایل و 30 سکه طلا صورتجلسه شده و با هماهنگی زندان به مهدی داده شده بود، گفت: من صورتجلسه‌ای را در این‌باره ندیدم که ببینم حرف وکیل وی درست بوده یا نه.
وی افزود: بحثی که ما درباره کشفیات داشتیم این است که در بازرسی‌ها این وسایل کشف شده و قطعاً اگر زندان اطلاع داشت در بازرسی‌ها عنوان کشف به آن اطلاق نمی‌شد. وی در پاسخ به این سوال که پس شما ادعای وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه صورتجلسه شده بود را تکذیب می‌کنید، گفت: صورتجلسه‌ای به من نرسیده اما به نظر می‌رسد این حرف درست نباشد، در هر صورت باید بررسی کنم و نتیجه نهایی را اعلام می‌کنم.
رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به این سوال که آیا ورود سکه طلا به زندان مرسوم است، گفت: سکه پول است و اگر کسی پول یا وجه نقدی را به همراه داشته باشد باید تحویل دهد و ما به جای آن با کارت‌های اعتباری که به آنها می‌دهیم مبالغ را به حسابشان واریز می‌کنیم و می‌توانند روزانه مبلغی را برداشت کنند. جهانگیر درباره تغییر رئیس زندان اوین و ارتباط این موضوع با ملاقات عفت مرعشی از سوی سایت‌های ضدانقلاب گفت: کسانی که این موضوعات را به هم ارتباط می‌دهند درباره زندانبانی اسلامی اطلاعی ندارند. وی ادامه داد: عنوان شده بود رفتار خوب با متهم باعث این تغییرات شده اما باید بگویم ما موظف هستیم نسبت به تمام کسانی که وارد زندان می‌شوند رفتار مناسب داشته باشیم و این هم توصیه اسلامی و قانونی است پس قطعاً به‌خاطر رفتار خوب کسی تغییر نمی‌کند.
جهانگیر ادامه داد: ما یکسری تغییرات طبیعی داریم که در تهران هم این تغییرات اعمال شد. رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به این سوال که اگر مشخص شود اهمال از زندان بوده آیا برخوردی صورت می‌گیرد یا خیر، گفت: مأموران ما در ورودی‌ها موظف هستند بازرسی‌هایی داشته باشند و بعد از اینکه بازرسی انجام شد فرد را تحویل زندان می‌دهند. وی ادامه داد: به طور طبیعی اگر در بازرسی دقت کافی صورت نگرفته باشد برخورد لازم با مأمورانی که در مبادی ورودی زندان بودند صورت می‌گیرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا گوشی کشف شده از مهدی هاشمی دوربین دار بوده یا خیر، گفت: من نه گوشی را دیده‌ام و نه گزارش را؛ باید نگاه کنم و اطلاع دهم. جهانگیر خاطرنشان کرد: اصولاً در زندان به دلیل ترددهای زیادی که بابت ملاقات خانواده زندانیان، مرخصی‌ها، بحث درمان یا اعزام به شعبات وجود دارد به صورت مرتب کشفیاتی داریم. رئیس سازمان زندان‌ها از کشف صدها موبایل و اشیای ممنوعه طی ماه گذشته خبر داد و گفت: ماه گذشته در بازرسی‌هایی که در سراسر کشور داشتیم صدها موبایل و اشیای ممنوعه از جمله چاقو از زندانیان کشف شد. جهانگیر ادامه داد: خیلی امکان کنترل صد درصد موضوع وجود ندارد چرا که هم جاسازی‌هایی که زندانیان می‌کنند خاص است و هم تجهیزات و امکانات ما ناکافی است، البته برخی از این اشیای ممنوعه توسط برخی مأموران متخلف وارد زندان می‌شد که این موضوع هم در دست بررسی است و پیگیری و برخورد می‌شود.

جهانگیر در پاسخ به این سوال که شما معتقدید 30 سکه طلای کشف شده از مهدی هاشمی غیرمجاز نبوده، گفت: اصولاً همراه داشتن پول ممنوعیت قانونی ندارد منتها زندان دستورالعملی دارد که اشیایی که به همراه فرد است ولو مجاز، باید با هماهنگی وارد شود، به عنوان مثال کمربند یک شیء ‌مجاز در بیرون از زندان است اما در زندان می‌تواند ممنوع باشد، درباره پول هم فی‌نفسه غیرمجاز نیست اما باید حتماً با هماهنگی زندان باشد بنابراین ما در حال بررسی هستیم ببینیم این سکه‌های کشف شده با هماهنگی وارد زندان شده است یا خیر. یکی از خبرنگاران گفت: اخیراً مطرح شده بود رحیمی صبح‌ها از زندان خارج می‌شود و شب‌ها باز می‌گردد و بعد از دیداری که با مهدی هاشمی داشته و خبر آن در روزنامه شرق منتشر شده جلوی خروجش هم گرفته شده که جهانگیر در پاسخ گفت: چنین چیزی نیست، وی به دلیل فوت همسرش به مرخصی رفته بود که الان هم بازگشته و در زندان تحمل کیفر می‌کند.

بزرگترین زیر دریایی روسیه در راه سوریه

به گزارش مهر، سایت اسرائیلی دبکا فایل به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی مدعی شد بزرگترین زیر دریایی هسته ای روسیه راهی سواحل سوریه شد.

بنا بر این گزارش، زیر دریایی «دیمیتری دونسکای » ۲۰ موشک بالستیک «بولاوا» با برد ۱۰ هزار کیلومتر را که ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای بر روی آنها نصب است، حمل می کند.

به نوشته این منبع، اعزام این زیر دریایی از سوی روسیه به آب‌های سوریه بیانگر پیام قاطع کرملین به واشنگتن است که اجازه مداخله نظامی آمریکا در امور سوریه را نخواهد داد.