January 16, 2016

سخنان بزرگان

ختم کلام ، همه میریم...:)

عکس

سخنان بزرگان

تبریک برای نابودی کشور

سخنان بزرگان

اعضای باشگاه اتمی جهان

هیچ اسلحه‌ای روی زمین از نظر قدرت ویران‌گری به سلاح اتمی نزدیک هم نیست. این سلاح‌ها، شرایط بازی ژئوپلتیک را تغییر می‌دهد و هر حکومتی که آن‌ را در اختیار داشته باشد، می‌تواند مطمئن باشد که احتمال دخالت مستقیم خارجی را به حداقل رسانده است.
بر اساس اطلاعات "مرکز کنترل تسلیحات و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای" در حال حاضر، تنها ۹ کشور در "باشگاه اتمی جهان" عضویت دارند که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای آن‌ها در مجموع، ۱۵۷۴۱ عدد برآورد می‌شود.
از این تعداد، نزدیک به ۱۴۷۰۰ کلاهک در اختیار روسیه و امریکا است و پس از آن‌ها به ترتیب کشورهای فرانسه، انگلستان، چین، پاکستان، هند، اسراییل، و کره‌شمالی قرار دارند.
در فاصله‌ی پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ تا سال ۱۹۹۰، در مجموع بیش از ۷۰هزار کلاهک هسته‌ای در جهان تولید شد. در اوج جنگ سرد در سال ۱۹۶۷، میزان کلاهک‌های اتمی امریکا به بیشترین میزان خود یعنی ۳۱هزار و ۲۵۵ کلاهک رسید که این عدد با ۸۴‌درصد کاهش، هم‌اکنون به ۷۰۳۸ کلاهک رسیده است.

«تور تشکر جان کری»


«تور تشکر جای کری: بعد از ایران، ما مایلیم از کره‌شمالی به خاطر برنامه‌ی سلاح اتمی‌اش، و نیز نشان دادن این‌که کار سخت و نوآوری چه دستاوردی دارد، تشکر کنیم.»
کارتون از گری مکوی/ کیگل‌کارتونز

مردم روستای فاریاب در استان بوشهر در جوار میدان‌های عظیم نفتی و گازی جنوب ایران عکس از احمد شفیعی/ منتشرشده در کانال تلگرام خبرگزاری ایسنا

‏عکس‌خبر‬: بخشی از مراسم زادروز "گورو گوبیند سینگ"، دهمین "گورو"

عکس‌خبر‬: بخشی از مراسم زادروز "گورو گوبیند سینگ"، دهمین "گورو" (پیشوای مذهبی و سیاسی) در آیین سیک که روز پنج‌شنبه (۱۴ ژانویه-۲۴ دی) در الله‌آباد هند برگزار شد. در تصویر، یک سیک هندی در حال عبور با موتور از روی سه سیک دیگر دیده می‌شود.
عکس از کومار وِرما/ زوماپرس-کوربیس

من در تئاتر انتخابات شرکت نمی‌کنم | شیرین عبادی


--------------------------------------------------------------
توضیح ‫#‏تقاطع‬: این متن، بخشی از پاسخ شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل به این پرسش "رادیوزمانه" است که «چرا خامنه‌ای موقع انتخابات به یاد مخالفان می‌افتد؟»
یادداشت کامل را می‌توانید در اینجا بخوانید: (bit.ly/1UWRQ66)
--------------------------------------------------------------
من مخالف نظارت استصوابی هستم زیرا شورای نگهبان که منتخب مردم نیست، حق دخالت در انتخابات را دارند و تایید صلاحیت داوطلبان توسط آنان صورت می‌‌گیرد و به عبارت دیگر، مردم آزاد نیستند که به هر کسی‌ که می‌‌خواهند رای بدهند بلکه آزاد هستند که به افرادی که شورای نگهبان می‌‌گوید رای دهند و شرکت در انتخابات به منزله تایید این سیستم انتخاباتی است و بیشتر شبیه نمایش انتخابات است تا یک انتخابات واقعی‌. اما سوال اصلی‌ آن‌ است که چرا رهبر، رییس جمهور و سایر دست‌اندرکاران حکومت آن‌قدر اصرار دارند که مردم در انتخابات شرکت کنند و چرا فیلم‌برداری و عکس‌برداری از صف‌های طویل رای‌دهندگان این بار برای حکومت آن‌چنان مهم است که رهبر گفته حتی اگر کسی‌ نظام را هم قبول ندارد باز هم رای دهد؟
در پاسخ باید گفت که طبق مقررات سازمان ملل متحد یک نفر نمی‌تواند بیش از شش سال گزارشگر موضوعی واحد باشد. آقای احمد شهید در سال ۲۰۱۰ به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد انتخاب شدند و در سال ۲۰۱۶ مأموریت ایشان به اتمام می‌‌رسد و می‌‌بایستی‌ یک بار دیگر تصمیم گرفته شود که آیا ایران احتیاج به گزارشگر دیگری دارد یا خیر و اگر احتیاج دارد چه فردی بایستی‌ تعیین کرد؟ در چنین شرایطی، دولت ایران که همواره خشمگین از تعیین گزارشگر بوده نیازمند صف‌های طویل رای‌دهندگان است تا به کشور‌های عضو سازمان ملل بگوید اگر آقای روحانی در کاهش موارد نقض حقوق بشر نتوانسته موفق شود به علت عدم هم‌سویی مجلس بوده و این بار مجلسی انتخاب شده که مردم می‌‌خواهند؛ و علی‌‌رغم رد صلاحیت بسیاری از داوطلبان، هجوم مردم به صندوق رای نشان از قبول کامل انتخابات دارد و نمایندگان انتخاب‌شده با همکاری رییس جمهور وضعیت حقوق بشر را بهتر خواهند کرد و از این طریق درخواست مهلت کند و اجازه ندهد برای انتخاب گزارشگر دیگر رای‌گیری صورت پذیرد.
این درست اتفاقی است که بعد از انتخاب آقای خاتمی به ریاست جمهوری افتاد و گزارشگر حقوق بشر را از ایران برداشتند و چند ماه بعد مواجه با تعطیل فله‌ای مطبوعات، دستگیری‌های گسترده و به دنبال آن‌ شاهد شیوه انتخاب مجلس هفتم و… بودیم تا این‌که کار به وقایع اسفبار سال ۸۸ رسید و با زحمات بسیار زیاد مدافعان حقوق بشر در سال ۲۰۱۰ مجددا گزارشگر تعیین شد و اکنون می‌‌خواهند همان حیله قبلی‌ را به کار برند و با یک انتخابات و به پای صندوق کشاندن مردم از شر کمیسیون حقوق بشر و گزارشگر آتی خلاص شوند.
با این مقدمه من در تئاتر انتخابات شرکت نمی‌‌کنم و به کسی‌ هم توصیه نمی‌کنم بازیگر این نمایش شود زیرا نتیجه آن‌ احترام به عقاید مردم نیست بلکه هدف نهایی رای آوردن در سازمان ملل است. آینده نشان خواهد داد که این مجلس هم مانند دوره قبل نمی‌تواند تغییرات مفیدی دهد زیرا همان‌گونه که گفتم ساختار قانون اساسی‌ و پدیده‌ای به نام “حکم حکومتی” اجازه هر نوع ابتکاری را از هر فرد یا مقام یا نهادی خواهد گرفت.

چهار ایرانی-امریکایی زندانی در ایران با ۷ ایرانی زندانی در امریکا مبادله شدند



دولت‌های ایران و امریکا در یک توافق دوجانبه شماری از زندانیان خود در کشورهای یکدیگر را با هم مبادله کردند.
آن‌گونه که خبرگزاری‌های ایران نوشته‌اند، سعید عابدینی، امیر میرزایی حکمتی، جیسون رضاییان (خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست) و نصرت‌الله خسروی رودسری، چهار شهروند ایرانی-امریکایی هستند که در جریان این مبادله آزاد شده‌اند. این چهار نفر در سال‌های گذشته به اتهامات امنیتی در ایران بازداشت و با احکام سنگین حبس روبه‌رو شده بودند.
در همین ارتباط، روز شنبه (۱۶ ژانویه-۲۶ دی)، دادستانی تهران در اطلاعیه‌ای کوتاه، از آزادی چهار زندانی "ایرانی" در راستای «مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام» خبر داد.
سعید عابدینی، یک کشیش مسیحی است که روز چهارم مهرماه ۱۳۹۱ در جریان سفری به ایران که با هدف دیدار با خانواده‌اش و نیز پیگیری تاسیس یک پرورشگاه انجام شده بود، از سوی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و به هشت سال حبس محکوم شد.
امیر میرزایی حکمتی، تفنگ‌دار پیشین نیروی دریایی امریکا است که روز ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در سفری به ایران بازداشت شد. او ابتدا به اتهامات "جاسوسی برای امریکا" و "هم‌کاری با دولت متخاصم" به اعدام محکوم گردید که این حکم بعدتر در دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال حبس کاهش یافت.
جسیون رضاییان دیگر ایرانی-امریکایی آزادشده از سوی حکومت ایران، خبرنگار روزنامه‌ی امریکایی واشنگتن‌پست در تهران بود که در مردادماه ۱۳۹۳ به همراه همسرش یگانه صالحی به اتهام جاسوسی بازداشت شد. او ۱۷ماه گذشته را در بند دو-الف زندان اوین که در اختیار اطلاعات سپاه پاسداران است، سپری کرد و با وجود برگزاری دادگاه و صدور حکم حبس برای وی، هیچ‌گاه جزییات این حکم از سوی مقامات قضایی جمهوری اسلامی اعلام نشد.
درباره‌ی نصرت‌الله خسروی رودسری، چهارمین ایرانی-امریکایی آزاده‌شده، اطلاعاتی در دست نیست.
گفته شده که این چهار نفر قرار است بلافاصله بعد از آزادی در یک پرواز از تهران به سوییس بروند.
از سوی دیگر آن‌گونه که خبرگزاری دولتی "ایرنا" نوشته، دولت امریکا در مقابل آزادی این چهار نفر، ۷ ایرانی محبوس در زندان‌های امریکا را آزاد کرده است. این ۷ نفر به نام‌های نادر مدانلو، بهرام مکانیک، خسرو افقهی، آرش قهرمان، تورج فریدی، نیما گلستانه و علی صابونچی، در ارتباط با دور زدن تحریم‌های امریکا علیه جمهوری اسلامی در زندان به سر می‌برده‌اند.
"ایرنا" هم‌چنین مدعی شده که علاوه بر این مبادله، دولت امریکا حکم استرداد ۱۴ ایرانی دیگر را که به اتهامات مشابه تحت پیگرد قرار داشتند، لغو کرده است.
مبادله‌ی زندانیان میان جمهوری اسلامی و امریکا در "روز اجرای توافق هسته‌ای" صورت می‌گیرد. روزی که قرار است ابتدا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجرای تعهدات ایران بر اساس این توافق را تایید کند و پس از آن، امریکا و اتحادیه اروپا، تحریم‌های مرتبط با برنامه‌ی هسته‌ای جمهوری اسلامی را که در سال‌های گذشته اعمال شده، به حالت تعلیق در خواهند آورد.