December 11, 2015

انسانم آرزوست

تو استرالیا یه ماهی قرمز رو جراحی كردن یه غده از تو سرش در اوردن اما تو مملكت ما بیمارا رو بخاطر اینكه پول ندارن لختو پتی تو بیابون میندازن میرن...

در نارداران جمهوری آذربایجان چه می گذرد؟


هم‌رسانی

Image copyright
Image captionنارداران که حدودا در سی کیلومتری باکو واقع شده یکی از مذهبی‌ترین نقاط آذربایجان سکولار است

در درگیری‌های اواخر ماه نوامبر میان پلیس و ساکنان محلی نارداران، روستایی در حاشیه باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، شش نفر کشته شدند. به گفته مقامات، در جریان این درگیری برنامه یک گروه محلی به نام "اتحادیه مسلمانان" برای انجام عملیات تروریستی خنثی شد. اما ساکنان روستا می‌گویند که پلیس‌های لباس‌شخصی به مهمانی آرامی که در یکی از خانه‌ها در جریان بود حمله کرده‌اند.
طالع باقرزاده، یکی از روحانیون معروف و چند نفر دیگر بازداشت شده‌اند و خبرها حاکی از ادامه تحصن اهالی در میدان روستا است. کنول خلیلوا، خبرنگار بی‌بی‌سی آذری، در گزارش خود می‌گوید که در پی بروز درگیری در یکی از مذهبی‌ترین نقاط این کشور سکولار، به نظر می‌رسد که حالا مقامات تصمیم گرفته‌اند محتاطانه‌تر عمل کنند.

دقیقا چه اتفاقی در نارداران افتاده؟

پلیس چهار نفر را کشته که به گفته مقامات آذربایجانی اعضای یک گروه تبهکار بودند. دو مامور پلیس هم در جریان درگیری به دست اهالی کشته شدند و اجسادشان طی یک مراسم رسمی در روز بعد از درگیری به خاک سپارده شد.
الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، از این دو مامور پلیس برای جانسپاری در راه مبارزه علیه "یک گروه جنایتکار که می‌خواست با انجام اعمال تروریستی قانون اساسی کشور را عوض کند"، تقدیر کرد و نشان پرچم آذربایجان را به خانواده آن‌ها اهدا کرد.
ساکنان نارداران در مصاحبه با بی‌بی‌سی آذری مدعی شده‌اند که دولت هنوز اجساد چهار روستایی کشته شده در این درگیری را به خانواده‌هایشان تحویل نداده.

چرا در نارداران؟

نارداران که حدودا در سی کیلومتری باکو واقع شده یکی از مذهبی‌ترین نقاط آذربایجان سکولار است. خانم‌ها در نارداران برخلاف باکو و دیگر نقاط آذربایجان چادر به سر می‌کنند و از این نظر شبیه ایران است. مذهب اهالی این روستا تشیع است و ایران سابقا نفوذ زیادی در آن‌جا داشت. دولت جمهوری آذربایجان همیشه از به جوش آمدن احساسات مردم محلی توسط "عوامل ایرانی" احساس خطر کرده.
سیاوش نوروزاف، یکی از نمایندگان حزب حاکم در مجلس، در پی این درگیری به خبرنگاران گفت که "مسئولیت وقایع نارداران بر گردن نیروهای خارجی است". دولت هم پیش از این حرف‌های مشابهی زده بود و دسیسه‌های خارجی را مسئول ناآرامی در نارداران معرفی کرده بود.

چرا نیروهای دولتی وارد روستا نشده‌اند

پلیس طالع باقرزاده را که بین شیعیان بسیار محبوب است دستگیر کرده. به گفته دولت چند نفر دیگر هم "به اتهام عضویت در یک گروه تبهکار" دستگیر شده‌اند.
خشم اهالی نارداران جو این روستا را بسیار متشنج کرده و برای همین نیروهای دولتی از ورود به آن پرهیز می‌کنند. نام این روستا به خاطر اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدرسه‌ها و همچنین شکایت از وضع اقتصادی بر سر زبان‌ها افتاد. رهبر حزب اسلامی که فعالیتش در آذربایجان ممنوع شده هم ساکن همین روستا است. او در سال ۲۰۱۱ بازداشت شد و همچنان در زندان به سر می‌برد.
از نظر دولت این روستا مقر تندروهایی است که آینده حکومت سکولار این کشور را تهدید می‌کنند.

طالع باقرزاده کیست؟


Image copyright
Image captionطالع باقرزاده یک روحانی ۳۱ ساله است که پیش از آزادی در ژوئیه ۲۰۱۵ دو سال را در زندان سپری کرده بود

طالع باقرزاده یک روحانی ۳۱ ساله است که پیش از آزادی در ژوئیه ۲۰۱۵ دو سال را در زندان سپری کرده بود.
او بعد از آزادی به خبرنگاران گفت: "من در زندان بزرگ‌تر به مبارزه ادامه خواهم داد." منظور او فضای سرکوبی بود که معتقد است در جمهوری آذربایجان علیه افراد مذهبی و مدافعان حقوق بشر ایجاد شده است.
او صراحتا از دولت این کشور به خاطر ممنوع کردن حجاب در مدرسه‌ها انتقاد کرده. اعلام خبر این ممنوعیت در سال ۲۰۱۱ به بروز اعتراض‌ها از طرف مردم خشمگین در نارداران و باکو منجر شد.
این‌گونه که از صحبت‌های اهالی روستا با بی‌بی‌سی آذری پیدا است، مردمی که حدس می‌زدند باقرزاده مجددا دستگیر خواهد شد او را در یکی از خانه‌های روستا مخفی کرده بودند. به گفته یکی از اهالی ”او بیست روز گذشته را در روستا بوده.“

احتمال کشیده شدن اعتراض‌ها به دیگر نقاط جمهوری آذربایجان چقدر است؟

اهالی روستا می‌گویند که مردم دیگر نقاط جمهوری آذربایجان برای پیوستن به آن‌ها راهی نارداران شده‌اند.
وزارت کشور جمهوری آذربایجان در ادامه اعلام کرد که دو نفر در گنجه، دومین شهر بزرگ این کشور، بازداشت شده‌اند. به گفته مقامات دلیل بازداشت آن‌ها دعوت مردم به پیوستن به اتحادیه مسلمانان در پی وقایع نارداران بوده.
دولت گروه‌های مذهبی را تهدید بالقوه حساب می‌کند و از این رو فشار بر آن‌ها بسیار زیاد است. جمهوری آذربایجان بیشتر شیعه‌نشین است ولی در بخش‌های شمالی کشور سنی‌های سلفی هم دیده می‌شوند. دولت ده‌ها نفر را در مناطق مختلف کشور به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش بازداشت کرده است.

خبرهولناک مرگ یک مادر و نوزاد در بیمارستان چابهار بعد از کنده شدن سرکودک در هنگام زایمان


تشییع جنازه مادر و نوزادی که در اثر "خطای فاحش پزشکی" جان خود را در بیمارستان امام علی چابهار از دست دادند دیروز عصر در شهرستان چابهار برگزار شد.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، مادر23 ساله ای به نام خیر النساء جدگال که پنجشنبه گذشته (12 آذر) جهت زایمان به بیمارستان امام علی چابهار منتقل شده بود در اثر "کنده شدن سر نوزاد" و جا ماندن جسم نوزاد در بدن مادر جان خود را از دست داد.
رشید بهرمند یکی از بستگان این مادر در تشریح ماجرا گفت: در هنگام زایمان در اثر فشاری که ماما به سر نوزاد ایجاد کرده سر کنده شده است و ماما و پزشکان دستپاچه شده و برای خارج کردن جسم نوزاد مادر را جراحی کرده اند"
وی افزود: "مادر پس از عمل جراحی بهوش نیامده و در آی سی او بستری بود و روز به روز بدنش باد کرده است تا اینکه چند روز بعد فوت کرده است"
بهرمند ادامه داد: "خانواده از مسئولان بیمارستان شکایت کرده اند و جسد را هم خواسته اند اما آنها برای انکه خبر درز نکند تهدید کرده اند که شکایت شما به جایی نمی رسد و ما برای عمل جراحی و هزینه بیمارستان 11 میلیون از شما می خواهیم و تا پرداخت نکنید جسد را هم تحویل نمی دهیم یا باید رضایت بدهید و یا اینکه برای پیگیری باید به زاهدان و شهرستان بروید که نتیجه ای نمی گیرید و در نهایت ما 11 میلیون را هم از شما می گیریم"
این منبع که از بستگان نزدیک این خانواده است در ادامه افزود: خانواده که سواد چندانی نداشته اند و از ترس اینکه 11 میلیون از آنها نگیرند رضایت داده و جسد را تحویل گرفته اند و ما دیروز (چهارشنبه) نماز جنازه آنها را اقامه کرده ایم.
لازم به ذکر است که آمار مرگ و میر مادران و فرزندان در حال ولادت در استان سیستان و بلوچستان 3 برابر متوسط کشور است اما وقایعی از این دست بنابر ضعف جامعه مدنی، بی سوادی و فقر علیرغم سهل انگاری و خطای آشکار پزشکی هیچ گاه مورد پیگیری قرار نمی گیرند

اردوغان: ترکیه به هیچ‌وجه نیروهایش را از عراق خارج نخواهد کرد


mediaرجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز پنجشنبه ١٠ دسامبر باردیگر تأکید کرد که ترکیه به هیچوجه نیروهای خود را از اطراف شهر موصل در عراق بیرون نخواهد برد.
رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس خبری گفت نیروهای ترکیه در شهر " باشیقا" در نزدیکی موصل فقط ماموریت آموزش پیشمرگه های کرد را بعهده دارند و کاهش و یا افزایش این نیروها، به چگونگی این آموزش وابسته است اما ترکیه به هیچ صورت نیروهایش را از این منطقه خارج نخواهد کرد.
آقای اردوغان همچنین گفت که استقرار نیروهای ترکیه در عراق در جلسه‌ای میان این کشور با آمریکا و اداره خودمختار کردستان عراق بروز ٢١ دسامبر مورد بحث قرار خواهد گرفت.
بگزارش خبرگزاری فرانسه، در هفته های اخیر، ترکیه صدها تن از سربازان و تانک‌های ارتش خود را در باشیقا مستقر کرده تا نیروهای کرد را برای مبارزه علیه گروه "دولت اسلامی" یا داعش آموزش دهند؛ بدنبال استقرار این سربازان دولت عراق از ترکیه خواست فوراً نیروهای خود را از عراق خارج کند و تهدید کرد که این مسأله را به شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.
با افزایش تنش‌ها میان هردو کشور، ترکیه روز چهارشنبه ٩ دسامبر، از اتباع خود خواست بغیر از اقلیم خودمختار کردستان، سایر مناطق عراق را ترک کنند.

مثل اینکه متوجه شده از جایی بهش کمک نمیشه و اعدامش میکنن

عکس:

عکس

بي شك قابل احترام هستند.

انسان در مقابل هوش تعظیم میکند اما در برابر مهربانی زانو میزند "ولتر"

( يك دقيقه تفكر بهتر از هفتاد سال عبادت است ) .

ينچنين در وسط خيابان براي يك ضريح سيار گريه و دعا ميكند. لاك ناخن ها و سرو وضع حكايت از يك زندگي نسبتا مرفه دارد اما در اين سي و هفت سال مغزها به بركت جمهوري اسلامي كاملا از تفكر تهي شده اند ، كجاست ان حكيمي كه گفت

برای ایزدی ها که ایزد نگهدارتان باد،


مردمانی که در طول تاریخ همواره مورد بی مهری واقع شدند، آنها که دیرزمانی است پیروان آیین مهر و عشق هستند را شیطان پرست نامیدند و امروز شیطان صفتان بر کودک و زن و مرد این سرزمین چه ناجوانمردانه بی رحمی می کنند. جنایاتی که امروز برعلیه ایزدی ها در کوهستان سنجار رخ می دهد، لکه سیاهی برپیشانی آنهایی است که بحران می سازند و ساکت می نگرند.

خواب دیدم قیامت شده است.

آقا عکس اون دکتر ظالم و پسر بچه مظلوم جنجالی رو پیدا کردم.


اسم دکتره منتشر نشده هنوز. کسی شنید به ما هم بگه.
بعد بگید فیسبوک و اینترنت کار نمیکنه!!
کاری میکنه که گند اینها چنان بالا میاد که مجبور میشن عذرخواهی بکنن .

اعلام کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان


حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی در گفتگو با «انتخاب» از کاندیداتوری آیت الله سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان خبر داد
وی در حاشیه ی مراسم عزاداری رحلت پبامبر اکرم (ص) که توسط هیئت ایثارگران در کانون توحید برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» اعلام کرد که آیت الله سیدحسن خمینی بنابه درخواست گروه های مختلف سیاسی، مردمی، مذهبی و همچنین شخصیت های برجسته ان شالله در انتخابات مجلس خبرگان شرکت خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی افزود که سیدحسن به صورت مستقل و فارغ از جناح بندی های سیاسی وارد این عرصه خواهد شد.
کانال جنبش راه سبز ( جرس )

پز روشنفکری جاده یک طرفس

صادق هدایت

این وعده هاای بود که به ما گفتند. این بود

هوا بس ناجوانمردانه سرد است... به یاد این فراموش شدگان باشیم