December 17, 2015

تصویر زیر , یک گدا نیست ...!

روح بزرگوارش شاد و گرامى باد🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Hossein Fahimi

این مرد "دکتر دیوانه " پزشک متبحر رودسری است,که بدلیل مطالعه زیاد و همدردی با مردم فقیر و غصه خوردن و همزاد پنداری با آنها متاسفانه دچار روانپریشی شده بود,دکتر دیوانه پشت کاغذ سیگار نسخه مینوشت و مجانی بیماران را ویزیت میکرد,جالب این بود که تمام داروخانه های شهر خط دکتر را میشناختند و نسخه اش را میپیچیدن و البته به بیماران به دلیل احترام به دکتر ارزانتر حساب میکردن,
تشخیص دکتر عبدالله بسیار خوب بوده و خیلی ها وقتی از رفتن پیش دکترهای روز نتیجه ای نمی گرفتند صبر میکردن تا او را در کوچه و خیابان بینند او مطب نداشت و مثل دوره گردها تو کوچه خیابونا میگشت.این پزشک سالهاست فوت کرده ولی هنوز یاد و خاطره اش در ذهن مردم هست این عکس توسط آقای آل بویه زمانی که دکتر عبدالله طبق عادت در حال مطالعه کتاب قرضی از کتابفروشی میرفطروس بوده در همانجا گرفته شده و این عکس در یکی از جشنواره های عکاسی انگلستان جایزه دوم را گرفته ...!
دکتر عبدالله گورجی یکی از افتخارات مردم " اشکورات رودسر " بوده و همه جا پیاده می رفته ولی پاتوق اصلیش لنگرود بوده .

"مرد چینی میخواست با این دین آشنا شود "

دوستی بعد از بازگشت از سفر چین تعریف میکرد که در آنجا مدیر شرکت چینی از وی سوال کرده بود که دین و مذهب شما ایرانیان چیست؟؟؟
این دوست ما برای او شرح داده بود و سپس از آن مدیر چینی علت سوالش را جویا شده بود....
وی جواب داده بود که !!!
چندی پیش چند تن از بازاریان تهران نزد او رفته بودند برای واردات اجناس چینی وقتی نهار برای آنها مرغ سوخاری آورده بودند
ولی آنهااز خوردن مرغ خودداری کردند چون که حرام است و ذبح شرعی نشده
ولی با اصرار از مدیر شرکت خواسته بودند که بروی اجناس چینی
بنویسد: Made in Japan
"مرد چینی میخواست با این دین آشنا شود "

چه ایدهٔ دلپذیری! شعر بجای نرده

عکس:الان چی بگه ادم...

عکس:

احمدخاتمی: خدا مخالف برگزاری کنسرت است

برادران دالتون

اگر نمی توانی پرواز کنی، بدو اگر نمی توانی بدوی، راه برو اگر نمی توانی راه بروی، سینه خیز برو اما هرکاری که می کنی، حرکتت را به جلو ادامه بده - مارتین لوتر کینگ

این حجابِ واقعی نیست. حجاب مورد تایید اسلام برای در امان ماندن از مردان حشری مسلمان, یک دیوار برشیِ ۶ سویه با اسکلتی از آرماتورهای ۲۲ می باشد!+18

چون ندیدند حقیقت، ره افسانه زدند!


خط کربلا به قدس بسته بود، ماکت ها را بمباران کردند و مورچه ها را کُشتند!!
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمله گسترده از زیرزمین و هوا، مسجد الاقصی قدس شریفه را تصرف نمود و سردار سرلشگر نقدا اعلام کرد: کاخ سفید ما می آییم!
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان برگزاری مانوری در اطراف قم از ماکت یکی از اماکن مذهبی بیت المقدس برای تمرینات نظامی خود استفاده کرده است. در جریان بخشی از مانور "الی بیت المقدس"، که با حضور سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه، برگزار شده، نیروهای بسیجی و سپاهی ماکتی مشابه قبه الصخره را گرفته‌اند.
سرلشکر جعفری امروز در میان بسیجی‌های شرکت‌کننده در این مانور حاضر شده و گفته است: "از آنجا که تهدیدات علیه امت اسلامی در حال تغییر است، ما نیز باید توان خود را به روز کنیم و رزمایش امروز تمرینی برای مقابله با تهدیدات فرامنطقه‌ای و جنگ‌های نیابتی علیه کشورمان است."
به گفته او نزدیک ۵۰۰ گردان سپاه و ۱۵۰۰ گردان بسیج در این مانور به کار گرفته شدند.
محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج هم گفته است بسیجی‌ها "با غسل شهادت آماده حرکت به سوی قدس اشغالی و نابودی رژیم صهیونیستی هستند."

عکس:اقصاد ضعیف از نگاه چرچیل

عکس:

عکس:کریسمس در ایران

عکس:سرنوشت خلفای اسلام

عکس:

عکس:

بدون شرح

از روسیه باید یاد گرفت !!!!


وقتی که ترکیه به هواپیمای روسی حمله کرد و آنرا هدف قرار داد ، دولت روسیه بجای راه‌اندازی و برگزاری راه‌پیمائی‌های آنچنانی و گسترده در روسیه بر علیه ترکیه فقط یک اقدام عملی کرد! تحریم همه جانبه ترکیه : 
- تمام آژانس‌های مسافرتی فروش‌بلیط تفریحی و سیاحتی به ترکیه را قطع کردند .
- تمام تجار و شرکت‌ها روسی تجارت با ترکیه را بحالت تعلیق درآوردند .
- ورود تمام کامیون‌های ترک به روسیه و ‌بلعکس ممنوع و در نتیجه در مرز گرجستان صف طولانی تشکیل شد.
- واردات مرغ از ترکیه از این هفته قطع خواهد شد.
- اقدامات دیگر در راه است .
-ومهم ترین آنان قطع گاز ترکیه!!!!
بله درست متوجه شدید حدود۷۰٪گاز مصرفی ترکیه از روسیه خریداری میشود وروسیه تهدید کرده اگر ترکیه رسما از روسیه عذر خواهی نکند خط لوله گاز به ترکیه را خواهد بست و دقیقا در زمستان واین یعنی یک فاجعه بدتر از جنگ برای ترکیه!!!!
اگر بدانیم دست کم حدود ۳۰ درصد اقتصاد ترکیه به روسیه وابسته است . نیک خواهیم دانست که روسیه دارد چه بلایی بر‌سر‌ترکیه می‌آورد ؟!!! در واقع ترکیه تاوان سنگینی ‌برای واژگونی هواپیمای سوخو ۲۴ روسیه در همین چند روز پرداخته است و قطعا از موضع خود عقب‌نشینی خواهد کرد !!!!
باید آموخت بجای تحریک بی‌فایده مردم، کافیست اقدام عملی و درست انجام داد.
خودمان را بنگریم .
پلیس ترکیه به گردشگران ایرانی و دختران ایرانی توهین کرده و آنان را ضرب و شتم می‌کند . کاری نمی‌کنیم !!!!!!
پلیس عربستان به جوانان ایرانی تعرض می‌کند فقط مدت کوتاهی تهدید به تحریم سفر به عربستان میکنیم . و جوک میسازیم!
سرانجام سفر حج را ادامه می‌دهیم و فاجعه منا ببار می‌آید !!!!!
به این می‌گویند دیپلماسی آشفته، سرگردان و پوشالی ؟!!!!!!
بپذیرید اگر شما هم جای عربستان و ترکیه بودید با این دیپلماسی ایران رفتاری شایسته‌تر از این که می‌کنید با ایرانیان نداشتید !!!!!
پس : 
از روسیه باید یاد گرفت !!!!

سازمان ثبت اسناد کشور نام دریاچه ارومیه را از نقشه ایران حذف کرد.

ممنونم محمود که کشور رو طوری اداره کردی که نفهمیدیم تو جنگیم

خسارت وارده به کشور سوریه در جنگ داخلی حدود 600ملیارد دلار تخمین زده شده. 
اختلاس در دولت آقای دکتر محمود احمدی نژاد در 8سال ریاست‌جمهوری حدود 900ملیارد دلار براورد شده. 
این 8سال ما تو چه جنگی بودیم. 

الوحاجی...

یار 313 امام زمان




طرف وارد کوچه ایی شد و فریاد زد : آی دزد ؛ آی دزد .
تمام اهل محل سراسیمه بیرون آمدند و اون شخص گفت : بدوید دزد رفت کوچه آنوری . همه مردم هجوم آوردند به کوچه آنوری و دیدند که از دزد خبری نیست ، وقتی به طرف خانه خودشان آمدند دیدند که ای دل غافل ،تمام خانه هایشان را دزد زده است .فهمیدند عجب کلاهی سرشان رفته .
حال نقل آقای احمدی نژاد است و دزدی های میلیاردی . ایشان وقتی آمد با بگم بگم ها کارش را آغاز کرد و دائم فریاد می زد که بالاخره لیست دزدان این کشور را اعلام می کند . و مردم ساده دل هم نشستند که ببینند بالاخره کی ایشان می خواهد اسامی را اعلام کند .منتظر ماندیم و ماندیم و ماندیم تا ریاست جمهوری ایشان به پایان رسید و دیدیم که ای دل غافل تمام خزانه به تاراج رفته است هیچ برایمان نمانده . بگذریم راستی کسی آن فیلم آقای احمدی نژاد را که اعوان و انصار ایشان ساخته بودند و ایشان را در آن فیلم یار 313 امام زمان معرفی کرده بودند را دیده است ؟

همینو کم داشتیم مشاوره و آموزش خانواده ینی پشت نیسان تو اون اتاق تاریک چی میتونن یاد آدم بدن ؟؟؟؟!!!!

رسانه‌ای شدن ماجرای مرگ مادر و نوزاد به دلیل عدم پذیرش در بیمارستان‌های کرج بعد از دو ماه

مقامات دولتی و قضایی ایران دو ماه بعد از مرگ یک مادر باردار و نوزادش به دلیل عدم پذیرش در دو بیمارستان دولتی و خصوصی کرج، اجازه‌ی انتشار جزییات این حادثه‌ی تلخ را به رسانه‌ها داده‌اند.
آن‌گونه که حمید درفشی، رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز، شام‌گاه دوشنبه (۲۳ آذر-۱۴ دسامبر) به شبکه دو تلویزیون دولتی ایران گفته، این زن باردار، دو ماه قبل، ابتدا به بیمارستان تامین اجتماعی و سپس به یک بیمارستان غیردولتی مراجعه می‌کند اما به دلیل عدم پذیرش در این دو بیماستان، عازم تهران می‌شود که در مسیر، جان او و نوزادش از دست می‌رود.
آقای درفشی اضافه کرد که «با شکایت خانواده این مادر، پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده است و ۱۳ متهم این پرونده، بعد از بازجویی، اکنون با قرار وثیقه ازاد هستند».
این در حالی است که روز سه‌شنبه (۲۴ آذر)، نادر عسگری، "معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت" در گفتگو با وب‌سایت "سلامت‌آنلاین" از عدم وجود شاکی خصوصی در این پرونده خبر داده و گفته «با توجه به حساسیت موضوع، دانشگاه علوم پزشکی البرز که متولی سلامت مردم در استان است، به عنوان مدعی‌العموم از جانب بیمار وارد ماجرا شده و پیگیر قصور احتمالی است».
آقای عسگری در عین حال تعداد متهمان پرونده را شش نفر اعلام کرده و افزوده «در مورد این‌که چه میزان از افراد معرفی‌شده به دادگاه مقصر هستند و چه مجازاتی برای آن‌ها صادر خواهد شد، فعلا نمی‌توان اظهارنظری کرد».
این مقام وزارت بهداشت، «مسوولان فنی حاضر در دو بیمارستان، مسوول فنی آمبولانس، یک پزشک و یک سوپروایزر» را از جمله شش متهم این پرونده معرفی کرده و گفته: «با وجود اینکه تمامی موارد خروج از این مراکز با رضایت شخصی و کتبی بیمار و همراه او صورت گرفته است، ولی مجموعه وزارت بهداشت در پی یافتن علت فرایندی است که باعث شده بیمار با چنین شرایطی و علی‌رغم داشتن وضعیتی نامناسب، رضایت شخصی می‌دهد و به مرکز دیگری مراجعه می‌کند.»
وی هم‌چنین ادعای «برخی مسوولان» دو بیمارستان را نقل کرده که «چون بعد از عمل سزارین، نیاز به آی‌.سی.یو برای نوزاد بود و در این مراکز چنین امکاناتی وجود نداشت، به همین دلیل با بیمارستان مقصد [در تهران]، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته بود تا آی‌سی‌یو و ان‌آی‌سی‌یو در اختیار بیمار قرار بگیرد که این مادر در راه انتقال به بیمارستان مقصد بر اثر ایست قلبی و تنفسی جان خود را از دست می‌دهد».
عسگری اضافه کرده که «صحت و سقم این ادعا و این‌که قصوری اعم از تاخیر در ویزیت، تاخیر در اعزام، تاخیر در جابجایی و... صورت گرفته است یا خیر در صلاحیت دادگاه است».
در همین حال، به نوشته‌ی "سلامت‌آنلاین"، "حاجی‌رضا شاکرمی"، دادستان عمومی و انقلاب کرج، خبر این اتفاق را روز ۱۳ آبان‌ماه (۴۰ روز قبل) برای خبرنگاران شرح داده اما از آن‌ها خواسته بود «به دلیل ایجاد تنش در جامعه و نگران شدن مردم، از انتشار آن خودداری کنند».

پایان روز اول ثبت‌نام از نامزدهای خبرگان رهبری/ نام‌نویسی 65 نفر تا ساعت 14


سیاست > انتخابات - ایسنا نوشت:رئیس ستاد انتخابات در آخرین لحظات اولین روز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان گفت:‌ شرایط برای برگزاری انتخاباتی باشکوه مهیاست.
محمد حسین مقیمی در آخرین لحظات اولین روز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان اظهار کرد: با همکاری شورای محترم نگهبان و ستادهای انتخابات استان‌ها خوشبختانه هیأت‌های اجرایی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در 1063 حوزه انتخابیه اصلی و فرعی تشکیل شد. همچنین نخستین جلسه آن‌ها نیز برگزار شد.
وی ادامه داد: امروز از ساعت 8 صبح تا 14، 65 نفر از داوطلبان با حضور در مراجع وزارت کشور و فرمانداری‌ها ثبت‌نام خود را انجام دادند. تعدادی از افراد کسری‌هایی داشتند به همین جهت توصیه می‌شود برای تسریع در ثبت‌نام‌ها همه افراد با مدارک کامل در شش روز باقی مانده از ثبت‌نام‌ها در مراجع ثبت‌نام حضور پیدا کنند.
وی همچنین از روز شنبه هیأت اجرایی انتخابات مجلس نیز شروع به کار می‌کند. همه امکانات و شرایط برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی و باشکوه مهیا است.
رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین در پایان در ارتباط با حضور وکلای داوطلبان به جای خودشان گفت: هیچ مانعی برای حضور وکلای داوطلبان ثبت‌نام در پنجمین دوره مجلس خبرگان به جای خود آن‌ها وجود ندارد؛ البته شرط آن است که وکالت نامه رسمی و قانونی داشته باشند.

با سه نفر اولی که برای انتخابات خبرگان داوطلب شدند،آشناشوید/برخی اعضای مجمع مدرسین کاندیدا می‌شوند


سیاست > انتخابات - ایلنا نوشت: همزمان با آغاز نام‌نویسی داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز تاکنون سه نفر با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای انتخابات این مجلس نام‌نویسی کرده‌اند.
حجت الاسلام امان‌اله بردسیری از حوزه انتخابیه کرمان به عنوان اولین نفر در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد. حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی دریاباری از حوزه انتخابیه تهران و حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب اله احمدی از حوزه انتخابیه اصفهان به عنوان نفرات بعدی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت‌نام کردند.
در همین حال یک عضو مجمع مدرسین و محققین با تأکید بر اینکه همه اعضای این تشکل حوزوی از افراد سطح بالای حوزه هستند، گفت: تعدادی از اعضای مجمع محققین و مدرسین کاندیدای مجلس خبرگان رهبری می‌شوند.
آیت‌الله سیدرضا برقعی با اشاره به برنامه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجموع دوستان در مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم معتقدیم، انتخابات بزرگترین فرصت برای تقویت نظام و رهبری نظام و برای حیثیت بخشیدن به نظام اسلامی در جهان است.
وی افزود: توصیه ما به همه مردم مشارکت آگاهانه در انتخابات است و تاکنون هم که در هر بحث و گفتمانی شرکت کردیم، تأکید داشته‌ایم شرکت نکردن در انتخابات، هم ضرر به خود شخص است که از حق قانونی خود استفاده نمی‌کند و هم ضرر به مجموعه خیرخواهی برای نظام است؛ چون شرکت نکردن در انتخابات، میدان دادن بیشتر به طرف مقابل است.
این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در پاسخ به این سؤال که برنامه ویژه این تشکل حوزوی برای انتخابات اسفندماه و به ویژه انتخابات مجلس خبرگان رهبری چیست؟ اظهار داشت: در اینکه هر کدام از اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بتوانند در هر نقطه‌ای از کشور کاندیداتوری خود را اعلام کنند، توصیه داریم این کار را انجام دهند؛ البته به افراد دیگری که بیرون از مجمع هستند نیز توصیه داریم در صورت توانایی، در انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا مجلس خبرگان رهبری، کاندیدا شوند.
وی در خصوص اینکه چند نفر از اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در انتخابات اسفندماه کاندیدا خواهند شد، گفت: در حال حاضر نمی‌توانم آمار خاصی دهم، چون برخی دوستان فکر می‌کنند به دلیل مشغله‌های علمی، وقت کافی برای فعالیت به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری را نداشته باشند، اما قطعا بعد از اتمام ثبت نام از کاندیداهای هر دو انتخابات، افراد مورد حمایتمان را اعلام خواهیم کرد.
آیت الله برقعی اضافه کرد: البته افراد زیادی از مجمع مدرسین و محققین در انتخابات اسفندماه کاندیدا خواهند شد که بیشتر آن‌ها کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان خواهند شد؛ البته ممکن است کاندیدای مجلس شورای اسلامی نیز باشند اما بیشتر آن‌ها احتمالا کاندیدای مجلس خبرگان خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، همه از افراد سطح بالای حوزه یعنی مجتهد و نزدیک به اجتهاد تشکیل می‌شود؛ اصلا افراد زیر سطوح پایین حوزه علمیه را به عنوان عضو مجمع مدرسین و محققین نداریم؛ بنابراین تکلیف شرعی می‌دانیم، تا آنجا که امکان دارد در سرنوشت ملت و سرنوشت خودمان ورود کنیم.
این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم افزود: شرکت نکردن در انتخابات را به هیچ وجهی صلاح نمی‌دانیم و معتقدیم همه مردم باید به هر نحوی اعم از کاندیداتوری یا رأی دادن در انتخابات، در آن مشارکت داشت.

رشد داعش در نزدیکی مرزهای ایران، چقدر هزینه‌ساز است؟/سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس پاسخ می‌دهد


بین الملل > آسیای میانه و قفقاز - دکتر نوذر شفیعی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین از هزینه‌های گسترش نفوذ داعش در مرزهای ایران می‌گوید.
زهرا خدایی: گزارشات سازمان ملل می‌گوید، داعش در حال گسترش نفوذش در افغانستان است؛ تروریست‌های مسلح در 24 استان این کشور حضور دارند و آنگونه که کارشناسان می گویند 10% شورشیان اسلحه به دست در این کشور را اعضای گروه داعش تشکیل می دهند. گروه موسوم به دولت اسلامی به تازگی در صفحۀ توئیترش عکسی از کمپ آموزشیِ مجهز به پرتاپ راکت و کلاشینکف واقع در کوههای شرق افغانستان و در نزدیکی مرز پاکستان منتشر کرده است؛ منطقه ای که گفته می شود مأمن گروههای تندرو و افراطی است و بسیاری از آنها به تازگی با داعش بیعت کردند. 
افغانستانِ خسته از سرکشی طالبان، امروز با تهدید جدی تری روبروست؛ زنگ خطر از ماهها قبل با افزایش یارگیری داعش در استانهای این کشور نواخته شده و داعشی‌ها می روند تا با کنار زدن طالبان میدان قدرت را قبضه کنند. پرسش اینجاست که داعش تا چه میزان در این کشور قدرت مانور دارد؟ آیا این افزایش نفوذ برای همسایگان هزینه‌ای دارد؟ خبرگزاری خبرآنلاین برای بررسی آخرین وضعیت حضور داعش در افغانستان با دکتر نوذر شفیعی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده است که در ادامه می خوانید:
در خبرها آمده بود که داعش در 25 استان افغانستان حضور دارد. آیا این گروه تروریستی در حال گسترش دامنۀ نفوذ خود در این کشور و همچنین آسیای مرکزی است؟
از حدود يك سال پيش مساله ظهور گروه داعش در افغانستان مطرح شد. مقامات رسمي و دولتي افغانستان ابتدا سعي داشتند وجود داعش را در كشورشان نفي كنند، اما چيزي نگذشت كه نهادهاي دفاعي و امنيتي افغانستان ناچار شدند وجود داعش در كشورشان را تاييد نمايند.
داعش از ابتداي ظهورش در منطقه شامات شامل سوريه و عراق، ولايت خراسان را براي افغانستان و بخش هايي از آسياي مركزي مطرح ساخت و از اين طريق موجوديت و هويت خود را تحت همين عنوان مطرح كرد.
واقعيت ان است كه سرزمين افغانستان و پاكستان بستر فرهنگي و اجتماعي لازم براي رشد داعش را به خوبي فراهم مي كنند. علاوه بر اين سرمايه گذاري هاي سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي كشورها و قدرت هاي ديگر در اين خصوص را نبايد مورد غفلت قرار داد. چرا كه متاسفانه امروزه داعش به عنوان نماد تروريسم مورد حمايت قدرت ها قرار دارد و اين مساله موضوع مبارزه با آن را دچار پيچيدگي هايي كرده است.
در مورد حضور داعش در افغانستان همچنين نبايد فراموش كرد كه اساسا سرزمين افغانستان را به عنوان سرزمين مادري داعش مي شناسند.
بدون ترديد، داعش در افغانستان امكان خيلي خوبي براي همپيمان شدن با برخي گروه هاي خشونت طلب و تروريستي پيدا كرده است و اين مساله نكته بسيار مهمي در چشم انداز داعش در اين كشور است.
 رابطه طالبان و داعش را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا زمینه ائتلاف میان این دو گروه وجود دارد؟
رابطه داعش با طالبان در افغانستان به دو صورت مورد توجه كارشناسان قرار دارد:
نخست، در چارچوب تلاش داعش براي عضو گيري از برخي اعضاي طالبان كه نسبت به عملكرد رهبران طالبان ناراضي هستند و به دليل آنكه داعش و رويكردهاي آن را در تحقق اهداف خود مناسب تر مي دانند. دوم، درگيري هاي طالبان با داعش در جغرافياي افغانستان كه دليل آن دعوا بر سر حوزه نفوذ است. بدين معني كه طالبان، اساسا داعش را مزاحمي براي ادامه حضور خود در افغانستان مي بيند.
به طور كلي طالبان با داعش در افغانستان تفاوت هاي اساسي نيز دارد؛ چرا كه طالبان ماموريت خود را به طور سنتي در جغرافياي افغانستان دنبال مي كند. اما داعش فراتر از مرزهاي افغانستان است. بنابراين به نظر مي رسد فلسفه ظهور داعش در افغانستان ربطي به طالبان ندارد. حتي به نظر مي رسد ظهور داعش در افغانستان، پروژه صلح با طالبان را تحت تاثير قرار خواهد داد.
گفته می شود جانشین ملاعمر نیز کشته شده است، مرگ رهبران طالبان چه تأثیراتی بر این فرایند دارد؟
برخي معتقدند جريان هايي از درون طالبان در شرايط كنوني و آينده به شكل گسترده تري با داعش بيعت خواهند كرد. حتي برخي مي گويند، نسخه افغانستاني داعش، چيزي جزء تغيير نام و پرچم طالبان سابق نيست. اين اظهارات بدين معني است كه داعش در افغانستان تركيبي از همه گروه هاي تندرو و تروريستي بومي است و امكان اينكه وضعيت آينده طالبان را به خطر بيندازد بسيار جدي است.
نزدیک شدن این گروه تروریستی به مرزهای کشورهای مشترک المنافع چه پیامدهایی می تواند داشته باشد؟
بدون ترديد، داعش اكنون در افغانستان پروژه اتصال به آسياي مركزي به خصوص دو كشور تاجيكستان و قرقيزستان را در دستور كار دارد.
مقامات روسيه اخيرا به طور جدي نسبت به جدي تر شدن حضور داعش در افغانستان و انتقال آن به حوزه هاي آسياي مركزي و قفقاز هشدار داده اند. اين نگراني روس ها ناظر بر اين مفهوم است كه حمايت هاي قدرت هاي فرامنطقه اي از داعش و حركت دادن آن ها به حوزه هاي جغرافيايي ديگر امري ثابت شده است.
در حال حاضر، سرزمين افغانستان مي تواند به عنوان يك معبر و يا سكوي پرتاب براي نفوذ دادن داعش به آسياي مركزي مورد توجه ديگران قرار گيرد. بدون شك اين مساله در تشديد كردن تغيير موازنه هاي امنيتي در منطقه بسيار تاثيرگذار خواهد بود.
آیا خطری متوجه ایران هست؟ پیامدهای گسترش نفوذ داعش در مرزهای ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟
هرگونه رشد و توسعه داعش در محيط پيراموني جمهوري اسلامي ايران موجب افزايش هزينه هاي امنيتي خواهد شد. با اين وجود، الگوي كنوني جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با نفوذ جريان هاي تروريستي از مرزهاي همجوار بر پايه سياست مقابله موثر و همه جانبه است.
 آینده را چگونه پیش بینی می کنید؟ 
وضعيت آينده داعش در افغانستان و ساير حوزه اي ديگر كه اكنون به صورت جدي تر در آن ها حضور دارد، تابع اراده بازيگران منطقه اي و فرامنطقه اي در موضوع مقابله با تروريسم است. اما به طور مشخص، در مورد افغانستان به نظر مي رسد اتخاذ رويكرد جامع و محكم از سوي دولت كنوني اين كشور براي مبارزه با داعش يك ضرورت جدي است.

پوتین جان کری را نصیحت کرد: کمی بخواب و استراحت کن!


بین الملل > اروپا - رئیس جمهور روسیه در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا به او توصیه کرده است که کمی استراحت کرده و بخوابد.
به گزارش گروه بین الملل خبرآنلاین به نقل از روزنامه نگارانی که از محل دیدار ولادیمیر پوتین و جان کری در کاخ کرملین گزارش می دهند، اولین جملات رئیس جمهور روسیه به وزیر خارجه آمریکا حاوی توصیه به استراحت بیشتر بوده است.
ولادیمیر پوتین به کری گفته است: من مرتب در اخبار و تلویزیون می بینم که شما از این گوشه دنیا به آن گوشه می روید. شما به نظر خسته می رسید. بهتر است کمی استراحت کنید. بخوابید. این همه کار برای سلامتی شما خوب نیست.
این اظهارات درحالی است که همگان منتظرند تا از این دیدار اخبار مهمی از جمله در خصوص وضعیت سوریه، تحریم های جدید غرب علیه روسیه و تنش میان مسکو و آنکارا و ادامه مبارزه با داعش بیرون بیاید.
4949

پوتین: تنش زدایی با دولت کنونی ترکیه ممکن نیست


بین الملل > اروپا - ایرنا نوشت: رییس جمهوری روسیه در حالی که تنش های سیاسی کشورش با ترکیه ناشی از سرنگونی هواپیمای روس، روابط دو کشور را تیره کرده است، اعلام کرد: داشتن روابط سیاسی با حکومت ترکیه در شرایط کنونی در سایه مواضع سران آن بسیار دشوار و در واقع ناممکن است.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی بزرگ سالانه خود با حضور صدها خبرنگار داخلی و خارجی گفت: سرنگونی هواپیمای نظامی سوخو-24 روسیه را توسط جنگنده ترکیه اقدامی خصمانه می دانیم.
وی افزود: آنچه که ما را بیزار کرد، رفتار مقام های ترکیه بود، اگر حادثه اتفاقی بود آنها می باید با ما تماس می گرفتند و وضعیت را از این طریق حل و فصل می کردند.
رییس جمهوری روسیه اضافه کرد: اما در مقابل ، شاهد بودیم که طرف ترک به بروکسل مراجعه کرد تا حمایت ناتو را کسب کند و این در حالی بود که پیمان ناتو به مناقشه ترکیه با روسیه نیازی ندارد.
وی گفت: ترکیه ما را در روابط با خود در وضعیت دشواری قرار داد و رفتار سران این کشور با هیچ معیار بین المللی مطابقت نمی کند.
پوتین گفت: اگر ما نشان دادیم که برای همکاری آماده هستیم مقام های ترکیه می باید با ما تماس می گرفتند و می گفتند به چه به مکانی در سوریه که محل استقرار ترکمن هاست، حمله نکنیم.
وی ادامه داد: آنها فکر می کردند با سرنگونی هواپیمای روسیه ما از سوریه فرار می کنیم.برعکس ما نیروهای خود در این کشور را افزایش دادیم. قبلا در سوریه پدافند هوایی نبود الان در این کشور مجموعه های پدافند هوایی اس-400 را مستقر کردیم. اگر قبلا ترکیه حریم هوایی سوریه را نقض می کرد بگذارید، الان امتحان کند.
رییس جمهوری روسیه گفت: اگر مقام های ترکیه خواستند با سرنگونی هواپیمای روس به آمریکا خوش خدمتی کنند نمی دانم واشنگتن به چنین خدمتی نیاز داشت یا خیر. پس از این واقعه شاهد تعرض نیروهای ترکیه به شمال عراق بودیم. آیا، این پیامد یک معامله است.
وی افزود: وقتی وضعیت را تجزیه و تحلیل می کنم به این نتیجه می رسم که در وضعیت کنونی داعش یک مساله درجه دوم شده است.
رییس جمهوری روسیه گفت: شاید ترکیه با سرنگون کردن هواپیمای روس می خواست به غرب نشان دهد که هر چند جامعه این کشور را اسلامی کرده اما طرفدار غرب است.
وی در باره روابط انسانی روسیه و ترکیه، بویژه روابط اقوام ترک زبان ساکن روسیه با ملت ترکیه گفت که این روابط باید ادامه بیابد اما دستیابی به توافق با حکومت ترکیه بسیار دشوار است.
پوتین با بیان این که به دلایل نامعلومی هواپیمای روسیه را سرنگون کردند، تاکید کرد: در عرصه سیاسی روابط با ترکیه را ناممکن می دانم اما روابط انسانی امکانپذیر است.
وی افزود: در ترکیه بسیاری از افراط گرایان مستقر شده اند و با آن ها مبارزه نمی شود. با توجه به خطری که ممکن است این افراد با ورود به روسیه ایجاد کنند، تدابیری برای محدودیت روادید اعمال کردیم.
کنفرانس مطبوعاتی رییس جمهوری روسیه ادامه دارد و خبرنگاران مختلف در ارتباط با مسایل این کشور و موضوعات مهم بین المللی و منطقه ای سوالات خود را مطرح می کنند.