January 12, 2016

دولت ژاپن چگونه با بی‌سوادی مبارزه میکند؟


دولت ژاپن یک ایستگاه دورافتاده قطار را فقط به خاطر اینکه یک دختر دبیرستانی از آن استفاده می کند باز نگه داشته است. این ایستگاه قرار بود ۳ سال پیش بسته شود اما شرکت قطار ژاپن بعد از اینکه متوجه شد یک دختر دبیرستانی هر صبح و عصر از آن برای رفتن و برگشتن به مدرسه استفاده می کند از تصمیم خود منصرف شد و ایستگاه تا ماه مارس امسال که دختر فارغ التحصیل می شود باز می ماند. این ایستگاه در بین دو شهر قرار دارد و قطار فقط ۸ صبح و ۴بعد از ظهر یکبار در آن توقف می کند. زمان توقف قطار بر اساس برنامه رفت و برگشت دختر تنظیم شده است
و اما در جمهوری اسلامی، با وجود ذخایر بیکران دانش آموزی به نام «عزیز» در استان سیستان‌وبلوچستان ، در کنار تلاش‌های زیاد برای به دست آوردن شناسنامه و حضور بی‌دغدغه در مدرسه، هر روز برای رسیدن به کلاس درس ۱۲ کیلومتر را می‌دوید!
همچنین به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز صهبا عوض پور و رحیق خلیلی دو شهروند بهایی ساکن استان کرمانشاه توسط دولت تدبیر و امید از دانشگاه علمی کاربردی اخراج شدند. بنابر این گزارش این دو شهروند بهایی در حالی از دانشگاه علمی کاربردی در استان کرمانشاه اخراج شده اند که ترم اول را در این مرکز تحصیل کرده اند و به دلیل اعتقاد به دیانت بهایی اجازه ادامه تحصیل را از دست داده اند.

تلاش مردان براى متوقف کردن دونده زن تاريخ ورزش را متحول کرد. اکتبر 21, 2015


کاترین سویتزرKathrine Switzer اولين زنی است که دوى ماراتن بوستون را با شماره رسمی دویده‌است. او در این مسابقه در سال ۱۹۶۷ شرکت کرد، ۵ سال پیش از اینکه زنان حق شرکت رسمی در این مسابقات را داشته باشند. او تحت نام ک. وی. سویتزر نام‌نویسی کرد، در نتیجه جنسيت وی پنهان ماند.
یکی از مقامات رسمی ماراتن، جاک سمپل ، سعی کرد وی را به بیرون مسیر مسابقه بکشد و خطاب به کاترین سویتزر فریاد زد «از زمین مسابقه من گم شو بیرون و این شماره را بده به من.» اما نامزد سویتزر، تام میلر که همراه با وی می‌دوید با تنه به سمپل مانع از این کار شد. عکسی که از این صحنه گرفته شده‌است در صدر اخبار بوده‌است.

کاریکاتور:انتخابات

9 آیت الله به 6 آلله دیگر پیوستند پر شمار شدن لیست روحانیون حامی حسن خمینی برای خبرگان


 
 
 
 
 
انتخابات مجلس خبرگان، هر اندازه که اعلام نظر شورای نگهبان در تائید صلاحیت ها با تاخیر روبرو می شود، رویاروئی ها در داخل حکومت و هوشیاری مردم برای توجه بیشتر به انتخابات این مجلس جدی تر می شود. این رویاروئی از هم اکنون در داخل حوزه علمیه و میان روحانیون آشکار شده که تقریبا نوعی هشدار به شورای نگهبان است. در صدر توجه مردم و کانون رویاروئی ها مسئله صلاحیت حسن خمینی قرار دارد. روحانی میانه سالی که تاکنون حداقل 6 ایت الله صاحب نام و عنوان در قم رسما او را مجتهد اعلام کرده اند. روز گذشته نیز شماری دیگر از آیت الله ها و روحانیون صاحب نفوذ در قم به دفاع از اجتهاد حسن خمینی برخاستند. از جمله آیات علوی گرگانی، محفوظی، کریمی جهرمی، سید جعفر کریمی، مسعودی خمینی، احمد بهشتی، دیباجی اصفهانی، سیفی مازندرانی و دری نجف‌آبادی عضو اقتصاد دادن هیات رهبری مجلس خبرگان کنونی.
آنها اعلام کردند که صلاحیت علمی حاج سید حسن خمینی با مراجعه به کتاب‌ها و فایل‌های صوتی ایشان قابل احراز است.
این لیست هنوز شامل روحانیونی مانند آیت الله دستغیب، آیت الله صانعی، آیت الله اردبیلی، آیت الله بیات زنجانی و شماری دیگر از روحانیون صاحب نفوذ در حوزه ها نیست که آنها را حامیان بالقوه ورود حسن خمینی به مجلس خبرگان میدانند.

اعلام نشده مردم از او چه دیده و میدانند ساکنان محل سکونت رسائی صلاحیت او را رد کردند!

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران در ارتباط با رد صلاحیت یکی از جنجالی ترین نمایندگان مجلس کنونی که برای مجلس آینده هم ثبت نام کرده بود اعلام کرد:
در هفت جلسه چهار تا پنج ساعته تک تک پرونده ها بررسی شد. بموجب قانون انتخابات را هیات های اجرایی براساس تحقیقات محلی و استعلام از مراجع چهارگانه درباره افراد اظهارنظر می کند. اعضای هیات های اجرایی هم از معتمدان محلی هستند و شناخت خوبی نسبت به افراد حوزه خود دارند و علاوه براین بررسی های محلی را نیز انجام می دهند. در مورد آقای رسایی هم اعضای هیات اجرایی براساس بررسی های محلی به این نتیجه رسیده اند که وی برای کاندیداتوری در مجلس دهم صلاحیت ندارد.
اعضای هیات اجرایی 11 نفر هستند بنابراین هر فرد برای احراز صلاحیت خود باید شش رای بیاورند که رسایی این حد نصاب را نیاورد. باید به این نکته اشاره کرد که هیات های اجرایی مستقل از دولت و وزارت کشور هستند.
آقای رسایی صدای کارکنان فرمانداری را ضبط و در اینستاگرام پخش کرده است. ایشان به اعتبار کدام حکم قضایی صدای افراد را ضبط کرده است؟ ضبط صدای افراد به حکم قضایی نیاز دارد و کسانی که صدایشان ضبط شده حق پیگیری قضایی این مساله را دارند.
رسائی بلند گوی کفن پوشان حرفه ای و از کارچاق کن های آیت الله مصباح یزدی در مجلس کنونی است.

به چه می اندیشد؟


مترو تهران. مسیر آرامگاه خمینی- میدان تجریش. این صحنه ها کم نیست. روزانه دهها و صدها موردش در اشکال گوناگون دیده می شود. این را نمونه فرستادم که برابر است با اصل! فرق نمی کند اهل کجاست. افغان است یا خراسانی و یا زابلی و یا ... مهم اینست که او هم فعلا تهرانی است. حاشیه نشین باشد یا متن نشین. خارج شهر زندگی کند یا داخل شهر. شغلش چیست؟ نمی دانم. مگر می شود این روزها چیزی از مردم پرسید. مثل ترقه از جا در می روند. به چه می اندیشد؟ اجاره خانه عقب افتاده؟ بی پولی؟ شکم گرسنه؟ شوهر معتاد؟ بی خانمانی؟ بیکاری؟... هیچکس از او نپرسید و نخواست که سفره دل بگشاید. همه این روزها دردهای بی درمان دارند. مثل خود من که زودتر از او به مقصد رسیدم  پیاده شدم. از یکدیگر چه بپرسیم؟ بقول حافظ "آنکس که چو من نیست در این شهر کدام است؟"

مردم خوشحال اند، مخالفان دولت دلواپس لحظه شماری ایران برای آغاز لغو تحریم ها!


 
 
 
 
 
 فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری درباره لغو تحریم ها علیه ایران گفت: هنوز تاریخی برای لغو تحریم ها علیه ایران تعیین نشده اما میدانم که بزودی این کار انجام خواهد شد. انتظار شخص من اینست که همین روزها تحریم علیه ایران لغو شود زیرا اجرای اجرای توافق هسته ای به خوبی پیش می رود.
پیش از این نیز نشریه "هیل" ارگان کنگره آمریکا نوشت: آمریکا به سمت اجرای توافق هسته ای گام بر می دارد و به نظر می رسد لغو تحریم های ایران در همین ماه جاری اعلام شود.
جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز به خبرنگاران گفت: تا برداشتن گام نهایی (لغو تحریم ها) در روند چند ساله احتمالا فقط چند روز فاصله داریم. من فکر می کنم که این امر دیر یا زود محقق خواهد شد. بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز در اینستاگرام خود نوشت: شمارش معکوس برای لغو تحریم ها آغاز شده است

آیت الله اردبیلی: اگر 10 نفر مثل حسن خمینی داشتیم اوضاع ما بهتر از این بود

 
 
 
 

با اعلام حمایت آیت الله موسوی اردبیلی از صلاحیت سید حسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان، بسیاری حجت را تمام شده ارزیابی کردند. آیت الله اردبیلی عضو شورای انقلاب، جانشین آیت الله بهشتی در ریاست قوه قضائیه (آن زمان شورای عالی قضائی نام داشت) و نامزد شورای رهبری  پس از درگذشت آیت الله خمینی است. طرحی که در مجلس خبرگان، پس از در گذشت آیت الله خمینی به رای گذاشته شد اما اکثریت را در برابر پیشنهاد "تک رهبری" بدست نیآورد.
آيت‌الله اردبيلی در ديدار با برخی از فضلای حوزه علمیه قم ضمن مفيد‌ دانستن حضور حجت‌الاسلام حاج سيدحسن خمينی در انتخابات خبرگان گفت: حضور ايشان به خير و صلاح همه است و موجب تشويق مردم به شرکت در انتخابات می‌شود. ايشان انصافا فردی خوش‌فکر است و به مسائل احاطه دارد و اگر ١٠ نفر مانند ايشان داشتيم، اوضاع ما بهتر از اين می‌توانست باشد.
ایشان صلاحيت حضور در مجلس خبرگان را دارد و به گمان من کارشکنی‌های صورت ‌گرفته به جايی نخواهد رسيد. ايشان علاوه بر انتساب به امام، فردی خوش‌نام و مورد علاقه مردم است.
طی روزهای گذشته آيات عظام علوى‌گرگانى، محفوظى، كريمى‌جهرمى، سيد جعفر كريمى، سید جواد علم‌الهدى، مسعودى ‌خمينى، احمد بهشتى، اسدالله ایمانی (امام جمعه شیراز) و درى نجف‌آبادى مرجعیت و صلاحیت حسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان را تائید و اعلام کردند.

مصاحبه پوتین با مدیران روزنامه "بیلد" آلمان به بهانه اتمی شدن ایران ناتو روسیه را محاصره کرد


 
 
 
 

در سال 2009 میلادی  باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی آمریکا  گفت که  اگر خطر هسته ای ایران برطرف شود، هیچگونه انگیزه ای برای  ایجاد سیستم  دفاع ضد موشکی  وجود نخواهد داشت. بسیار خب. این انگیزه  که دیگر وجود ندارد، ولی گسترش ناتو به شرق و تشدید حضور امریکا در اروپا کاهش پیدا نکرد و گسترش سیستم  دفاع ضد موشکی  همچنان ادامه دارد.  موافقت نامه دو جانبه با  ترکیه، رومانی، لهستان و اسپانیا  به امضا رسیده است.  در اسپانیا  ناوگان دریایی مستقر می شود که باید در عرصه  دفاع ضد موشکی  عمل کند.  در کشور رومانی  محل  ویژه استقرار نیرو ایجاد شده است و در لهستان  در  سال 2018 در مکانی از این کشور پایگاه ویژه ای برای حضور نیرو آماده می شود و در ترکیه رادارها مستقر می شوند.
حتی اساسنامه ناتو هم با عضویت کشورهای اروپای شرقی در این پیمان نظامی مخالف است اما عضو گیری ادامه دارد.
پوتین  رئیس جمهور روسیه  فدراتیو  با هیات مدیران روزنامه پرتیراژ آلمانی « بیلد» مصاحبه کرد و به بسیاری از سئوالات آنها پاسخ گفت. او در این مصاحبه گفت:
25 سال از فروپاشی دیوار برلین می گذرد اما سیاستمداران غرب هنوز نتوانسته اند حریف شکاف در اروپا شوند. نه تنها اینريال بلکه دیوارهای نامرئی  به شرق اروپا منتقل شدند و همین دیوارها بحران تازه ای را آفریده است. گسترش ناتو بسوی شرق با وجود  مخالفت  بسیاری از سیاستمداران  اروپایی دلیل اصلی بحران کنونی در روابط روسیه و برخی از دیگر کشورها با اروپای غربی است.
از 25 سال پیش که اتحاد شوروی بعنوان قدرت دوم جهانی فروپاشید، تمایل امریکا به در اختیار داشتن قدرت مطلق جهانی تشدید شد و اساسنامه و اهمیت سازمان ملل متحد در حاشیه قرار گرفت.
برای گسترش ناتو بسوی شرق، کشورهای غربی  ریاکارانه  و غیر صادقانه گفتند که مشغول تقویت سیستم  دفاع ضد موشکی هستند. و بطور همزمان آمریکا به بهانه  برنامه  هسته ای ایران  حضور نظامی خود  در  قاره اروپا را گسترش داد.
در سال 2009 میلادی  باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی آمریکا  گفت که  اگر خطر هسته ای ایران برطرف شود، هیچگونه انگیزه ای برای  ایجاد سیستم  دفاع ضد موشکی  وجود نخواهد داشت. بسیار خب. این انگیزه  که دیگر وجود ندارد، ولی گسترش ناتو به شرق و تشدید حضور امریکا در اروپا کاهش پیدا نکرد و گسترش سیستم  دفاع ضد موشکی  همچنان ادامه دارد.  موافقت نامه دو جانبه با  ترکیه، رومانی، لهستان و اسپانیا  به امضا رسیده است.  در اسپانیا  ناوگان دریایی مستقر می شود که باید  در عرصه  دفاع ضد موشکی  عمل کند.  در کشور رومانی  محل  ویژه استقرار نیرو  ایجاد شده است و در لهستان  در  سال 2018 در مکانی از این کشور پایگاه ویژه ای برای حضور نیرو آماده می شود و در ترکیه رادارها مستقر می شوند.
حتی اساسنامه ناتو هم با عضویت کشورهای اروپای شرقی در این پیمان نظامی مخالف است اما عضو گیری ادامه دارد.
من در اینجا با اطمینان به شما میگویم که روسیه از سیاست خود برای حمایت از منافع مشترک روسیه  با کشورهای مختلف جهانی عدول نخواهد کرد. روسیه مواضع اصولی خود را تغییر نخواهد داد.
تلاش ما اینست که کشورهای  دنیا را چه در اروپا و چه در سایر  نقاط دنیا  با هم متحد کنیم و تهدیدها را دفع کنیم. منظورم فقط تروریسم نیست، بلکه  جنایتکاری،  خرید و فروش انسان، تخریب محیط زیست، قاچاق مواد مخدر و مشکلات زیاد دیگری  جود دارند که باید با آنها مبارزه کرد.
البته این بدان معنا نیست که ما هر دفعه باید  در باره این مسائل با دیگران به توافق برسیم. اگر مواضع ما به مذاق دیگران خوش نمی آید، صحیح نیست که  هر بار ما را دشمن بنامند. شاید بهترباشد به حرفهای ما گوش کنند  و سعی کنند آنها را درک کنند، در مواردی موافقت  کنند و در مواردی بطور مشترک بدنبال راه حل  بگردیم؟
درباره بحران و جنگ در اوکرائین نیز پوتین گفت:
درباره اوکرائین مهم اینست که توافق ها و قوانین بین المللی مراعات شود. برای مثال در جمهوری کریمه، ما نمی توانستیم با خواست مردم این جمهوری برای بازگشت به دامن وطن، یعنی روسیه مخالفت کنیم. برای مثال، شما به من بگوئید. وقتی مردم کوزوو حق استقلال دارند و غرب آن را می پذیرد، چرا مردم کریمه نباید این حق را داشته باشند؟ آیا حق را باید برای منافع خود یکجا قبول کنیم و جای دیگر قبول نکنیم؟
درباره تحریم روسیه از جانب اروپا به بهانه بحران کریمه نیز پوتین گفت:
مردم کشور ما با قلب و عقلشان همه چیز را می فهمند. پیوستن کریمه به روسیه یک اقدام عادلانه بود و شما (آلمان و غرب) آن را بهانه کرده و در اصل با تحریم ها می خواستند جلوی رشد روسیه را بگیرند. مناسبات اقتصادی روسیه آلمان در سال بین 83 تا 85 میلیارد دلار بود و بدلیل همین مناسبات اقتصادی در آلمان هزاران محل کار بوجود آمده بود.
تحریم محدودیت هائی را بوجود آورده است که بدلیل آن ما نمی توانیم وارد بازار جهانی بشویم اما عدم ورود ما به بازار جهانی دودش از نظر اقتصادی به چشم شما هم می رود. البته دراینجا بگویم که ضربه اصلی را سقوط قیمت نفت به ما زده است.
خبرنگار بیلد در اینجا پرسید:
ما دو پوتین می شناسیم. یکی پوتین جوان تا سال 2007 که با امریکا و اروپا همبستگی داشت و سپس پوتین دیگری که از سال 2008 ظاهر شد.
پوتین در پاسخ گفت:
اولا من همان پوتین جوان هستم. من دوست شرودر (صدراعظم اسبق آلمان) بودم و هستم و خواهم بود. البته شرودر و همچنین ژاک شیراک رئیس جمهور وقت فرانسه، در آن زمان نگرانی های ما را از گسترش تروریسم جدی گرفته بودند ما اکنون با تروریسم بعنوان یک بحران بین المللی روبرو نبودیم.

مصاحبه پوتین با مدیران روزنامه "بیلد" آلمان به بهانه اتمی شدن ایران ناتو روسیه را محاصره کرد


 
 
 
 

در سال 2009 میلادی  باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی آمریکا  گفت که  اگر خطر هسته ای ایران برطرف شود، هیچگونه انگیزه ای برای  ایجاد سیستم  دفاع ضد موشکی  وجود نخواهد داشت. بسیار خب. این انگیزه  که دیگر وجود ندارد، ولی گسترش ناتو به شرق و تشدید حضور امریکا در اروپا کاهش پیدا نکرد و گسترش سیستم  دفاع ضد موشکی  همچنان ادامه دارد.  موافقت نامه دو جانبه با  ترکیه، رومانی، لهستان و اسپانیا  به امضا رسیده است.  در اسپانیا  ناوگان دریایی مستقر می شود که باید در عرصه  دفاع ضد موشکی  عمل کند.  در کشور رومانی  محل  ویژه استقرار نیرو ایجاد شده است و در لهستان  در  سال 2018 در مکانی از این کشور پایگاه ویژه ای برای حضور نیرو آماده می شود و در ترکیه رادارها مستقر می شوند.
حتی اساسنامه ناتو هم با عضویت کشورهای اروپای شرقی در این پیمان نظامی مخالف است اما عضو گیری ادامه دارد.
پوتین  رئیس جمهور روسیه  فدراتیو  با هیات مدیران روزنامه پرتیراژ آلمانی « بیلد» مصاحبه کرد و به بسیاری از سئوالات آنها پاسخ گفت. او در این مصاحبه گفت:
25 سال از فروپاشی دیوار برلین می گذرد اما سیاستمداران غرب هنوز نتوانسته اند حریف شکاف در اروپا شوند. نه تنها اینريال بلکه دیوارهای نامرئی  به شرق اروپا منتقل شدند و همین دیوارها بحران تازه ای را آفریده است. گسترش ناتو بسوی شرق با وجود  مخالفت  بسیاری از سیاستمداران  اروپایی دلیل اصلی بحران کنونی در روابط روسیه و برخی از دیگر کشورها با اروپای غربی است.
از 25 سال پیش که اتحاد شوروی بعنوان قدرت دوم جهانی فروپاشید، تمایل امریکا به در اختیار داشتن قدرت مطلق جهانی تشدید شد و اساسنامه و اهمیت سازمان ملل متحد در حاشیه قرار گرفت.
برای گسترش ناتو بسوی شرق، کشورهای غربی  ریاکارانه  و غیر صادقانه گفتند که مشغول تقویت سیستم  دفاع ضد موشکی هستند. و بطور همزمان آمریکا به بهانه  برنامه  هسته ای ایران  حضور نظامی خود  در  قاره اروپا را گسترش داد.
در سال 2009 میلادی  باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی آمریکا  گفت که  اگر خطر هسته ای ایران برطرف شود، هیچگونه انگیزه ای برای  ایجاد سیستم  دفاع ضد موشکی  وجود نخواهد داشت. بسیار خب. این انگیزه  که دیگر وجود ندارد، ولی گسترش ناتو به شرق و تشدید حضور امریکا در اروپا کاهش پیدا نکرد و گسترش سیستم  دفاع ضد موشکی  همچنان ادامه دارد.  موافقت نامه دو جانبه با  ترکیه، رومانی، لهستان و اسپانیا  به امضا رسیده است.  در اسپانیا  ناوگان دریایی مستقر می شود که باید  در عرصه  دفاع ضد موشکی  عمل کند.  در کشور رومانی  محل  ویژه استقرار نیرو  ایجاد شده است و در لهستان  در  سال 2018 در مکانی از این کشور پایگاه ویژه ای برای حضور نیرو آماده می شود و در ترکیه رادارها مستقر می شوند.
حتی اساسنامه ناتو هم با عضویت کشورهای اروپای شرقی در این پیمان نظامی مخالف است اما عضو گیری ادامه دارد.
من در اینجا با اطمینان به شما میگویم که روسیه از سیاست خود برای حمایت از منافع مشترک روسیه  با کشورهای مختلف جهانی عدول نخواهد کرد. روسیه مواضع اصولی خود را تغییر نخواهد داد.
تلاش ما اینست که کشورهای  دنیا را چه در اروپا و چه در سایر  نقاط دنیا  با هم متحد کنیم و تهدیدها را دفع کنیم. منظورم فقط تروریسم نیست، بلکه  جنایتکاری،  خرید و فروش انسان، تخریب محیط زیست، قاچاق مواد مخدر و مشکلات زیاد دیگری  جود دارند که باید با آنها مبارزه کرد.
البته این بدان معنا نیست که ما هر دفعه باید  در باره این مسائل با دیگران به توافق برسیم. اگر مواضع ما به مذاق دیگران خوش نمی آید، صحیح نیست که  هر بار ما را دشمن بنامند. شاید بهترباشد به حرفهای ما گوش کنند  و سعی کنند آنها را درک کنند، در مواردی موافقت  کنند و در مواردی بطور مشترک بدنبال راه حل  بگردیم؟
درباره بحران و جنگ در اوکرائین نیز پوتین گفت:
درباره اوکرائین مهم اینست که توافق ها و قوانین بین المللی مراعات شود. برای مثال در جمهوری کریمه، ما نمی توانستیم با خواست مردم این جمهوری برای بازگشت به دامن وطن، یعنی روسیه مخالفت کنیم. برای مثال، شما به من بگوئید. وقتی مردم کوزوو حق استقلال دارند و غرب آن را می پذیرد، چرا مردم کریمه نباید این حق را داشته باشند؟ آیا حق را باید برای منافع خود یکجا قبول کنیم و جای دیگر قبول نکنیم؟
درباره تحریم روسیه از جانب اروپا به بهانه بحران کریمه نیز پوتین گفت:
مردم کشور ما با قلب و عقلشان همه چیز را می فهمند. پیوستن کریمه به روسیه یک اقدام عادلانه بود و شما (آلمان و غرب) آن را بهانه کرده و در اصل با تحریم ها می خواستند جلوی رشد روسیه را بگیرند. مناسبات اقتصادی روسیه آلمان در سال بین 83 تا 85 میلیارد دلار بود و بدلیل همین مناسبات اقتصادی در آلمان هزاران محل کار بوجود آمده بود.
تحریم محدودیت هائی را بوجود آورده است که بدلیل آن ما نمی توانیم وارد بازار جهانی بشویم اما عدم ورود ما به بازار جهانی دودش از نظر اقتصادی به چشم شما هم می رود. البته دراینجا بگویم که ضربه اصلی را سقوط قیمت نفت به ما زده است.
خبرنگار بیلد در اینجا پرسید:
ما دو پوتین می شناسیم. یکی پوتین جوان تا سال 2007 که با امریکا و اروپا همبستگی داشت و سپس پوتین دیگری که از سال 2008 ظاهر شد.
پوتین در پاسخ گفت:
اولا من همان پوتین جوان هستم. من دوست شرودر (صدراعظم اسبق آلمان) بودم و هستم و خواهم بود. البته شرودر و همچنین ژاک شیراک رئیس جمهور وقت فرانسه، در آن زمان نگرانی های ما را از گسترش تروریسم جدی گرفته بودند ما اکنون با تروریسم بعنوان یک بحران بین المللی روبرو نبودیم.

توصیه به مهاجمان سفارت: بروید سوریه شهید شوید!


سایت عصر ایران (نزدیک به جناح میانه حکومت): روز گذشته، یکی از سران جریان تندرو که نزد افکار عمومی متهم به انواع اقدامات خرابکارانه، مانند حمله به سفارتخانه هاست، طی اظهاراتی حمله به سفارت عربستان را اقدامی لازم خواند. وی که ملبس به لباس روحانیت نیز هست، گفت: "اهل بیت هم این‌گونه رفتار می‌کردند. فاسقی که مثل معاویه نیست مثل یزید است برخورد دیگری را می‌طلبد. مگر سیدالشهدا با یزید کنار آمد؟"

خطاب به آقایان مدعی باید گفت: اگر شما در آنچه ادعا می کنید، صادق هستید، اگر می خواهید با فاسق مبارزه کنید و اگر الگویتان واقعاً امام حسین(ع) است، به جای آن که مانند ترسوها، شبانه به سفارتخانه های بی دفاع حمله کنید، به سوریه، عراق و یمن بروید و در آنجا مستقیماً با فاسقان مبارزه کنید.

ضرب الاجل اتحادیه عرب به جمهوری اسلامی


اتحادیه عرب به رژیم ایران دو ماه مهلت داد تا سیاست‌های خود را تعییر دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وبگاه خبری "اخبار السعودیه" اعلام کرد اتحادیه عرب، دوماه به رژیم ایران مهلت داده است تا سیاست‌های خصمانه خود را اصلاح کند که در غیر این‌ صورت تحریم‌های بیشتری در انتظارش خواهد بود.

وزیر خارجه عربستان در این باره گفت: پیام اتحادیه عرب، پیامی پیش پا افتاده نبود، چنانچه رژیم ایران سیاست‌های خود را تغییر ندهد، در اتخاذ اقدامات بیشتر تردید نخواهیم کرد.

مقام امنیتی زیر بار نرفت، سناریو بهم خورد


منصور امان
مقام امنیتی زیر بار نرفت، سناریو روحانی بهم خورد
مُقاومت یک مقام ارشد امنیتی از فرو رفتن به جلد بُز گُناهکار در ماجرای سفارت عربستان، در حال بر هم زدن نمایشی است که "دولت اعتدال" پرده آن را برای نرم کردن تماشاچیان خارجی بالا زده است.
آقای صفرعلی براتلو، مُعاون امنیتی اُستانداری تهران یک نقش کلیدی را در تدبیرهایی ایفا می کرد که حُجت الاسلام روحانی برای صاف کردن دست اندازهای بین المللی ایجاد شده در پی یورش به اماکن دیپلُماتیک عربستان به کار بسته است. او همزمان با سوگند دولت نزد مقامها و نهادهای بین المللی مبنی بر "پیگیری" حمله و "تنبیه مُتخلفان و قُصور کنندگان"، در میان غُرش طبل و ترومپت رسانه های دولتی از کار برکنار شد.
پایور امنیتی نگون بخت می بایست به تجسُم "اراده" وعده داده شده به جامعه بین المللی بدل می گردید و در این راستا مُعاون وزارت کشور شادمان بود که به آگاهی برساند، آقای براتلو به دلیل "حادثه تعرُض به سفارت عربستان" از کار برکنار شده است.
اما چنین می نماید که این مُحاسبه بدون انجام "هماهنگی" های لازم با کارمند مربوطه صورت گرفته باشد، این امر را می توان از واکُنش تُند و پرده درانه آقای براتلو به اخراج خویش برگرفت. وی ارتباط بین برکناری خود و حمله به سفارت عربستان را تکذیب کرد و مُعاون وزارت کشور را "دروغگو" خواند. او همچنین به طور ضمنی مُشت رییس اش را باز کرد و هدف از خارج کردن غیر آبرومندانه اش از صحنه را "آرام شدن فضا" مُعرفی کرد.
اما این هنوز پایان بد نمایش نبود. ژست دستپاچه "پیگیری" وقتی به کُلی خُشکید که اُستاندار تهران نیز از علت اخراج مُعاون خود ابراز بی اطلاعی کرد و ربط آن به یورش به سفارت را "دور از ذهن" دانست. در این میان یک مُشاجره داغ رسانه ای بین وزارت کشور، اُستانداری تهران و مقام برکنار شده امنیتی، در حال پایین کشیدن کامل "تدبیر" آقای روحانی از اکران است.
به این پُرسش که "دولت اعتدال" با به راه انداختن چنین معرکه هایی در پی پنهان کردن چه چیزی است، یک وبگاه نزدیک به حُجت الاسلام کروبی پاسُخ داده است. "سحام نیوز" فاش ساخته که حمله به سفارت عربستان را سپاه پاسداران سازماندهی کرده و از یک پایگاه بسیج به نام "شهید مُهتدی" واقع در شهر ممنوعه این نیروی نظامی (شهرک شهید محلاتی) عملیاتی شده است.

آقای روحانی در همان حال که به قابل مُحاسبه نشان دادن "نظام" نزد طرفهای خارجی نیاز دارد، همزمان در تامین این ویژگی و چارچوبهای آن به گونه واقعی ناتوان است. براین اساس، چون به صلاح خود و "نظام" نمی بیند که با دُزد سر گردنه دست به گریبان شود، داروغه محل را چوب می زند.

روزنامه انگلیسی: خبری بد برای دولت روحانی


روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی تحت عنوان "افزایش تنش ها با عربستان سعودی، خبری بد برای روحانی است" به تحولات اخیر و تاثیر آن بر دولت وی پرداخته است.
به گزارش جام نیـوز، این روزنامه نوشته است: جنگ لفظی میان (رژیم) ایران و عربستان سعودی و اخلال در روابط دیپلماتیک دو کشور، خبرهایی بد برای حسن روحانی و تلاش های وی برای خروج (رژیم) ایران از انزوا است. این موضوع همچنین تهدیدی برای گسترش تنش های فرقه ای در منطقه و افزایش بحران در خاورمیانه است.
گاردین نوشت: حمله جمعیت خشمگین به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، یادآور حمله به سفارت آمریکا در سال 1979 و سفارت انگلیس در سال 2011 بود. حمله اخیر به سفارت عربستان تنها موجب بدنامی (رژیم) ایران است؛ موضوعی که روحانی و وزیر امور خارجه اش، محمد جواد ظریف، پیش از این به سختی برای اصلاح آن تلاش کرده اند.
در ادامه این گزارش از دستیابی به توافق هسته ای و دعوت شدن به مذاکرات صلح سوریه به عنوان موفقیت های قابل توجه "تیم روحانی/ظریف" یاد شده و ضمن "تندرو" خواندن مخالفان دولت، آمده است: اما موفقیت های روحانی بازگشت ناپذیر نیست. منتقدان روحانی او را به خاطر امتیازدهی بیش از حد و ضعیف بودن در مقابل مستکبران بین المللی و منطقه ای یا همان آمریکا و عربستان سعودی، محکوم کرده اند.
گاردین با اشاره به صف بندی بحرین و سودان پشت سر عربستان سعودی و احتمال افزایش تنش های فرقه ای در منطقه پس از تحولات اخیر می نویسد: تنش های فرقه ای برای همه مخرب است، اما برنامه روحانی بیشتر از همه صدمه خواهد دید چرا که این موضوع (رژیم) ایران را با دوستان شیعه خود در یک طرف قرار خواهد داد و اتهام علیه تهران در باره پیگیری یک دستور کار فرقه ای در منطقه را تایید خواهد کرد.

این روزنامه در پایان نوشت: قطع روابط دیپلماتیک با عربستان، دولت روحانی را در موقعیتی بسیار دشوار قرار داده است. اکنون تلاش روحانی برای عادی سازی روابط با جامعه جهانی و کشورهای همسایه با یک دیوار برخورد کرده است. تحولات اخیر تهدیدی بر خنثی شدن دستاوردهای او در صحنه بین المللی و موجب تضعیف توان وی در مقابل منتقدان داخلی است.

بریدن سر زن جوان در خیابان ۱۷ شهریور


به گزارش تسنیم، حدود ساعت 9 صبح دوشنبه خبر قتل زن 35 ساله‌ای و مجروح شدن پسر 8 ساله‌اش توسط مأموران کلانتری 128 تهران‌نو به بازپرس کشیک قتل اعلام شد.
با حضور قاضی ایل‌خانی بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران در محل حادثه، در خیابان 17 شهریور محدوده خیابان مرتضوی واقع شده بود، مشخص شد زنی 35 ساله توسط قاتل سر بریده شده و پسر 8 ساله وی نیز که با ضربات چاقو مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شده بود.
با بررسی بیشتر در صحنه وقوع جرم مشخص شد، مقتول و پسرش در زیرزمین خانه محل حادثه میهمان بوده‌اند و ظاهرا از صاحب این خانه خواسته بودند که منزلش را برای ساعاتی در اختیار آنها قرار دهند که گویا صاحبخانه چند بار با آنها تماس داشته و به این دلیل که مقتول تلفن صاحبخانه را جواب نمی‌داده است، صاحبخانه به این موضوع شک می‌کند و در برگشت به خانه‌اش با جسد این زن و پسر 8 ساله روبه‌رو شد.

نوه خمینی؛ رانت اجتهاد بدترین نوع رانت


حجت‌الاسلام محمدحسن محرمی کاندیدای پنجمین دوره خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نقش شورای نگهبان در احراز اجتهاد کاندیداهای خبرگان اظهار داشت: یکی از شرایط مجلس خبرگان، اجتهاد است و از این جهت باید آزمونی برگزار شود تا مشخص شود که افراد مجتهد هستند یا خیر.
حجت‌الاسلام محرمی ادامه داد: برگزاری آزمون علمی برای تشخیص اجتهاد یک راه عقلایی است، همانطور که برای مجلس شورای اسلامی وقتی شرط مدرک گذاشته شده، باید آن را ارائه کنند و از این رو وقتی در خبرگان شرط اجتهاد گذاشته شده، باید این اجتهاد احراز شود و حرفی هم در آن نیست.
وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه خبرگان، احراز صلاحیت اعضای این مجلس برعهده شورای نگهبان است، تصریح کرد: به هر حال، برگزاری آزمون، بهترین و آسان‌ترین راه برای تشخیص اجتهاد افراد است و کسی که آزمون را برگزار می‌کند باید مرجعی باشد که خودش مجتهد است.
این کاندیدای مجلس خبرگان تأکید کرد: بنابراین کسی که برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده، یعنی شورای نگهبان و فقهای این شورا که همگی منصوب رهبری هستند را قبول دارد.

این کاندیدای مجلس خبرگان گفت: رانت در همه زمینه‌ها ناسالم است و در بحثی مانند اجتهاد بسیار بدتر است.

اردن؛ سفارتخانه‌ های رژیم ایران: لانه‌ شرارت


یک دیپلمات اردنی که هشت سال در ایران فعالیت کرده گفته است: سفارتخانه‌های رژیم ایران لانه‌های شرارت هستند.

به گزارش افکارخبر، این دیپلمات ارشد اردنی که از افراد مورد اعتماد پادشاه اردن است، گفته: تمام کشورهای عربی باید راه عربستان را در پیش گیرند و روابط دیپلماتیک خود را با رژیم ایران قطع کنند.

وی رژیم ایران را به نقش آفرینی منفی در کشورهای منطقه متهم کرد و گفت: با صراحت بگویم ما با حکومت آیت ‌الله‌ های ایران مشکل داریم.

گزارش جالب؛ مملکت داری را از ژاپنی ها بیاموزید


سایت پارسینه: روزنامه citylab نوشت :ایستگاه قطار شرکت کامی در جزیره هوکائیدو واقع در شمالی ترین نقطه ژاپن، زمانی بسیار فعال بوده است. اما در سالهای اخیر تعداد افرادی که به این منطقه رفت و آمد می کردند به شدت کاهش یافت.
در نهایت فقط یک نفر باقی ماند که به طور منظم از این خط دو ایستگاهی به طور منظم استفاده می کند: یک دختر دبیرستانی. برنامه حرکت قطار با برنامه این دانش آموز تنظیم شده است. سه سال پیش، اوضاع راه آهن ژاپن که مدیریت این خط را بر عهده دارد تغییر کرد. اگر این خط تعطیل می شد، دختر دانش آموزی که برای رفت و برگشت به مدرسه هر روز از آن استفاده می کرد نیز با مشکل مواجه می شد.

به خاطر همین موضوع، سه سال تمام، این خط را آهن با زیاندهی به کار خود ادامه داد. ساعات ورود و خروج قطار در این خط بر اساس برنامه مدرسه آن دختر تنظیم شده است. به محض فارغ التحصیلی این دانش آموز این خط راه آهن نیز به فعالیت خود خاتمه خواهد داد.

وقتی عده ای از طلاق کسب درآمد می کنند


انتخاب شاهدان طلاق از بین مشاوران خانواده و نظارت بر عملکرد آن‌ها از شیوع پدیده نوظهور شاهدان پولی جلوگیری می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در دنیای امروز زندگی زناشویی برخی زوجین در معرض آسیب‌های روحی و روانی بسیاری قرار گرفته است.
با کمی دقت به آمار و ارقام در رابطه با ازدواج و طلاق با افزایش میزان طلاق بین زوجین جوان به خصوص در سال‌های اولیه زندگی مواجه هستیم.
زندگی ابزاری و مکانیزه امروزی بستری را فراهم کرده تا برخی زوج‌های جوان تحت تاثیر اختلافات سلیقه‌ای و سبک زندگی جدید با باورهای در تعارض با ارزش‌های سنتی حاکم بر جامعه قرار گیرند و در نتیجه با شدت گرفتن این تعارضات بین زوجین زمینه طلاق آن‌ها فراهم شود.
* خانواده و نقش آن در ایجاد آرامش
خانواده به عنوان بنیادی‌ترین نهاد اجتماع است که به عنوان محلی امن برای تامین آسایش و آرامش فرد تلقی می‌شود. خانواده به عنوان سنگ زیربنای جامعه و تنها نظام اجتماعی است که در همه جوامع مورد پذیرش بوده و جایگاه و نقش ویژه آن از هر جهت حائز اهمیت است.
خانواده اگر چه به عنوان هسته‌ای کوچک از اجتماع است اما نقش موثری در حیات اجتماعی انسان‌ها و شکل‌گیری شخصیت آینده آن‌ها ایفا می‌کند در نتیجه استواری و استحکام روابط خانوادگی و بین فردی در خانواده‌ها موجب بهبود روابط اجتماعی و کاهش آسیب‌های جامعه می‌شود اما با این تفاسیر گاهی اوقات به علت برخی بی‌دقتی‌ها در عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر چالش‌ها و تنش‌های کوچک و بزرگی بین زوجین اتفاق می‌افتند که ادامه زندگی را برای هر یک از طرفین غیرممکن می‌کند و درنهایت منجر به بروز پدیده طلاق و جدایی می‌شود.
* طلاق و گسستن کانون خانواده
طلاق به عنوان یکی از منفورترین حلال‌ها و یک پدیده اجتماعی تلخ، ارکان و نهاد خانواده را در هم ریخته و اثرات مخربی بر زوجین می‌گذارد. پدیده طلاق در جامعه امروز به عنوان یک آسیب‌ اجتماعی مطرح می‌‌شود که ریشه در تغییر و تحولات گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... دارد که به علت پیچیده‌تر شدن زندگی امروزی بشر سطح آن گسترده‌تر شده است.
در گذشته طلاق بین مردم جامعه به عنوان یک امر زشت و ناپسند و قبیح تلقی می‌شد که همه در برابر آن وحشت داشتند.
اما امروزه طلاق بین قشرهای مختلف جامعه و به خصوص جوانان رایج شده و تا حدی قبح آن ریخته شده است که دیگر نسل امروزی و جوان از بروز این پدیده اجتماعی جا افتاده است.
طلاق به عنوان پدیده‌ای اجتماعی از مجموعه عواملی متاثر است و تنها یک عامل سبب بروز آن نیست. شناخت دلایل طلاق و عوامل موثر به کاهش میزان آن از جمله اقدامات مناسبی است که می‌تواند از شکل‌گیری این پدیده اجتماعی جلوگیری کند. از مجموعه عواملی که بر طلاق موثر است می‌توان به علل روانشناختی، علل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد.
حال با توجه به افزایش آمار طلاق و روند صعودی آن در جامعه این روزها بحث داوری و شاهدان طلاق نیز مطرح می‌شود.
داور و یا به نوعی شاهد طلاق در اسلام به عنوان عاملی برای ایجاد صلح بین طرفین دعوا بوده و موجب پیوند دادن دوباره اعضای خانواده در کنار یکدیگر می‌شود.
* هدف مادی داوران طلاق
اما متاسفانه مسئله داوری و شاهد طلاق امروزه به عنوان منبع درآمدی برای برخی افراد شده است و هدفی مادی را دنبال می‌کند.

در نتیجه باید با اقدامات مناسب نهادهای مربوطه و با همکاری مراکز روانشناسی و مشاوره‌ای کشور نظارت دقیقی بر مراکز داوری طلاق شود تا افراد متخصص و تحصیل‌کرده برحسب میزان سواد و مدرک تحصیلی خود از میان مشاوران حوزه خانواده انتخاب شوند تا مشکلات خانواده‌های شرف طلاق را شناسایی و درصدد حل آن‌ها برآیند و در نهایت نظر خود را برای قاضی اعلام کنند.

واکنش طعنه ‌آمیز وزیر خارجه امارات به مقاله ظریف


به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه امارات با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به یادداشت جواد ظریف در روزنامه نیویورک تایمز واکنشی گستاخانه داشت.
این مقام اماراتی نوشت: «وقتی مقاله وزیر امور خارجه ایران در روزنامه نیویورک تایمز را خواندم، احساس کردم یادداشتی از یک وزیر امور خارجه کشورهای اسکاندیناوی است.»

مردم اسکاندیناوی (واقع در شمال اروپا) که به «نوردیک‌ها» معروف هستند به عنوان آدم‌هایی آرام و صلح طلب و در عین حال متفکر شناخته می‌شوند. حال، وزیر امور خارجه امارات به طعنه، جمهوری اسلامی را به صفاتی ضد صفات مذکور متهم کرده است.