April 28, 2019

سپاه پاسداران اصلی ترین عامل سرکوب «نوکیشان مسیحی» در ایران

“ترزا ویلیرز” نماینده پارلمان انگلیس گفته اقلیت‌های دینی هم‌چون مسیحیان، بهاییان، یهودیان و مسلمانان سنی از تبعیض رنج می‌برند و برای عبادت کردن با محدودیت‌های قابل توجهی دست و پنجه نرم می‌کنند.
«محبت نیوز»- حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در کرمان، ۲۳ فروردین، در خطبه‎های نماز به دفاع از سپاه پاسداران پس از قرار گرفتن این ارگان در فهرست سازمان‎های تروریستی آمریکا پرداخت و ادعاهایی در مورد ادیان کرده است.
علیدادی آن‎چه دشمنی‎ها و خباثت‎های استکبار جهانی خواند اشاره کرده و گفته «استکبار جهانی حتا سعی کرده‌اند که از ادیان الهی هم تعریف دیگری را ارائه کنند که می‌توان مسیحیت و یهودیت آمریکایی اشاره کرد و این چند دهه نیز شاهد ترویج اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب هستیم.»
او ادعا کرده «سپاه بزرگ‌ترین قربانی تروریست است.»
جمهوری اسلامی با تمام ظرفیت در تلاش برای حمایت از سپاه است تا شاید جلوی منفورتر شدن آن در افکار عمومی را بگیرد.
در عین حال روز نهم آوریل ۲۰۱۹، ترزا ویلیرز نماینده ارشد پارلمان از حزب محافظه‌کار در سخنانی گفته به نقض حقوق بشر و آزادی بیان و حجاب اجباری در ایران اشاره کرده و خواستار فشار به جمهوری اسلامی شده است.
او در بخشی از نطق خود گفته «رعایت نکردن قوانین پوشش اجباری برای زنان در ایران آنها را با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو می‌کند. زنان ایرانی بدون اجازه‌ همسران خود اجازه‌ٔ خروج از کشور را ندارند، قوانین درخواست طلاق برای آنها بسیار محدود است و مجازات سنگسار آنها را تهدید می‌کند. اقلیت‌های دینی هم‌چون مسیحیان، بهاییان، یهودیان و مسلمانان سنی از تبعیض رنج می‌برند و برای عبادت کردن با محدودیت‌های قابل توجهی دست و پنجه نرم می‌کنند.»
این نماینده با اشاره به حمایت سپاه از شبه نظامیان شیعه در منطقه و تقویت تسلیحاتی آن‎ها خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‎های تروریستی توسط دولت انگلیس شده است.
اصلی‌ترین تهدید برای اقلیت‎های دینی در ایران به خصوص نوکیشان مسیحی، اطلاعات سپاه پاسداران است. نماینده ولی‎فقیه در کرمان، در حالی از مسیحیت آمریکایی می‎گوید که با همین برچسب ها نوکیشان مسیحی در ایران بازداشت می‎شوند.
دستگاه‎ قضایی در ایران ده‎‌ها نوکیش را به اتهام تبلیغ مسیحیت صهیونیستم و یا ارتباط با غربی‌ها زیر فشار قرار داده است، ماموریتی که سپاه پاسداران به اشکال مختلف در صف نخست آن قرار دارد.