November 9, 2015

صحبت صفایی فراهانی در مورد نحوه ثروتمند شدن زنجانی

کوثری: دستگیری‌های سپاه براساس سند بوده است


خرافات تا کجا باید پیش بره?

مصباح: برخی دموکراسی را وحی منزل می‌دانند


حمید روحانی: اکبر هاشمی ام‌الفساد است و حسن روحانی انقلاب را قبول ندارد


حمید روحانی٬ رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفته که اکبر هاشمی رفسنجانی در خط انقلاب و امام نیست و حسن روحانی در مبارزات نبوده و انقلاب را «قبول» ندارد.
آقای روحانی افزوده «برخی امام حاضر را با این علت که نمی‌توانند اندیشه‌هایش را انکار کنند٬ قبول ندارند و بر این باورند که فتوا و نظرات امام خمینی تنها در زمان خود قابل اجرا بوده است.»
وی با اشاره به «تغییر مواضع» هاشمی رفسنجانی هم گفته «این فرد تابع جو بوده و هر زمان برخوردی متناسب با شرایط داشته است.»
روحانی اضافه کرده «هاشمی رفسنجانی فردی است که اندیشه‌های فرومایه دارد و با مقایسه میان رابطه ایران با چین و روسیه، سعی در برقراری ارتباط با آمریکا است.»
وی از هاشمی رفسنجانی با عنوان «ام الفساد» یاد کرده و گفته «اگر این فرد تا این اندازه در برابر انقلاب و رهبری موضع نمی‌گرفت و زاویه دار نبود، این مصیبت‌ها به کشور وارد نمی‌شد.»
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود این پرسش‌ها را مطرح کرده که «آیا حسن روحانی در دوران مبارزه در حوزه بودند؟ آیا پایشان به کلانتری رسیده؟ آیا در مبارزه شرکت داشتند؟ و آیا این انقلاب را قبول دارند؟»
وی افزوده «تا جایی که بنده بررسی کرده‌ام آقای روحانی نه تنها در انقلاب و مبارزه شرکت نکرده‌اند بلکه آن را نیز قبول ندارند.»
روحانی از شورای نگهبان نیز به خاطر تائید صلاحیت حسن روحانی انتقاد کرده و گفته «ذلت پذیری دولت فعلی ننگ بار و دردآور است.»

وقتی انقلابیون سابق وفرزندانشان از انقلاب دلسرد وپیشمان میشوند

http://www.dailyvideoclips.net/?p=11920
ویدیو جدید محمد نوری زاد: اعتراض حق ماست. گفتگو با همسر و فرزند هاشمی رفسنجانی که در کنار خانواده‌های زندانیان سیاسی در جلوی زندان اوین تجمع کرده بودند.
ویدیو کامل : http://bit.ly/1XZ0FyL

ششمین جلسه دادگاه بابک زنجانی با قرائت بخش هایی دیگر از دفاعیاتش پایان یافت

تهران- ایرنا- ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی در حالی در شعبه ۱۵ دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران امروز - دوشنبه - برگزار شد، که میلیاردر نفتی در ادامه دو جلسه پیشین، بخش هایی دیگر از دفاعیات در برابر اتهامات وارده را قرائت کرد.به گزارش خبرنگار حقوقی قضائی ایرنا، این جلسه در شعبه ۱۵ دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به صورت علنی در حال برگزاری شد.
با احتساب جلسه امروز دادگاه تاکنون شش جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی میلیاردر نفتی و «م.ش» و «ح.ف.ه» دو متهم دیگر این پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی بصورت علنی بر پا شده است.
زمان برگزاری جلسات اول تا سوم به ترتیب در تاریخ ۱۱، ۱۲ و ۱۳ مهر و جلسات جهارم و پنجم به ترتیب در تاریخ نهم و دهم آبان ماه بوده است.
نماینده دادستان در سه جلسه نخست، کیفرخواست ۲۳۸ صفحه ای متهمان نفتی را قرائت کرد و بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی از جلسه چهارم شروع به قرائت دفاعیات ۲۰۰ صفحه ای خود کرد که قرائت این دفاعیات همچنان ادامه داد.
قاضی صلواتی در جلسه چهارم دادگاه، خطاب به بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی گفته بود که اتهام شما براساس کیفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب، افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته به منظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل ۲۴ فقره اسناد و صورت حساب بانکی ، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ ۱۹۶۷ میلیون یورو عنوان شده است.
سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در هشتاد و هفتمین نشست خبری گفته بود، هنوز هیچ پولی از سوی بابک زنجانی به حساب شرکت نفت واریز نشده است.

حتی در قم هم حجاب تق و لق شده 26 نهاد و دستگاه مسئول چادر و روسری خانم ها هستند!


 
 
 
 

معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی گفت:
جوانانی که از اهل بیت (ع) فاصله می‌گیرند، دارای آینده‌ای مبهم و نامعلوم خواهند بود. در کمتر از یک هفته می‌توانیم همه معتادان را جمع‌آوری کنیم اما همه جوانب انسانی را باید در نظر گرفت.
عفاف و حجاب دغدغه اصلی ماست اما در بحث عفاف و حجاب 26 دستگاه مسئولیت دارند و پلیس آخرین ایستگاه است. در همین قم گزارش‌هایی برایمان می‌آید که حجاب و عفاف رعایت نمی‌شود. گشت‌های ارشاد 40 برابر شده است.

راه حل مبارزه با فساد باز گذاشتن دست رسانه هاست

سخنان وزیر ارشاد در نمایشگاه مطبوعات
راه حل مبارزه با فساد
باز گذاشتن دست رسانه هاست 
 
 
 
 

وزیر فرهنگ و ارشاد نیز از سخنرانان مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات بود که با توجه به تلاش حکومت برای تنگ تر کردن حلقه محاصره مطبوعات تا انتخابات اسفند ماه طی سخنانی گفت:
 اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است. راه اساسی مبارزه با فساد، افشاگری خیابانی نیست؛ بلکه با شفافیت می‌شود زمینه فساد را از بین برد. ایجاد فضای آرام و کم‌تنش یکی از مهمترین اهداف دولت یازدهم است؛ دولت تدبیر و امید بر آزادی رسانه‌ها تأکید اساسی دارد. دولت خودش را رقیب بخش خصوصی نمی‌داند و نباید هم با بخش خصوصی رقابت کند. یارانه تمام رسانه‌های دولت قطع شده است و این کمک‌ها به بخش خصوصی داده می‌شود.
رتبه‌بندی روزنامه‌ها‌، سایت‌ها و پایگاه‌های خبری از اقدامات شایسته‌ای است که لازم می‌دانم از اهتمام رسانه‌ها برای اجرایی شدنش قدردانی کنم.خبرنگاران مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند. با تأسیس سازمان نظام رسانه‌ای امید است نیازهای آنان مرتفع شود؛ همانگونه که به شیوه مناسب امنیت شغلی و سواد حرفه‌ای آنها باید تامین شود.

سوریه؛ "مستشارانی" که در تابوت باز می گردند




آمار کشته‌های سپاه پاسداران با اعلام مرگ پنج عضو دیگر این نهاد نظامی در سوریه به طور بی‌سابقه رو به افزایش است.
به گزارش دیگربان، رسانه‌های وابسته به سپاه در تازه‌ترین گزارش‌ها درباره تحولات سوریه از کشته شدن پنج عضو دیگر سپاه پاسداران خبر داده‌اند.
میثم مدواری، علی تمام‌زاده، اسماعیل سیرت نیا٬ محمدحسین خانی و موسی جمشیدیان پنج نفری هستند که گزارش‌ها از کشته شدن آنها در جنگ با مخالفان بشار اسد حکایت دارد.
از زمان آغاز عملیات «انتقام سخت» سپاه در سوریه دست‌کم ۴۲ عضو این نیروی نظامی جان خود را از دست داده‌اند.
با وجود انجام این عملیات که گفته می‌شود با ائتلاف نیرو‌های سپاه پاسداران و روسیه آغاز شده٬ حامیان بشار اسد به موفقیت چندانی دست نیافته‌اند.

اینهمه متهم به قتل (اعدامی) تنها در یک بند زندان


احراز هویت حدود ۱۰۰ محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر
خبرگزاری هرانا – هویت حدود یکصد تن از محکومین به اعدام و قصاص که در بند دو زندان رجایی شهر نگهداری می شوند، از سوی هرانا احراز شده است.
این محکومین در اندرزگاه دو زندان رجایی شهر موسوم به دارالقرآن نگهداری می شوند.
لیست اسامی به همراه اتهام آنان به شرح زیر است:
۱. محمد امین، قتل
۲. حمید اسلامی، قتل
۳. یاسر ایمانی مسرور، قتل
۴. رشید اکبری، سرقت مسلحانه
۵. فرج علی براتی، مشارکت در قتل
۶. غلامحسین بغدادچی، قتل
۷. محمود بیات، قتل
۸. علی زندی، قتل
۹. احمد بختیاری، قتل
۱۰. سعید برقامی، قتل
۱۱. فرزاد تقوی، قتل
۱۲. علی اکبر تهرانی، قتل
۱۳. صابر طارمی، قتل
۱۴. اصغر توسلی، قتل
۱۵. مرتضی جوادی، قتل
۱۶. محمد جگری، قتل
۱۷. علیرضا جوادی، قتل
۱۸. حسین نصیری، نامعلوم
۱۹. مجید جهان دیده، قتل
۲۰. ناصر چیذری، نامعلوم
۲۱. رضا حقیقی، قتل
۲۲. بابک حاج علی گل، نامعلوم
۲۳. میثم حسین زاده، قتل
۲۴. ابراهیم حیدری، قتل

۲۵. حسین حسینی، قتل
۲۶. سیروس حاصلی، قتل
۲۷. فتح الله خجسته، قتل
۲۸. علیرضا خواجوی، قتل
۲۹. سعید فدایی، آدم ربایی
۳۰. حسین دنیا، قتل
۳۱. نیما دستیار پور، قتل
۳۲. محمد صالح دولت آبادی، قتل
۳۳. سعید ذوالفقاری، قتل
۳۴. مجید روحانی، قتل
۳۵. حسین رضایی، قتل
۳۶. محمد رضایی، قتل
۳۷. علیرضا سید علی، قتل
۳۸. میلاد سرمدی، آدم ربایی
۳۹. فرشاد سحرخیز، نامعلوم
۴۰. روح الله سلطان پور، نامعلوم
۴۱. علی شاه بهرامی، نامعلوم
۴۲. امیر شیرازی، قتل
۴۳. خلیل شاه حسینی، قتل
۴۴. یاسر شهبازی، قتل
۴۵. ابوالفضل شکوهی، آدم ربایی
۴۶. حسین صادق شمایی، نامعلوم
۴۷. مهدی صالحانی، قتل
۴۸. سجاد صدیقی، قتل
۴۹. صولت صلوات تحریک، قتل
۵۰. ناصرتقوی، قتل
۵۱. سید محمد طاهری، قتل
۵۲. یوسف طهماسب زاده، قتل
۵۳. عبدالرضا ظهیروعید، نامعلوم
۵۴. مجید عابدی، نامعلوم
۵۵. حسین عبدالرزاق، آدم ربایی
۵۶. غلامرضا علیزاده، قتل
۵۷. ایمان مشروب، قتل
۵۸. رامین عابدی، آدم ربایی
۵۹. اسماعیل عزیزی، قتل
۶۰. امیر غفاری، قتل
۶۱. مجتبی غیاثوند، قتل
۶۲. محسن فرهنگ، آدم ربایی
۶۳. یوسف فرزین، قتل
۶۴. دانیال قبله پور، آدم ربایی
۶۵. حسین قربانی، قتل
۶۶. مهرداد قاسم آذر، نامعلوم
۶۷. روح الله قلی زاده
۶۸. علیرضا پورداد، نامعلوم
۶۹. محسن کلوخی، قتل
۷۰. امید زمانی، قتل
۷۱. مهدی کشاورز، قتل
۷۲. علیرضا کرمی راد، آدم ربایی
۷۳. محمد کتابیان، قتل
۷۴. مجتبی کرمی، نامعلوم
۷۵. منصور کریمی، قتل
۷۶. محمدرضا کریمی نیا
۷۷. داوود گندمی، نامعلوم
۷۸. رسول میرزایی، سرقت
۷۹. محمد محمدی متین، قتل
۸۰. ابوالفضل محمدی تنها، قتل
۸۱. سید جعفر محسنی مفیدی، آدم ربایی
۸۲. کامران محبوب منش، نامعلوم
۸۳. محمدرضا ملکیان، نامعلوم
۸۵. نادر محمدی، قتل
۸۶. میلاد مسگری، سرقت
۸۷. مرتضی معارف مند، قتل
۸۸. مجید مصطفی زادگان، قتل
۸۹. اکبر نوری، قتل
۹۰. محمد نظری، نامعلوم
۹۱. حامد نظیریان، قتل
۹۲. بهنام نظافتچی، نامعلوم
۹۳. امیر نودهی، قتل
۹۴. عباس ولی خانی، نامعلوم
۹۵. آرش رفیع، آدم ربایی
۹۶. سید اکبر هوشیارسادات، قتل
۹۷. محمد هموند، قتل
۹۸. امیر یوسفی، قتل
۹۹. محمدتقی یکتامند، قتل

توزیع نشریه علیه ظریف در قم (اتهامات سنگین)




روزنامه جمهوری اسلامی: در قم، یک هفته نامه دو برگی تحت عنوان «رصد» میان مردم و از جمله در نماز جمعه توزیع می‌شود که خود را منتسب به «بسیج دانشجوئی دانشگاه قم» معرفی می‌کند و حاوی توهین به مقامات دولتی است.
در تازه‌ترین شماره این هفته‌نامه دو برگی، کاریکاتورهائی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به چاپ رسیده و وی با عنوان «ظریف الممالک» متهم به تهاجم به ملت شده و اعضاء گروه مذاکره کننده هسته‌ای نیز مورد تمسخر قرار گرفته‌اند.

توضیح زنجانی درباره فایل دفاعیات محرمانه


متهم اصلی پرونده نفتی درباره فایلی که در جلسه گذشته به همراه خود آورده بود و حاوی دفاعیات محرمانه و غیرقابل قرائت بود، توضیحاتی را ارائه کرد.
تسنیم: ششمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی صبح امروز دوشنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور وکلای سازمان‌های شاکی، وکیل مدافع متهم و معاون دادستان برگزار شد.
در ابتدای جلسه قاضی صلواتی تذکرات قانونی را ارائه کرد و از متهم خواست برای قرائت ادامه دفاعیات در جایگاه قرار گیرد.
بابک زنجانی برای قرائت ادامه دفاعیات پشت تریبون قرار گرفت و گفت: در جلسات قبلی قول صدور ضمانتنامه را داده بودم و گفته بودم تا روز دوشنبه یا سه‌شنبه ضمانتنامه صادر می‌شود که در این جلسه درباره این موضوع توضیح می‌دهم. همچنین در جلسات قبل شماره حساب‌هایی از بانک مرکزی به من اعلام شد که در این خصوص توضیح خواهم داد.
متهم پرونده نفتی اضافه کرد: 11 فقره ال‌سی از سوی من برای بانک مالزی و شرکت HK صادر شده است که اینها از نظر من برات است اما به اعتقاد نماینده دادستان ال‌سی به شمار می‌رود و کارشناس بانک مرکزی عنوان کرد ال سی با برات فرق می‌کند و معتقد است ال‌سی شرطی است اما برات شرطی نیست.
وی اضافه کرد: متاسفانه چاره‌ای ندارم که در هر جلسه در ابتدای دفاعیات برخی توضیحات را ارائه دهم تا شائبه‌ای ایجاد نشود. دلیل علنی شدن دادگاه درخواست من و وکیلم بود که هم از شما و هم از رئیس قوه قضائیه درخواست کردیم دادگاه به صورت علنی برگزار شود تا همه ببینند و قضاوت کنند و هر قضاوتی دارند بگویند و من ناراحت نمی‌شوم.
زنجانی ادامه داد: متاسفانه چون حساسیت‌ها زیاد شده هر حرکتی که انجام می‌دهم باعث یکسری برداشت‌هایی می‌شود، از جمله ماجرای پوشه‌ای که حاوی برخی دفاعیات قابل قرائت و غیرقابل قرائت بود.

متهم پرونده نفتی اضافه کرد: ما هیچ موضوع مخفی از دادگاه نداریم اما چون یکسری مدارک مربوط به مسائل خودم و مصوبات بانکم که تحریم شده است، بود و شامل مسائل محرمانه‌ای است که نیاز به قرائت در دادگاه ندارد، آنها را دسته‌بندی کردم و اگر نیاز باشد مستندات را ارائه می‌کنم.

مجسمه؛ پشت پرده این سرقت‌ها چیست؟


تا وقتی مجسمه‌های سطح شهر تهران سرقت می‌شد، شاید تنها عکس‌العمل‌ها از سوی میراث فرهنگی، یک ابراز نگرانی ساده برای ماوقع بود. اتفاقی که در طول سال‌های گذشته این سازمان بارها طعم آن را برای میراث تاریخی‌اش چشید، اما معمولا نمی‌شد کار دیگری برای آن چه از دست رفته کرد...
به گزارش ایسنا، این روزها خبر سرقت آثار تاریخی بار دیگر در رسانه‌ها پیچیده، سرقتی این‌بار از جنس خود تاریخ! و جالب این است که این تاریخ و هنر را نه در طول دهه‌ها و شاید سده‌هایی که هیچ وسیله‌ی حفاظتی از آن‌ها نبود، بلکه امروزه که پیشرفته‌ترین وسایل برای حفاظت وجود دارد، به یغما می‌برند و پشت‌سرش فقط یک آه می‌ماند و حسرت رفتنش.
تزئینات ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی، سردر باغ ملی و حالا تزئینات دروازه‌ی غربی مسجد مدرسه سپهسالار!
مهدی معمارزاده، کارشناس ارشد میراث فرهنگی استان تهران اما سرقت‌های رخ داده‌ی اخیر را مانند طنابی متصل به سرقت مجسمه‌های شهری می‌داند و معتقد است: سارقان از آن مجسمه‌ها به تزئینات آثار تاریخی و حتی آثار تاریخی مهم رسیده‌اند.
او ادامه می‌دهد: جالب است در مناطقی این سرقت‌ها رخ می‌دهد که از نظر امنیتی باید وسایل پیشرفته‌ حفاظتی، دوربین و نگهبان داشته باشند. تزئینات برنجی که از نظر ارزش‌های تاریخی بسیار اهمیت دارند ناگهان حذف می‌شوند و حتی اگر سارقان‌شان را بگیرند، نمی‌توانند آثار سرقت شده توسط آنها را به دست آورند.
وی این دزدی‌ها را یک سلسله سرقت می‌داند که ساماندهی و برنامه‌ریزی شده‌اند و ادامه می‌دهد: حتما افراد کار بلد این کار را انجام می‌دهند. افرادی که در راستای سرقت مجسمه‌های برنزی سطح شهر این بار سراغ تزئینات ارزشمند و از جنس برنج بناهای تاریخی می‌روند.
این مدرس دانشگاه معتقد است: اگر در زمان سرقت مجسمه‌ها برخورد جدی با اینگونه اقدامات می‌شد شاید امروز شاهد نبودیم که در مدرسه‌ای را که حدود 160 سال سرجایش بود و حتی در بسیاری از اوقات هیچ وسیله‌ای برای حفاظت از آن وجود نداشت، امروز با وجود پیشرفته‌ترین دستگاه‌های حفاظتی به سرقت ببرند.
معمارزاده تاکید می‌کند: جای تاسف و تعجب زیاد دارد، حتی اگر اعلام شده که سارق تزئینات دروازه مدرسه سپهسالار را گرفته‌اند، پس می‌توانند دیگر دزدها را با اقرار از این سارق بگیرند. در واقع سارقان به درستی می‌دانند در کدام بنا چه ساعتی امکان سرقت وجود دارد. باید آنها را شناسایی کرد. حتی کسانی سراغ این کار می‌روند که با چگونگی جداسازی این آثار آشنا هستند.
وی توضیح می‌دهد: چند سال پیش سنگ‌نوشته روی قبر مادر ناصرالدین شاه در مدرسه حکیم هاشمی در کوچه تکیه دولت را شناسایی کردیم، اما یک هفته پس از آن این سنگ نوشته به سرقت رفت، قطعا کسانی می‌توانند این کار را انجام دهند که از ارزش این سنگ مطلع باشند، وگرنه چرا قبل از آن چنین اتفاقی برای این سنگ نوشته نیفتاده بود؟
این کارشناس ارشد میراث فرهنگی دلالانی که این نوع سرقت‌ها را انجام می‌دهند، کسانی می‌داند که سراغ جیرفت رفتند و حفاری‌های غیرمجاز را در محوطه‌های تاریخی انجام می‌دهند و می‌گوید: کاملا مشخص است که باندهای تشکیلاتی برای این سرقت‌ها عمل می‌کنند.
او ادامه می‌دهد: باید از آثار و ارزش‌های قرار گرفته در سطح شهر حفاظت کرد. در واقع نخست باید بفهمیم چگونه این ارزش‌ها را معرفی کنیم و بدانیم آنها از نظر فرهنگی و تاریخی چه هستند؟ ما باید برای این آثارمان مانند برج آزادی یا تئاتر شهر ارزش‌گذاری کنیم و به همان نسبت کار حفاظت از آنها را انجام دهیم.

وی تاکید می‌کند: تا زمانی که این آثار برای‌مان بی‌اهمیت باشند، سارقان و دلالان نیز از این رفتارها سوء استفاده می‌کنند. 

در هزاره سوم دیدن این صحنه چه چیزی رو نشون میده این تصویر ها دلخراش هست +۱۸

سوزاندن ششصد مسیحی به دست مسلمانان نیجریه به علت پیروز شدن رئیس جمهور مسیحی
اسلام دین صلح