February 3, 2016

چاپ اسکناس 25 دیناری در عراق با تصویر مرد تاریخ ایران دکتر محمد مصدق.این اسکناس به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس انجمن ستاره شناسی بغداد که توسط دکتر مصدق افتتاح گردیده بود منتشر شده است


چاپ اسکناس 25 دیناری در عراق با تصویر مرد تاریخ ایران دکتر محمد مصدق.این اسکناس به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس انجمن ستاره شناسی بغداد که توسط دکتر مصدق افتتاح گردیده بود منتشر شده است.
In Iráq is anlässlich eines Jubiläums der Astronomie Gesellschaft die vor 70 Jahren durch den Iranischen Premier Mohamad Mosadeq eröffnet wurde,ein 25 Dinar Geldschein in Umlauf gebracht. In Iran selbst ist keine Strasse, Institution oder öffentlicher Bau nach Mosadeq benannt. Dem großen Demokraten der die Ölindustrie nationalisierte und die direkte politische Einflussnahme der Briten auf iranische Innenpolitik und Wirtschaft einstellte, ist nirgends mit einem Denkmal manifestiert. Als man Tschamran,einem wichtigen Anführer der Islamischen Republik, nach Gründen dafür befragte, gab er sich verwundert: "weshalb sollte man auch ihn verewigen? Was hat er denn wichtiges gemacht?" Soweit zu "Heimat Größer Söhne"

چاپ اسکناس 25 دیناری در عراق با تصویر مرد تاریخ ایران دکتر محمد مصدق.این اسکناس به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس انجمن ستاره شناسی بغداد که توسط دکتر مصدق افتتاح گردیده بود منتشر شده است جالب است که وقتی از مهندس چمران رئیس شورای شهر تهران پرسیدند که چرا هیچ مکانی یا خیابانی در تهران بنام دکتر مصدق وجود ندارد،ایشان گفته بوده مصدق کار خاصی برای ایران نکرده است که نامش را روی جای بگذارم .راست میگوید ملی کردن صنعت نفت که کار خاصی نیست!

. او نخستین مرد خاور میانه بود که با اجرایی کردن اندیشه ملی شدن صنعت نفت پرچم مبارزه اقتصادی باکشورهای استعماری را برافراشت. از این رو در کشورهای خاورمیانه از او بعنوان پیشوای ملی یاد م یشود و حتی جمال عبدالناصر خیابانی را در قاهره بنام دکتر محمد مصدق نهاد که اکنون نیز به این نام مانده است

عکس: بازار بزرگ تهران

  دلتنگی برای شهرم تهران

عکس:نوشته یک جانباز در فیسبوک

عکس؛دارالقران

عکس :جدیدترین ورژن امام آمد امام با شاتل آمد

اگر فردا دیدین یک سوم منابع کشور داره میره توی حلقوم یه سری موسسات خاص به اسم «بودجه فرهنگی» یه وخ فکر نکنین این موسسات خروجی ندارن ها! بیا! اینم خروجی! ماکت اِیرفِرانس ساخته کم مونده پرواز کنه لامصب!! حالا دیکته اش اشکال داره؟ گیر ندین دیگه! دیکته که به فرهنگ ربطی نداره!

همسن و سالهای من یادشون میاد که درِ خودکاربیک های قدیمی بسته بود و سوراخی نداشت. اما الان چند سالی هست که بیک درِ خودکارهاش رو جوری می سازه که دو طرفش باز هست و مثلا میشه از یک طرف فوت کرد توی دَرِش.



همسن و سالهای من یادشون میاد که درِ خودکاربیک های قدیمی بسته بود و سوراخی نداشت. اما الان چند سالی هست که بیک درِ خودکارهاش رو جوری می سازه که دو طرفش باز هست و مثلا میشه از یک طرف فوت کرد توی دَرِش.
این امر دلیل پزشکی داره. در واقع تا قبل از اینکه در خودکارهای بیک از حالت بسته به حالت باز در بیاد، در سراسر جهان هزاران کودکی که تصادفا این در خودکارها رو قورت داده بودند، راه نفسشون بسته شده بود و صدها نفر از اون ها بر اثر خفگی مُرده بودند! بنابراین شرکت بیک با تاخیر بسیار طولانی تصمیم گرفت تا این درها رو سوراخدار بسازه تا اگر تصادفا توسط کودکی بلعیده شد، باعث مرگ نشه و هوا بتونه از اون سوراخ به ریه برسه!

این نقشه میزان آسیب پذیری کشورها رو نشون میده

این نقشه میزان آسیب پذیری کشورها رو نشون میده. در برابر تغییرات آب و هوایی که به زودی اتفاق می افته. این تغییرات در اون منطقه چقدر شدید هستند و اون کشور چقدر آمادگی داره اون تغییرات رو بدون خطر از سرش رفع کنه. وضع خوشایندی نداریم. 
ربطی هم به اینکه یه لیوان آب کمتر یا بیشتر مصرف کنیم نداره. در این حد و اندازه فقط با عزم دولت ها و با برنامه های چندین ساله است که میشه از خطر فرار کرد.