December 2, 2015

کاریکاتور

حلاجي ، نوستالژی دهه سی و بیست


تو پیاده رو کنار دیوار یکی از استاد کارای قدیمی نشسته بود نگه داشتم از ماشین اومدم پایین سلام دادم و اجازه خواستم ازش عکس بگیرم ، موافقت کرد
، کاسبی از کسب های قدیم ، کسبی که دیگه نیست ، استادی که دیگر شاگردی مشتاق یاد گیری مهارتش نیست ، مهارتی که دیگه کاری بهش پیشنهاد نمیشه ، کاری که دیگه مشتری نداره ، مردی که کهنسال شده ، کهنسالی که دیگه جوان نمیشه ، ولی کاش کهنسال بمونه ، استادی با ابزار حرفه ای ش ، حرفه ای که دیگه ، متقاضی نداره ، با دستانی که دیگه قوّت ندارن مهارتشونو به معرض نمایش بگذارن ، نمایشی که دیگه تماشاچی نداره ، اینا کاسبایی هستن که کسبشون با نسلشون منقرض میشه و با انقراض نسل ما دهه 20 و 30 دیگه خاطره شون هم به فراموشی سپرده میشه ، طوری که نسلهای بعدی حتی با دیدن عکس ابزارشون نمیتونن عملکرد و کاربرد این ابزارو حدس بزنن
مسعود فراهانی

مارک زاکربرگ مالک فیسبوک 99 درصد از سهام خود در شرکت فیس‌بوک را وقف فعالیت های خیریه و نیکوکاری میکند وی مبلغ 45 میلیارد دلار را به نیازمندان اهدا میکند! ولی میره جهنم چون کافره و به خدا اعتقاد نداره!

این واقعیتها پوستر نیست که بتوان آن را جمع کرد


زینت میرهاشمی
پنهان کردن گسترش اعتیاد به جای ریشه کن کردن آن

گسترش اعتیاد و رسیدن سن اعتیاد به 10 تا 13 سال، از جمله دستاوردهای درخشان حکومت فاسد ولایت فقیه است. دو شخصیتی بودن، دروغ گفتن، تظاهر کردن و داشتن دو نوع شیوه زندگی (در داخل و در خارج از خانه) از جمله پدیده های رایج در جامعه است که محصول مستقیم فرهنگ رژیم حاکم بر کشور است. بنیادگرایی اسلامی و استبداد مذهبی با ترویج ریاکاری، دروغ و فساد، فرهنگ توده های نا آگاه و البته محروم را شکل می دهد. طرح جدید دولت در رابطه با جمع آوری معتادان، ریشه در همین فرهنگ دو رویی و ارتجاعی است.
روز سه شنبه 10 آذر، ماموران سرکوبگر پلیس تهران، طرح دولت مبنی بر جمع کردن زنان «معتاد متجاهر» اجرا کردند. معتاد متحاجر به کسانی گفته می شود که اعتیادشان علنی است و آن را پنهان نمی کنند. این طرح زنان کارتون خواب را هم شامل می شود. بر اساس گفته فرماندار تهران، پیش بینی می شود که 600 زن کارتون خواب به همراه فرزندانشان در یک هفته جمع آوری شوند. عجب!. مشکل این است که این زنان نمی توانند سرپناه خود که همان کارتون است را لاپوشانی کنند.

این گونه طرحها فریبکارانه و با هدف پاکسازی چهره شهر از فقر، تنگدستی، بی خانمانی، دست فروشی، کودکان کار و ....است. این واقعیتها برچسب و پوستر نیستند که به دیوار خیابانها چسبیده شده باشند که بشود اینگونه آنها را جمع کرد. اینها واقعیتهای زشت و غم انگیز جامعه بیمار با حکومت مستبد و فاسد است. دولت کلید دار با عملیاتی کردن این طرح، تلاش می کند واقعیتهای تلخ را بپوشاند چون توان درمان آن را ندارد. ناهنجاریهای موجود در جامعه ما، محصول نظام است و این نظام با هر کلیدی که بسازد نمی تواند بر این معضل غلبه کند.

اعتراف بی سابقه لاریجانی: تو گل گیر کردیم


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی "در هم تنیده" و در کشور "مفاسد عجیبی" وجود دارد، سراغ بانک می‌رویم می‌گوید دولت به من بدهکار است، سراغ دولت می‌روی می‌گوید بودجه ندارم.
به گزارش رادیو آلمان، علی لاریجانی روز سه‌شنبه در سخنانی در تلویزیون جمهوری اسلامی گفت: وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و وظیفه دولت، حل مشکل بیکاری و افزایش درآمد مردم از طریق توجه و بها دادن به تولید است."
لاریجانی "امنیتی کردن فضای اقتصاد" را مسبب "فرار و رکود سرمایه‌ها" خواند و متذکر شد: «سرمایه‌گذاران وقتی با فضای امنیتی روبرو می‌شوند بهترین کار را در وصول پولشان در زمین و مسکن که هیچ مالیاتی بابت آن نیز نمی‌پردازند می‌دانند. این مساله اقتصاد را زاینده نمی‌کند.»
وی همچنین به وجود فساد اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: «در کشور با مفاسد عجیبی روبرو هستیم که نشان می‌دهد در برخورد با آن سهل‌انگاری شده است. تصمیم‌گیری برای در اختیار گذاشتن منابع سنگین به یک فرد طبیعتا مفسده‌انگیز بوده است. البته با مفاسد خرد در ادارات دولتی نیز روبرو هستیم و مثلا برای انجام کار مردم رشوه دریافت می‌شود.»
لاریجانی ابراز امیدواری کرد که اجرای توافق اتمی و برداشته شدن تحریم‌ها به رونق اقتصادی بیانجامد. با این همه، کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند که رشد اقتصاد ایران تا پایان سال جاری (۱۳۹۴) به حداکثر یک‌درصد خواهد رسید.
به گفته ‌آن‌ها، اقتصاد ایران گرفتار رکود است و امیدی به ایجاد فرصت‌های شغلی تازه نیست.
پیش از این نیز چهار تن از وزرای ایران در نامه‌ای به حسن روحانی از "افتی کم‌سابقه" در بازار سرمایه و رکود سخن راندند و گفتند، اگر جلوی سیاست‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها گرفته نشود وضعیت کشور بحرانی خواهد شد.
غلامرضا عباسی، رئيس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران ۱۰ آذر با اشاره به مشکلات کارگران ایران گفت: «در حال حاضر ۸۰ درصد کارگران زیر خط فقر هستند.»
او خط فقر در جامعه را درآمدی معادل سه میلیون تومان در ماه خواند و گفت، بین حداقل دستمزد کارگران و میزان هزینه‌هایشان فاصله بسیار زیاد است.

عباسی متذکر شد: «در سال گذشته هم دولت در زمان تعیین حداقل مزد عنوان می‌کرد تورم کم شده است اما برای کارگران قابل قبول نبود چون بازار این را نشان نمی‌دهد. اگر تورم کم شده باید قدرت خرید کارگران بیشتر شود، در حالی که چنین نیست و اقشار کارگری برای تأمین هزینه‌های زندگی خود با مسائل و چالش‌های جدی مواجه‌اند.»

جلاد روسی سر گروگان روس را برید+عکس


سی ان ان در خبری فوری اعلام کرد گروه تروریستی داعش تصاویری که ادعا کرده مربوط به گردن زدن یک گروگان روس است را منتشر کرد.
بنابراین گزارش، گروه تروریستی داعش ویدئویی منتشر کرده که نشان می‌دهد در تلافی حملات کوبنده روس‌ها، سر یک گروگان روس به دست یک داعشی روسی‌الاصل بریده می‌شود.




ایران پرس نیوز

10 حقیقتی که باید درباره ایدز بدانید

دانش > پزشکی - فرارسیدن روز جهانی ایدز بار دیگر نام این بیماری را سر زبان‌ها انداخته است. به گزارش ایرنا، سازمان بهداشت جهانی، صندوق کودکان ملل متحد و برنامه مشترک سازمان ملل علیه ایدز 10 وافعیت در باره بیماری ایدز را اعلام کرده اند.
1 - هم اکنون 36 میلیون و 900 هزار نفر مبتلا به ایدز در جهان زندگی می کنند که 2٫6 میلیون آنها کودکان هستند.
2- در سال 2014 تخمین زده می شود که 2 میلیون نفر به ویروس ایدز مبتلا شده باشند.
3- تاکنون 34 میلیون نفر به خاطر ابتلا به ویروس «اچ آی وی» جان خود را از دست داده اند که 1٫2 میلیون قربانی این ویروس در سال گذشته بوده است.
4- تعداد مرگ و میر نوجوانان از این ویروس طی 15 سال گذشته سه برابر شده است.
5- ویروس ایدز اولین عامل مرگ و میر نوجوانان در آفریقا و دومین عامل مرگ آنها در سطح جهانی است.
6- در آفریقای سیاه که بالاترین سطح شیوع ویروس ایدز را دارد، نسبت دختران به کل مبتلایان جدید 15 تا 19 ساله به این ویروس 7 به 10 است.
7 - در آغاز سال 2015 حدود 15 میلیون نفر خدمات درمان ضدویروسی علیه ایدز دریافت کردند، در حالی که این رقم در سال 2001 حدود یک میلیون نفر بود.
8- به رغم دسترسی گسترده به آزمایش ویروس «اچ آی وی»، تخمین زده می شود که تنها 51 درصد از مبتلایان از بیماری خود باخبر هستند.
9- تلاش های جهانی برای مبارزه با این ویروس باعث جلوگیری از ابتلای 30 میلیون نفر به ایدز و ممانعت از مرگ نزدیک به 8 میلیون نفر از سال 2008 تاکنون شده است.
10- کوبا اولین کشوری است که در سال جاری میلادی اعلام کرد انتقال ویروس ایدز از مادر به جنین کلاً در این کشور متوقف شده است.

پاپ: جهان در آستانه خودکشی است

بین الملل > اروپا - ایسنا نوشت: رهبر کاتولیک‌های جهان با هشدار نسبت به اینکه جهان "در آستانه خودکشی" است، گفت: کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد در پاریس ممکن است آخرین فرصت بشریت به سمت خنثی کردن فاجعه محیط‌ زیستی جهانی باشد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان که ژوئن گذشته سندی در رابطه با محیط‌ زیست تنظیم کرد، در بازگشت به رم در پایان سفر شش روزه به آفریقا این سخنان را در کنفرانس خبری‌اش مطرح کرد.

پاپ فرانسیس که به کنیا، اوگاندا و جمهوری آفریقای مرکزی سفر کرده بود، گفت که این قاره "شهید استثمار" کشورهای ثروتمند است که برای منابع طبیعی آن طمع کردند و به جای تمرکز بر روی توسعه آن، به فکر تحمیل ارزش‌های غربی هستند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نشست آب و هوای سازمان ملل متحد در پاریس نقطه عطفی در مبارزه علیه گرم شدن زمین خواهد بود، گفت: چندان مطمئن نیستم اما می‌توانم بگویم "یا اکنون یا هرگز". هر ساله مشکلات وخیم‌تر می‌شوند. اگر بخواهیم عبارتی قاطع استفاده کنم، باید بگویم که ما در آستانه خودکشی هستیم. اطمینان دارم که هیات‌های حاضر در پاریس نیت‌ خیری برای انجام کاری مثبت دارند و من دعا می‌کنم.

سعید مرتضوی در راه‌پیمایی اربعین

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - سعید مرتضوی علیرغم اینکه پرونده تخلفات وی در سازمان تامین اجتماعی در حال رسیدگی است، از کشور خارج و در مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان شرکت کرد.