September 17, 2015

طنز تلخ


به نظرم گزارشگره پرسیده چن سالتونه... جنتی‌ـم گفته ساک ایت!+۱۸


عکس:وقتی به تخم هیچکس نیست!


عکس:اروپا ۲۰۵۰


از «کوسه» و مهدی هاشمی تا نمازی‌ها و آتیه‌بهار

بخش نخست ترجمه گزارش دیلی‌بیست در مورد خانواده نمازی و راه‌اندازی نایاک را دیروز خواندید. ترجمه بخش دوم گزارش دیلی‌بیست را اینجا می‌خوانید:
خاندان نمازی، با طرفداری از جمهوری اسلامی کارشان را آغاز نکردند. بزرگ این خانواده یعنی محمد باقر نمازی که «باقر نمازی» هم خوانده شده، استاندار رژیم شاه در استان ثروت‌مند از نفت خوزستان بود. با وجود این رابطه، نمازی از آسیب محاکمه‌های اول انقلاب دور ماند و در سال ۱۳۶۲ اجازه یافت به همراه خانواده‌اش از ایران به آمریکا مهاجرت کند، جایی که دو پسرش به خوبی تحصیل کردند و عملا آمریکایی شدند و دختر برادرش، پری نمازی نیز با یک ایرانی ساکن خارج به نام بیژن خواجه‌پور ازدواج کرد.
دهه ۶۰، دوران حکومت آیت‌الله خمینی با چشمانی آتشین بود و جنگی وحشتناک با عراق دوران صدام حسین. جمهوری اسلامی از عملیات تروریستی در لبنان علیه نیروهای آمریکایی و سفارت آمریکا حمایت می‌کرد و نیروهای ضربتش، مخالفانش را در خارج از کشور شکار می‌کرد و می‌کشت. حزب‌الله [لبنان] وابسته به جمهوری اسلامی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را می‌ربود و ریگان برای کمک به آزادی گروگان‌ها مجبور به معامله تسلیحاتی با رژیم ایران شد و بحران «ایران‌گیت» از دل آن بیرون آمد. ریگان بعدا در عمل با جمهوری اسلامی وارد جنگ شد و یکی از هواپیماهای مسافربری ایران با مسافرانش را سرنگون کرد. آن زمان هیچ‌گونه راهی برای بهبود رابطه میان حکومت روحانیون در تهران و واشینگتن دیده نمی‌شد. اما با پایان جنگ در ۱۳۸۷ و  مرگ آیت‌الله خمینی در ۱۳۸۸، فرصت‌های جدید برای ایجاد روابط حسنه  انجام معاملات بزرگ برای شرکت‌های بین المللی، اندک اندک ایجاد می‌شد.
تجارت درست و حسابی در ایران، نیازمند نوعی حمایت سیاسی است. جمهوری اسلامی، شبکه‌ای از گروه‌های رقیب با منافع اقتصادی است. به طور کلی، بزرگ‌ترین گروه وابسته به آیت‌الله خامنه‌ای، جانشین خمینی است. گروه دیگر وابسته به سپاه پاسداران و نهایتا بخشی وابسته به رئیس جمهوری است که قاعدتا بالاترین مقام اجرایی را دارد اما در عمل، قدرتش محدود شده است. برای اینکه بتوانید از این باتلاق بوروکراسی بسیار بدنام عبور کنید، باید با یکی یا همه این گروه‌ها در ارتباط باشید.
از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶، رئیس جمهوری ایران، اکبر هاشمی رفسنجانی معروف به «کوسه» بود، اصطلاحی که برای مردان بدون ریش به کار برده می‌شود. او البته مانند کوسه سفید معروف به از بین بردن یک‌به‌یک رقبای سیاسی‌اش هم بود. شهرت رفسنجانی به خاطر فساد و سواستفاده از قدرت هم بود.
در چنین فضایی که تمایل تجارت با غرب بیشتر شده بود، فضا برای بازگشت نمازی‌ها هم فراهم می‌شد. پری نمازی و همسرش بیژن خواجه‌پور، شرکتی مشاوره‌ای را در تهران به نام آتیه‌بهار تاسیس کردند. این شرکت، فهرستی از خدمات حقوقی و صنعتی را به موسسات خارجی ارائه می‌کرد، از همه مهم‌تر، امکان نزدیک‌شدن و دسترسی بیشتر به رژیم و راهنمایی در مورد نحوه مدیریت خواست بخش‌های تثبیت شده رژیم و بهره‌برداری از منافع رقابتی آنها.
آن زمان چنین احساس می‌شد که فضا برای شرکت‌های بزرگ آمریکایی هم فراهم می‌شد که تحریم چندانی هم متوجه جمهوری اسلامی نشده بود، اما با اعلام خبر قرارداد توسعه میدان گازی در فلات قاره‌ی خلیج فارس با شرکت کونوکو در سال ۱۳۷۴، موجی از اعتراض را در کنگره‌ی آمریکا ایجاد کرد و نهایتا دولت کلینتون، تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را وضع کرد و شرکت‌های آمریکایی از انجام معامله با جمهوری اسلامی منع شدند.
در نهایت، سیامک نمازی که از ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۵با وزارت مسکن و شهرسازی ایران همکاری کرده بود، به آتیه‌بهار پیوست، همینطور برادرش بابک که وکیل بود. فهرست مشتریان آتیه‌بهار بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شد. وقتی ارتباطات درست بود، بسیاری از شرکت‌های غیر آمریکایی از تجارت با ایران بسیار خوشحال هم می‌شدند. سیامک نمازی بعدها به روزنامه‌ی دیلی ستار لبنان گفت: «اگر شرکت‌های نفتی می‌خواهند در ایران فعال باشند، باید با یک شریک داخلی رابطه برقرار کند، و این همان‌جایی است که ما وارد می‌شویم تا شریک مناسبی را برای‌شان پیدا کنیم.» 
با انتخاب شگفت انگیز کاندیدای «اصلاح‌طلب» محمد خاتمی، در سال ۱۳۷۶، و شور و شوق سیاسی و اقتصادی برای روابط بهتر ایران با غرب، رشد چشمگیری داشت. در همین حال، رفسنجانی «عمل‌گرا» موقعیت مستحکم دیگری را در ساختار قدرت به‌دست آورد[ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام]. در آن دوران پرامید، مشتریان غیر آمریکایی آتیه‌بهار که نگران تحریم هم نبودند، شامل شرکت عظیم مهندسی زیمنس آلمان، دایملر، کرایسلر و هوندا و غول‌های مخابراتی نظیر MTN، نوکیا وبانک‌های بین‌المللی مثل HSBC می‌شد.
اما، بادهای سیاسی تغییر شکل می‌دادند و یک ابر هسته‌ای افق را به تاریکی می‌کشاند و ایالات متحده، به آرامی اما با اطمینان، راه‌هایی را برای گسترده کردن تحریم‌ها علیه ایران و بیرون کشاندن شرکت‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌هایشان، پیدا می‌کرد.
با این حال، نمازی‌ها همه دلایل و توجیه‌ها برای بازگرداندن مشتری‌های‌شان به ایران را داشتند.
--
شرکت مشاوره‌ای آتیه‌بهار با نزدیک شدن به پسر هاشمی رفسنجانی، مهدی، به جناح هاشمی رفسنجانی متمایل شد. مهدی هاشمی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۴ در استخدام شرکت  ملی نفت ایران بود؛ مجموعه‌ای دولتی که کنترل بیشترین میزان تولید نفت و گاز کشوری با بزرگ‌ترین منابع گاز دنیا و سومین ذخایر نفت دنیا را در اختیار دارد.
اما رابطه با مهدی هاشمی، دردسرهای خودش را هم به همراه داشت. در سال ۱۳۸۳، مچ شرکت استات اویل* نروژ به خاطر پرداخت رشوه به به یک مقام رده بالای ایرانی باز شد؛ پرداخت رشوه‌ای که از طریق شرکت هورتون، شرکتی که توسط یکی از نزدیکان مهدی هاشمی به عنوان واسطه اداره می‌شد انجام گرفته بود. مهدی هاشمی سال‌ها بعد به خاطر نقشش در این رشوه‌خواری و دو اتهام دیگر به زندان افتاد و مجبور به بازپرداخت ۱۰.۴ میلیون دلار شد. ۵.۲ میلیون دلار مبلغ رشوه بود و ۵.۲ میلیون دلار دیگر، جریمه دریافت رشوه. گفته می‌شود که عباس یزدانپناه یزدی، مباشر مورد اعتماد مهدی هاشمی، در سال ۲۰۱۳ در امارات عربی متحده، ربوده شد و تا کنون اثری از او یافت نشده است.
این فاجعه درست زمانی اتفاق افتاد که اکبر هاشمی رفسنجانی به دنبال بازگشت به ریاست جمهوری در انتخابات ۱۳۸۴ بود و این پرونده، دلیل کافی برای شایعات و حرف و حدیث در مورد فساد او و پسرش به همراه می‌آورد.(البته مهدی هاشمی دریافت رشوه از استات اویل را تکذیب کرد و گفت که پرونده‌سازی برای آسیب رساندن به پدرش بوده است.) هاشمی رفسنجانی به دور دوم انتخابات رفت اما در نهایت به محمود احمدی‌نژاد باخت که خود را با کمپین عوام‌گرایانه‌اش، پاک جلوه داده بود و به فقرا کمک می‌کرد و اهمیتی هم به منافع تجارت خارجی نمی‌داد.
با قدرت گرفتن احمدی‌نژاد، ابر هسته‌ای تیره‌تر از پیش می‌شد.

علت سقوط جرثقیل کشف شد!!


اشاره خامنه‌ای به احتمال مرگ خود

اشاره عجیب و بی‌سابقه خامنه‌ای به مرگ و احتمال عدم حضور او در زمان سر رسیدن تعهدات برجام، در وبسایت رسمی او موجود نیست اما تا عصر روز چهارشنبه ۲۵ شهریور ماه در بخش‌های مختلف خبری صدا و سیما به آن اشاره می‌شد و تا آخرین ساعات این روز در وبسایت شبکه خبر قابل مشاهده بود.

طبق متنی که خبرگزاری صدا و سیما مخابره کرده، خامنه‌ای در جمع فرماندهان سپاه گفته است: "دشمنان منتظرند که ملت و نظام خوابشان ببرد و ده سال دیگر که مثلاً بنده نباشم، اهدافشان را محقق کنند. اما ملت و مسئولان نمی‌گذارند امید شیطانی بیگانگان درباره به خواب رفتن ملت، در دل دشمن پا بگیرد."

اما "پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری" و "دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" دو وبسایت رسمی منعکس کننده مواضع رهبر جمهوری اسلامی، روایت دیگری ارائه داده‌اند: "آنها منتظرند که ملت و نظام خوابشان ببرد تا اهدافشان را محقق کنند اما ملت و مسئولان نمی‌گذارند امید شیطانی بیگانگان درباره‌ی به خواب رفتن ملت، در دل دشمن پا بگیرد."

در این روایت هیچ اشاره‌ای به "ده سال" و احتمال نبود خامنه‌ای نشده است. این متن عینا توسط خبرگزاری‌های داخلی ایران نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

با مراجعه به فایل صوتی سخنان خامنه‌ای که توسط وبسایت رسمی او منتشر شده، جملات دیگری شنیده می‌شود که گویا مسئولان دفتر رهبری چندان مایل نبوده‌اند به متن رسمی راه پیدا کند. در این فایل صوتی شنیده می‌شود که آقای خامنه‌ای می‌گوید: "آنها نشسته‌اند منتظر که روزی ملت و نظام جمهوری اسلامی خوابشان ببرد؛ وعده می‌دهند که ۱۰ سال بعد، ایران، آن ایران نیست. نباید گذاشت این فکر، این امید شیطانی در دل دشمن پا بگیرد. باید آن چنان پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی مستحکم باشد که با مردن و زنده بودن این و آن و زید و عمر تاثیری در حرکت انقلابی این کشور نگذارد."

اشاره به بیماری و یا احتمال مرگ رهبر جمهوری اسلامی تا سال‌ها تابوی بزرگ رسانه‌ای در ایران بوده است؛ هرچند شایعات زیادی در این زمینه بین مردم رواج دارد. اما در شهریور ماه سال گذشته این رویه دچار تغییری بزرگ شد و بستری شدن آقای خامنه‌ای در بیمارستان مورد پوشش گسترده رسانه‌ای قرار گرفت. به نظر می‌رسد با وجود این تغییر، رویه رسمی درباره احتمال مرگ رهبر جمهوری اسلامی همچنان بی‌تغییر باقی مانده و نباید از آن در رسانه‌ها سخن گفته شود؛ هرچند که اشاره‌ای از زبان خود او بیان شده باشد.


عکس:وقتی یک ملت برای فرهنگ و نژاد و ملیت خویش ارزشی قایل نشد


خزعلی، آیت‌اللهی که بر لبان احمدی‌نژاد بوسه زد

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی برای بیست سال جزو فقهای شورای نگهبان بودآیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری و از چهره‌های شاخص اصول‌گرایان حاکم بر ایران، روز چهارشنبه، ۲۵ شهریور در سن ۹۰ سالگی درگذشت.
علت درگذشت آقای خزعلی در خبرگزاری‌های‌ داخلی کهولت و ضعف جسمانی عنوان شده است. یکی از آخرین گزارش‌هایی که از این روحانی منتشر شده، ویدیوی کوتاهی‌ست که او را در بستر بیماری نشان می‌دهد به‌طوری که به دشواری تکلم می‌کند.
اما شهرت این ویدیو به خاطر مواضعی‌ست که در ستایش آیت‌الله علی خامنه‌ای و مذمت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی بیان می‌کند چنان که رهبری آقای خامنه‌ای را یک «نعمت» برای مردم ایران می‌خواند و از شکست آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان ابراز شادمانی می‌کند.
سخن دیگر آقای خزعلی که البته در این ویدیو جا افتاده، اما در متن مکتوب مصاحبه خبرگزاری فارس با او منتشر شد، این بود که «اگر آقای هاشمی بخواهد روی کار بیاید من بمیرم و زمان ایشان را نبینم».
بوسه آیت‌الله بر لب‌های احمدی‌نژاد
یکی از نقاط اصلی تعارض آیت‌الله خزعلی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد بود که با شکست آقای هاشمی در انتخابات سال ۱۳۸۴ ممکن شد. آقای خزعلی هم در آن انتخابات و هم انتخابات سال ۱۳۸۸ از حامیان آقای احمدی‌نژاد بود که بارها در ستایش وی سخن گفت، اگرچه این ستایش‌ها در دو سال آخر دوره احمدی‌نژاد کم و کمتر شد، زمانی که اصول‌گرایان نزدیک به علی خامنه‌ای می‌گفتند که احمدی‌نژاد از رهبر جمهوری اسلامی فاصله گرفته است.
آقای خزعلی همان زمان در مصاحبه‌ای گفت: «سال اولی که احمدی‌نژاد به نیویورک رفت و در سازمان ملل سخنرانی کرد بنده به دیدار احمدی‌نژاد رفتم و لب‌های ایشان را بوسیدم و به او گفتم به این خاطر لب‌های تو را بوسیده‌ام که از امام زمان نام برده‌ای آن هم در جایی که قلب جهان کفر به حساب می‌آید. اما به مرور به واسطه برخی از افراد و نزدیکان همین شخصیت تغییر کرد.»
با این وصف، تحلیل مواضع آیت‌الله خزعلی در رابطه با اعتراضات سال ۱۳۸۸ و جنبش سبز دشوار نیست. او حتی فرزند خود، مهدی خزعلی، را که از فعالان جنبش سبز بود طرد کرد و با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان ساخت که او «از راه مستقیم منحرف شده، درست در خط مقابل قرار گرفته... و با من ارتباطی ندارد».
حمله به اصلاحات
به همین سیاق آیت‌الله خزعلی از مخالفان جدی جریان اصلاحات نیز به شمار می‌آمد که با پیروزی محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶ آغاز شد، زمانی که آقای خزعلی جزو فقهای شورای نگهبان بود.
حملات آقای خزعلی به اصلاح‌طلبان بارها سوژه جنجالی مطبوعات آن دوران شد از جمله این سخن که به سال ۱۳۷۹ برمی‌گردد: «در این سه سال بر اسلام چیزی گذشت که در ۵۳ سال حکومت پهلوی این گونه نگذشته بود.»
وی در توضیح این سخن، اصلاح‌طلبان را متهم به تلاش برای «سست کردن عقاید دینی مردم» می‌کند و آنها را تهددید به «جهاد» می‌کند.
جمله جنجال‌برانگیز دیگر او که هشداری به محمد خاتمی تلقی شد این بود که «مبادا بعضی‌ها مجبور بشوند مثل بنی صدر با لباس زنانه از کشور فرار کنند».
بنیاد بین‌المللی غدیر و دیگر سوابق
و باز جمله جنجالی دیگری که البته بی‌ارتباط با اصلاح‌طلبان است: «عید غدیر باید جایگزین نوروز شود.»
سخن آیت‌الله خزعلی از عید غدیر البته یادآور بنیاد بین‌اللملی غدیر است که وی آن را با توصیه آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۷۶ تاسیس کرد، بنیادی که هدف آن «تبلیغ و ترویج رویداد غدیر خم» عنوان شده و آن‌قدر گسترش یافته که ریاست نمایندگی‌های آن را ائمه جمعه در شهرستان‌ها و نمایندگان ولی فقیه در خارج از کشور عهده‌دار شوند. بنیاد بین‌المللی غدیر در دستگاه‌های اجرایی نیز نمایندگی دارد که عالی‌ترین مقام آن دستگاه، نمایندگی بنیاد را هم بر عهده دارد چنان چه یکی از آخرین مکاتبات آیت‌الله خزعلی نیز صدور حکم برای وزیر کشور کنونی‌ست که نمایندگی این بنیاد در وزارت کشور را به او می‌سپارد.
جز این، آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی از اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی و نیز ۲۰ سال جزو فقهای شورای نگهبان بوده است. وی از شاگردان آیت‌الله خمینی در دهه‌های پیش از انقلاب اسلامی بوده است که تحت تاثیر او به مبارزه علیه حکومت پهلوی روی می‌آورد، امری که دو بار باعث تبعید او به گناباد و گناوه می‌شود.

تصویری پر احساس که بیش از ۳ میلیون بار کلیک خورد!

اخیرا در فضای مجازی عکسی منتشر شده که احساسات کاربران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.این تصویر حکایت از پدری دارد که چتر خود را به صورت بسیار فداکارانه ای طوری گرفته که پسرش کاملا از خیس شدن در امان بوده در حالی که خودش به شدت خیس شده است.
 
به گزارش ایندیپندت، این تصویر که در ونکوور گرفته شده است،در وب سایت های انتشار عکس تحت عنوان "پدرها" به اشتراک گذاشته شده است. یکی از کاربران در این باره، نوشت: "پدر من هرگز با من درست رفتار نکرد. من هیچ الگوی درستی برای برخورد با فرزندم ندارم. آیا من می توانم پدر خوبی برای فرزندم باشم؟"
دیگری درباره این عکس نوشت: " این پدر تنها فرزندش را از خیس شدن در امان نمی دارد. او به فرزندش انسان بودن را می آموزد."
گفتنی است، این تصویر که نمادی از عشق است بیش از 3 میلیون بار در فضای مجازی کلیک خورد.

ترس واقعی دولتمردان از جامعه

غیر از امریکا و اسرائیل
دهها دشمن داخلی داریم! 
 
 
 
 
حسن روحانی، روز گذشته در جمع فرماندهان سپاه ظاهر شد و برای آنها سخنرانی کرد. معروف ترین فرماندهان سپاه در این جمع حضور داشتند. از جمله دو فرمانده کل سپاه و فرمانده سپاه قدس. دو سرلشگر سپاه. روحانی در سخنرانی خود، پس از مقدمه چینی و برخی تعریف و تمجیدها از سپاه با صراحت گفت که سپاه یگانه ارگان پاسدار مملکت و انقلاب نیست، بلکه نهادهای دیگری هم در این مملکت هستند و فعالیت می کنند که آنها هم به نوعی پاسدار نظام و انقلاب اند. روحانی در بخش دیگری از سخنرانی خود، گفت که علاوه بر دشمنان خارجی، در داخل کشور اعتیاد، بیکاری، بی اخلاقی، سست شدن ایمان مردم و دهها مسئله دیگر هم وجود دارد که همه آنها نیز دشمن انقلاب اند و باید برای آنها چاره ای اندیشید. خلاصه ای از این سخنرانی را در همین شماره پیک نت می خوانید.

توهم قدرت تا کجا!

انقلاب اسلامی موجب فروپاشی قدرت آمریکا شد

2_013621364491
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بی بدیل و ارزنده ای را در حفظ روح انقلابی در بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا می کند.
به گزارش خبرنگار سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر بنا باشد روح انقلابی که ترسیم اساسی محتوای دینی ترسیم شده از ناحیه امام امت از جمهوری اسلامی رخت بربندد تنها یک کلمه خاصی به عنوان جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.
وی افزود: یکی از دلایل اساسی دشمنی ها با جمهوری اسلامی ایران به دلیل وجود روح حاکم در درون این بستر است از این رو نقش سپاه در حفظ روح انقلابی در درون این جسم نقش بی بدیل و ارزنده ای است و با هیچ جایگاه دیگری قابل قیاس نیست.
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه آمریکایی ها معتقدند پیدایش انقلاب اسلامی موجب شد یک فروپاشی در قدرت آمریکا به عنوان ابرقدرت پیش بیاید اظهار داشت: از این رو جهانی که جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در آن پایگاه اصلی و نفوذ دارد این جهان تاثیرگذار اصلی در بحث بقا یا عدم بقای آمریکا به عنوان ابرقدرت دارد.
وی تصریح کرد: شرق آسیا و اروپا به عنوان کشورهای رقیب آمریکا محسوب می شوند؛ آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی نیز حیات خلوت آمریکا هستند اینها منشأ ابرقدرتی آمریکا را فراهم نمی کنند، جغرافیای مهمی که آمریکا در آن دچار آسیب جدی و اساسی شده غرب آسیا است.
فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: جغرافیای شمال آفریقا و خاورمیانه است که تاثیر بسیار اساسی را در برپایی قدرت آمریکا و بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی در فروپاشی این قدرت دارد.
وی اتحاد سازی برای حوادث بر علیه دشمن را اولین مشخصه ابرقدرتی برشمرد و گفت: توان فیصله دادن به حوادث در چهارچوب منافع و قدرت مهار رقیب نیز از دیگر عوامل تعیین کننده جایگاه ابرقدرتها است.
سرلشکر سلیمانی اظهار داشت:آنچه در ۲۰ سال گذشته بین ایران اسلامی و آمریکا به عنوان یک ابرقدرت پیش آمده است این بوده که انقلاب اسلامی ایران تمامی مولفه های ابرقدرتی آمریکا را به شکل جدی خدشه دار کرده که مصادیق فراوانی نیز برای آن می توان ذکر کرد.
وی افزود:آمریکا با اتحاد سازی که انجام داد تلاش کرد که حزب ا… را از عرصه لبنان حذف کند اما نه قدرت مهار حزب ا… را داشت نه اتحاد سازی هایی که انجام داد هیچ یک منجر به نتیجه شد و حزب ا… قدرتمندتر شد به نحوی که امروز رهبر ارزشمند آن به شکل علنی توانمندی و قدرت خود را اعلام می کند.
فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه شناخت سیاستهای آمریکا در مقطع کنونی بسیار مهم است گفت:آمریکاییها معتقدند کلید بازسازی قدرت آنها باید از نقطه ای انجام شود که در آن نقطه فروپاشی صورت گرفته باشد و آن منطقه خاورمیانه به عنوان نقطه فروپاشی قدرت آمریکا و نقطه نفوذ، توسعه و تاثیر انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه سیاست امروز آمریکا با گذشته متفاوت است اظهار داشت: آمریکا امروز در کشورها به دنبال استفاده از ابزارهای مختلف و روشهای نو و جدید است.
وی افزود:یکی از دلایل ورود، حضور و ظهور گسترده اروپاییها در کشور ما که با هماهنگی آمریکاییها صورت می گیرد ایجاد دو قطبی در درون جامعه، بالابردن مطالبات در افکار عمومی و زدودن بحث درگیری طولانی آمریکا و غرب با ایران است.
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه در شرایط کنونی آمریکا برای اینکه بتواند قدرت خود را بازسازی کند چهار سیاست اصلی و مهم مدنظر قرار داده است گفت: آمریکا که شامل بازسازی قدرت آمریکا با استفاده از ابزارهای سازمان ملل و سازوکار مختلفی که امروز به نوعی ظاهر مشروعی دارند مانند مباحث حقوق بشری در منطقه است.
وی افزود: دومین مسئله اصلی آمریکا در مقطع کنونی تثبیت رژیم صهیونیستی است؛ به امروز هر کشوری که بیشترین ارتباط را با رژیم غاصب صهیونیستی داشته باشد به صورت علنی و رسمی آن کشور مورد اعتماد آمریکاست.
فرمانده نیروی قدس سپاه تضعیف و مهار جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از سیاستهای مهم آمریکاییها در مقطع کنونی یاد کرد و گفت: این حرکت در سطوح مستقیم و نیز با جریانهایی که در محدوده جغرافیای نفوذ جمهوری اسلامی هستند صورت می گیرد.
وی حفظ درگیری در جهان اسلام برای بالابردن نیازهای کشورهای منطقه به آمریکا را دیگر راهبردهای آمریکا در منطقه دانست و اظهار داشت: سیاست آمریکا در موضوع داعش و گروههای تکفیری اداره آنها و نه انهدام است و این موضوعات تفاوت جدی و اساسی با یکدیگر دارد؛ سیاست آمریکا این است که این نوع گروهها باقی بمانند تا آنها احتیاج کشورها به آمریکا را بالا ببرند.
فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان با تاکید بر اینکه منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خصوصیاتی دارد که این خصوصیات چه در بعد تهدید و چه در بعد توسعه قدرت آمریکا نقش بسیار مهمی دارد گفت: در شرایط کنونی سیاست آمریکا به بازیافت قدرت خود در منطقه تبدیل شده و شاید یکی از دلایل اصرار به توافق با جمهوری اسلامی این موضوع باشد.

آگهی فروش کلیه فرزند شهید در انزلی




700 میلیون یورو پول نفت ایران در یونان گم شد؟



معاون وزیر نفت در حالی طلب نفتی ایران از پالایشگاه‌های یونانی را ۹۰۰ میلیون یورو اعلام می‌کند که یونان اعلام کرده این رقم را ۷۰۰ میلیون یورو کمتر می‌داند.
به گزارش مهر، شبکه خبری وزارت نفت هفته گذشته به نقل از امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین‌الملل وزیر نفت، حجم طلب نفتی ایران از پالایشگاه های یونانی را ٩٠٠ میلیون یورو (معادل بیش از یک میلیارد دلار) اعلام کرده بود.

در همین حال، معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با اشاره به تشکیل کارگروهی به منظور وصول این طلب نفتی پالایشگاه‌های یونان، تاکید کرده بود: به زودی برخی از مقامات یونانی برای مذاکره بر سر پرداخت این بدهی به تهران می‌آیند.

با این وجود در حالی کمتر از چند روز از این اظهار نظر معاون وزیر نفت می گذرد که پالایشگاه‌های یونانی حجم بدهی نفتی خود به ایران را ۲۰۰ میلیون یورو اعلام می کنند که ۷۰۰ میلیون یورو کمتر از رقم اعلامی مقامات وزارت نفت است.

منابع یونانی روز گذشته با استفاده از رسانه های دولتی، اعلام کردند: شرکت نیمه دولتی هلنیک پترولیوم حدود ۲۰۰ میلیون یورو بابت خرید نفت به ایران بدهکار است و ایران پس از لغو تحریم ها خواستار بازپرداخت این بدهی خواهد شد.

از سوی دیگر پایگاه یونانی بالکانالیسیس، با انتشار گزارشی، نوشته است: تا سال ۲۰۱۲ میلادی و تشدید تحریم ها علیه ایران از جمله تحریم های حوزه انرژی، یونان روزانه حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می کرد و یکی از بهترین مشتریان نفت این کشور بود.

خامنه ای از توافق جامع هسته ای ايران سود (مالی) زیادی می برد



خبرگزاری رويتز، در گزارشی تحليلی خامنه ای را يکی از افرادی می داند که بيشترين منفعت را از توافق جامع هسته ای ايران می برند.

به گزارش صدای آمریکا، رويترز می گويد، "ستاد اجرايی فرمان حضرت امام" که در غرب به اختصار به آن ستاد هم می گويند، يکی از سازمان هايی است که در صورت تصويب توافقنامه در کنگره آمريکا بزودی از بند تحريم ها رها می شود.

اين سازمان زير نظر مستقيم رهبر جمهوری اسلامی ايران اداره می شود و بر اساس تخمين های سال پيش ميزان دارايی های آن بالغ بر ۹۵ ميليارد دلار بوده است، يعنی چيزی حدود چهل درصد بيشتر از صادرات نفتی ايران.

به گزارش رويترز، جمهوريخواهان در آمریکا با توجه به اين واقعيات توافقنامۀ اتمی را مشوقی در جهت تقويت "جاه طلبی" های منطقه ای جمهوری اسلامی ايران می دانند.