January 8, 2016

فوربس بررسی کرد عربستان از قطع روابط با ایران چندمیلیارد دلار ضرر می‌کند؟


۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳
عربستان با چنین تصمیم عجولانه و ناشی از بی فکری، احتمالا سالانه سه میلیارد دلار از دست خواهد داد.
ب، نشریه فوربس گزارش داد اگر زائران ایران از شرکت در مراسم حج منع شوند، تصمیم عربستان برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران ممکن است میلیاردها دلار هزینه برای ریاض داشته باشد.
این نشریه می افزاید سالانه حدود یکصد هزار ایرانی عازم سفر حج می شوند که این تعداد پنج درصد کل مسلمانانی است که در سال 2015 در مراسم حج شرکت کردند.
فوربس در گزارش خود اضافه کرد: «حج کمک بزرگی به اقتصاد عربستان است. در سال 2014 یک اقتصاددان عربستانی مدعی شد این کشور از مجموع حج و عمره 18 میلیارد و 600 میلیون دلار درآمد کسب می کند که هشت و نیم میلیارد یورو از آن از حج به دست می آید. این مبلغ معادل ده درصد از درآمدهای نفتی عربستان سعودی است».
علاوه بر این، سالانه 500 هزار ایرانی برای عمره به مکه سفر می کنند که سفری واجب نیست اما زیارتی توصیه شده است و می توان در هر زمان از طول سال آن را انجام داد.
فوربس با اشاره به اطلاعات به دست آمده از اتاق بازرگانی مکه گزارش داد یک حاجی عادی که از خارج به این سفر آمده در طول سفر خود به عربستان سعودی حدود پنج هزار دلار پول خرج می کند.اگر این مبلغ را در تعداد زائران ایرانی ضرب کنیم این عدد به 500 میلیون دلار خواهد رسید.
با فرض اینکه هزینه زائران عمره تقریبا برابر با زائران حج هستند و اگر این تعداد را به عدد قبلی اضافه کنیم،‌ می توان حساب کرد که عربستان با چنین تصمیم عجولانه و ناشی از بی فکری، احتمالا سالانه سه میلیارد دلار از دست خواهد داد. F

افتتاح دانشکده مداحی!!!

کاربری می نویسد: مردم به دنبال محو آخوندها از روی کل زمین هستند اینا تازه میخواهند مداح تحصیلکرده تحویل جامعه دهند!!!
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فراهانى، رئیس سازمان بسیج مداحان گفته که دانشکده مداحی تا سال آینده در کشور راه‌اندازی خواهد شد.
وی روز پنج‌شنبه، ۱۷ دی ماه در حاشیه ششمین همایش «هم‌اندیشی مداحان و ستایشگری اهل بیت» که در هتل نخل مشهد برگزار شد, در گفتگویی ظرفیت پذیرش این دانشکده را در سال نخست ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت تاکنون ۴۵ هزار مداح در سطح کشور شناسایى شدند که در سازمان بسیج مداحان نیز پرونده دارند.
ایده گشودن دانشگاه ویژه مداحی از سال‌های پیش آغاز شده بود. سال ۹۱، علی اکبر مداحی، رئیس وقت سازمان بسیج مداحان خبر داده بود که تا دو سال آینده، دانشکده «هنر و ادبیات آیینی (مداحی)» در دانشگاه بسیج راه‌اندازی می‌شود.
او با بیان اینکه پذیرش در این رشته از طریق آزمون ورودی صورت خواهد گرفت، شرط ورود به این رشته را «مداح» بودن ذکر کرده بود.

بانو اشرف پهلوی خواهر دوقلوی پادشاه فقید ایران روز 7 ژانویه 2016 (17 دی 1394) در سن 96 سالگی در غربت دیده از جهان فروبست.


بانو اشرف پهلوی خواهر دوقلوی پادشاه فقید ایران روز 7 ژانویه 2016 (17 دی 1394) در سن 96 سالگی در غربت دیده از جهان فروبست. خانم پهلوی سی و هفت سال پایانی عمر خود را به دور از ایران زندگی کرد و در سال‌های آخر از بیماری آلزایمر رنج می‌برد. ایشان به عنوان یکی از چهره‌های تأثیرگذار دربار پهلوی، چهارم آبان ۱۲۹۸، پنج ساعت پس از برادرش در تهران به دنیا آمد. نام اصلی وی زهرا بود که پس از به سلطنت رسیدن پدرش رضاشاه، به اشرف الملوک ملقب شد.
خانم پهلوی در دوران زمامداری برادرش به عنوان پادشاه ایران، ریاست جمعیت زنان صلح جو، سازمان زنان، کمیسیون مقام زن وابسته به سازمان ملل متحد، نیابت ریاست کمسیون مبارزه با بیسوادی در ۱۳۴۲ و نیز ریاست کمیته ایرانی حقوق بشر و ریاست هیأت نمایندگی سیاسی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از ۱۳۴۵ به بعد را بر عهده داشت و در پی دستیابی به مقام دبیر کلی سازمان ملل نیز بود که بدان نائل نشد. او یکی از سه زنی بود که از سال ۱۹۴۸ تا کنون ریاست کمیسیون سالانه حقوق بشر سامان ملل متحد را بر عهده داشته اند. عمده ترین اقدامی که اشرف بدان دست زد، یک سلسله فعالیت‌های اجتماعی بود که در سال ۱۳۲۲به تاسیس بنیاد خدمات اجتماعی انجامید و سرانجام  در اواخر ۱۳۲۶ سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی تحت ریاست محمدرضا شاه و به نایب رییسی اشرف پهلوی تاسیس گشت.
اشرف پهلوی کتاب خاطرات خود را به نام «چهره‌هایی در یک آینه» تنها چندماه پس از وقوع انقلاب ایران در می 1980 در نیویورک منتشر کرد و تا کنون کتاب‌ها و مقالات متعددی درمورد او به رشتۀ تحریر درآمده‌است که از آن جمله می‌توان از کتاب این سه زن اثر مسعود بهنود نام برد. خانم پهلوی پس از انقلاب در پی رواج شایعات در خصوص اعضای خاندان سلطنتی ایران بارها به فساد مالی و یا اخلاقی متهم شد اما هرگز مدارک و مستنداتی برای این اتهامات ارائه نگردید. او بعد از ترک اجباری ایران پس از وقوع انقلاب زمستان 1357 خورشیدی تا هنگام فوت در منزل خود در منطقه منهتن شهر نیویورک اقامت داشت.

ﻣﻦ ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﺘﺎﻫﻞ ﻫﺴﺘﻢ " ﻣﻦ ﯾﮏ ﺯﻧﻢ ... ﯾﮏ ﺯﻥ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ...

" ﻣﻦ ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﺘﺎﻫﻞ ﻫﺴﺘﻢ " ﻣﻦ ﯾﮏ ﺯﻧﻢ ... ﯾﮏ ﺯﻥ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ...ﺳﺎﻋﺖ ﻫﺸﺖ ﺷﺐ ﺍﺳﺖ .. ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺳﻬﺮﻭﺩﯼ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯿﺮﻭﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﻧﺎﻥ ﻧﻪ ﺁﺭﺍﯾﺶ ﺩﺍﺭﻡ ﻧﻪ ﻟﺒﺎﺳﻢ ﺟﺎﺫﺏ ﺍﺳﺖ ..ﺣﻠﻘﻪ ﺍﻡ ﻫﻢ ﺑﺮﻕ ﻣﯿﺰﻧﺪ ...
ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺳﺮ ﮐﻮﭼﻪ ... ﺍﯾﻦ ﻫﻔﺘﻤﻴﻦ ﻣﺎﺷﯿﻨﯽﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﻠﻮﯼ ﭘﺎﯾﻢ ﻧﮕﻪ ﻣﯿﺪﺍﺭﺩ ....
ﺁﺧﺮﯼ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﺷﻮﻫﺮ ﺩﺍﺭﯼ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﯼ، ﻣﻨﻢ ﺳﯿﺮ ﮐﻦ، ﻫﺮﭼﯽ ﻣﯿﺨﻮﺍﯼ ﺑﻪ ﭘﺎﺕ ﻣﯿﺮﯾﺰﻡ ...
ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻧﺎﻧﻮﺍﯾﯽ ...ﺳﺎﻋﺖ ﻫﺸﺖ ﻭ ﻧﻴﻢ ..ﻧﺎﻧﻮﺍ ﺧﻤﯿﺮ ﻣﯿﺰﺩ ﺍﻣﺎ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻢ ﭼﺮﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺯﻝ ﺯﺩﻩ ﻭ ﭼﺸﻤﮏ ﻣﯿﺰﻧﺪ ...
ﻣﻮﻗﻊ ﭘﺮﺗﺎﺏ ﻧﺎﻥ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻢ ﻣﯿﺴﺎﯾﺪ ....
ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺗﻬﺮﺍﻥ ...
ﺍﺯ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﮐﻪ ﺭﺩ ﻣﯿﺸﻮﻡ ﻣﻮﺗﻮﺭﺳﻮﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﺳﻮﯾﻢ ﻣﯿﺎﯾﺪ .ﮐﯿﻔﻢ ﺭﺍ ﺳﻔﺖ ﻣﯿﭽﺴﺒﻢ .... ﻭ ﻧﺎﻧﻬﺎ ....
ﻣﻮﺗﻮﺭﺳﻮﺍﺭ ﺍﺯ ﻗﯿﻤﺖ ﻣﯿﭙﺮﺳﺪ ...ﺷﺒﯽ ﭼﻨﺪ؟ ﻭ ﻣﻦ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﺴﺘﻢ ﻗﯿﻤﺖ ﺷﺒﻬﺎ ﭼﻨﺪ ﺍﺳﺖ ....
ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ...
ﺩﺳﺘﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﺳﻨﻢ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﺑﺎ ﮔﻔﺘﻦ ﺟﻮﻭﻭﻭﻥ ﺩﻭﺭ ﺷﺪ ...
ﻫﻨﻮﺯ ﺧﯿﺴﯽ ﻋﺮﻗﻬﺎﯼ ﺳﺮﺩ ﺧﺸﮏ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺳﯿﺪﻡ ...
ﻣﻬﻨﺪﺱ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻡ ... ﺁﻗﺎﯼ ﺷﺮﺍﻓﺘﻤﻨﺪﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻃﺒﻘﻪ ﺑﺎﻻ ﺑﺎ ﺯﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺵ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯿﮑﻨﺪ ...
ﺳﻼﻡ ﺁﻗﺎﯼ ﻣﻬﻨﺪﺱ ... ﺧﺎﻧﻮﻡ ﺧﻮﺑﻦ ... ؟ﺩﺧﺘﺮ ﮔﻠﺘﻮﻥ ﺧﻮﺑﻦ؟ﺑﻪ ﺳﻼﻡ ﺗﻮ ﺧﻮﺑﯽ؟ ﺧﻮﺷﯽ؟ ﮐﻢ ﭘﯿﺪﺍﯾﯽ؟
ﺭﺍﺳﺘﯽ ﺍﻣﺸﺐ ﮐﺴﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﺧﻮﻧﻪ ﻣﻮﻥ ... ﺍﮔﻪ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺑﯿﺎ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﻧﯿﻠﻮﻓﺮﻭ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﻦ ... ﺧﯿﻠﯽ
ﻟﻨﮓ ﻣﯿﺰﻧﻪ .... ﺍﯾﻨﻢ ﻣﻮﺑﺎﯾﻠﻢ ﺭﺍﺣﺖ ﺗﺮ ﺧﻮﺍﺳﺘﯽ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﯽ ﻣﻨﺘﻈﺮﻡ ﻭ ﻣﻦ ﻫﺎﺝ ﻭ ﻭﺍﺝ ﻣﯿﮕﻢ ﭼﺸﻢ ... ﻭﻗﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﺣﺘﻤﺎ ...
ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ ....ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺭﺿﺎ ﻭ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩﻩ ﻫﺎ ...
ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺍﺳﻼﻣﻰ ﺟﺎﺭﻯ ﺍﺳﺖ ... ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺟﻨﺴﯽ ﺗﺨﻢ ﺭﯾﺰﯼ ﮐﺮﺩﻥ ...
ﻭ ﻧﻪ ﺩﯾﻦ، ﻧﻪ ﻣﺬﻫﺐ، ﻧﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻭ ﻧﻪ ﻋﺮﻑ ﺍﺯ ﺗﻮﻣﺤﺎﻓﻈﺖ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ ...ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ !!!.
ﻣﻦ ﯾﮏ ﺯﻧﻢ
ﻫﻤﺴﺮﻡ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﭼﻬﺎﺭ ﺯﻥ ﻋﻘﺪﯼ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭﮐﻨﺪ ﻭ ﭼﻬﻞ ﺯﻥ ﺻﯿﻐﻪ ﺍﯼ؟
ﻣﻮﻫﺎﯾﻢ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺟﻬﻨﻢ ﻣﯿﺒﺮﺩ ﻭ ﻋﻄﺮ ﺗﻨﻢ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺎﺯ ﻣﯿﺪﺍﺭﺩ ...
ﻫﯿﭻ ﺩﺍﺩﮔﺎﻫﯽ ﺭﺍﯼ ﻣﺮﺍ ﻧﻤﯿﭙﺬﯾﺮﺩ ﺍﮔﺮ ﻣﺮﺩ ﻣﺮﺍ ﻃﻼﻕ ﺩﻫﺪ ﺑﺎ ﻏﯿﺮﺕ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﻦ ﻃﻼﻕ
ﺑﺨﻮﺍﻫﻢ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ : ﺯﯾﺮ ﺳﺮﻡ ﺑﻠﻨﺪ ﺷﺪﻩ ...
ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺩﺧﺘﺮﻡ ﺑﻪ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻣﻦ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﻧﯿﺴﺖ، ﺍﻣﺎ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﭘﺪﺭﺵ ﺍﻟﺰﺍﻣﯿﺴﺖ ...
ﻫﺮ ﺩﻭ ﮐﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ، ﺍﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﯿﺎﯾﺪ ﺗﺎ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﮐﻨﺪ، ﻣﻦ
ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﯿﺎﯾﻢ ﺗﺎ ﮐﺎﺭ ﮐﻨﻢ ﻭ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﻨﻢ ....
ﻣﻦ ﯾﮏ ﺯﻧﻢ
ﻣﺮﺩﻫﺎ ﺣﻖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻧﮕﺎﻫﻢ ﮐﻨﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﻧﮕﺎﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﯼ ﺑﯿﻔﺘﺪ ﻫﺮﺯﻩ ﻭﮐﺜﯿﻒ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﻡ ....
ﻣﻦ ﯾﮏ ﺯﻧﻢ ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺘﻬﺎ ﻭ ﻧﺎﻣﻼﯾﻤﺎﺕ ﻭ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﯾﮏ ﺯﻧﻢ ....
ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺩﺭ ﺁﻓﺮﯾﻨﺶ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ؟ ﯾﺎ ﻣﮑﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﻡ؟
ﺟﺴﻢ ﻣﻦ، ﺗﻦ ﻣﻦ، ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻦ، ﻓﮑﺮ ﯾﮏ ﻣﺮﺩ ﺑﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﭼﻨﺪ ﻛﻠﻤﻪ ﻋﺮﺑﻲ ﺍﺳﺖ ....
ﮐﺘﺎﺑﻢ ﺭﺍﻋﻮﺽ ﮐﻨﻢ ﯾﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﻢ ﺭﺍ ...ﯾﺎ ﺩﺭ ﮐﻨﺞ ﺍﺗﺎﻗﻢ ﺣﺒﺲ ﺷﻮﻡ ..ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻢ
ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻢ ﻣﻦ ﺑﺪﺟﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻡ ﯾﺎ ﺑﺪ ﻣﻮﻗﻌﯽ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻡ .....
برگرفته از : شرلی شمسیان - دروغ‌های اسلام

دکتر محمود سریع القلم برای خبر انلاین نوشت : روحانی، احمدی نژاد ، خاتمی ، رضا پهلوی ، هاشمی رفسنجانی هیچ فرقی ندارند وقتی من عوض نشوم

خاتمی و هاشمی و احمدی نژاد و روحانی و … چه فرقی دارند وقتی ما خودمان مردمان آگاه و درستی نیستیم؟
یک ملت دلال مسلکِ ناآگاه ، با آن حماقت آشکار در هنگام رانندگی یا توحش علنی برای برداشتن یک شیرینی از جعبه ی تعارفی يا حمله به غذاي نذري یا شهوت عجیب برای قرار گرفتن در مقابل دوربین، ريختن زباله در كوچه و خيابان و طبيعت، جا زدن و جلو زدن در صف ، با رتبه‌ی نخست جستجوی سکس … چرا باید در پی یک زمامدار رویایی باشد؟
من پیشنهاد می کنم ملت هشت سال انتخابات را تعطیل کنند و اجازه بدهند هر کسی که می‌آید همینجور ادامه دهد . بعد خودشان با حوصله این موارد را تجربه کنند :
اول : ایرانی ها لطفا روزی یک بار(یا دست کم یک روز در میان) حمام بروند.
دوم : ایرانی ها قبل از پرتاب فحش به بیرون ، دهانشان را ببندند و تا بیست بشمرند.بخصوص وقتی توی خیابان و جلوی دیگران هستند.
سوم : هر خانواده‌ی ایرانی هر روز یک روزنامه بگیرد ، اگر شده یالثارات!
چهارم : هر فرد ایرانی تعهد کند که هر ماه یک کتاب تازه بخواند … حتی خلاصه مبانی لوله کشی عمومی!
پنجم : رانندگان به جای فاصله ی بین شلوار و جوراب دختری در آن طرف خیابان به داشبورد جلوی چشمشان نگاه کنند و سرعت از پنجاه کیلومتر در هیچ شرایطی تجاوز نکند.
ششم : همه به خودشان تلقین کنند که این کسی که می خواهیم کلاهش را برداریم تا شب برای عزیزمان هدیه ببریم ، خودش عزیزِ یک نفرِ دیگر است.
هفتم : بفهمیم كه زرنگی ضایع كردن حق دیگران نیست بلكه ، رعایت حقوق دیگران ، رسیدن به حقوق خودمان است؛ هر کس به اندازه ما حق دارد و وقتش با ارزش است
هشتم : بفهمیم كه اگر صاحب یك بوتیك هستیم شغل ما بوتیك دار است یا اگر راننده تاكسی هستیم شغل ما راننده است . نه اینكه همه دزد و كلاهبردار باشیم و از شغلمان فقط بعنوان برای راهی به رسیدن به كلاهبرداری استفاده كنیم . به شغلمان احترام بگذاریم و بگذاریم دزدی فقط برای كسی باشد كه شغلش دزدی است.
نهم : مردهای ایرانی یک بار برای همیشه قبول کنند که زنها ، جزو املاکشان نیستند و خودشان عقل دارند. عشق و رابطه و آشنایی هم بازی برد و باخت و فتح قلمرو دیگران نیست.
دهم : مردها تمرین کنند که رد عبور زنی را با نگاه شخم نزنند و زنان تمرین کنند که جواب سلام مردان را با خونسردی و لبخند بدهند چون به معنای … نیست.
یازدهم : ورزشکاران ما بعد از باخت به رقیب تبریک بگویند (مثل ژاپنی‌ها) و دهانشان را تا یک ساعت بعد از هر باخت یا برد ببندند. خلاصه این که ظرفیت برد دیگران و شکست خودمان را به دست بیاوریم؛ سعی کنیم جدا از برد یا باخت، باارزش بشویم!
دوازدهم : ایرانی‌ها به جای تمسخر شکل ظاهری و نوع حرف زدن سیاستمداران، فکر کنند که ایراد واقعی کار آن شخص در کجاست. همین!
سیزدهم: به نمایشگاه کتاب اگر می روند برای (کتاب) بروند.
به خیابان فرشته می روند برای (عبور) از خیابان فرشته باشدو در کل به هر قبرستانی می روند برای خاطر (همان قبرستان) باشد.
چهاردهم: تمرین کنیم که میانبری که ممکن است ذره‌ای کسی را دلخور کند، مصداق بارز دزدی است؛ حتی‌المقدور میانبر نزنیم.
پانزدهم: در هنگام رانندگی، بین خطوط حرکت کنیم و خطی را انتخاب کنیم که متناسب با سرعت ماست - در عین سادگی، این از همه کارهای دیگه سخت تره!
شانزدهم: این آخری از همه سختتر است و اینكه دروغ نگوییم .
همانطور كه فكر می كنیم عمل كنیم . فراموش نكنیم ریا كه اكنون عادت و عرف جامعه شده است درواقع یك بیماری اجتماعی و از آسیب شناسی بسیار جدی برخوردار است.
عزیزان، کسی که این مطالب را نوشته است شاید خود نیز دچار این مشکلات است. همه ما در رفتارمان مشکلاتی داریم. ولی باید بپذیریم ایران ما ، همان سرزمینی که هنگام قرائت سرود ای ایران ای مرز پر گهر ، موهای گردنه مان سیخ میشود و دچار دل لرزه مطبوعی میشویم ، در حال سقوط است. بپذیریم اگر شرایط کنونی ایران اینگونه است همه دلیلش مدیران و بالا سری های ما نیستند و نقش اصلی را خودمان ایفا می کنیم.
دكتر محمود سريع القلم استاد دانشگاه
دوستان اگر میخواهید چیزی را پخش کنید، این پیام فرهنگی برای اینکار مناسب است، نشرش دهید لطفا..

«کلن، آلمان، سال ۲۰۲۰»


(به بهانه ده‌ها مورد ایجاد مزاحمت و تعرض به زنان در جشن‌ شب سال نو در شهر کلن آلمان)
کارتون از کریستو کومارنیتسکی، کارتونیست بلغارستانی

سفیر فلسطین در عربستان سعودی: ایرانی‌ها هیچ کاری برای فلسطین نکرده‌اند



سفیر دولت خودگردان فلسطینی در عربستان سعودی می‌گوید سیاست دولت ایران در کمک به فلسطینی‌ها شکست خورده است.
"باسم عبدالله الآغا" روز پنج‌شنبه (۷ ژانویه-۱۷ دی) در گفتگویی با روزنامه‌ی عرب‌زبان "الشرق‌الاوسط" از جمهوری اسلامی ایران به خاطر اختصاص ندادن کمک مالی به فلسطینی‌ها به شدت انتقاد کرد و گفت: «آن‌ها نه هیچ مدرسه‌ای برای کودکان فلسطینی ساخته‌اند نه خدمات پزشکی و درمانی برای مجروحان ما فراهم کرده‌اند.»
وی ادامه داد: «ایرانی‌ها علیه دولت قانونی فلسطین فتوا صادر کرده‌اند و به جز "اعدام‌های سیاسی" هیچ کاری برای فلسطینی‌ها انجام نداده‌اند.»
اظهارات این مقام فلسطینی، تازه‌ترین مورد هم‌بستگی کشورهای مسلمان با حکومت عربستان سعودی در تنش این کشور با جمهوری اسلامی به شمار می‌آيد. ترکیه، قطر، امارات متحده عربی، کویت، بحرین، سودان، سومالی، جیبوتی و مجمع‌الجزایر کومور، از دیگر کشورهایی هستند که در روزهای گذشته با قطع یا کاهش روابط دیپلماتیک، فراخواندن سفرای خود از تهران، و یا احضار سفرای جمهوری اسلامی به حمله به سفارت و کنسول‌گری عربستان سعودی در ایران واکنش نشان داده‌اند.

تصاویری از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اعتراض به اعدام "شیخ نمر"

تصاویری از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اعتراض به اعدام "شیخ نمر" که امروز جمعه (۱۸ دی-۸ ژانویه) بعد از مراسم "نماز جمعه" در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار شد. این عکس‌ها از خبرگزاری‌های دولتی و نیمه‌دولتی ایران انتخاب شده‌اند و نکته‌ی مشترک آن‌ها، دهان‌های باز راهپیمایان است.

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پروش دولت حسن روحانی،

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پروش دولت حسن روحانی، روز پنج‌شنبه (۱۷ دی-۷ ژانویه) در سفری به شهر قم با شماری از "مراجع تقلید" و "روحانیون" پرنفوذ این شهر دیدار کرد. او در این دو تصویر در حال دست‌بوسی عبدالکریم موسوی اردبیلی، و عرض ارادت ویژه به عبدالله جوادی آملی دیده می‌شود.