January 21, 2016

هاشمی طبا:عملکرد دولت احمدی نژاد شبیه فیلم کمدی بود

3006067
هاشمی طبا به روزنامه شرق گفت:در دولت‌های نهم و دهم تخریب اقتصادی جامعه به‌شدت رشد کرد، یعنی واحدهای صنعتی دچار مشکل شدند و واردات با وجود تحریم‌ها به‌شدت افزایش پیدا کرد.
ارزی که با این زحمت به دست می‌آمد، با وجود تحریم‌هایی که داشتیم سرمان را مثل کبک زیر برف کردیم و گفتیم خبری نیست و شروع به خرج‌کردن کردیم. از همان دولت‌هایی که ما را تحریم کردند، به صورت کلان کالاهای لوکس خرید کردیم. از آلمان که ما را تحریم کرد، پورشه خریدیم.
اگر کسی به‌دقت به این عملکرد نگاه کند، فکر می‌کند با یک فیلم کمدی روبه‌رو است که یک عده با ما دشمنی می‌کنند و ما نوازششان می‌کنیم. کره ما را تحریم اقتصادی کرد و ما از هیوندای و سامسونگ و کیاموتورز واردات داشتیم. متأسفانه روال کار در کشور ما منطقی و متناسب با فعالیت‌های بین‌المللی‌مان نبود.

درپیرامون اسلام

رييس ستاد ارتش پاكستان اعلام كرد كه در صورت تعرض جمهورى اسلامى به عربستان ايران را از روى نقشه جهان پاك خواهد كرد

رييس ستاد ارتش پاكستان اعلام كرد كه در صورت تعرض جمهورى اسلامى به عربستان ايران را از روى نقشه جهان پاك خواهد كرد. چنين تهديدى اشاره به استفاده احتمالى از بمب اتمى دارد. البته كه چنين سخنى بيشتر جنبه تبليغاتى دارد، اما در هر صورت حاوى يك تهديد امنيتى و نظامى است.
در اينجا بايد يادى كرد از ابراز شادمانىِ شگفت انگيز جمهورى اسلامى از اولين آزمايش اتمى پاكستان:
در سال ١٣٧٧ كمال خرازى وزير خارجه وقت، با ساده لوحى تمام، دستيابى پاكستان به بمب اتمى را به دولت پاكستان تبريك گفت و اعلام كرد كه بمب اتمى پاكستان بمب اسلامى است. امرى كه بلافاصله با تكذيب دولت پاكستان مواجه شد. اين نوع موضعگيرى ها نشان از عدم درك درست از وضعيت ژئوپليتيك منطقه، توهم امت اسلامى و عدم شناخت درست از منافع و امنيت ملى ايران دارد. متاسفانه چنين عدم دركى ريشه در ماهيت و ايدئولوژىِ نظام جمهورى اسلامى دارد.
اگر بخواهم از واژه مورد علاقه خامنه اى -يعنى دشمن- كه واژه نامناسبى است اما در مقياسى گسترده وارد ادبيات جمهورى اسلامى شده است، استفاده كنم، بايد بگويم كه جمهورى اسلامى نه تنها قادر به تشخيص "دوست" و "دشمن" ايران نيست، بلكه در تبديل كردن كشورهاى ديگر به "دشمن" تخصص شگفتى دارد.
پى نوشت: ارتش پاكستان پس از ديدارى كه با وزير دفاع عربستان داشت در بيانيه اى اعلام كرد"هرگونه تهدید علیه تمامیت ارضی عربستان، پاسخ قاطع پاکستان را به دنبال خواهد داشت." اين خبر توسط همه خبرگزارى ها منتشر شد. در فرهنگ سياسى اين بيانيه رسمى يك تهديد جدى نظامى محسوب ميشود. همچنين، در پى اين ديدار در سايتها و شبكه هاى تلويزيونى مختلفى اعلام شد كه رييس ستاد ارتش پاكستان در اين ديدار به وزير دفاع عربستان گفته است كه در صورت تعرض ايران به عربستان "ايران را از نقشه پاك خواهد كرد." عليرغم انتشار اين مطلب در رسانه ها و شبكه هاى تلويزيونى مختلف، از جمله آمريكايى، ارتش پاكستان هرگز چنين مطلبى را، عليرغم اهميت موضوع، تكذيب نكرده است.
از صفحه سعید بشیرتاش فعال سیاسی https://goo.gl/P0b37K
......
اینستاگرام شهروندیار: https://www.instagram.com/shahrvandyar/
تلگرام شهروندیار http://telegram.me/shahrvandya

آغاي روحاني ديروز در جمع هيئت دانماركي گفت: سياست خارجي مابر مبناي برد برد است ایشان راست گفته اند :

آغاي روحاني ديروز در جمع هيئت دانماركي گفت: سياست خارجي مابر مبناي برد برد است
ایشان راست گفته اند :
سیاست داخلی ماهم همینطوره.
هرکس پول نفت رابرد برد.
هرکس بیت المال رابرد.برد.
هركس دانش مارو برد، برد
هركس عزت مارو برد، برد
هركس آبروي مارو برد، برد
هركس اقتدار ما رو برد، برد
هركس شرافت مارو برد، برد
هرکس سیب زمینی را برد.برد.
هرکس پول را به کانادا برد.برد.
هرکس آبروی مومن را برد.برد
هرکس دختران را به دبی برد .برد.
هرکس هاله نورباامام زمان برد.برد.
هرکس باکامیون شمش طلارابرد.برد‌‌.
هركس پول مارا اختلاس کرد و برد برد
هرکس خانواده اش را به اروپا وآمریکا برد.برد.
كلا هركس هرچى برد ، برد
در مملکت خر تو خر و بچاپ بچاپ همینه دیگه .
مشگل فقط حجاب خانمهاست

*تصوير: روح الله خمينى در كنار صادق خلخالى قبل از سخنرانى براى مردمى كه تصور ديگرى از انقلاب داشتند...



در یکی‌ از شب‌ها بعد از اینکه با محافظانم به خانه‌ باز می‌گشتیم، از شیشه ماشین دو نوجوان ۱۶ ـ ۱۵ ساله را دیدم که داشتند چیزی را رد و بدل می‌کردند، دستور دادم بازداشتشان کنند و بعد از داخل کیف یکی از آنها روزنامه ارگان مجاهدین خلق را پیدا کردند، همانجا آن نوجوانی که روزنامه‌های مجاهدین همراهش بود را با تیر زدم، اتفاقا هم از خانواده‌های مشهور قم بود و بعد به همراهانم گفتم که با این منافقین باید همین‌ طور برخورد کرد.
اینهایی که ما اعدامشان کردیم را باید صد بار دیگر اعدام می‌کردیم، اینها قبل از انقلاب جوی خون در این مملکت راه انداخته بودند. در قانون شرع لازم نیست کسی وکیل داشته باشد، مفسد فی‌الارض باید اعدام انقلابی شود، همین و بس.
او درست در شبی که انقلاب ایران به پیروزی قطعی رسید، میخواست ۲۴ نفر از وزرای حکومت قبلی را یک‌شبه اعدام کند، اما در ‌‌نهایت تنها به اعدام چهار نفر از آنها اکتفا کرد و آنها را در پشت بام مدرسه‌ای که پایینش رهبر انقلاب سکنی گزیده بود به تیربار بست.
سخنان صادق خلخالى از كثيف ترين و خونريزترين حاكمان شرع پس از انقلاب به رهبرى روح الله موسوی خمینی
*تصوير: روح الله خمينى در كنار صادق خلخالى قبل از سخنرانى براى مردمى كه تصور ديگرى از انقلاب داشتند...

برجام؛ سپاه پاسداران: آنچه دادیم و آنچه داریم


خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران امروز نوشت: برخلاف ادعای روزنامه دولت که تیتر «فروپاشی تحریم» را برای امروز خود برگزیده است، در متن 42 صفحه‌ ای وزارت خزانه ‌داری آمریکا به صراحت آمده است که آنچه دولت آمریکا انجام داده، «تعلیق» تحریم هاست نه برچیدن و لغو تحریم ها.
این منبع نوشت: قوانین تحریم، به رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را می‌دهند که جزء یا کل مفاد آنها را حداکثر برای 180روز با قابلیت تمدید به‌حالت تعلیق درآورد و امروز این اتفاق افتاده است؛ اما خود قوانین لغو نشده‌اند و پابرجا مانده‌اند“.

خبرگزاری سپاه پاسداران افزود: «داراییهای ایران و مؤسسات مالی ایران در آمریکا هم‌چنان بلوکه خواهند بود؛ در همین متن تعلیق تحریمهای برجام، تأکید شده است که اعمال تحریم به 10 بهانه از جمله تروریسم، حقوق‌بشر، حمایت از مقاومت، موشکهای بالستیک و... ادامه خواهد یافت. این است که بلاتردید اگر ادعای «فروپاشی تحریم» و «اینک بدون تحریم»، از سر فریب و دغل و سیاسی کاری و کمپین انتخاباتی نباشد، از جهالت و بی‌اطلاعی و بی‌سوادی است“.

برای تحقق منویات رهبر شرکت های "شرخر"ی در کنار بانک ها راه افتاده


 
 
 
 

"شر خر" تا پیش از انقلاب به کسانی می گفتند که چک و سفته برگشتی و واخواست شده را به یک سوم قیمت از صاحب آن می خرید و با استفاده از عواملی که در دادگستری و شهربانی و وزارت دارائی داشت و سبیلی که از ماموران شهربانی چرب می کرد، یا صاحب چک برگشت خورده و یا سفته واخواست شده را نقد می کرد و دو سوم سود می برد و یا طرف را می انداخت زندان که اغلب حالت اول اتفاق می افتاد.
این کوتاه ترین و خلاصه ترین تعریف از "شرخر"ی و "شرخر"ها تا پیش از انقلاب است. حالا "شرخری" تبدیل به حرفه ای شده دارای دفتر و دستک، شرکت و منشی و چند خط تلفن و اینترنت و شماری کارمند دفتری و روابط عمومی و ... از همه خنده دار تر این که این شرکت ها از طرف بانک ها هم ماموریت وصل مطالبات دریافت می کنند.
در همین ارتباط مجله مهر نوشته است: 
شرکت هایی شرخری که برای وصول مطالبات بانک ها تاسیس شده‌اند. آنها در ده سال اخیر فعالیت خود را شروع کرده و کم‌کم آن را گسترش داده‌اند. هر کدام از این شرکت‌ها سایت مخصوص به خود دارند و تبلیغات هم می کنند.
صاحب یکی از این شرکت ها می‌گوید:
«این شرکت ضمن تعامل با مؤسسات مالی طرف قرارداد تلاش می کند با ایجاد زمینه اشتغال در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بکوشد. بی شک پرداختن به موضوع ساماندهی و وصول مطالبات معوق مفیدترین و مهم ترین اقدام در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای حمایت از تولید ملی نیز خواهد بود!»
صاحب یک شرکت دیگر هم که از معروف ترین آنهاست گفته است: «شرکت ما بعنوان بزرگ ‌ترین و کامل‌ترین سیستم خدمات وصول مطالبات در سطح کشور، با تأکید بر اصل تکریم ارباب رجوع، در راستای ماموریت خویش که همانا «رشد و توسعه امنیت چرخش نقدینگی توام با ریسک‌ سنجی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری» است، با پیاده‌سازی، نگهداری و بهبود سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد بین‌المللیISO ۹۰۰۱، ۲۰۰۸ در این مسیر قدم نهاده است.»
حالا نظرات و مشاهدات برخی از مردم و افرادی که کارشان به این شرکت‌ها افتاده‌ است را بخوانید:
«من چند سال پیش برای احداث یک آموزشگاه حفاری در شهرکرد۳۰میلیون تومان از بانک وام گرفتم. به من گفتند که سود وام ۱۹درصد است؛ اما از من ۲۵درصد سود می‌گرفتند. به همین دلیل من نتوانستم معوقات خودم به بانک را بپردازم و به مرور زمان این معوقات بیشتر شد. از اینجا به بعد کار به شرکت‌های وصول مطالبات رسید. زنگ زدن ها شروع شد و من را به آبروریزی و تصرف اموالم تهدید می‌کردند. کار آموزشگاه من هم خوب پیش می‌رفت و دو سال سرپا بود. به ۴۰۰ نفر هم آموزش دادیم و به معادن کشور معرفی کردیم که الان ۳۱۰ نفر از این افراد سر کار هستند؛ با این حال مجبور شدم در کارگاهم را ببندم و خانه‌ام را هم بفروشم. الان من بازنشسته با مدرک فوق لیسانس مهندسی معدن دارم کارگری می‌کنم. علاوه بر این ها بانک به ما قول داده بود که در صورت پرداخت یکجای معوقات ۵ تا ۱۰ درصد تخفیف بدهد که این کار را هم نکرد.»
یکی دیگر می گوید:
 «من ۳۰میلیون از بانک وام گرفتم؛ اما در کارم شکست خوردم و نتوانستم مطالبات بانک را بپردازم. بانک در برابر طلب ۳۰میلیونی من، زمین ۳۰۰ میلیونی من را توقیف کرد. حاضر به مزایده گذاشتن هم نبود و در نهایت هم زمین مرا به نام خود کرد؛ در حالی که ارزش زمین من بیش از طلبم است.»

حمید بقائی آزاد شد وسط دعوای رد صلاحیت ها و شادی مردم از لغو تحریم ها


 
 
 
 
 

در شیر تو شیری رد صلاحیت ها و لغو تحریم ها، یواشکی به حمید بقائی، معاون اجرائی احمدی نژاد هم که در زندان بود گفتند "بیا برو بیرون ". به این ترتیب صلاحیت حمید بقائی تائید و از زندان آزاد شد.
وکیل بقائی گفت: "ایشان با تبدیل قرار بازداشت آزاد شد" و بعد هم به هیچ سئوال خبرنگاران در این ارتباط پاسخ نداد و گفت اگر لازم باشد سخنگوی قوه قضائیه به سئوالات پاسخ میدهد. بقائی باتهام اختلاس و غارت در مناطق آزاد تجاری حدود هفت ماه قبل بازداشت شد . وی در کابینه احمدی نژاد مدتی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود و سپس دبیر «شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی» شد. یعنی نان و آبدار ترین نهاد که می گویند عمده پرونده اختلاس و دزدی و قاچاق کالائی که اکبر ترکان رئیس کنونی این شورا دراختیار دارد مربوط به دوران تصدی بقائی در این نهاد است. بقائی فوق لیسانس جغرافیای سیاسی است و معلوم نیست بر مبنای کدام تخصص در راس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت و با کدام تخصص و سابقه مناطق آزاد را بدست گرفت و بر حسب کدام مدرک تحصیلی و سابقه مدیریتی در 40 و چند سالگی معاون اجرائی رئیس جمهور شد؟

درپیرامون اسلام ( نوشتارهایی ازاستاد احمد کسروی )

راستی آنست که اسلام با حال امروزی جهان نه شایندۀ ( شایسته ، لایق ) آنست که خود دارای کشور بزرگ آزادی بنام جهان اسلام باشد ، و نه شایندۀ اینکه مسلمانان در کشورهایی که امروز می دارند آن دین را نگه دارند و کشور خود را به آیین آن آزادانه راه برند . بنیادگزاری های سیاسی اسلام ( یا تشکیلات حکومتی آن ) برای امروز نمی بوده و اکنون کشوری را با آن راه نتوان برد . از اینجاست که جدایی به میان می آید . کسانی که معنی آزادی و جداسری ( استقلال ) یک کشور و ارج آن را می دانند و غیرت و مردانگی از گَردن گزاردن به یوغ بیگانگان بازشان می دارد ، خواه و ناخواه از دین روی می گردانند ، و از آنسوی ملایان و دیگران که از دین روگردانی نمی توانند یا نمی خواهند ، ناچار می شوند که از آزادی و جداسری ( استقلال ) و میهن پرستی و اینگونه چیزها چشم پوشند ، برای آنکه دین خود را نگه دارند به زیردستی بیگانگان خرسندی می نمایند .

نگاهی به مصاحبه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق 270 هزار گیرنده ماهواره از کدام مرز به تهران رسید؟


 
 
 
 

طی 9 ماه گذشته، 270 هزار دستگاه دریافت کننده ماهواره که بصورت قاچاق از مرزها گذشته و وارد کشور شده بود کشف و ضبط شده است. این را دبیر کمیسیون  مبارزه با قاچاق کالا در تهران اعلام کرد.
این که هنوز حکومت امیدش را از مقابله فیزیکی با ماهواره قطع نکرده یک بحث است و این که از کدام مرز و کدام کانال حکومتی صدها هزار گیره ماهواره به تهران می رسد یک بحث دیگر! اگر به این آسانی گیره ماهواره به تهران می رسد، پس از به همین آسانی هم باید سلاح به تهران و سراسر ایران برسد. مگر آن که وارد کردن سلاح نه لازم باشد و نه مورد  نیاز و نه قابل فروش، اما گیرنه ماهواره هیچ کدام از این سه امتیاز منفی را ندارد.
دبیر کمیسیون گفته است، کشف این همه دستگاه گیره ماهواره طی 9 ماه درتهران نشان میدهد که چه بازار گرمی ماهواره در تهران دارد.
او هم نمی گفت همه میدانستند این بازار گرم است و آنچه سرد است بازار سیمای جمهوری اسلامی است که همچنان امیدش را از جمع کردن ماهواره و بشقاب قطع نکرده تا برود دنبال ریشه و دلیل گرایش مردم به ماهواره و دگرگونی اساسی در برنامه ها. نه صدا و سیما و نه راس حاکمیت، هنوز دنبال نخود سیاه می دوند و نه تجدید نظر در سیستم خبری و رسانه ای کشور.

استقبالی به سردی هوای مسکو از امیر بی "دشداشه" قطر!


 
 
 
 

ایشان امیر قطر است که "دشداشه" را در آورد، کت و شلوار پوشید و کراوات بست و رفت به مسکو برای دیدار با پوتین. البته این نخستین بار و نخستین سفر وی بدون "دشداشه" نیست و به فراخور موقعیت و نوع سفر لباس عوض می کند. پول مفت نفت و گاز به قطر و به ایشان امکان داد تا دست به بزرگترین ماجراجوئی در خاورمیانه بزند و زیر پر و بال داعش و النصر و بقیه را بگیرد و کشوری مانند سوریه را به ویرانه تبدیل کند و لیبی را به خاک سیاه بنشاند. البته با هدایت شرکت های بزرگ نفتی و بانک های بزرگ جهانی و کارتل های نفتی.
از جمله ضرباتی که سیاست های دوران احمدی نژاد و تحریم های جهانی به ایران زد، یکی هم رکود در تولید و صادرات گاز ایران و گسترش صنایع گاز در ایران بود که زمینه را فراهم ساخت تا قطر در آنسوی ایران، گاز ایران را هم کشیده و استخراج کند و پولش را تبدیل به موتور محرکه امثال داعش.
سیاست عربستان و قطر بعنوان دو متحد توطئه در خاورمیانه که دولت ترکیه نیز ضلع سوم آن را تشکیل میدهد، با سرکوب داعش در سوریه ناکام ماند و حالا در آستانه تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه و مذاکرات دو به دوی وزرای خارجه امریکا و روسیه پیش از این اجلاس و سپس اجلاس سوریه در سوئیس، بی داشداشه راهی مسکو شده تا موافقت خود را با پائین کشیدن فتیله جنگ در سوریه اعلام کند. برخورد سرد پوتین و لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار با امیر قطر و هیات همراهش را از روی لینک زیر ببینید!

سید احمد خاتمی: آیت الله جنتی مثل یک جوان 20 ساله به وظیفه رد صلاحیت ها عمل می کند!


 
 
 
 

سید احمد خاتمی که نانش در دوران رهبری آقای خامنه ای در روغن کرمانشاهی فرو رفته و شده امام جمعه تهران و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان، روز گذشته در حمایت از رد صلاحیت ها و دفاع از شورای نگبهان گفت:
دلیل هجمه روشن است. کسانی می خواهند آدم های خود را بدون رعایت موازین قانونی در مجلس و نهادهای تصمیم گیری نفوذ بدهند. هجمه را در همین راستا آغاز می کنند تا شورای نگهبان منفعل شود و نتواند به تکلیف شرعی خود عمل کند. به صراحت عرض می کنم با شناختی که بنده از فقهای شورای نگهبان دارم این توهم، توهمی باطل است؛ قطعا با غوغا سالاری نخواهند توانست که به هدف خود برسند.
قطعا شورای نگهبان همانند ادوار گذشته نظارت خود را به صورت دقیق انجام می دهند و نخواهند گذاشت که مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به دست نا اهلان و افرادی که واجد شرایط نیستند بیفتد.
از سال 42 که نهضت آغاز شد تا امروز این بزرگ ثابت قدم- شیخ احمد جنتی- در مسیر انقلاب بودند. آیت الله جنتی به وظیفه خود عمل می کند و نقدهای تند، بعضا فحاشی ها، هتاکی ها و طنزهای تخریب کننده ذره ای و به هیچ صورت در ایشان اثر ندارد. در یک کلمه همان روحیه که امروز ما در یک بسیجی جوان 20 ساله می بینیم عین این روحیه در این عالم برجسته مشاهده می کنیم.

ﺍﺯ ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﯽ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ : ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺍﻟﮕﻮ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯿﺮﻭﯼ درزندگی ﭼﯿﺴﺖ؟



 ﮔﻔﺖ : « ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ» ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺍﻟﮕﻮ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﻨﺪ . ﮔﻔﺖ : ﺳﺨﺖ ﺩﺭ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﯿﺪ.
ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺷﺶ ﺧﺼﻮﺻﯿﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻫﯿﭻﮔﺎﻩ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩ .
ﺍﻭﻝ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﯽﺩﻟﯿﻞ ﺷﺎﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
ﺩﻭﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺳﺮﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺍﺳﺖ .
ﺳﻮﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺪﺳﺖ ﻧﯿﺎﻭﺭﻧﺪ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﺑﺮ ﻧﻤﯽ.ﺩﺍﺭﻧﺪ .
ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ : ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺩﻝ ﻧﻤﯽﺑﻨﺪﻧﺪ.
ﭘﻨﺠﻢ ﺍﯾﻨﮑﻪ : ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺩﻋﻮﺍ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﺳﺮﯾﻊ ﺁﺷﺘﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻢ ﮐﯿﻨﻪ ﺑﻪ ﺩﻝ ﻧﻤﯽﮔﯿﺮﻧﺪ.
ﻭ ﺷﺸﻢ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
پس:کودکانه زندگی کنیم.

«خیمه‌شب‌بازی اسد، اوباما و پوتین در سوریه» کارتون از "رایبر هانسون"/ روزنامه سیدسونسکن سوئد

«روابط دیپلماتیک» کارتون از "یوپ برترامز"، کارتونیست هلندی منتشرشده در "کیگل‌کارتونز"

تور تشکر جای کری: بعد از ایران، ما مایلیم از کره‌شمالی به خاطر برنامه‌ی سلاح اتمی‌اش، و نیز نشان دادن این‌که کار سخت و نوآوری چه دستاوردی دارد، تشکر کنیم.» کارتون از گری مکوی/ کیگل‌کارتونز

"نسلی که به تاریخ توجهی نمی‌کند، گذشته‌ای ندارد و آینده‌ای نیز نخواهد داشت."-رابرت ای. هاین‌لاین، نویسنده‌ی سرشناس امریکایی

توقیف ۵/۵ میلیون سی‌دی "مبتذل" و بازداشت ۴۵۰ نفر در پنج ماه گذشته در تهران


"جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ" می‌گوید در پنج ماه گذشته، ماموران پلیس امنیت این شهر، ۵/۵ میلیون سی‌دی "غیرمجاز" و "مبتذل" را توقیف، ۴۷ "باند تکثیر و توزیع" این سی‌دی‌ها را منهدم، و ۴۵۰ نفر را در این ارتباط بازداشت کرده‌اند.
قادر کریمی روز چهارشنبه (۳۰ دی-۲۰ ژانویه) در حاشیه‌ی دومین مرحله از "طرح برخورد با تکثير و توزيع‌کنندگان محصولات ضدفرهنگي و سي‌دی‌های مبتذل" در شهر تهران به وب‌سایت "پلیس" گفت که این مرحله‌ی طرح، از شهریورماه آغاز شده و در آن، توزیع‌کنندگان این‌گونه سی‌دی‌ها «در اطراف مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها» شناسایی و بازداشت شده‌اند.
به گفته‌ی آقای کریمی، «تمامی این متهمان، سابقه‌دار هستند» و «پس از اعتراف به جرایم و تکمیل پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته‌اند».
وی با بیان این‌که «بسیاری از متهمان به سمت فروش بازی‌های رایانه‌ای و کارتون‌های ویژه کودکان رفته‌اند» افزود که آن‌ها «سعی دارند تا با فروش محصولات مخرب فرهنگی به این گروه از جامعه ضربه بزنند».
او از خانواده‌ها و پدرومادرها خواسته تا بازی‌های رایانه‌ای را از مراکز "مجاز" برای کودکان‌شان خریداری کنند.
قادر کریمی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره‌ی برخورد با فروشندگان کپی‌های غیرقانونی فیلم‌های سینمایی در حال اکران نیز گفت که در پنج ماه گذشته، نزدیک به سه میلیون سی‌دی از این دست، توقیف شده است.

اخراج دانش‌آموز از مدرسه‌ دولتی در کرج به خاطر عدم توانایی در پرداخت شهریه



وب‌سایت "تابناک" روز چهارشنبه (۳۰ دی-۲۰ ژانویه) در گزارشی از اخراج یک دانش‌آموز افغانستانی از مدرسه‌ای در استان البرز به دلیل عدم توانایی خانواده‌اش در پرداخت شهریه‌ی ۱۴۵هزار تومانی مدرسه خبر داده است.
بر اساس این گزارش، مسوولان دبستان پسرانه "لقمان حکیم" در محله‌ی "پیش‌آهنگی" در مرز شهر کرج با کمال‌شهر، پس از آنکه متوجه شدند یکی از دانش‌آموزان، شهریه‌ی مدرسه را نپرداخته، ابتدا در اقدام تنبیهی، او را از شرکت در کلاس محروم کردند و در نهایت از مدرسه اخراج نمودند.
مادر این دانش‌آموز که نامش فاش نشده، در شرح ماجرا به "تابناک" گفته: «اولیای مدرسه از‌‌‌ همان ابتدا، بر اساس روال جاری برای ثبت‌نام اتباع دیگر کشور‌ها، از ما شهریه می‌خواستند، اما از ایشان خواستم که تا پیدا شدن شغلی برای شوهرم، به ما مهلت دهند. چون شوهرم با این‌که هر روز برای کارگری به میدان می‌رود، بیکار است و امورات‌مان نمی‌گذرد. با این شرط، پسرمان را در مدرسه ثبت نام کردیم، اما تا امروز نتوانسته‌ایم شهریه مدرسه را فراهم و پرداخت کنیم.»
او با اشاره به «چند نوبت» تذکر به فرزندش در ارتباط با پرداخت نشدن شهریه، اضافه می‌کند: «تا اینکه روز دوشنبه، مانع از حضور پسرم در کلاس درس شدند و او را تمام مدت در حیاط مدرسه نگه داشتند و پس از آن اخراجش کردند. البته با مراجعه شوهرم به مدرسه و درخواست از مسوولان مدرسه که بگذارند پسرمان در کلاس حضور داشته باشد، چند روز دیگر به ما مهلت دادند.»
به گفته‌ی مادر این دانش‌آموز، مدارس علاوه بر شهریه‌ی ۱۴۵ هزار تومانی که از اتباع خارجی می‌گیرند «از تمامی دانش‌آموزان، چه اتباع دیگر کشور‌ها باشند و چه دانش‌آموزان ایرانی، ۵۰ هزار تومان هم به عنوان "کمک به مدرسه" دریافت می‌کنند».
وی با بیان این‌که این مبلغ را نیز هنوز نتوانسته پرداخت کند، می‌گوید: «باور کنید، خرج خانه‌مان را من با بساط کردن و دستفروشی در می‌آورم و کرایه خانه ۱۸۰ هزار تومانی‌مان را هم سه ماه است که نتوانسته‌ایم پرداخت کنیم. حالا یکی از خیرین که ما را می‌شناسد، قرار است، شهریه مدرسه را واریز کند که اگر این‌گونه شود، مشکل حل خواهد شد. اگر این‌گونه نشود، سعی می‌کنیم با قرض و قوله شهریه را پرداخت کنیم تا پسرمان را به کلاس راه دهند.»

«برداشته شدن تحریم‌های ایران» کارتون از پاتریک چپت/ اینترنشنال نیویورک‌تایمز

امریکا با "مک‌دونالد" و "نوشابه" می‌خواهد ذائقه ایرانی‌ها را تغییر دهد



معاون سیاسی سپاه پاسداران می‌گوید امریکا از طریق راه‌اندازی رستوران فست‌فود "مک‌دونالد" و کارخانه‌های تولید "نوشابه‌" قصد دارد ذائقه‌ی ایرانی‌ها را تغییر دهد و در ایران "نفوذ" کند.
به گزارش خبرگزاری "فارس"، رسول سنایی‌راد روز چهارشنبه (۳۰ دی-۲۰ ژانویه) در یک سخنرانی در یزد گفت: «امریکایی‌ها اصرار دارند دفتر امنیتی را خود به دست بگیرند زیرا از این طریق می‌توانند ابتدا ذائقه‌ها را تغییر دهند و سپس به اهداف مختلف خود دست پیدا کنند همان‌گونه که شعبه‌های مک‌دونالند و تولید نوشابه با طعم‌های خاص را در ایران به راه انداختند.»
وی با تاکید بر این‌که «نفود متعلق به زمان تقابل نیست و در زمان تعامل و پسابرجام عمیق‌تر خواهد بود» اضافه کرد: «امریکا در این پروژه نفوذ کاری می‌کند که ما خود به دنبال‌شان راه بیفتیم و این به نوعی تغییر ذائقه و پیروی است.»
آقای سنایی‌راد با بیان این‌که «نفوذگر چند ویژگی علمی و مالی و متاسفانه جنسی دارد و شبهه‌نخبه است» افزود: «باید از این تغییرها که باورها را نیز تغییر می‌دهد، از همین ابتدا جلوگیری کرد زیرا این‌ها همان‌هایی هستند که روزگاری حجاب را به زور از سر زنان برداشتند و به تدریج باور بر این شد که حجاب باعث اُمُلی است و بی‌حجابی کلاس دارد.»
این مقام ارشد سپاه پاسداران با وجود هشدار نسبت به "نفوذ دشمن" از طریق "واسطه‌ها" اظهار داشت: «نفوذ را نباید زیاد منفی دید زیرا ما نیز تا آنجا که بتوانیم به دنبال نفوذ هستیم و در این راستا در حاشیه مدیترانه پایگاه بزرگی داریم که در هنگام لزوم می‌توانیم از آن استفاده کنیم.»