November 12, 2017

کاریکاتور

Image result for ‫کاریکاتور در مورد اسلام‬‎Image result for ‫کاریکاتور در مورد اسلام‬‎Image result for ‫کاریکاتور در مورد اسلام‬‎Image result for ‫کاریکاتور در مورد اسلام‬‎Image result for ‫کاریکاتور در مورد اسلام‬‎

خاورمیانه در آستانه انفجاری بزرگ

با توجه به اتفاقات اخیر در این منطقه و  کوچکترین تغییر و تحول باعث رویداد هایی فاجعه بار میشود حال نظر نشریه آتلانتیک را در موردبا توجه به اتفاقات اخیر در این منطقه و  کوچکترین تغییر و تحول باعث رویداد هایی فاجعه بار میشود حال نظر نشریه آتلانتیک را در مورد به روایتی ربودن سعد حریری قابل بر رسی‌ می‌باشد
لبنان در چند روز گذشته، شرایط ملتهب و نگران کننده ای به خود دید. حریری به دلیل آنچه دخالت های ایران در لبنان خواند، از سمت خود استعفا کرد؛ اما اکنون از سرنوشت خودش اطلاعاتی در دسترس نیست و برخی منابع لبنانی از بازداشت وی و گروگان گرفتن وی توسط سعودی ها خبر می دهند.
لبنان در چند روز گذشته، شرایط ملتهب و نگران کننده ای به خود دید. حریری به دلیل آنچه دخالت های ایران در لبنان خواند، از سمت خود استعفا کرد؛ اما اکنون از سرنوشت خودش اطلاعاتی در دسترس نیست و برخی منابع لبنانی از بازداشت وی و گروگان گرفتن وی توسط سعودی ها خبر می دهند.
 
به گزارش «تابناک»، روز گذشته نیز چهار کشور عربی امارات، عربستان، بحرین و قطر از شهروندان خود خواستند، فوری خاک لبنان را ترک کنند؛ موضوعی که به زعم بسیاری از ناظران حکایت از وقوع حوادث جدیدی در لبنان دارد. در همین راستا در ادامه می خواهیم با توجه به اهمیت موضوع، تحولات، خبرها و رویدادهای لبنان را لحظه به لحظه پوشش دهیم.

***
17:10

 برلین: مدرکی دال بر بازداشت «الحریری» در عربستان نداریم

سخگوی وزارت خارجه آلمان اظهار داشت: ما هیچ مدرکی نداریم که نشان دهد الحریری در ریاض بازداشت است و گمان می‌کنیم که خودش تصمیم می‌گیرد کجا برود.

برلین هم نگرانی‌های ریاض درباره دخالت ایران در یمن و حمایتش از بشار اسد رئیس جمهور سوریه و گروه حزب‌الله را دارد.
 
***
13:17

نشریه آتلانتیک
 
 خاورمیانه در آستانه یک انفجار قرار دارد. ریاض در واقع با «ربودن» نخست وزیر قانونی لبنان، یک اقدام جنگی کرده است.

عربستان می تواند با بیرون آوردن سپرده های خود از بانک های لبنان، اقتصاد آن کشور را فلج کند، ولی آیا حزب الله از چنین اقدامی به هراس خواهد افتاد؟
 
***
12:35
 
وزیر کشور لبنان درباره احتمال نامزدی "بهاء الحریری" برادر سعد حریری برای نخست وزیری گفت: «لبنانی‌ها نه گله‌های گوسفند هستند و نه قطعه زمین که مالکیت‌ آن را از شخصی به شخص دیگر منتقل کرد.»

***
12:00
 
 روزنامه اسرائیلی معاريو
 
براي نخستين بار پس از چهل سال، اسرائيل مي‌تواند بدون اينکه دخالتي در حوادث لبنان داشته باشد، از اين حوادث بيشترين سود را ببرد.
 
*** 
11:30
 
احتمال بررسی استعفای حریری در شورای امنیت
 
روز گذشته «الکساندر زاسپکین»، سفیر روسیه در لبنان، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ال‌بی‌سی» لبنان اظهار داشت: در صورتی که وضعیت مبهم «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان در عربستان سعودی ادامه پیدا کند پرونده او به شورای امنیت ارجاع داده می شود.

زاسپکین خواستار حفظ احترام به حاکمیت لبنان شد و افزود: موضوع بازگشت الحریری به حقوق حاکمیتی لبنان مربوط می‌شود.

سفیر روسیه در لبنان گفت: در صورتی‌ که درخصوص این موضوع بدون توضیحی تعلل صورت گیرد، پرونده آن به منظور رایزنی‌های مشترک به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده خواهد شد.
وی تأکید کرد: درخواست عربستان سعودی مبنی بر شرکت نکردن حزب‌الله در دولت جدید مداخله مستقیم در امور داخلی لبنان محسوب می‌شود و سخن گفتن درباره ساختار دولت آتی لبنان مشکل است.
این دیپلمات روسیه تأکید کرد: چنین درخواستی اهمیت حضور حزب‌الله در دولت لبنان را بیش‌ر می‌کند.
***
11:20
 
«ولید الجنبلاط» رئیس حزب سوسیال ترقی‏ خواه لبنان در صفحه توئیتر خود نوشت: «یک هفته از اقامت اجباری یا غیر اجباری سعد الحریری می گذرد و اکنون زمان آن فرا رسیده است که وی از عربستان به لبنان بازگردد و با تکمیل مسیر سازندگی و امنیت کشور موافقت کند تا جایگزینی برای وی تعریف نشود.»
 
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: نمی دانیم حریری کجاست!
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه کاردار سفارت این کشور با سعد الحریری، نخست وزیر مستعفی لبنان دیدار داشته است، گفت: نمی دانیم حریری در کجای عربستان اقامت دارد.
 
هدر نوئرت در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به اینکه آیا حریری در محدودیت یا اقامت اجباری است یا خیر، این مطلب را مطرح کرد و افزود: باید از دولت عربستان سعودی بپرسید.
 
وی ادامه داد: ما هنوز با کاردارمان در مورد این دیدار صحبت نکرده ایم و این موضوع حساسی است که من نمی توانم در حال حاضر جزییات آن را به شما بگویم.
 
سخنگوی وزارتخارجه آمریکا درباره اعلام شرایط ویژه برخی کشورها برای سفر به لبنان هم اظهار کرد: ما از ماه فوریه برای سفر به لبنان برای شهروندان امریکایی اخطار داشتیم که همچنان به قوت خود باقی است.
 
آمریکا: نمی دانیم حریری کجاست؛ از سعودی ها بپرسید!/  ورود دو کشتی جنگی اسرائیل به آب های لبنان 
 
نوئرت در عین حال تأکید کرد: ما با سعد الحریری و دولت لبنان روابط خوبی داشته و تحولات را زیر نظر داریم. من گمان نمی کنم که ممکن است روابط ما تغییر کند.
 
وی اظهار کرد: درست است که برخی کشورها به شهروندان خود گفته اند، به لبنان سفر نکنند؛ اما این تصمیم آنهاست و ما دخالتی در آن نداریم.
 
سخنگوی وزارتخارجه آمریکا خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که طرف ها از افزایش تنش اجتناب کنند اما اگر سران کشورهای منطقه فکر می کنند که شهروندانشان در خطر هستند حق دارند که در این مورد تصمیم هایی بگیرند.
 
نوئرت درباره بازداشت شاهزادگان و مقامات سعودی به اتهام فساد هم گفت: نگرانی از فساد در کشور عربستان چیز جدیدی نیست و ما هم پیگیر اقدامات دولت سعودی هستیم.
 
ورود دو کشتی جنگی اسرائیل به آب های لبنان
 
به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، روابط عمومی فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد، یک کشتی جنگی صهیونیستی وارد آب های ساحلی لبنان مقابل منطقه راس الناقوره در دریای مدیترانه شد.

بنا بر اعلام ارتش لبنان کشتی جنگی رژیم صهیونیستی مسافی حدود ۱۵۰ متر را در آب های ساحلی لبنان طی کرد.
 
آمریکا: نمی دانیم حریری کجاست؛ از سعودی ها بپرسید!/  ورود دو کشتی جنگی اسرائیل به آب های لبنان

بنابراین، همزمان با آن یک کشتی جنگی صهیونیستی دیگر نیز وارد آب های ساحلی لبنان شده است.

گفتنی است، فرماندهی ارتش لبنان این تجاوز ارتش صهیونیستی به آب های این کشور را به اطلاع نیروهای بین المللی مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) رسانده است.

نگفته هایی از حمید بقائی توسط نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه واولتیماتوم بقائی به قاضی پور

قاضی پور در خصوص پرونده بقایی معاون رئیس جمهور دولت دهم گفت: Image result for nader ghazipourباید توجه کرد روزی که در صحن علنی مجلس اظهار کردم که یک دکل نفتی مفقود شده است خیلی ها به بنده خندیدند و عنوان کردند که مگر دکل نفتی چوب کبریت است که مفقود شود اما مقرر شده در سوم آذرماه سال جاری به پرونده دکل نفتی در شعبه 1066 دادگستری رسیدگی شود.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال 91 نیز در صحن علنی مجلس در ارتباط با سفر رئیس جمهور و هیات همراه به نیویورک تذکری مطرح کردم و شکایتی در قوه قضائیه به ثبت رسید و در این شکایت تاکید شد اعضای خانواده مسئولان ریاست جمهوری برخلاف قانون نیز در سفر حضور داشتند.قاضی پور در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: شکایت مربوط به سفر خانواده های اعضای هیات دولت دهم به نیویورک در کمیسیون اصل 90 مجلس و قوه قضائیه در حال بررسی است.وی گفت: اگر مصلحت نظام مطرح نبود اسناد پرونده تخلفات آقای بقایی را پیش تر افشا می کردم و به دلیل اینکه خود را سرباز نظام می دانم برای حفظ آرامش در این خصوص خویشتن داری کردم و اگر آقای بقایی احساس می کند به او تهمت زده ام ایشان می تواند علیه من در دادگاه شکایت کند تا در آنجا پاسخگوی شکایت او باشم.وی ادامه داد: به دلیل موضوعات مرتبط با مسائل امنیت ملی، بنده نمی توانم تمامی اسناد مربوط به پرونده تخلفات آقای بقایی را منتشر کنم و اگر آقای بقایی علاقه دارند که اسناد مربوط به تخلفات خود را مشاهده کند بهتر است ایشان به دفتر بنده در مجلس مراجعه کند.قاضی پور تصریح کرد: وکیل آقای بقایی نیز اعلام کرده است که حرف های قاضی پور را جدی نگیرید، باید به ایشان اشاره کنم شما یک حقوقدان هستید و بنده نیز حدود 10 سال در مجلس سابقه نمایندگی مردم را برعهده دارم بنابراین اظهاراتم بر پایه مدارک است و شما نیز مستندات پرونده را دادگاه مشاهده کرده اید.وی ادامه داد: شاکی پرونده آقای بقایی دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نهاد ریاست جمهور است و پرونده مذکور دارای 5 شاکی است.قاضی پور گفت: آقای بقایی به جای اینکه به بنده بگوید اسناد تخلفات را منتشر کن، بهتر است به دادگاه مراجعه کند تا اسناد پرونده را آنجا مشاهده کند.
اولتیماتوم بقائی به قاضی پور
 
حمید بقائی امشب در کانال تلگرامی اش مهلتی که به قاضی پور داده بود را تمدید کرد:آقای قاضی بور تا ساعت 15 امروز بوقت تهران به شما فرصت دادم برای اینکه ثابت کنید فرزند خلف پدرتان هستید مدارک مربوط به ادعاهای خود از جمله کشف مقادیر زیادی پول و سکه در منزل بنده، تحویل چندین میلیون یورو و دلار بابت اجلاس سران کشورهای اسلامی در سال 1392 به اینجانب (البته  اجلاس مزبور در سال 1376 و 16 سال قبل از سال 92 برگزار شده است)، و پرداخت 300 میلیارد تومان به موسسه خانه ایرانیان را منتشر نمائید که نتوانستید مدرکی جور کنید!
اما بنظر می رسد خیلی تحت فشار روحی هستید و به همین خاطر حاضرم برای رضای خدا فرصت دیگری به شما بدهم و تا فردا ساعت 12 ظهر بوقت تهران مهلت جنابعالی را تمدید نمایم . بدیهی است بعد از گذشت این مدت زمان مهلت دیگری در کار نخواهد بود.

کانال شخصی حمید بقایی