December 6, 2015

چی میشه به این گفت که لیاقتشو داشته باشه

آلبوم عکس: تقویم برهنه دانشجویان دانشگاه سیدنی برای کمک به آسیب‌دیدگان خشکسالی+18

تقاطع: در اقدامی که به یک سنت قدیمی در دانشگاه سیدنی استرالیا تبدیل شده، دانشجویان سال چهارم رشته‌ی دامپزشکی این دانشگاه بدون لباس در مقابل دوربین قرار گرفتند. این عکس‌ها در تقویم سالانه‌ی ویژه‌ی این دانشجویان استفاده می‌شود که قرار است با هدف کمک به کشاورزان به فروش برسد.
در این تقویم که سابقه‌ای ۳۰ ساله دارد، ده‌ها دانشجو بدون لباس با حیوانات مزرعه‌ عکس می‌گیرند و در عین حال، حمایت خود را از کشاورزان و دام‌داران اعلام می‌کنند.
موضوع ویژه‌ی تقویم سال ۲۰۱۶ این دانشجویان، برجسته کردن خشکسالی ویران‌گری است که بر خانواده‌ها، کشاورزان، دام‌داران و حیوانات در سراسر استرالیا تاثیر گذاشته است.
“مَت کلیفتن”، دانشجوی سال چهارم علوم دام‌پزشکی و مدیر رسانه‌ای این تقویم به دیلی‌میل استرالیا می‌گوید: «از همان زمانی که وارد دانشگاه شدیم، درباره‌ی خشکسالی به ما گفته شد. بسیاری از ما از خانواده‌هایی با پیشینه‌ی کشاورزی می‌آییم. بنابراین، اثر آن را بر کشاورزان، خانواده‌های‌شان، و جامعه می‌دانیم.»
او ادامه می‌دهد: «کشاورزان درگیر راه‌هایی برای نجات دام‌های‌شان هستند و ما می‌خواهیم تا جایی که می‌توانیم تقویم‌مان را بفروشیم و به آن‌ها کمک کنیم.»
وی فضای عکاسی‌ها را نیز این‌گونه توصیف می‌کند: «وقتی ما اولین عکس را می‌خواستیم بگیریم، همه به دور و برشان نگاه می‌کردند و منتظر بودند که اولین نفر شروع به درآوردن لباس‌هایش بکند. اما در مجموع، فکر نمی‌کنم که ما خیلی لحظات سختی را تجربه کرده باشیم. همه کاملا آرامش داشتند. و وقتی آخرین گروه عکس می‌گرفتند، کسی دیگر احساس ناراحتی نمی‌کرد.»
به گفته‌ی “مت کلیفتن”، حدود ۶۵ دانشجویی که در عکس‌های این تقویم حضور دارند، در زمان بین کلاس‌ها در این پروژه مشارکت کرده‌اند و گرفتن عکس‌ها نیز بیش از دو هفته طول کشیده است.
این تقویم به قیمت ۲۰ دلار در وب‌سایت آن به فروش گذاشته شده است.Naked-Students-Calendar-7

ترجمه‌ی یادداشتی از امانوئل اتولنگی و سعید قاسمی‌نژاد، دو پژوهشگر “بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها” و “مرکز بررسی تحریم‌ها و سرمایه‌های نامشروع”

از متن:
«طرح وام‌ خرید خودرو را که در برنامه‌ی روحانی ارائه شده می‌توان نمونه‌ای کامل از همه‌ی ایرادهای سیاست‌‌های اقتصادی ایران دانست: این طرح یک بسته‌ی محرک برای صنعت اتومبیل ایران است که خود از بهترین نمادهای اقتصاد رفاقتی و باندبازی در این کشور به شمار می‌رود.
در حالی که صنعت خودروسازی ایران به دلیل کیفیت بسیار بد محصولات خود، توسط مردم مورد تحریمی سنگین و خودجوش قرار گرفته، روحانی به جای اصلاح این صنعت، کاهش قیمت، و درخواست کیفیت بالا، قصد دارد به مردم رشوه بدهد تا ماشین‌های بی‌کیفیت را گران‌ بخرند.»

مجیزگویی‌های رییس دیوان عدالت اداری به بهانه نامه‌ تازه خامنه‌ای

رییس "دیوان عدالت اداری" جمهوری اسلامی می‌گوید نامه‌ی اخیر علی خامنه‌ای به جوانان اروپایی نشان می‌دهد که او «تنها رهبر نظامی جمهوری اسلامی نیست» بلکه رهبری است که «جوامع بشری را هدایت می‌کند».
محمدجعفر منتظری در گفتگویی با خبرگزاری "ایسنا" که روز پنج‌شنبه (۱۲ آذر-۳ دسامبر) منتشر شده، گفته نامه‌ی خامنه‌ای، «به موقع و با عنایت الهی بوده است».
این مقام قضایی ضمن تشبیه خامنه‌ای با پیامبر اسلام و امامان شیعه افزوده: «این از الطاف الهی است که قلم ایشان وقتی در این راستا به کاغذ گذاشته می‌شود قطعاً هدایت‌های الهی و عنایت‌های حضرت ولی عصر پشت این قضیه است.»
وی هم‌چنین رهبر جمهوری اسلامی را شخصیتی توصیف کرده که «افکار و اندیشه‌های ناب، بلند و عمیق اسلامی را به گوش بشریت می‌رساند و دنیا را از خطری که استکبار برای جهان به وجود آورده، آگاه می‌کند».
منتظری در پایان، خامنه‌ای را «باعث افتخار کشور و ملت» دانسته و گفته: «این کشور به خود می‌بالد که رهبری دوراندیش و جامع‌نگر دارد که جهان‌بینی ایشان تنها مشمول کشور اسلامی ایران و مسلمانان منطقه نیست بلکه اندیشه و تفکر ایشان اندیشه بشری است و جوامع بشری را حسب مورد و به مقتضای زمان هدایت می‌کند.»

«ورود آنگلا مرکل به آسمان سوریه» کارتونیست: ماریان کامنسکی، کارتونیست اهل اسلواکی

غم فلسطین ما را کشت

حسن نصرالله در حال زدن تیر خلاص برسر هموطنان کُرد