September 18, 2015

کاریکاتورطرحی از کامبیز درم‌بخش در ماه‌نامه‌ی خط‌خطی


مهاجری که با ضربۀ پای خبرنگار مجار بر زمین افتاد، در اسپانیا مربی فوتبال خواهد شد



مهاجری که در مجارستان با ضربۀ پای خبرنگار راستگرای این کشور بر زمین افتاد، از سوی مرکز ملی آموزش مربی فوتبال اسپانیا برای همکاری به این کشور دعوت شد.

این مهاجر که اسامه عبد المحسن الغضب نام داشت، پیش از این در سوریه مربی فوتبال بوده و با تیم الفتوه سوریه در لیگ برتر این کشور همکاری داشته است.

او به همراه دو پسرش، عصر چهارشنبه وارد اسپانیا شدند و در جمع خبرنگاران گفت: «من شما، مادرید و اسپانیا را دوست دارم. همه اسپانیا را. از شما برای همه چیز سپاسگزارم. این برای زندگی من بسیار مهم است.»

قرار است او در کنار کار در باشگاههای فوتبال مادرید، به همراه خانواده اش در آپارتمانی که مرکز ملی آموزش مربی فوتبال اسپانیا در حومه این شهر در اختیارشان قرار داده، زندگی کند.

میگوئل آنخل گالان، رئیس این مرکز می گوید: «سیاستمداران، اتحادیه اروپا و دولتها باید برای کمک به مهاجران اقدام کنند تا آنها در قبال اجازه اقامتشان، نقشی در اینجا داشته باشند. ما باید به این مردم کمک کنیم. این یک کار انسانی است و ربطی به احزاب سیاسی یا فدراسیونهای فوتبال ندارد.»

این فرصت پس از آن به اسامه روی آورد که تصویر مربوط به بر زمین افتادنش پس از ضربۀ پای خبرنگار مجار، به سراسر دنیا مخابره شد؛ پشت پایی که در بهبود کیفیت زندگی او نقش داشت.
منبع:یورونیوز

رجز خوانی و لاف در غربت اعتماد مردم را فرو ریخته!


 
 
 
 
 
دروغگوئی، لاف زدن و از قول دیگران نقل قول جعل کردن و... از جمله دلائل فروریزی اعتماد مردم به رسانه ها و مدعیان است. چه این مدعیان فرمانده سپاه باشند و چه امام جمعه، چه دولتمردان باشند و چه پیشکاران و آقازاده ها. این فروریزی باور مردم به سخنان حکومتی چنان است که حتی اگر حرف درستی هم از دهان آنها بیرون بیاید دیگر مردم باور نمی کنند.
بخش هائی از سخنرانی فرمانده سپاه قدس را در همین شماره پیک نت بخوانید تا نمونه ای باشد برای درک دقیق تر آنچه نوشتیم.

* عربستان از ورود هواپیمای حجاج ایرانی جلوگیری کرد * هادی خامنه‌ای: پاره کردن عکس امام در سال ۸۸ ساختگی بود

* عربستان از ورود هواپیمای حجاج ایرانی جلوگیری کرد
* هادی خامنه‌ای: پاره کردن عکس امام در سال ۸۸ ساختگی بود


عربستان از ورود هواپیمای حجاج ایرانی جلوگیری کرد

عربستان سعودی از ورود یک فروند هواپیمای مسافربری حامل حجاج ایرانی به حریم هوایی عربستان جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «الیمن السعید»،  شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی در صفحه این شبکه در پایگاه های اجتماعی اعلام کرد سازمان هواپیمایی عربستان مانع از ورود هواپیمای حامل حجاج ایرانی که دویست و شصت سرنشین داشت به حریم هوایی عربستان شد.

منابع سعودی نداشتن مجوز را علت این اقدام اعلام کردند.

هادی خامنه‌ای: پاره کردن عکس امام در سال ۸۸ ساختگی بود

سیدهادی خامنه‌ای با تاکید بر اینکه پاره کردن عکس امام در سال ۸۸ ساختگی بود می گوید: چرا صدا و سیما در آن زمان جمعیت گسترده را ندید و این صحنه را کجا دید؟

به گزارش ایسنا سیدهادی خامنه‌ای در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در یاسوج  با اشاره به توافق هسته‌ای در دولت گفت: در این زمینه حرف‌های زیادی گفته می‌شود اما در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی در این خصوص داشته‌ایم. دنیا ما را بعنوان یک طرف مذاکره کننده معتبر شناخت، مورد احترام بوده‌ایم و هم‌اکنون نیز با این‌که می‌گویند تحریم‌ها هنوز درست برداشته نشده است، اما رفت و آمد گروه‌ها و مسئولان رده بالای کشورهای اروپایی شروع شده که این مسأله یک توفیق است.

سعید قاسمی: روسای جمهور ایران باید عملگی کنند




سعید قاسمی با حمله به اکبر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی گفته مجلس «باید قانونی را تصویب کند که طی آن رئیس جمهور فقط عملگی کند.»

به گزارش دیگربان، قاسمی این درخواست را به خاطر برخی سیاست‌های دولت حسن روحانی به خصوص در مواجهه با عربستان سعودی مطرح کرده است.

وی با اعتراض نسبت به سیاست‌های دولت یازدهم در مقابل عربستان گفته «یک عده تحت عنوان سیاست قصد روابط با کشور‌ها از جمله سعودی‌ها را دارند و معنای واقعی سیاست یعنی پدر سوخته بازی.»

این فرمانده حزب‌الله در ادامه سخنان خود از مجلس خواسته قانونی تصویب کند که براساس آن رئیس جمهور «فقط کارکند و نتواند اصول و مبانی جمهوری اسلامی را در آن دست ببرد و دخل و تصرف کند.»

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی هاشمی رفسنجانی با عنوان «حاج آقا خاطره» از وی به خاطر دوستی و نزدیکی با مقام‌های سعودی انتقاد کرده است.

یک فعال کارگری به جرم فعالیت به ۹ سال زندان محکو م شد


Mahmod-salehi
به گزارش منابع خبری حقوق بشری، یک فعال امورکارگری درشهرسنندج به ٩ سال زندان محکوم شده است.
کانون مدافعان حقوق کارگر درایران، درگزارشی دراین باره می نویسد: محمود صالحی، فعال کارگری، روزبیست و پنجم شهریور، برای دریافت حکم خود به دادگاه شهرسنندج مراجعه می کند ولی دفتر دادگاه شفاهاً به وی اعلام می کند که درمجموع به ٩ سال زندان محکوم شده است اما دفتردادگاه از تسلیم دادنامه به وی خود داری می کند.
بنا براین گزارش، برطبق حکم صادره که تنها به رویت محمود صالحی رسیده است، ازسوابق فعالیت های او در دهه شصت و هفتاد تا فعالیت های کارگری او درحکم صحبت شده است، اما هیچ مدرک مستندی دال برغیرقانونی بودن فعالیت های او ارائه نشده است.
این فعال کارگری حق دارد تا بیست روز به حکم صادره اعتراض نماید.

سرکرده سابق نیروهای سرکوبگر در آتش سوخت!


از فیس بوک: مرتضی طلائی ، سرداری که قدرت نظامی و انتظامی خود را ، در مقطعی که حرفش آنچنان برشی داشت که لرزه بر تن هر کسی می افکند ، با خرج کردن میلیاردها تومان بابت تبلیغات ، و رساندن خود به شورای شهر تهران ، و قدم نهادن در « بزرگراه چپاول قالی بافی شده ! » کنار گذاشت ، در آتش سوخت !!! شاید که این تلنگری باشد برای دیگرانی چون او که در این نظام فاسد ، کم نیستند .....
مرتضی طلایی (سردار طلائی سابق) نایب رییس شورای شهر تهران بر اثر نشت گاز دچار سوختگی شد ! او هم اکنون در یکی از بیمارستانهای تحت مراقبت است !
معاون اجتماعی و اجتماعی شهرداری تهران در تشریح حادثه پیش آمده برای مرتضی طلایی گفت : صبح چهارشنبه براساس نشت گاز، حادثه ای در منزل وی رخ می دهد و آقای طلایی برای نجات نزدیکانشان خودشان را درگیر می کند و بیشترین حادثه برای ایشان به وجود می آید و سایر اعضای خانواده در سلامت کامل به سر می برند .
امرودی گفت : بخش عمده ای از بدن و صورت وی دچار سوختگی شده است . با توجه به اینکه مرتضی طلایی از جانبازان زمان جنگ است و شیمیایی شده ، آثار سوختگی وارد ریه اش شده و این موضوع نگرانی ایجاد کرده است .
امرودی بر این موضوع تاکید کرد که بر خلاف آنچه گفته میشود مرتضی طلایی به کما نرفته و پزشکان داروهای بیهوشی را به وی تزریق کرده اند .

وی در پایان گفت : در حال حاضر آقای طلایی ممنوع الملاقات است و « خواهش می کنم مردم به بیمارستان مراجعه نکنند !!! » .

احمدی نژاد به انتخابات ریاست جمهوری آینده بازمی گردد

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری دوره نهم و دهم ریاست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم آماده می کند.
 
 به گزارش سامانه خبری "دیگربان" به نقل از یک وزیرسابق دولت احمدی نژاد با اعلام این خبرگفته است :"احمدی نژاد قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری دو سال آینده برنامه های جدی دارد".
وزیردولت احمدی نژاد افزوده است: احمدی نژاد با اعلام نظرتصمیم خود گفته است "خودتان را برای انتخابات آماده کنید. البته نه برای انتخابات مجلس، بلکه انتخابات ریاست جمهوری و من شرکت خواهم کرد".
با این حال "دیگربان" به نقل از برخی فعالان سیاسی نزدیک به شوراین نگهبان نوشته است آنها می گویند"شورای نگهبان درصورت نامزد شدن احمدی نژاد صلاحیت وی را تائید نخواهد کرد و خود احمدی درجریان این موضع قرارگرفته است.
 

مخالفت علنی قاسم سلیمانی با حضور اروپایی‌ها در ایران




mediaقاسم سلیمانی
در حالی که رفت‌وآمد مقامات سیاسی و اقتصادی اروپایی به ایران پس از توافق هسته‌ای وین افزایش چشم‌گیری داشته، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت : "یکی از دلایل ورود، حضور و ظهور گسترده اروپایی‌ها در ایران که با هماهنگی آمریکایی‌ها صورت می گیرد ایجاد دو قطبی در درون جامعه، بالابردن مطالبات در افکار عمومی و زدودن بحث درگیری طولانی آمریکا و غرب با ایران است."
سلیمانی که روز چهارشنبه در جمع فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران سخنرانی می‌کرد، ادامه داد: "آمریکاییها معتقدند کلید بازسازی قدرت آنها باید از نقطه ای انجام شود که در آن نقطه فروپاشی صورت گرفته باشد و آن منطقه، خاورمیانه به عنوان نقطه فروپاشی قدرت آمریکا و نقطه نفوذ، توسعه و تاثیر انقلاب اسلامی است."
وی گفت: "آمریکا امروز در کشورها به دنبال استفاده از ابزارهای مختلف و روشهای نو و جدید است." سلیمانی "سازمان ملل متحد" و "حقوق بشر" را جزو این ابزارها دانست.
فرمانده نیروی قدس سپاه همچنین مدعی شد که آمریکا برای "بازیافت قدرت خود در منطقه" حاضر به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی شد.
دیروز خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز در سخنانش در جمع فرماندهان سپاه پاسداران بار دیگر نسبت به "نفوذ فرهنگی و سیاسی" آمریکا در ایران هشدار داد و گفت که چنین نفوذی به مراتب خطرناک تر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است.

موج تازه سرکوب معلمان در آستانه بازگشایی مدارس در ایران

موج تازه سرکوب معلمان در آستانه بازگشایی مدارس در ایران

media 
عکس آرشیوی
در آستانه مهر ماه و بازگشایی مدارس در ایران، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی چندین معلم و فعال صنفی را بازداشت کردند. علیرضا نوایی فعال صنفی کارگری ساکن پاریس به رادیو بین المللی فرانسه خبر داده که نیروهای امنیتی ایران امروز منصور موسوی از معلمان و فعالان صنفی را بازداشت کردند.
همچنین پیشتر سازمان‌های صنفی و حقوق بشری از جمله "اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران"، با انتشار بیانیه‌های مختلف از بازداشت ميلاد درويش، محمدرضا نیک‌نژاد، مهدی بهلولی، و محمود بهشتی لنگرودی، از فعالان صنفی معلمان خبر داده‌ بودند.
ميلاد درويش، فعال كارگری و حقوق كودك، عضو افتخاری كانون صنفی معلمان ايران و عضو كميته دفاع از حقوق بشر در ايران، به دنبال هجوم نیروهای اطلاعاتی در 31 مرداد ماه، به خانه پدری وی که محل زندگی او بود، دستگیر شد.
همچنین محمدرضا نیک‌نژاد و مهدی بهلولی در روز دوشنبه 9 شهریور ماه توسط نیروهای امنیتی در محل سکونت خود بازداشت شدند.
این دو معلم ، با نگارش مطالب و مقالاتی به وضعیت آموزش در ایران می پرداختند.
این بازداشت‌ها در حالی صورت گرفته که حکومت ایران نگران ازسرگیری اعتراضات معلمان است.
از آغاز سال 1394 سه تجمع اعتراضی سراسری توسط معلمان صورت گرفته که مهمترین خواسته های مطرح شده در این تجمعات، رسیدگی به وضع معیشتی معلمان، به رسمیت شناختن تشکل های مستقل و آزادی فعالان در بند بوده است.
به گزارش منابع خبری، معلمان ایران قرار است که در روز 13 مهر ماه که توسط يونسكو روز جهانی معلم نام گذاری شده بار دیگر تجمع اعتراضی برگزار کنند.

یک مقام سپاه پاسداران روحانی را خطرناکتر از مجاهدین خلق دانست


mediaحمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران ایرانTASNIM
هشدار اخیر رهبر جمهوری اسلامی ایران در خصوص خطر نفوذ آمریکا در مراکز تصمیم گیری سیاسی این کشور ترجیع بند سخنان امروز امامان جمعه و خطیبان پیش از نماز جمعه کشور بود.
آیت الله احمد علم الهدی امام جمعه مشهد با تکرار سخنان رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران گفت که این بازوی نظامی قدرت روحانیان در صف مقدم مبارزه علیه نفوذ آمریکا در کشور قرار دارد. در تهران سردار یحیی رحیم صفوی، مشاور نظامی آیت الله خامنه ای، یکی از سخنرانان پیش از خطبۀ نماز جمعه تهران بود که در اظهاراتی مشابه گفت که سپاه پاسداران طرح آمریکا را برای نفوذ سیاسی در کشور خنثی خواهد کرد.
در این بین حمیدرضا مقدم فر، معاون فرهنگی سپاه پاسداران دیگر سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران بود که به سخنان اخیر حسن روحانی در جمع فرماندهان سپاه پاسداران و همچنین مواضع علی اکبر هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد و در اظهاراتی بی پرده آنان را در دشمنی شان با نظام اسلامی با سازمان مجاهدین خلق ایران هم سو و ای بسا خطرناک تر از این سازمان دانست.
حمیدرضا مقدم فر در ادامۀ این ادعا اظهار داشت که هم سازمان مجاهدین خلق ایران و هم کسانی که به گفتۀ او امروز پس از توافق اتمی به دنبال باز کردن راه نفوذ آمریکا در مراکز تصمیم گیری ایران هستند یک هدف واحد را دنبال می کنند. این هدف به گفتۀ معاون فرهنگی سپاه پاسداران "تضعیف حوزۀ مدیریتی نظام اسلامی" به منظور "براندازی آن است."
حمیدرضا مقدم فر در ادامۀ سخنانش در خطبه های پیش از نماز جمعه تهران گفت در اختلاف با روش سازمان مجاهدین خلق ایران در نخستین دهۀ حکومت اسلامی، "پروژۀ جدید نفوذ" آمریکا در ایران قصد حذف فیزیکی مسئولان جمهوری اسلامی ایران را ندارد، "بلکه تلاش می کند با استفاده از مهره های داخلی که رویکرد غربگرا دارند، روحیۀ انقلابی مسئولان را تغییر دهد."
حمیدرضا مقدم فر در جای دیگری از سخنانش گفت که در شرایط کنونی "شاهد جریان نفاق جدید در کشور هستیم و در برخی از کانون های رسمی نظام آنها را می بینیم و منافقین جدید نقش اجرای پروژۀ نفوذ را دارند."
معاون فرهنگی سپاه پاسداران در ادامه افزود : "نفاق جدید این است که افراد سابقه دار و مبارزی استحاله شده اند و آرمان ها و فکرشان تغییر کرده ولی بیان نمی کنند و در حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی حضور دارند." حمیدرضا مقدم فر سپس اظهار داشت که این افراد خطرناک تر از سازمان مجاهدین خلق ایران در دهۀ اول انقلاب هستند.
او بی آنکه نامی از حسن روحانی ببرد، از او خواست که "در ادبیات خود دقت کند و طوری حرف نزند که فضای نفوذ و رخنه را در کشور فراهم سازد." حمیدرضا مقدم فر گفت که برخی مسئولان مسائل "کم آبی و ریزگردها را در ردیف" آمریکا قرار می دهند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.
رییس جمهوری ایران در سخنرانی اخیرش در مقابل فرماندهان سپاه پاسداران، خطاب به آنان گفت که امروز "دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران" نه آمریکا و اسرائیل، بلکه بیکاری، تورم و گرانی، ریزگردها، کم آبی و فاجعه زیست محیطی کشور است که باید به طور عاجل برای شان چاره ای اندیشید و به کار بست.
 

رفسنجانی تلویحاً خود را کانون "زلزلۀ سیاسی" در ایران دانست

بقلم 

mediaFARS
علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از روی کار آمدن حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ به عنوان زلزلۀ سیاسی در نظام اسلامی ایران یاد کرد و تلویحاً خود را کانون آن دانست. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که به گمان او بلوغ سیاسی مردم منجر به انتخاب حسن روحانی شد، هر چند بسیاری معتقدند که کانون این زمین لرزه نام نویسی او در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران بوده است.
در توضیح این "زلزلۀ سیاسی" رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله گفته است که "مستند ادعای" او ابراز نگرانی های وزیر وقت اطلاعات، حیدر مصلحی، در جلسۀ شورای نگهبان بوده که ساعت به ساعت نظرسنجی ها و اقبال عمومی مردم به حسن روحانی را در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری دنبال و گزارش می کرده است.
علی اکبر هاشمی رفسنجانی به نقل از وزیر سابق اطلاعات در دولت محمود احمدی نژاد گفته است که آرای حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ از ۷۰ درصد نیز گذشت و به حدود ۹۰ درصد رسید.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس به دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که قرار است در اسفند ماه آینده برگزار شوند اشاره کرده و گفته است که "بسیاری از شخصیت های معتبر، با سواد و تجربه دیده را می شناسد که آماده حضور در این دو انتخابات هستند" و مردم هم، به گمان علی اکبر هاشمی رفسنجانی، "منتظر اسفند ماه هستند" تا "زمین لرزۀ سیاسی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری" و به تعبیر دیگر وی "حماسۀ سیاسی" جدیدی را تکرار کنند و با این کار "درس بزرگ دیگری به افراطی ها بدهند." رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که منظور او از "افراطی ها" مخالفان توافق هسته ای است که به گمان وی در اصل "مخالفان منافع ملی و مردم هستند."
علی اکبر هاشمی رفسنجانی در جای دیگری از سخنانش با اشاره به توافق اتمی گفته است که حسن روحانی موفق شد "برغم همۀ موانع سیاسی و بهانه تراشی های مخالفان پروندۀ هسته ای کشور را حل و با این اقدام سایۀ جنگ، تهدید و تحریم را از کشور دور سازد."

کمپین پشتیبانی از اموزگاران و زحمتکشان


۲۳سال علی دشتی چراغ راهی برای هر ایرانی