October 13, 2015

چگونه شد که مردم ایران دروغ گفتن را اغاز کردند؟

استقبال کم‌نظیر مردم مازندران از حسن روحانی!!!!!

زنده یاد دکتر کوروش آریا منش



زنده یاد دکتر کوروش آریا منش
در عصر روز ۲۷ می1996 درحالیکه دکتر کوروش آریا منش در آپارتمان خود میزبان یک خانم فرانسوی بود دو مرد به صورت سرزده به درب خانه امدند. یکی از انها احمد جیهونی نام داشت که در آلمان کار و کاسبی داشت و از ۳ سال قبل با دکتر کوروش آریا منش در ارتباط بود و سالی یکی دوبار به دیدار وی می‌آمد. برطبق گفته‌های خانم فرانسوی که آن روز مهمان دکتر کوروش آریا منش بود وقتی آن دو مرد به طور سرزده درب خانه را زدنددکتر کوروش آریا منش به آنها اجازه ورود نداد و قرار شد آنها بروند و نیم ساعت دیگر بگردند و خانم فرانسوی نیز قبل از بازگشت مجدد آن دو محل را ترک کرد.
جسددکتر کوروش آریا منش فردای آن رو توسط آن خانم فرانسوی کشف شد و به پلیس اطلاع داده شد. قاتیلین با دو گلوله از فاصله نزدیک به سر و سینه دکتر کوروش آریا منش او را به قتل رسانده بودند. پلیس در میان وسایل دکتر کوروش آریا منش نامه‌هایی از احمد جیهونی یافت و توسط آن خانم فرانسوی که او را دیده بود توانست جیهونی را شناسایی کند. پلیس آلمان به خواست پلیس فرانسه جیهونی را بازداشت کرد.  
 وی سرانجام اقرار کرد که در آن روز به ملاقات دکتر کوروش آریا منش رفته بود و برای محاکمه به فرانسه تحویل داده شد.
سرانجام احمد جیهونی که از رابطین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بود در سال ۲۰۰۲ توسط دادگاه پاریس به ۱۷ سال زندان محکوم شد اما همدست وی که مجتبی مشهدی نام داشت به طرز عجیبی تبرئه شد.
احمد جیهونی به حکم خود اعتراض کرد اما در نهایت از حضور در دادگاه تجدید امتناع ورزید زیرا از آن بیم داشت که قضات دادگاه حکم ۱۷ سال حبس او را سنگین تر کنند.

ایده های داعشی حکومتیان آنهم رو سر وزیر خارجه شان

تصویری عبرت انگیز



دست محسن رضایی (رانت فروش سیگار ایران ) و رفسنجانی این دزد اکبر بالاست

در واقع فساد را همین طیف اصلاح طلب در ایران راه انداخت و امروز نمام جناحها در آن غرقند

خودنویس : 
بر اساس ماده ۵ طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران: «فهرست دارایی‌های افراد مشمول و نیز اسناد و اطلاعات مربوط به آن به جز در مواردی که در این قانون و آیین‌نامه ذیل آن تعیین شده است، محرمانه بوده و هر یک از مسئولان و کارکنان که حسب وظیفه مأمور تهیه، ثبت، ضبط حفظ فهرست دارایی‌های افراد مشمول یا اسناد و اطلاعات مرتبط با آن، موضوع این قانون باشند و یا بر حسب وظیفه اسناد مذکور در اختیار آنان قرار گیرد، اگر عالماً عامداً مرتکب افشاء یا انتشار مندرجات این اسناد شو ند و یا خارج از حدود وظایف اداری در اختیار دیگران قرار دهند یا به هر نحوی دیگران را از مفاد آنها مطلع سازند، به یکی از مجازات‌های درجه ۶ مقرر در ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ محکوم خواهند شد. همین مجازات در مورد کسانی نیز مقرر است که با علم و اطلاع مبادرت به افشاء، چاپ و یا انتشار اطلاعات مزبور نموده و یا موجبات افشاء، چاپ و یا انتشار آنها را فراهم نمایند.»

in 

مصاحبه حسنین هیکل با تلویزیون سی بی اس روسیه در برابر امریکا در سوریه قدرتش را نشان داد

مصاحبه حسنین هیکل با تلویزیون سی بی اس
روسیه در برابر امریکا
در سوریه قدرتش را نشان داد 
 
 
 
 

"حسنین هیکل" روزنامه نگار و دیپلمات مصری که سالها سردبیر بزرگترین روزنامه مصر و خاورمیانه "الاهرام" بود، درباره ورود روسیه به جنگ سوریه با تلویزیون "سی. بی. اس" گفت:

مصر تاکنون در قبال آنچه در سوریه می گذرد کوتاهی کرده است. عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر باید به دمشق سفر کند. سوریه اهمیت زیادی برای مصر دارد و جمال عبدالناصر، رئیس‌جمهور فقید مصر و محمدعلی پاشا، موسس سلسله علویان بر اهمیت سوریه در معادله منطقه‌ای به رغم اختلاف دیدگاه‌های خود اتفاق نظر داشتند.
سوریه در طول تاریخ محور درگیری میان غرب و دولت عثمانی بوده است. سوریه در حال حاضر نیز محل اختلاف میان عربستان و دیگر کشورهاست.
روسیه اکنون در جنگ سوریه ورود کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه می‌خواهد ثابت کند که طرفی فعال است و می‌خواهد این را به غرب و آمریکا ثابت کند. روسیه می‌خواهد قدرتش را در برابر جهان ثابت کند. پوتین می‌خواهد بگوید که روسیه حضور دارد. اگر آمریکا می‌تواند مداخله کند مسکو نیز می‌تواند.
داعش آینده‌ای ندارد؛ آنچه موجب قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی می‌ شود خلا در کشورهای منطقه و از بین رفتن پیوندها و ظهور شکاف‌ها در عراق و سوریه و نادیده گرفتن مساله فلسطین است.
من از روابط مصر و ایران به دلایل منطقی دفاع می‌ کنم. ترکیه، مصر و ایران سه کشور قوی در منطقه هستند و در نتیجه روابط میان آنها در طول زمان مساله مهم و اصلی برای منطقه بوده است.
تشییع در چارچوب تنوع مذهبی قرار می‌گیرد و عیب نیست. من از رسالت اسلام یکپارچه صحبت می‌کنم.
شرایطی که امروز در برابر رئیس جمهور ما "سیسی" قرار دارد بسیار سخت‌ تر از شرایطی است که جمال عبدالناصر با آن مواجه بود چراکه در حال حاضر در سایه اوضاع منطقه شاهد دودستگی هستیم و قواعد بازی تغییر کرده است.
جهان عرب امروز سرگردان است، بویژه پس از آنکه مصر نقش مهم خود را در منطقه از دست داد. به همین دلیل است از خارج برای عرب‌ها تصمیم گرفته می شود.

برای گدائی و رابطه جنسی قیمت فروش پسر بچه ها بین 100 تا یک میلیون است!

قیمت پسر بچه های 12 - 13 ساله که تجربه گدائی، خیابان گردی و رابطه جنسی دارند در ایران از صد تا یک میلیون تومان است.
جام جم در همین ارتباط می نویسد: پدر و مادر این کودکان که فقیر و یا معتاد اند آنها را اگر نفروشند اجاره می دهند به باندها و مافیای گدائی در ایران تا برای آنها کار کنند. این کودکان باید تا آخر شب مقدار مشخصی پول در آورند و زمانی که این پول از گدائی بدست نمی آید تن به کارهای دیگر می دهند. امیر حسین ، 13 ساله می گوید: من باید روزی چهل هزار تومان کار کنم و برای پدرم ببرم و گرنه کتک می خورم و اجازه ندارم به خانه بروم.


مردم در ایران آماده کارناوال امام حسین می شوند!

بازار بزرگ از قدیمی‌ترین و مشهورترین بازار فروش لوازم عزاداری است. امسال در این بازار«پرچم» یا «بیرق» اگز زربافت باشد از 40 تا 400 هزار تومان قیمت دارد. همچنین نوع دوخت از حدود 20 تا 600 هزار تومان و نوع چاپی از حدود هشت تا 50 هزار تومان در بازار بزرگ تهران فروخته می شود.
سر «پرچم» نیز جفتی 30 تا 60 هزار تومان در بازار قیمت دارد.
«خیمه» بسته به اندازه‌ آنها از 15 تا 100 هزار تومان فروخته می‌شوند.
«سربند» های عزاداری نیز در بسته‌های 50 تایی حدود 9000 تومان قیمت دارد.
«پیراهن مشکی» در انواع مردانه‌، زنانه و از الیاف طبیعی قیمتش حدود 20 هزار تومان است. پیراهن مشکی دوخت کاشان حدود 18 هزار تومان، دوخت بروجرد حدود 29 هزار تومان و دوخت تایلند حدود 32 هزار تومان در بازار بزرگ تهران این روزها قیمت دارد.
لباس های مخصوص «تعزیه» از 120 تا 150 هزار تومان قیمت دارند.
«زنجیر» عزاداری ماه محرم اگر طلایی باشد 12 هزار تومان و اگر نقره‌ای باشد 9 هزار تومان است.
«طبل» نیز، بسته به اندازه و جنس بدنه‌اش، از 160 تا 850 هزار تومان قیمت دارد.
چوب یا دسته طبل از5 تا 20 هزار تومان در بازارتهران فروخته می شود.
«دمام» که نوعی طبل در مناطق جنوبی کشور است و چند سالی است که در عزاداری های زنجیرزنی رایج شده ، از 150 تا 210 هزار تومان قیمت دارد.
«دهل» که از سازهای کوبه ای است و در دسته های زنجیرزنی از آن استفاده می شود، با توجه به جنس بدنه از 85 هزار تا 225 هزار تومان در بازار فروخته می شود.
«سنج» برای دسته های زنجیرزنی از 60 تا 180 هزار تومان در بازار بزرگ تهران فروخته می شود.
کمر بند مخصوص بلند کردن «عَلم» یا «علامت» اگر برزنتی باشد از 50 تا 70 هزار تومان و اگر چرمی باشد از از 280 تا 330 هزار تومان در بازار تهران فروخته می شود.
شال مخصوص برای کسی که علامت را بلند می کند از 9 تا 17 هزار تومان و پر مخصوص تزئین علامت 35 هزار تومان فروخته می شود.


پیتزای نذری امام حسین امسال در ایران خیلی مُد شده!

1- شهرداری بازارچه‌ وسائل صوتی برای ماه محرم بر پا کرده. در این بازارچه كوپن‌هایی برای تكایا، مساجد، حسینیه‌ها و بقعه‌ها میدهند.
2- شهر داری نمایشگاهی بنام "عطر سیب" هم برپا کرده که لوازم صوتی و طبل و شیپور و .... را با کوپن و به قیمت محرم می فروشد .
3- برای غذای نذری هم بازارچه بوستان را برپا کرده که برنج و روغن و حبوبات با قیمت محرم می فروشد.
4- تی شرت و روسری ویژه محرم هم  با عکس شهدای کربلا و از چند روز پیش با عکس سردار همدانی که در سوریه کشته شد می فروشند. رنگ برتر سیاه است و سبز. ضمنا می گویند اغلب این ادوات و پوشیدنی ها و سر کردنی ها از چین وارد شده.
5- در بازارچه شهرداری قیمت میكروفن‌ بین ١٠٠ تا ٧٠٠ هزار تومان است. طبل از ٢٠٠ هزار تومان شروع شده و تا یك میلیون تومان فروخته می‌شود. سنج برای زنجیر زنی ١٠٠ هزار تومان است.
قیمت تی‌شرت‌های مشكی ٣٠ تا ٧٠ هزار تومان است. شال‌های مشكی و سبز هم از ١٠ تا ٣٠ هزار تومان قیمت دارد. البته اگر از دستفروشها بخرند حدود ٥ تا ١٠ هزار تومان است.
6امسال شتر کشی به جای گوسفند کشی مُد شده و به همین دلیل شتر دوساله سه میلیون تومان تا ١٠ میلیون تومان قیمت دارد.
7- از نوظهورترین پدیده های محرم امسال تبلیغات پیتزا فروشی ها، رستوران ها و فروشندگان غذای فوری در ایران است. بموجب تبلیغ این مغازه ها، مشتری می تواند برای نذری دادن سفارش بدهد تا آنها غذای نذری را در ظروف یکبار مصرف به درخانه برسانند و زحمت پخت و پز نذری را برای صاحب نذر کم کنند. تا اینجا شاید زیاد تعجب آور نباشد، اما این که امسال پیتزای نذری هم مد شده نوظهور است!

در گذشته قتل زنجیره ای می کردند طرفداران بمب اتمی فعلا با سیمان می کشند!

شرح کاریکاتوری که همراه با دهها کاریکاتور دیگر در فضای مجازی و نشریات داخلی منتشر شده، اشارات زیر کافی است:
پیرامون سخنان تهدید آمیز و آلوده به جملات و اصطلاحات اوباشانه که مخالفان توافق اتمی در جلسه بررسی برجام بر دهان آوردند، علی مطهری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
اتفاقات روز یکشنبه مجلس برای همه ناگوار بود. اینکه عده‌ای برای نیل به هدف‌شان حتی از تهدید یک مقام عالی رتبه کشور به مرگ دریغ نمی کنند تا در روحیه و نطق او اثر بگذارند مایه تاسف است. خصوصا زمانی که آن تهدید کننده فردی با لباس روحانیت باشد.( روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی که از متهمین قتل های زنجیره ایست).
مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز گفت: به این تهدیدها عادت داریم. یکی از نمایندگان آمد و دکتر صالحی و ظریف را به اعدام تهدید کرد و گفت: شما را اعدام می‌کنیم و در راکتور اراک دفن می‌کنیم و رویتان سیمان می‌ریزیم.

هدف نهائی داعش ایران

هدف نهائی داعش ایران
و ایرانی است که آنها را کافر میداند! 
هاشمی رفسنجانی در دیدارهائی که دارد و یا مصاحبه هائی که می کند، سخنانی می گوید که به چند دلیل صدا و سیما آن را پوشش خبری نمی دهد و رسانه های طرفدار دولت نیز مجاز به این پوشش نیستند. این در حالی است که او حداقل رئیس مجمع مصلحت نظام است. ظاهرا دلیل این حصر خبری چنین است:
1- سخنان و نظرات او بر خلاف سخنان رهبر جمهوری اسلامی آلوده به تهدید و چند پهلو گوئی نیست و معقول و سنجیده است و قابل درک و تائید از جانب مردم. بنابراین، نوعی رقابت دراین عرصه وجود دارد.
2- مخالفت او با کودتای 88 چه پیش و چه پس از آن، بویژه آخرین نماز جمعه ای که خواند، برای او سرمایه ای شده که قدرت از آن وحشت دارد. این وحشت در جریان انتخابات 92 و با رد صلاحیت او توسط شورای نگهبان آشکار شد و با تائید روحانی از جانب او و پیروزی وی در آن انتخابات به اثبات رسید.
3- دو انتخابات مهم مجلس شورا و مجلس خبرگان انتخاب رهبری در اسفند ماه برگزار می شود و قدرت بشدت نگران تاثیر گذاری هاشمی در این انتخابات است. حصر خبری او همراه است با فشارهای جانبی که به وی وارد می شود. از جمله حبس فرزندش مهدی باتهام همراهی با جنبش سبز در انتخابات 88. این که هاشمی در سالهای پس از انقلاب چه کرد و مرتکب چه اشتباهات بزرگی شد، بحث امروز، با موقعیت و نظراتی که وی در سالهای اخیر دارد نیست. بویژه که ما آن بخش هائی از سخنان وی را پوشش خبری میدهیم که مستقیما به اوضاع ایران و تقابل های داخل حکومت در ارتباط است و نه همه نظراتی که مطرح می کند.
ما تصور می کنیم این توضیح برای آنها که می خواهند بدانند چرا ما به اخبار هاشمی پوشش می دهیم کافی باشد. به همان دلائلی که به اخبار مربوط به محمد خاتمی و مهدی کروبی و موسوی پوشش می دهیم. این پوشش خبری، تلاشی است در جهت خنثی سازی حصر خبری آنها.
در همین شماره پیک نت مصاحبه ای از هاشمی می خوانید که وی نکات بسیار مهمی را در ارتباط با تروریسم در منطقه، خطر تجزیه کشورهای منطقه و حرف های نسنجیده ای که در داخل ایران زده می شود و مناسبات کشورهای سنی مذهب را با ایران تیتر می کند زده است. او بدرستی می گوید که در ایران یک عده با خیال راحت و در امنیت کامل، حرف هائی در باره اقلیت شیعه در کشورهای دیگر می گویند که عملا باعث دردسر برای آنها می شود. یادشان می رود که آنها یک اقلیت در میان اکثریت اهل سنت در آن کشورها هستند. او در همین مصاحبه به درستی به ریشه های داعش اشاره می کند و باز بدرستی می گوید که هدف نهائی داعش ایران است. آنها شیعه را نجس و کافر می دانند. آنها اکنون نه تنها در افغانستان برای خود پایگاه درست کرده اند بلکه تا مرزهای مشترک افغانستان و ایران هم پیش آمده اند.

هزینه 250 میلیون تومانی یک شغل در کشور


دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به هزینه بالای ایجاد شغل در کشور گفت: حفظ اشتغال موجود مهمتر از اشتغال جدید است.
رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون برای ایجاد یک شغل در مملکت، دولت باید 200 تا 250 میلیون تومان هزینه کند در حالی که از دست دادن بنگاههای قدیمی مانند شرکتهای خودروساز که نیروهای آن در حال تعدیل است هزینه بسیاری به کشور تحمیل خواهد کرد.
وی به صحبتهای اخیر وزیر کار مبنی بر ایجاد سالانه 800 هزار شغل در کشور اشاره کرد و گفت: با آمار بالای بیکاران کشور و افزوده شده فارغ التحصیلان جویای کار به آن هر قدر شغل ایجاد کنیم باز هم کم است.
دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور متذکر شد: علاوه بر آن موج بیکارانی که از بنگاههای اقتصادی بیکار می‌شوند مزید بر علت خواهد شد بنابر این چاره‌ای نداریم جز اینکه فرصتهای شغلی موجود را حفظ کنیم.
وی بر لزوم توجه به اقتصاد بیمار کشور تاکید و خاطر نشان کرد: راه رشد اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در رونق مجموعه‌های تولیدی است و دولت باید به سمت حمایت از بنگاههای خرد و کوچک برود که اشتغالزایی بالایی دارد.
پورموسی از شرکتهای دانش بنیان به عنوان بنگاههای کوچک و متوسط موفق یاد کرد و گفت: این بنگاهها می‌توانند در کنار نوآوری، کارآفرینی کنند از این رو حمایت و تقویت آنها از طریق دولت و وزارتخانه‌های ذیربط باید در دستور کار قرار بگیرد.
به گفته وی راه‌اندازی شرکتهای دانش‌بنیان به شرط در اختیار گذاشتن امکانات، اشتغالزایی بالایی دارد.
دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور درعین حال با بیان اینکه بسیاری از بنگاههای اقتصادی با 30 درصد ظرفیت خود تولید می‌کنند، برای خروج اقتصاد از حالت رکود پیشنهاد کرد: بهره‌وری در بنگاهها افزایش یابد.
وی گفت: بهره‌وری بالا با تولید زیاد ایجاد می‌شود لذا باید از امکانات واحدهای تولیدی به نحو شایسته استفاده و نیروی کار بیشتری جذب کرد.

این مقام مسوول کارگری با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اشتغالزایی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن هزینه ایجاد شغل باید به سمت کارهای زودبازده با هزینه کمتر برویم و تعاونی‌های یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال مولد و پایدار به شمار می‌روند اما ساختار تعاونی‌ها در این زمینه باید به دقت بررسی شود تا به مشکلات ناشی از ضعف نظارت دچار نشوند. 

درخواست بابک زنجانی از دادگاه انقلاب


وکیل مدافع بابک زنجانی متهم پرونده نفتی از درخواست موکلش مبنی بر ارجاع پرونده به کارشناس ذی‌صلاح در امور بانکی به‌ویژه امور بانکی بین‌المللی خبر داد.
تسنیم:رسول کوهپایه‌زاده اظهار کرد: درخواست‌مان را به صورت کتبی ارائه کردیم تا موضوع به کارشناس ذی صلاح ارجاع شود.
وکیل مدافع بابک زنجانی توضیح داد: یکی از نقایص جدی در این پرونده، همین مسئله کارشناسی است. از آنجا که بانک مرکزی خود در پرونده ذی نفع است نظرات کارشناسی آن فاقد وجاهت قانونی است و برای احراز واقعیت در صورت صلاحدید دادگاه بهتر است کارسناسان رسمی دادگستری مستقل، بی‌طرف و ذی صلاح در امور بانکی و تجارت بین الملل اظهار‌نظر کنند.
کوهپایه‌زاده گفت: کیفرخواست صادره، یک جلد از 209 جلد پرونده را تشکیل می‌دهد و در همین 209 جلد پرونده، دفاعیات خوبی در راستای نقض کیفرخواست وجود دارد.
وکیل مدافع بابک زنجانی اضافه کرد: ما برای سطر به سطر این پرونده، دفاع قوی و مستدل داریم.
سه جلسه نخست محاکمه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی، 11، 12 و 13 مهر ماه جاری در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی و با حضور وکلای مدافع متهمان، وکلای شکات و برخی بستگان متهمان به صورت علنی برگزار شد.

در این جلسات، کیفرخواست سه متهم اصلی پرونده از سوی نمایندگان دادستان قرائت شد و در نهایت پس از پایان قرائت کیفرخواست، قاضی صلواتی ضمن موافقت با تقاضای استمهال وکلای متهمان مبنی بر مطالعه پرونده، تاریخ برگزاری جلسه بعدی دادگاه را نهم آبان اعلام کرد.

بسیج: برخورد انقلابی با اردوهای مختلط

بسیج: برخورد انقلابی با اردوهای مختلط

مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی خواستار برخورد انقلابی با مقصران رقص و آواز در کمپ فستیوال کویرنوردی دانشجویان دختر شد و گفت: از متولیان فرهنگی تقاضا دارم که اگر هیچ برنامه ای برای دانشجویان ندارند حداقل بذر مرض و فساد را نکارند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، اکبری مقدم مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در پی رقض و آواز در کمپ فستیوال کویرنوردی دانشجویان دختر جهاد دانشگاهی بیرجند گفت: برگزاری اردوهای مختلط یکی از زمینه های فساد در جامعه اسلامی است که متاسفانه به آن توجهی نمی شود.

اعدام دختری که در ۱۶ سالگی بازداشت شد

فاطمه سالبهی، دختر جوانی که در شانزده سالگی به اتهام قتل همسرش بازداشت شده بود، امروز اعدام شد
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم اعدام فاطمه سالبهی ساعاتی پیش در زندان عادل آباد شیراز به اجرا درآمد.
این دحتر جوان در 16 سالگی با مردی ازدواج می کند که حدود سی سال سن داشته و به گفته وی تا پیش از ازدواج هرگز او را ملاقات نکرده بوده است.
به گفته یکی از وکلای سابق سالبهی، وی اگرچه در بازجویی های مقدماتی و تحت فشار به قتل اعتراف کرده ولی در دادگاه به قتل اعتراف نکرده بود.
سازمان عفو بین‌الملل در فوریه سال ۲۰۱۱ با انتشار بیانیه‌ای در مورد احتمال اعدام فاطمه سالبهی هشدار داد و خواستار توقف اعدام او و کودکان در ایران شد.
قوانین جمهوری اسلامی سن مجازات کیفری کودکان را ۱۵ سال برای پسران و ۹ سال برای دختران می‌داند. این در حالی است که کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله کنوانسیون حقوق کودک اعدام افراد کم‌تر از هجده سال را منع می‌کند.
مجمع عمومی سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری از رژیم ایران خواسته‌اند که اعدام کودکان و نوجوان را متوقف کند.

نگرانی "آقا" از تکرار عاشورا و باقی ماجرا


نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران: خطرات پيش روي نظام براي مردم تشريح شود
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نخبگان و پیروان راه حضرت امام خمینی(ره) در عصر حاضر وظیفه دارند خطرات پیش روی نظام جمهوری اسلامی را برای مردم تشریح کنند.
به گزارش صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی امروز در ششمین روز کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری گفت: باید از اشتباهات خواص در عصرهای نبوی و علوی درس بگیریم و نگذاریم نظام جمهوری اسلامی که پس از قرن ها پرچم علوی را برافراشته، آسیب ببیند.
وی افزود: تا زمانی که حول محوریت ولی فقیه زمانه خود باشیم و به توصیه های دلسوزانه علی زمانه به درستی عمل کنیم، کشتی انقلاب، به سلامت از طوفان های سخت عبور خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سکوت خواص و مطلق نگری آنان در برابر فتنه سال های 78 و 88 را از غفلت ها و اشتباهات خواص برشمرد و گفت: کسانی که در مقابل رهبری می ایستند هر چند در گذشته نفس امام هم به آنها خورده باشد، آیا می توانیم آنان را یار امام بنامیم؟
حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی افزود: متأسفانه در این دو فتنه، برخی از خواص مقابل مقام معظم رهبری ایستادند و برخی هم به اشتباه راه میانه را برگزیدند.
وی تصریح کرد: اگر امتی از امام زمانه خود تبعیت نکند از دشمنانش سیلی خواهد خورد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: واقعه خونین عاشورا تکرار شدنی است در صورتی که مردم از وقایع عصر علوی عبرت نگیرند و از امام خود تبعیت نکنند. 

اوحدی: امشب معلوم می‌شود چند ایرانی در عربستان دفن شده‌اند/ از چهره، هیچ جنازه‌ای قابل شناسایی نیست


جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - رییس سازمان حج و زیارت گفت: هم اکنون هیچ زائر ایرانی در مکه مکرمه نداریم و فعالیت ستاد مکه به پایان رسیده و همه نیروهای ستادی مکه به ایران برگشته اند و تنها بنده و معاونان سازمان و گروه‌های شناسایی و تفحص اجساد در اینجا حضور داریم.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آخرین گروه از جانباختگان ایرانی فاجعه منا، بامداد امروز به تهران رسید. اما هنوز تکلیف ۶۵ زائر مفقود دیگر مشخص نشده است. 
رییس سازمان حج و زیارت شب گذشته خبر داد که قرار است یک تیم پزشکی از وزارت بهداشت ایران به عربستان اعزام شود تا با آزمایش دی ان ای، مفقودان را شناسایی کنند.
سعید اوحدی همچنین گفت که با بررسی آمار دفن شده های فاجعه منا، تکلیف مفقودان ایرانی مشخص می شود.
او امروز در بخش خبری ساعت ۱۳ شبکه خبر گفت: کار شناسایی و تفحص چهره به چهره ما با مراجعه حضوری به سردخانه‌ها تقریباً پایان یافته و با توجه به وضعیت اجساد در سردخانه‌ها که شرایط فیزیکی آنها کاملا تغییر کرده، کار با مشکل جدی مواجه شده است که پیشنهاد اولیه پزشکی قانونی عربستان این است که از طریق آزمایش‌های تخصصی‌تر پزشکی باید این کار پیگیری شود.
رئیس سازمان حج گفت: ساعت 7 و نیم امشب جلسه‌ای با مجموعه مسئولین پزشکی قانونی عربستان و پلیس آن کشور خواهیم داشت که دو موضوع دستور این جلسه خواهد بود. موضوع اول پیگیری پیکرهای عزیزانی است که احتمالا در بین 450 نفری که با حکم حکومتی و به دلیل شرایط بهداشتی دفن شده‌اند که به نظر می‌آید تعدادی از عزیزان جان‌باخته ما نیز در میان آنها باشند که این موضوع امشب مشخص خواهد شد و خواسته دقیق ما این است که امیدواریم به نتیجه برسیم.
او گفت: موضوع دوم ما در این جلسه این است که با تعیین وضعیت شدن مطلب اول، بحث پیگیری باقیمانده عزیزان است که اگر عدد دفن‌شدگان ما در میان 450 نفر مشخص شود، می‌توانیم ادعا و خواسته شفاف و روشن خودمان را اعلام کنیم که باید وضعیت باقیمانده این عزیزان هم روشن شود.
اوحدی گفت: قطعاً برای پیگیری موضوع دوم نیازمند حضور جدی دستگاه دیپلماسی کشور و همچنین حضور جدی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده هستیم که ان‌شاءالله بتوانیم در رابطه با تعیین وضعیت مفقودان به نتیجه مشخص برسیم.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در جلسه‌ای که امشب با سعودی‌ها خواهیم داشت تعداد جان‌باختگانی که توسط (دولت عربستان) این‌ها دفن شده مشخص خواهد شد. البته پیگیری موضوع دوم نیازمند مساعدت جدی دستگاه دیپلماسی کشور است، به دلیل اینکه وظیفه روشن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و دستگاه دیپلماسی کشور پیگیری امور حقوقی اتباع ایرانی در دیگر کشورها است که امیدواریم با همکاری این عزیزان حتما موضوع دوم هم بصورت جدی یک روال و راهکار تخصصی را در دستگاه دیپلماسی طی کند تا ان‌شاءالله به نتیجه برسیم.
او در پاسخ به این سوال که اگر 65 زائر مفقودی ما در میان 450 زائر دفن شده در عربستان باشند، چه اقدامی صورت خواهد گرفت، اعلام کرد: در توافقی که با حضور دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت کشورمان با سعودی ها داشتیم سعودی ها اعلام کردند که از این 450 نفر اثر انگشت گرفته شده، همچنین ناخن آنها برای آزمایش DNA برداشته شده و تأکید کردند که محل دفن اینها با مشخصات‌شان معلوم است که حتما در جلسه امشب هم ما این موضوع را مطرح می‌کنیم.
اوحدی گفت: اگر مشخص شود که چه تعدادی از عزیزان ایرانی در میان دفن‌شدگان هستند، مطمئناً قدم بعدی ما دریافت DNA از کشور هست که نیازمند یاری متخصصین وزارت بهداشت و از آن مهم‌تر پشتیبانی دستگاه دیپلماسی کشور است که همه ظرفیت و امکانات خود را برای تسریع در این امر بکار گیرد. سعودی‌ها هم قول دادند اگر نتیجه امروز مشخص شود، آمادگی دارند در خصوص هرگونه کمک و تقاضایی حتی در خصوص انتقال پیکرهای دفن شده به ایران همکاری داشته باشند.