May 30, 2019

آن مرد با سلاح آمد! کاریکاتوری از مانا نیستانی‎

mananistani.jpg

«پاپ فرانسیس» نسبت به ظهور احساسات افراطی ملی گرایانه در اروپا هشدار داد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان گفت طرز فکری که مهاجران را عامل تمام مشکلات جامعه می داند زنگ خطر است. پاپ فرانسیس هشدار داد که جهان با سقوط اخلاقیات روبرو است.

«محبت نیوز»- پاپ فرانسیس در واکنش به نتایج انتخابات پارلمانی اروپا و پیشرفت چشمگیر احزاب مخالف “یورو” نسبت به ظهور و افزایش قدرت احساسات ملی گرایانه افراطی و نژاد پرستی در کشورهای اروپایی هشدار داده است.
نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اروپا نشانگر پیشرفت قابل توجه احزاب راستگرای افراطی و نیروهای سیاسی ملی گرا در کشورهای مختلف است.
نیروهای سیاسی ملی گرا در کشورهای مختلف اروپایی از مارین لوپن در فرانسه تا متئو سالوینی در ایتالیا و نایجل فاراژ در بریتانیا به نتایج خیره کننده و قابل توجهی در انتخابات پارلمانی دست یافته اند.
پاپ فرانسیس روز گذشته (دوشنبه ۶ خرداد) در پیامی به مناسبت روز جهانی مهاجران و پناهجویان گفت: «جهان امروز تا حد زیادی در مقابل محرومان، نخبه‌گراتر و ظالم‌تر شده است».
وی ادامه داد:‌ «پیشرفته‌ترین جوامع اقتصادی شاهد، رویه رو به رشد فردگرایی افراطی است که با روحیه سودگرایی ادغام شده است و رسانه‌ها در تقویت این رویه سهم دارند و در نتیجه آن یک جهان سهل‌انگار و بی‌تقاوت به وجود آورده است».
رهبر کاتولیک‌های جهان تأکید کرد که پناهجویان به «نمادهای محرومیت» و نادیده گرفته شدن در اروپا تبدیل شده‌اند.
پاپ فرانسیس در ادامه تأکید کرد که رویکرد مناسب برای بحران مهاجران، در «چهار فعل جمع شده است: استقبال، محافظت، ترقی و یکپارچگی».
طبق این گزارش، گرچه سخنرانی پاپ به طور مستقیم سیاسی نبوده است اما بسیاری معتقدند که اظهارات وی تفسیری از انتخابات پارلمان اروپا بود که در آن ملی‌گرایان و احزاب منتقد اتحادیه اروپا بیشترین رأی را کسب کردند.