September 14, 2015

معمای مجاهدین خلق

«قانون امر به معروف و نهی از منکر آماده اجراست»

سکته مغزی و مرگ شاهرخ زمانی در زندان

بخشنامه وزارت کشور درباره استخدام منشی زن برای مردان


monishi zan
مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج زنان از صدور بخشنامه‌ای از سوی وزارت کشور خبر داده که براساس آن ااز مسئولان سازمان‌ها و نهاد‌ها خواسته شده از استخدام منشی زن برای مدیران مرد خودداری کنند.
به گزارش دیگربان، خانم اصلانی گفته این بخشنامه در سال‌ جاری از سوی عبد‌الرضا رحمانی فضلی٬ وزیر کشور ابلاغ شده که در آن «چارچوب پوشش خانم‌ها و آقایان در سطح وزارتخانه‌ها و ادارات تعیین شده است.»
به گفته وی «در این بخشنامه تأکید شده برای مدیران خانم منشی خانم و برای مدیران آقا منشی آقا تعیین شود.»
این برای نخستین‌بار است که از وجود چنین بخشنامه‌ای در دولت حسن روحانی سخن به میان آورده می‌شود.
امرداد ماه سال ۹۳ نیز عبدالمقیم ناصحی٬ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از ممنوعیت استخدام منشی زن برای مدیر مرد و منشی مرد برای مدیر زن در شهرداری تهران خبر داده بود.
۲۲ تیر ماه سال ۹۰ نیز سایت «تریبون مستضعفین» نوشته بود علی خامنه‌ای گفته «من با کسانی که به‌ عنوان به‌ کارگیری زن، منشی زن استخدام می‌کنند، مخالفم.»

تلاش دستگاه‌های امنیتی برای جلوگیری از ترور بابک زنجانی در زندان


akbar-torkan
مشاورعالی رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد می‌گوید «دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی بیشترین کوشش را می‌کنند تا مبادا آن زنجیره‌ای که بابک زنجانی به آن وصل است، او را در زندان بزنند.»
به گزارش سایت جماران، اکبر ترکان در این باره گفت: سال‌ها کوشش شد که نظام تجارت خارجی ایران از فساد دلالی پاک شود. نمی‌خواهم بگویم کشور در این راه موفق شد، اما تمام تلاش وزیر اطلاعات و نهادهای نظارتی این بود که شبکه دلالی از بین برود. وقتی تحریم‌ها تصویب و اجرایی شد همه دعوت کردند تا این شبکه‌ها دوباره دایر شود، زیرا برای فروش نفت و تحصیل درآمد‌ها باید دلال‌ها می‌آمدند و لذا کثیف‌ترین و آلوده‌ترین جریان تجاری به خاطر وجود دلال‌ها در اقتصاد ایران تقویت شد.
او در گفتگو با جماران تصریح کرد: دلال‌ها برای خرید، فروش نفت، جابه‌جایی پول و حمل و نقل کالا آماده شدند. چون ارتباط مستقیم خرید، گشایش اعتبار و حمل و نقل تحت تأثیر قرار گرفته بود. یعنی دلالانی که وزارت اطلاعات و دستگاههای نظارتی به دنبال نابودی آن‌ها بودند، مشروعیت پیدا کردند و در جریان معاملات قرار گرفتند که فساد آن غیر قابل محاسبه است.
ترکان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «آیا در کنار دلالان داخلی، دلالان خارجی هم در این عرصه حضور داشته‌اند یا خیر؟» گفت: بابک زنجانی یک آدم نیست، یک جریان است. مگر به قول آقای زنگنه ممکن است میلیارد‌ها دلار نفت خام را تحویل یک آدم یک لا قبا بدهند؟ این یک زنجیره‌ای است که از داخل کشور ما شروع می‌شود و تا خارج امتداد می‌یاید. این زنجیره کشف نشده است. یعنی فردی به نام بابک زنجانی همه چیز نیست. شاید دستگاههای اطلاعاتی – امنیتی ما بیشترین کوشش خود را می‌کنند تا مبادا آن زنجیره‌ای که بابک زنجانی به آن وصل است، او را در زندان نزند. زیرا ما یک نقطه از این زنجیره را داریم و اگر آن‌ها این یک نقطه را بزنند، همه زنجیره گم و گور شده و باعث می‌شود دیگر به جایی دسترسی نداشته باشیم و پولمان گم و گور شود.
او تأکید کرد: این حلقه‌های زنجیره به هم متصل است. مگر می‌شود ۲/۶ میلیارد دلار به یک فرد یک لاقبا داده شود.
ترکان پیش از این نیز گفته بود که «شما باید ببینید اطراف بابک زنجانی چه کسانی قرار داشتند. وقتی پرونده فساد گسترده اخیر را مطالعه می‌کنید، می‌بینید که بابک زنجانی فقط یک کارگزار بود.»
«حمیدرضا حسینی»، عضو هیات‌رییسه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز کمی پیش از بازداشت بابک زنجانی گفته بود « بابک زنجانی از سوی یک لابی قدرتمند حمایت می‌شده که این جریان پیش‌تر در بازار ارز با بانک مرکزی همکاری داشته و در زمان تحریم عراق در خرید و فروش نفت عراق از مسیر ایران فعال بوده و زنجانی را حمایت می‌کرده.»
وبسایت انتخاب نیز دو روز بعد از بازداشت زنجانی درباره او نوشته بود «بابک زنجانی بعد از حوادث سال ۱۳۸۸ وقدرت گرفتن برخی نیروهای خودسر با فردی بنام رعیت در جزیره کیش ارتباط برقرار می‌کند و از طریق وی با شریف ملک‌زاده و سپس اسفندیار رحیم مشایی مرتبط می‌شود. حوزه رانتخواری بابک زنجانی در ابتدا هتلداری و دلالی هواپیما بوده که از سال ۱۳۹۰ و با تشدید تحریم‌ها یکباره ثروت در اختیار وی که حاصل از پولشویی و معاملات با پول بیت المال بوده است ده‌ها برابر می‌شود. وی سپس با ارتباط گرفتن با معاون اقتصادی یکی از مراکز خاص از پوشش امنیتی برای فعالیتهای اقتصادی خود استفاده می‌کند. بابک زنجانی که از رعیت و هروی برای ارتباط با محافل خودسر استفاده می‌کند مبالغ سنگین به افراد مختلف می‌پردازد و از این طریق به سیستم نظارتی نفوذ می‌کند. گفته می‌شود وضعیت وی به حدی می‌رسد که با یک وزیرخاص در درون وزارتخانه مربوطه دیدار کرده و از حمایتهای وی بهره می‌برد. برخی نمایندگان مجلس نیز پیش از این از تایید بابک زنجانی توسط چهارتن از اعضای هیات دولت احمدی‌نژاد شامل رستم قاسمی، شمس الدین حسینی، حیدر مصلحی و محمود بهمنی خبرداده بودند.»
شبکه های دلالی اقتصاد ایران را نجس کردند
مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد در ادامه با اشاره به آثار رفع تحریم در فروش نفت افزود: حتی بعد از رفع تحریم‌ها سال‌ها طول می‌کشد دانه دانه شبکه‌های دلالی را کشف و جراحی کنیم و از داخل سیستم کشور بیرون بکشیم، زیرا این شبکه‌ها در تمام سیستم کشور نفوذ کرده و همه جا را نجس کرده‌اند.
ترکان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه «آیا سرمایه گذاری‌های خارجی در ایران پس از رفع تحریم‌ها صرفا در واردات و صادرات خلاصه می‌شود یا سرمایه گذاریه‌ای مولد هم انجام خواهد شد؟» گفت: فقط واردات و صادرات نیست. اما ما نمی‌توانیم بی‌محابا دنبال فاینانس برویم. اگر پول قرض کنیم و بانک‌های ایرانی هم ضامن شدند اما در سررسید، شرکت‌ها پول را پس ندادند بانک‌ها باید بپردازند. الان همین معوقات بانکی که وجود دارد ریالی است و اگر غفلت کنیم ممکن است به معوقات ارزی تبدیل شوند.
او در پایان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ادعای برخی جریانات که می‌گویند نتیجه رفع تحریم‌ها آوردن مک دونالد به ایران بوده است، تصریح کرد: هرکسی دنبال مک دونالد است معنایش این است که دنبال خدمت به اقتصاد کشور نیست. هیچ کس در دولت نمی‌شناسم که تلقی او از رفع تحریم‌ها آوردن مک دونالد باشد، مگر‌‌‌ همان کسانی که این موضوع را نام بردند! به نظر من مک دونالد در ذهن آنهاست.

اتهام "تشکیل گروه ضد انقلابی" به یک فعال زن

خبرگزاری هرانا – شکوفه آذر، فعال مدنی بازداشتی در بند زنان زندان اوین با گذشت بیش از چهارماه از بازداشت همچنان با عدم برگزاری دادگاه و عدم تبدیل قرار در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شکوفه آذر که در تاریخ ۱۹ خرداد ماه سال جاری همراه با “پوریا ابراهیمی” و “غزاله شیری” دو فعال مدنی دیگر در خانه ای در رودهن بازداشت شد، با گذشت بیش از ۴ ماه از بازداشتی همچنان در وضعیت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین در وضعیت بازداشت به سر می برد.
یک منبع مطلع در این ارتباط به خبرنگار هرانا گفت که اتهام شکوفه آذر “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی و تشکیل گروه ضد انقلابی” عنوان شده و پرونده این فعال مدنی ۴۵ ساله در شعبه شش بازپرسی دادسرای اوین در حال بررسی است.
گفتنی است این فعال مدنی در بند تا به حال از حق دسترسی به وکیل بهره مند نبوده است.

لازم به ذکر است از میان دو بازداشتی دیگر، غزاله شیری پس از ۷۲ ساعت از بازداشت آزاد شده و پوریا ابراهیمی با پایان یافتن بازجویی های خود در بند هشت زندان اوین منتظر تعیین تکلیف پرونده خود است.

پاسدار نقدی: در صحنه جنگ پیچیده‌ای هستیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام آمادگی کرد تا دولت را برای تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.
جلسه مشترک دولت و بسیج پیرامون اقتصاد مقاوتی قرار است تشکیل شود
سردار محمدرضا نقدی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون تاکید سخنگوی دولت بر استفاده از ظرفیت بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی توسط دولت گفت: چند روز پیش سردار دهقان وزیر دفاع با من تماسی گرفت و گفت آمادگی جلسه با دولت پیرامون مسئله اقتصاد مقاومتی را داشته باشید، ما هم آمادگی داریم و منتظر هستیم تا دولت جلسه پیرامون این موضوع تشکیل دهد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این سوال که آیا تا به امروز پیرامون مسائل دیگر جلسه ای از طرف دولت با حضور بسیج تشکیل شده است یا نه تصریح کرد: پیرامون موضوعات دیگر نیز تا به امروز بسیج با دولت جلسه ای نداشته است.

سردار نقدی درباره چرایی تذکر مداوم رهبر معظم انقلاب پیرامون نفوذ غرب در کشور گفت: امروز ما در صحنه جنگ پیچیده ای قرار داریم زیرا دشمن در جبهه متفاوت و پنهان در حال ابراز دوستی است، بنابراین این شرایط پیچیده تذکر شدیدتر را می طلبد.

منبع محلی: گزارشی تکاندهنده از شهر زاهدان


سایت خبری "عصرهامون": این روزهای دردی بزرگ دامن کلان شهر زاهدان را گرفته است، زخم و دردی که در زیر پوست شهرمان وجود دارد و روز به روز در حال بزرگتر شدن است، اما گویی صدایش به جایی یا به گوش کسی نمی رسد یا نمی خواهد برسد.
امروز دیگر کاملا عیان است نیازی نیست به دنبال آنها کوچه به کوچه بگردیم، در دل هر گذری می توان تعدادی از آن را دید که با مشقت و سختی دست و پنجه نرم می کنند، ساعت از نیمه شب که می گذرد زیر پوست شهر اتفاقات غریبی درحال رخ دادن است؛ در این اتفاقات که به رخدادهای فیلم های سینمایی می ماند، عده ای که کم هم نیستند، بیدارند و پژمرده و خسته در پی پاتوقی جدید می گردند آری این وصف حال کارتن خواب ها و یا همان بی خانمان های شهرمان است.
چندین سال است که در سایت های خبری و روزنامه های محلی تیترهای ریز و درشتی مبنی بر حاشیه نشینان و کارتن خواب ها به چشممان می خورد و نه تنها از تعداد آنها کاسته نمی شود، بلکه روز به روز نیز در حال افزایش اند و متاسفانه هنوز نمی دانیم جمع آوری معتادین کارتن خواب در سطح شهر بر عهده چه سازمانی است؟
ضعف در عملکرد سازمان های متولی جهت ساماندهی معتادین در سطح شهر بر کسی پوشیده نیست، زیرا اگر به درستی در این راستا کار خود را انجام می دادند، تختی در بیمارستان جهت درمان یا مکانی را برای نگهداری و تقویت آنها کنار می گذاشتند چهره شهر این گونه خراب نبود.
لازم است بودجه ای برای ساماندهی و نگهداری افرادی که در خیابان روی کارتن و پتوی پوسیده ای زندگی می کنند در نظر گرفته شود و هرچند اگر سهمی هم در نظر گرفته نشود متولیان امر باید به وظیفه خود عمل کنند، زیرا در فصول سرما تعداد زیادی از این افراد به دیار باقی کوچ می کنند.
در گوشه و کنار خیابان ها و مکان های متروکه و خلوت پاتوق می کنند و با ظاهری ژولیده مشغول استعمال مواد مخدر هستند، زن و مرد هم ندارد، آنها فقط در فکر سپری کردن روز و شب خود هستند.
هوا که تاریک می شود کارتن خواب بی واهمه به پاتوق هایشان می آیند، در سال گذشته عمده آمار زنان و مردان بی خانمان و کارتن خواب شهر به زنان سالمند و میانسال تعلق داشت اما این روز ها شاهد حضور زنان جوان هستیم، اما آزار دهنده ترین قسمت ماجرا حضور کودکان کم سن و سال در پاتوق های این کارتن خواب ها هستیم، آیا می توان استناط کرد سن بی خانمانی به کودکان رسیده است؟

کارتن خواب های زاهدان ظاهرا کم نیستند. این را خیابان های شهر گواهی می دهند اما، هنوز کسی آمار دقیقی از آنها ارائه نداده است. واقعیت این است که درسال های اخیر تعدادشان بیشتر شده و در کوچه پس کوچه های شهر به راحتی تردد می کنند و به سختی به دنبال سر پناهی می گردند تا بدون دغدغه از سر و صدای شهر ساعتی را سپری کنند.

فیلم؛ جام زهر را خوردند و به جان هم افتادند عصبانیت عراقچی در کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی

www.youtube.com/watch?v=Nqe0Cp8mUAA