February 10, 2018

فرمانده 633 میلیارد تومان اختلاس الان در کجاست؟


 
 
 
 

حکومت 40 سال با این تصور که مردم فراموشکارند و حافظه تاریخی ندارند، یا درباره یک رویداد مهم دروغ گفته به این امید که می شنوند و فراموش می کنند و یا سکوت کرده به این امید که با چند خبر و جنجال دیگر مردم یادشان می رود. غافل از این که شاید مردم همه اخبار و رویدادها در حافظه شان ذخیره نشود اما بتدریج و قطره قطره در ضمیرشان ناباوری و بی اعتمادی جمع می شود، چنان که شده است. از جمله نمونه ها، اختلاس سردار احمدی مقدم باجناق احمدی نژاد و فرمانده نیروی انتظامی دوران اوست که 633 میلیارد تومان را بالا کشید و تنها خبری که خیلی کوچک و کم پوشش منتشر شد این بود که ایشان بدلیل همین اختلاس جزئی از خدمت منفصل شده است. کدام دادگاه تصمیم گرفت؟ جزئیات اختلاس چه بوده؟ شریک هم داشته و یا به تنهائی این 633 میلیارد را بالا کشیده؟ الان کجاست و چه می کند؟ چرا محاکمه علنی نشد؟ چرا زندانی نشد؟
با این 633 میلیارد تومان چند ساختمان پلاسکو می توان ساخت؟ چند ماه حقوق عقب مانده کارگران دراین شب عیدی را می شد پرداخت کرد؟ فرمانده کل قوا با چه معیاری او را فرمانده نیروی انتظامی کرد؟ چرا مجلس خبرگان جرات و توان سئوال از رهبر و فرمانده کل قوا در این عرصه ها ندارد؟

74 در صد مردم ایران از شرایط کشور ناراضی اند


 
 
 
 

۱ - ایران (ارگان دولت)

 - طبق نظرسنجی، ۷۴ درصد مردم از شرایط کشور راضی نیستند.
 - آشنا: کسانی که افکار عمومی را نادیده می گیرند، باید منتظر باشند که با سیلی های محکم تری از سوی افکار عمومی مواجه شوند.
 - تعطیل کمیته "هیأت بازدید از زندان اوین" به دلیل مصاحبه های برخی اعضای این کمیته.
 - ابراهیم رئیسی در مرز اسرائیل.


 ۲ – کیهان

 - کشور مانند مصدوم تصادفی است که شاهرگ اصلی او در حال خونریزی شدید است، اما آقای دکتر دنبال در رفتگی انگشت پای بیمار است. نفرت مردم از دولت مردان برانگیخته خواهد شد. ص۲

 ۳ – فرهیختگان

 - ولایتی: بنی امیه و  بنی عباس را ایرانی ها ساقط کردند. ص۳

 ۴ - شما (ارگان مؤتلفه)

 - میرسلیم رئیس شورای مرکزی مؤتلفه: در شأن انقلابی که 40 سال از آن گذشته است نیست که این همه مفاسد در آن وجود داشته باشد.
 - بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی مؤتلفه: برای 40 سالگی انقلاب، قرار نیست به گذشته برگردیم. به قول حافظ:
شراب آنگه شود صاف
که در خمره بماند اربعینی.
خدا زان خرقه بی زار است صد بار
 که صد بت باشدش در آستینی

 ۵ – شرق

 - جلال الدین فارسی: میرحسین موسوی از ابتدا هم با امام نبود. او پیرو پیمان کمونیست بود. ص۲ (آقای خمینی به بهانه نیمه افغان بودن وی، اجازه نداد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. بعدها هنگام شکار در اطراف قزوین یک روستائی نگون بخت را بجای کبک شکار کرد و کشت اما برایش دادگاهی تشکیل نشد! چه رویدادهائی در این 40 سال رخ داد)

 ۶ – شهروند

 - سخنگوی جامعه روحانیت: هنوز هم میگوییم که باید احمدی نژاد محاکمه شود.

 ۷ - هفت صبح

 - عضو مؤتلفه: اصولگرایان معتدل، افرادی مثل رحیم پور ازغدی را قبول ندارند. ص۲

 ۸ - دنیای اقتصاد

 - دستور جهانگیری درباره ممنوعیت انجام ثبت سفارش "بدون انتقال ارز" باعث از بین بردن "شبکه صرافی" هایی می باشد؛ که مهم ترین محل انتقال ارز و رفع مشکلات ارزی کشور بوده اند. ص۳

 ۹ – همشهری

 - محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان: چرا در دولتی که رئیس آن بر اهمیت کتاب در زندگی اجتماعی اینگونه تاکید می ورزد، هنگام تدوین لایحه بودجه، کتاب، تا این حد مورد بی توجهی قرار می گیرد. ص۱

 ۱۰ - خبر جنوب

 - مدیر کل دفتر امور زنان آموزش و پرورش: "طرح محرم سازی مدارس" بی نتیجه بوده است. ارتفاع بخشیدن به دیوارهای مدارس و وجود ساختمان های بلند مرتبه در جوار مدارس و پس از آن "مسقف" کردن مدارس دخترانه عملا ممکن و منطقی نبود. (پیشنهاد: مدارس دخترانه هم مانند مسکن مهر به خارج از شهرها منتقل شود و منطقه پرواز ممنوع اجرا شود)

 ۱۱ - مردم سالاری

 - هنوز بخش های زیادی از اقتصاد ایران، خصوصا بنیادها، آستان ها و نهادهای خاص مالیات نمیدهند. ص۸

 ۱۲ – اعتماد

 - نگاهی به کتاب "شصت  سال عاشقی" که حکایت عشق پوری سلطانی به مرتضی کیوان است. ص۱۲

 ۱۳ – آفتاب

 - سهیلا جلودار زاده: در پنج سال گذشته سفره مردم کوچک تر و شکاف میان فقیر و غنی بیشتر و بیشتر شده است. ص۲
 - محسن رضائی: مسئولان شکاف ها را پر کنند! ص۲

 ۱۴ – اطلاعات

 - وزیر آموزش و پرورش: پشت پرده جهت گیری برخی در برابر حذف آزمون های مدارس ابتدائی، بدلیل به خطر افتادن منافع کسانی است که با چاپ کتاب های کمک آموزشی دکانشان تخته می شود. ص۴

 ۱۵ – آرمان

 - شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی: پیگیری هایمان درباره پرونده "دختران معترض به حجاب" منتج به نتیجه نشده است، اما پیگیر هستیم.
(به نظر "کنت گوبینو" فرانسوی، در عهد ناصرالدین شاه حجاب زنان چندان جدی نبود. کنت گوبینو: "این ملت باهوش و ظریف که برای هر مشکلی  راه حل پیدا کرده، خیلی خوب با موضوع حجاب به کنار می آید". زرین تاج " زنی مبارز و آزادی خواه و شاعری خوش قریحه بود. او نخستین زنی است که در راه آزادی و بیداری زنان ایران مبارزه کرده و جان خود را در این راه، از کف داده است. "زرین تاج" در قرن ۱۳هجری-قمری بی حجاب در مجمع مردان حاضر شد. مرتجعین هرکس را که صحبت از رفع حجاب می کرد، فاسد العقیده می خواندند و حتی افتتاح مدرسه دخترانه نیز در حکم فساد عقیده بود. قدرت تخریبی و نیروی ارتجاعی بعضی از روحانیان کهنه پرست مانع آزادی زنان بود. اما به قول ایرج میرزا : فقیه شهر به رفع حجاب مایل نیست / چرا که هرچه کند حیله، در حجاب کند/ چو نیست ظاهر قرآن به وفق خواهش او / رود به باطن و تفسیر ناصواب کند/ ز من مترس که خانم ترا خطاب کنم/ از او بترس که همشیره ات  کند.... (جلد سوم کتاب تاریخ اجتماعی ایران-مرتضی راوندی)

 ۱۶ - شبکه توئیتر؛

 - مهاجرانی: عمر جمهوری اسلامی را بایست با دوره ساسانیان (بیش از 400 سال) سنجید. (ایشان در جریان اعتراضات سال 88، عمر جمهوری اسلامی را با 30 سال ابتدایی اسلام مقایسه کرده بود)

چه سرنوشت ها پیدا کردند آنها که در این صف اند!


آغاز جمهوری اسلامی- راه پیمائی (شبه رفراندوم) نفی و سقوط سلطنت و تاسیس جمهوری. از چپ به راست: آیت الله مطهری که اندک زمانی بعد توسط گروه مذهبی فرقان که طرفدار اسلامی بدون روحانیت بود ترور شد. (دار و دسته هائی که ساواک از قبل در آستین داشت و بعد از انقلاب شکار مهره ها را شروع کردند)، هاشمی رفسنجانی که در ترورهای مجاهدین خلق در دهه 60 ترور شد اما جان به سلامت برد تا سرانجام استخر مرگ شد یا استخر مرگش کردند، (نمی شناسیم و اگر شما می شناسید بنویسید)، علی خامنه ای که هرگز خواب رهبر شدن را نمی دید اما ترورها و انفجارها آنقدر زمینه ساز شد که ایشان رهبر جمهوری اسلامی شود، جواد باهنر که پس از گریختن بنی صدر از ایران و انفجار حزب جمهوری اسلامی نخست وزیر شد و نخست وزیر دوران بنی صدر "رجائی" رئیس جمهور شد که هر دو در انفجار دفتر نخست وزیر توسط فردی بنام "کشمیری" که وابسته به مجاهدین خلق بود کشته شدند. پشت سری ها که احتمالا اعضای کمیته ها بودند، شاید بعدها که سپاه تاسیس شد عضو سپاه شدند، به جنگ رفتند، کشته شدند و یا هنوز هم در سپاه اند اگر تصفیه مذهبی و سیاسی نشده باشند.

عکس تاریخی‌:تنها خبر درست در این عکس کدام گزینه است

شاه رفت


ماجرای مبهم سونای ۳۰ میلیاردی امام‌زاده قاضی صابر

 خبر رسمی ساخت استخر و جکوزی برای این امام‌زاده را چند روز پیش «قاسم میرزایی نکو»، عضو «فراکسیون امید» مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سایت «خبر‌آنلاین» اعلام کرد.
نیما مجد
گزارش‌ها درباره تجهیز یک امام‌زاده در تهران به سونا و جکوزی تایید شد اما جدال‌ها بر سر میزان اعتبار این پروژه ساختمانی میان اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان هم چنان ادامه دارد.
خبر رسمی ساخت استخر و جکوزی برای این امام‌زاده را چند روز پیش «قاسم میرزایی نکو»، عضو «فراکسیون امید» مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سایت «خبرآنلاین»اعلام کرد.
او گفت در دوران مدیریت «محمد‌باقر قالیباف» در شهرداری تهران، اعتباری ۳۰ میلیارد تومانی برای ساخت این تاسیسات در امام‌زاده‌ای در «ونک» تهران اختصاص یافته است.
وی با طرح این پرسش که امام‌زاده چه نیازی به چنین تشکیلات و ساخت و سازی دارد، گفت ساخت یک استخر و جکوزی نباید این رقم هزینه داشته باشد.
این نماینده مجلس از مراجع قانونی خواست این موضوع را پی گیری و مستندات مربوط به ساخت و ساز مذکور را با تنظیم شکایتی تسلیم مقام‌های قضایی کنند.
میرزایی نکو هم چنین خبر داد که کمیته ای متشکل از اعضای فراکسیون امید پی گیر طرح دوباره موضوع تحقیق و تفحص از دوران مدیریت سابق شهرداری تهران است.
یک روز پس از اظهارات این نماینده مجلس، خبرگزاری «ایلنا» به سراغ «مسعود مهدوی پویا»، مدیریت امام زاده معروف و حاشیه‌ساز «ابوالقاسم علی بن زین العابدین» (قاضی صابر) رفت تا نظر وی را درباره این ساخت و ساز جویا شود.
مهدوی پویا گفت که سونا و استخر در کنار امام زاده و با هدف ارایه خدمت به مردم منطقه ساخته شده است:«پروژه هنوز تکمیل نشده و نزدیک به پنج درصد آن باقی مانده است.»
وی خبر اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت مجموعه را دروغ دانست و گفت: «تاکنون نزدیک به ۱۴ میلیارد و خرده‌ای برای ساخت این پروژه هزینه کرده‌ایم که با توجه به ابعاد پروژه، رقم قابل توجهی نیست.»
مهدوی پویا درباره هزینه‌ ساخت استخر و سونا هم توضیح داد: «این جور که این نماینده مجلس  می‌گوید، نیست. سونا فقط در حد یک حوضچه کوچک است و هزینه ساخت آن ۱۲۰ میلیون تومان شده است.»
اما قاسم میرزایی‌ نکو بار دیگر بر مواضع خود پافشاری کرد و گفت که اظهارات وی بر اساس گزارشی است که شهرداران منطقه برای شهرداری تهران تهیه کرده‌اند.
او افزود: «اطلاعات این امام زاده از گزارش ۵۰۰ صفحه‌ای محرمانه‌‌ای که شهردار به شورای شهر داده، استخراج شده‌ است.»
وی هم چنین خبر داد که قرار است شورای شهر مراتب قضایی گزارش را تحویل مراجع ذی ربط دهد.
در همین حال، «مهدی چمران»، رییس سابق شورای شهر تهران نسبت به سخنان این نماینده مجلس واکنش نشان داد. او روز ۱۸ بهمن به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفت: «در زیرزمین این امام زاده هیچ استخر و سونایی ساخته نشده است.»
وی افزود که این تاسیسات در بیرون امام زاده و کنار دانشگاه ‌»الزهرا»، در زمینی که توسط اوقاف جهت فعالیت‌های ورزشی در اختیار شهرداری قرار داده بود، ساخته شده است.
این توضیحات مهدی چمران دوباره منجر به واکنش میرزایی نکو شد. او روز جمعه ۲۰ بهمن ماه به خبرگزاری ایلنا گفت:«بعضی از نزدیکان مدیریت قبلی شهرداری تهران سعی می‌کنند با دادن آدرس غلط، افکار عمومی را گمراه کنند.»
این نماینده مجلس توضیح داد: «بنابر اسنادی که در گزارش شهردار فعلی تهران نیز آمده، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان از بودجه ۳۰ میلیاردی این پروژه تخصیص یافته و مبلغ پنج میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آن نیاز است.»
به نظر می‌رسد جنجال ساخت سونا و جکوزی برای یک امام‌زاده در تهران مربوط به بخشی از گزارش «محمد‌علی نجفی»، شهردار کنونی پایتخت از عملکرد ۱۰۰ روزه خود و مدیران سابق شهرداری باشد که ۲۴ دی ماه به شورای شهر ارایه شد.
نجفی در این گزارش، شهردار سابق و مدیران او را به مواردی چون هزینه کردن بودجه شهرداری در انتخابات ریاست جمهوری و استخدام ناگهانی ۱۳ هزار نفر در آستانه انتخابات متهم کرده است.
«عباس جعفری دولت‌آبادی»، دادستان تهران روز شنبه ۳۰ دی به این گزارش واکنش نشان داده و از شهردار تهران خواسته بود گزارش مستند «تخلفات مالیِ» دوره مدیریت محمدباقر قالیباف را به دستگاه قضایی تحویل دهد.
جعفری دولت‌آبادی در عین حال افزوده بود که انتشار اخبار درباره فساد اقتصادی مقام‌های نظام بدون اثبات آن ها، باعث پریشان شدن روان و رنجیده شدن مردم می‌شود.
گزارش ۵۰۰ صفحه‌ای محرمانه محمد‌علی نجفی از وضعیت شهرداری تهران و مدیریت‌های قبلی این نهاد مردمی می‌تواند محتوای جنجال برانگیز دیگری داشته باشد که تاکنون تنها بخش اندکی از این محتوا در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.
جدال مدیریتی، جنگ لفظی و افشاگری اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان علیه یک دیگر پس از پایان هر انتخابات و کناره‌گیری طرف بازنده از مسوولیت‌ها و پست‌های انتخابی در ایران همواره خبرساز بوده است.
این دو جناح رقیب در سال‌های اخیر تلاش‌های بی وقفه‌ای در افشای «ناکارآمدی»، «فساد» یا «تخلف‌های» یک دیگر داشته‌اند که در این میان، سهم اصول گرایان به واسطه دست یابی به منابع قدرت، ثروت و حمایت حاکمیتی، بیش تر از رقیب اصلاح‌طلب بوده است.

معترض به اعتراض

علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس: بنابر نص صریح قرآن شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن بالاترین عبادت است/ دشمنان با عروسک‌های داخلی‌شان می‌خواهند حجاب را زیر سوال برند

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که بنابر نص صریح قرآن قدم گذاشتن در برخی مسیرها، دشمنان را به غیظ و عضب می‌آورد، گفت: نص صریح آیه ۱۲۰ سوره توبه می‌گوید که راهپیمایی ۲۲ بهمن بالاترین عبادت است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام احمد علم‌الهدی در بخشی از خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که نباید به هیچ عنوان به‌خاطر مشکلات ناامید شویم، گفت: شما چرا با یک فشار معیشتی و مشکل اقتصادی که آن هم دشمن ایجاد کرده و بر اثر کارمان به‌وجود نیامده است، ناامید شده و می‌گویید دیگر امور اصلاح نمی‌شود.
وی افزود: این مملکت در جنگ اداره شد. جنگ تحمیلی و اقتصادی و نرم و غیره در ۴۰ سال گذشته همواره برایمان مشکل‌ساز شده و با این حال از پا ننشستیم.
خطیب نماز جمعه مشهد یادآور شد: کجای کره زمین را سراغ دارید که یک کشور توانسته باشد، ۴۰ سال با همه مشکلات اداره شود. این ناشی از رهبری و امام، و البته قدرت شما مردم و پایمردی شما مردم بود.
او ادامه داد: ما دشمنی داریم که بجز با نابودی ما راضی نمی‌شود. در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که ترامپ به‌دنبال ریاست جمهوری بود، جان بولتن به‌عنوان رهبر ایران‌ستیزی در آمریکا، گفت که ما رییس جمهوری می‌خواهیم که نگذارد ایران سالروز چهلمین سالگرد انقلابش را جشن بگیرد اما امروز خودش، رییس جمهورش و دیگران به خاک مذلت نشستند و ما وارد چهلمین سال انقلاب شدیم.
 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که انقلاب اسلامی دو پایه دارد، گفت: یک پایه آن دین و مددهای غیبی خداوند است و یک پایه شما مردم. و دشمنان فهمیدند اگر این ۲ پایه را نابود کند، به هدفشان می‌رسند.
وی افزود: این تهاجماتی که دشمن علیه دین می‌کند و حجاب را هدف قرار داده و به وسیله برخی عروسک‌های داخلی خود سعی دارد که حجاب را زیر سوال ببرد و این حرکتی که امام جمعه را هدف قرار گرفته، برای این است که دین را از مردم بگیرند. در داخل کشور نیز برخی رسانه‌ها و مطبوعات، دانسته یا نادانسته برای آن‌که جایی در جریان لاییک پیدا کنند، به اسم حمایت از شادی و آزادی جوانان، به دنبال دشمنان راه افتاده‌اند.
علم‌الهدی تاکید کرد: اینکه می‌گویند درب مجلس را آتش بزنند، برای آن است که اهمیت و صلابت دین را از چشم‌ها بریزند. دلارها را خرج می‌کنند و در داخل هم عده‌ای نادانسته کمک می‌کنند. یک روز به اسم حضور زنان در ورزشگاه‌ها و یک روز به اسم حمایت از شادی جوانان.
وی افزود: این آسیب زدن به انقلاب ماست که آن را از دین و خدا جدا کنند. همچنین می‌خواهند مردم را انقلاب جدا کنند و  در این وضعیت است که سیل خروشان شما مردم، هم به دشمن تو دهانی زد و هم شگرد و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.
خطیب نماز جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: راهپیمایی پس‌فردا، نمایش قدرت مردم در این نظام و پایمردی مردم در این نظام است. برادران و خواهران شما در حال انجام فریضه انقلاب هستید. راهپیمایی بزرگ روز شنبه بنابر نص صریح قرآن بزرگترین عبادت است.
او گفت: بزرگان دینی توصیه کردند اما من می‌گویم نص صریح آیه ۱۲۰ سوره توبه، بالاتر از این توصیه‌ها، می‌گوید راهپیمایی ۲۲ بهمن بالاترین عبادت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت متن این آیه شریفه و ارائه تفاسیری در این رابطه گفت: یکی از مسائلی که آیه قرآن می‌گوید برای آن عمل صالح نوشته می‌شود، این است که کسانی در یک مسیر راهپیمایی که قدم می‌گذارند که کفار را به غیظ و غضب می‌آورد. این درحالی است که هیچ‌چیز به اندازه راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن و کفار را به غیض نمی‌آورد. این دیگر از توصیه هر مرجعی بالاتر است. مردم، این خداست. قرآن را قبول دارید؟ بر اساس نص صریح قرآن باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنید.
وی افزود: هر مسلمانی که قرآن را قبول دارد باید در روز ۲۲ بهمن به راهپیمایی برود؛ چرا که بنابر نص صریح قرآن کفار از شرکت مسلمانان در این راهپیمایی ناراحت می‌شوند.
علم‌الهدی در پایان گفت: امیدواریم این حرکت مردمی و نمایش مردمی ما درکنار پایه خیمه ستون این انقلاب چنان دشمن را به غیظ و غضب بیاورد که از تعقیب ما ناامید شود.