ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که یک دختر بچه ایرانی را در حال مصرف تریاک با استفاده از وافور نشان می‌دهد.
نحوه کشیدن تریاک توسط این دختربچه آنقدر حرفه‌ای است که به نظر می‌رسد این کار را بار‌ها تکرار کرده است.
مساله جالب توجه این است که این کودک در خانه‌ای که در آن تریاک مصرف می‌کند، تنها نیست و در بخشی از فیلم ویدیویی، یک بزرگسال نیز دیده می‌شود.
انتشار این ویدیو باعث ناخوشایندی کسانی شده که آن را مشاهده کرده‌اند. در یک صفحه فیس بوک که این فیلم ویدیویی را منتشر کرده است، یکی از کاربران اظهار نظر کرده که احتمال دارد والدین این کودک مواد فروش باشند، زیرا کودکان در چنین خانواده‌هایی معمولا به مواد مخدر مبتلا می‌شوند.
یکی دیگر از کاربران نوشته است: «‫مادر این بچه کجاست؟. چون او مسؤل نگاهداری و آگاهی دادن به فرزندش هست..... ‬»
کاربری دیگر این اقدام دختر بچه را مصداقی برای «کودک آزاری» دانسته است.
کاربری با اشاره به اقدام نیروهای امنیتی ایران در دستگیری عوامل یکی از کلیپ‌های موسیقی در ایران، خواستار شناسایی این کودک، دستگیری خانواده‌اش و فرستادن او به بهزیستی شده است. این کاربر نوشته است: «‫خیلى راحت مى شه این بچه رو پیدا کرد و به بهزیستى و یا خانواده دیگرى سرپرستى این بچه رو داد، اقایون مسئول که گروه رقص هپى رو در عرض ٢۴ ساعت دستگیر کردید مى دونم مى تونید پدر مادر اینم دستگیر کنید، ولى اینم مى دونم دغدغه ى شما دزدى و چپاول ایران هست نه دل سوزى به مردمش پس مردم ایران صلاحیت ندارند براى شما به دزدى هاتون برسید امیدوارم روزى بچه هاتون درگیر این متى بشن که به فکر بچه هاى این سرزمین نیستین. ‬»
هر ساله آمار افزایش مصرف مواد مخدر در ایران منتشر می‌شود. اخیرا علیرضا جزینی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفته است: «سالانه ۵۰۰ تن انواع مخدرهای سنتی و صنعتی در کشور مصرف می‌شود.»
جزینی همچنین با ابراز نگرانی از کاهش سن مصرف مواد مخدر در ایران به ۱۵ سال گفت که یک درصد دانش آموزان کشور مصرف کننده مواد مخدر هستند که ۶۰ درصد این تعداد، شیشه مصرف می‌کنند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین در ادامه اظهار داشت که ۶. ۲ درصد دانشجویان وزارت علوم و ۶. ۱ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مصرف کننده مواد مخدر هستند.