August 26, 2015

وقتی یک آخوند حکومتی درس دموکراسی می دهد

وقتی یک آخوند حکومتی درس دموکراسی می دهد

عضو مجمع تشخيص مصلحت با تأكيد بر اينكه زود خسته شدن و از پا در آمدن با كار تشكيلاتي نمي‌سازد به اعضاي شوراي مركزي نداي ايرانيان گفت: وقتي شما آمديد و يك حزبي را اعلام كرديد به مزاج عده‌اي خوش نيامد زيرا فكر كردند برايشان رقيبي پيدا شده است.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام ناطق‌نوري در ديدار اعضاي حزب نداي ايرانيان با اشاره به اينكه ابزارهاي لازم را براي برقراري دموكراسي نداريم، گفت: بي‌گمان معيارهايي كه قانون اساسي بيان كرده است يا قانون انتخابات يا قانون رياست جمهوري مي‌گويد عامه مردم چگونه بايد تشخيص بدهند؟ همه مردم نمي‌توانند بروند تحقيق كنند كه چه كسي صلاحيت اين كار را دارد، بنابراين چون حزب نداريم، انتخاب‌هايمان هم خيلي درست درنمي‌آيد. تعبير من اين است كه ما تقريباً در دو يا سه تا از انتخابات‌هايي كه داشته‌ايم؛ رياست جمهوري را مثال بزنم، رؤساي جمهورمان با موج انتخاب شده‌اند، يعني‌‌ همان سال ٧۶ يك موج آمد، حالا موج حق يا ناحق آن بحث ديگري است. وي تصريح كرد: بعد از آقاي خاتمي باز هم يك موج آمد، ولي گاهي موج مثبت است و گاهي هم منفي. انتخاب جناب آقاي روحاني هم باز يك موج است. من هميشه به دوستان گفتم نمي‌شود كشور را با موج اداره كرد. موجي حركت كردن اين نوسانات و مشكلات را هم دارد. حتماً وجود حزب لازم است و من اعتقاد دارم كه اين ريشه قرآني هم دارد.
ناطق‌نوري در ادامه با انتقاد از شرايط مديريت اجرايي در كشور گفت: هنوز نيروهاي مبتدي و ناشي و صفركيلومتر مي‌آوريم سر كار براي اينكه همه را بيرون كرد‌ه‌ايم. اتوبوسي بيرون مي‌كنيم ميني‌بوسي مي‌آوريم. اين چپ مي‌رود و راست را مي‌زند، راست مي‌آيد و چپ را مي‌زند. فرق هم نمي‌كند هم اصلاحات اينگونه عمل كرد هم غيراصلاحات. هر دو جناح اينگونه عمل كردند كه از نظر من هر دو جناح محكوم هستند و به كشور خسارت زدند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه خطاب به اعضاي شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان با تأكيد بر اينكه كار تشكيلاتي حوصله مي‌خواهد و صبر مي‌خواهد و دنده پهني مي‌خواهد و اخلاق مي‌خواهد، تصريح كرد: شما يك مواضعي داريد و الان يك جرياني از درون اصلاحات هستيد. اعتراض‌تان به بعضي از دوستان و تندروي‌هايشان بوده است. البته اينكه شما آمده‌ايد و يك حزبي را اعلام كرديد به مزاج عده‌اي خوش نمي‌آيد و فكر مي‌كنند كه رقيبي برايشان پيدا شده است. ممكن است بگويند چون اينها را تحويل نگرفتيم رفتند و براي خودشان اين حزب را درست كردند و در مقابل ما قرار گرفتند. وي در ادامه با اشاره به روحيه تعامل و مدارا گفت: فحش‌خورتان هم بايد خوب باشد و طبق تجربه من اين جواب خواهد داد.

No comments:

Post a Comment