September 23, 2015

"دبستان امام‌ علی النقی" گیلوندرود در ۱۵ کیلومتری جاده فومن-ماسوله عکس‌ها از وب‌سایت "عصر ایران"






ســـــــــــــــــــــردار قـــــــــــــــادسیه . فرجام اهریمنی که می‌خواست ایران را سه روزه بگیرید.

هاشمی: بعید نبود صدام جنایت حلبچه را حتی در تهران تکرار کند

آقای رفسنجانی می‌گوید که «این روز‌ها تاریخ ملی کشور با اهداف سیاسی تحریف می‌شود».اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با کهنه‌سربازان جنگ ایران و عراق از کسانی که از «پایان» این جنگ «ناراحت هستند» انتقاد کرده و گفت که «در آن مقطع هیچ بعید نبود» صدام حسین، رئیس‌ جمهوری پیشین عراق، «جنایت حلبچه را در شهرهای بزرگ ایران و حتی تهران تکرار کند». 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران این اظهارات را روز سه‌شنبه در سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق در روز ۳۱ شهریور ایراد کرد که هشت سال به طول کشید. 
به گزارش خبرگزاری‌های ایرنا و واحد مرکزی خبر، وی تصریح کرد که «یک اقلیت تندرو و مدعیان پرهیاهوی امروز خود را میراث‌بر می‌داند و از مردم طلبکاری دارد و وقتی در ماهیت آنان دقیق می‌شویم، حتی بوی باروت جنگ هم به مشام‌شان نرسیده است». 
آقای هاشمی که در سال ۱۳۶۷ از سوی رهبر وقت جمهوری اسلامی به عنوان جانشین فرمانده جنگ منصوب شده بود، تاکید کرد که «اگر تاریخ جنگ را بدون تعصبات سیاسی بنویسند، هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند ذره‌ای به خود شک دهد و تردید کند که ایران به اهداف خود نرسیده است، اما متاسفانه این روز‌ها شاهدیم که تاریخ ملی کشور با اهداف سیاسی تحریف می‌شود». 
در سال‌های اخیر برخی از فرماندهان سپاه پاسداران و شخصیت‌های نزدیک به اصولگرایان که در جبهه سیاسی مخالف آقای هاشمی هستند از فرماندهی وی در زمان جنگ انتقاد و او را متهم کرده‌اند که همراه با میرحسین موسوی، نخست‌وزیر وقت، آیت‌الله خمینی را برای پایان دادن به جنگ در تنگنا گذاشتند. 
رحیم صفوی، مشاور عالی نظامی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از جمله این افراد است که مردادماه سال ۹۳ در مصاحبه با نشریه «رمز عبور» گفت که «آقای هاشمی و میرحسین موسوی و یکی، دو نفر دیگر نزد امام رفتند و گفتند: از نظر اقتصادی، کفگیر به ته دیگ رسیده و دولت نمی‌تواند هزینه جنــگ را تامین کند و پولی برای ادامه جنگ نداریم». 
وی افزوده بود: «رهبری سیاسی جنگ، یعنی آقای هاشــمی، با حضرت امام و رهبری نظامی جنگ هماهنگ نبود. به نظر من، آقای هاشمی به فکر قدرت بعد از امام بود و می‌خواست بعد از امام کشــور را اداره کند. لذا می‌خواست قدرت را در دست داشته باشد و شاید پیش خود فکر می‌کرد در این جنگ نباید همه چیز از بین برود». 
این اظهارات واکنش هاشمی رفسنجانی را برانگیخت که در پاسخ به رحیم صفوی گفت: «برخی تحریف‌ها توسط افراد کم یا بی‌اطلاع از دوران دفاع مقدس قابل تحمل است، ولی تحریف توسط افرادی که در جریان وقایع دفاع مقدس و حتیدادگاه‌های نظامی دوران پایان جنگ هستند و اکنون به دلایل اغراض سیاسی، حقایق را وارونه جلوه می‌دهند، تاسف‌انگیز و قابل تامل است.» 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان روز سه‌شنبه خود بار دیگر انتقادهایش را تکرار کرده و گفت: «تکفیری‌ها که کینه‌های تاریخی نسبت به شیعیان و به خصوص ایران دارند، منطقه را نا‌امن کرده‌اند و دل‌شان به گسترش اختلافات در ایران خوش است تا دامن بزنند و در داخل نیز گروهی معلوم نیست چه هدفی دارند که مدام بر طبل تفرقه می‌کوبند.» 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود سرنوشت صدام حسین و سازمان مجاهدین خلق را که از آنها به عنوان «ستون پنجم بعثی‌ها» یاد کرد «عبرت‌آموز» خوانده و گفت: «قاضی محاکمه‌کننده صدام بعد از اجرای حکم اعدام به ایران آمد و آن قلمی را که با آن حکم اعدام را امضا کرده بود، به من هدیه داد که امروز به عنوان یکی از نشانه‌های پیروزی مردم ایران در موزه ریاست جمهوری نگه‌داری می‌شود.» 
صدام حسین که از ژوئیه ۱۹۷۹ تا آوریل ۲۰۰۳ رئیس‌ جمهوری عراق بود سه سال پس از حمله آمریکا به این کشور در ۳۰ دسامبر ۲۰۰۶ با طناب دار اعدام شد.

زنگ اول ماه مهر؛ معلمان زندانی آزاد نشدند

۹: ۱۳ میلیون دانش‌آموز و ۹۶ هزار واحد آموزشی

روز:
کاوه قریشی
k.ghoreishi(at)roozonline.com

امروز، اول ماه مهر زنگ بازگشایی مدارس در شرایطی به صدا در می‌آید که تعدادی از معلمان فعال همچنان پشت میله‌های زندان در انتظار آزادی و حضور در کلاس‌های درس روزشماری می‌کنند. این درحالست که هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرده بود "همکارانش" همزمان با آغاز سال تحصیلی آزاد شوند. 

محمود بهشتی لنگرودی، مهدی بهلولی، محمدرضا نیک نژاد، رسول بداقی، اسماعیل عبدی، علی اکبر باغانی، علیرضا هاشمی و عبدالرضا قنبری از جمله معلمان زندانی در ایران هستند. 

این فعالان عمدتا در کانون صنفی معلمان ایران/ تهران عضویت دارند. 

از میان آنها رسول بداقی، که اخیرا ۶ سال حبس خود را به پایان رسانده بود با پرونده‌سازی جدید به ۳ سال حبس دیگر محکوم شده است. 

روز سه‌شنبه، ۳۱ شهریورماه، وبلاگ کانون صنفی معلمان گزراش کرد که اسماعیل عبدی، دبیر کل زندانی این کانون در یک تماس تلفنی گفته است به همراه محمدرضا نیک نژاد و مهدی بهلولی در اندرزگاه ۸ زندان اوین به سر می‌برند. 

به گفته آقای عبدی، محمود بهشتی، سخنگوی کانون صنفی معلمان که اخیرا بازداشت شده به اندرزگاه شماره ۷ اوین منتقل شده است. 

پرونده اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان در شعبه ۱۵ به ریاست قاضی صلواتی در دست بررسی است. 

آموزگاران زندانی همگی به دلیل فعالیت‌های صنفی و طرح مطالبات مربوط به حقوق معلمان بازداشت شده‌اند. 

مشخص نیست دستور بازداشت و نهایتا صدور حکم فعالان صنفی از سوی کدام نهاد امنیتی صادر شده، اما مقامات دولتی در هفته گذشته چند بار تاکید کرده بودند که بازداشت‌های اخیر را چه در حوزه کار دولت باشد یا فراتر از آن پیگیری خواهند کرد. 

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش پا فراتر گذاشت و از آنها به عنوان "همکار" یاد کرد و گفت امیدوار است پیش از آغاز سال تحصیلی آزاد شوند. اما حسن روحانی امروز در حالی زنگ آغاز سال تحصیلی مدارس سراسر کشور را به صدا می‌آورد که معلمان در زندان هستند و مطالبات صنفی آنها به نیابت از جامعه فرهنگی بر زمین مانده است. 

امروز هم‌زمان با بازگشایی مدارس بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز در قریب به ۹۶ هزار واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند. 

هزاران معلم در سراسر ایران از اسفندماه گذشته با برگزاری تجمع‌هایی اعتراضی خواهان تحقق مطالبات صنفی خود شده‌اند. سال تحصیلی امسال در حالی آغاز می‌شود که هنوز مشخص نیست با وجود زندانی بودن فعالان این قشر و متوقف شدن اعتراضات خیابانی، سرنوشت خواسته‌های معلمان به کدام سو می‌رود.

جدیدترین خاطره هاشمی از «امام» به بازار آمد ,رفسنجانی: «دو سه ماه بعد از قبول قطع‌نامه، جام زهر برای امام شیرین شد

خودنویس
علی پورصابر 
هاشمی رفسنجانی در ادامه سلسله خاطرات خود از «امام» گفت: «دو سه ماه بعد از قبول قطعنامه امام به بنده فرمودند اگر جام زهر آن روز برایم تلخ بود، امروز شیرین است».

اکبر هاشمی رفسنجانی در سخنانش به مناسبت سال‌روز آغاز جنگ ایران و عراق و هفته موسوم به «دفاع مقدس»، خاطره جدیدی نقل کرده است. وی گفت: «دو سه ماه بعد از قبول قطعنامه امام به بنده فرمودند اگر جام زهر آن روز برایم تلخ بود، امروز شیرین است».

هاشمی رفسنجانی که به خاطره‌گویی از کسانی که زنده نیستند شهرت دارد، نه تنها روایاتی از روح‌الله خمینی درباره رابطه با آمریکا و موافقت او با حذف شعار مرگ بر آمریکا نقل کرده است، بلکه گفته که کاندیداتوری وی در انتخابات سال ۱۳۸۴ به توصیه همسر آیت‌الله خمینی بوده است.

هاشمی گفته بود: «واقعاً یک موی بدنم راضی نبود که وارد انتخابات شوم و همه می‌دانستند نمی‌آیم. یکبار همسر امام مرا خواستند و گفتند که امام این انقلاب را به دست شما داد و شما می‌خواهید به دست چه کسانی بدهید و اصلاً می‌دانید اینها کی هستند. پس از اظهارات همسر امام تکان خوردم و قبول کردم. پس از آن بود که برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردم».
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس از جمله افرادی بود که به خاطره‌گویی هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد و گفت: «یکی از مشکلات آقای هاشمی این است که مطالب خود را به کسانی مستند می‌کند که اکنون دیگر در قید حیات نیستند».

هاشمی در ادامه سخنانش به مناسبت سالروز آغاز جنگ ایران و عراق، گفت: «قاضی محاکمه کننده صدام، بعد از اجرای حکم اعدام به ایران آمد و آن قلمی را که با آن حکم اعدام را امضا کرده بود، به من هدیه داد که امروز به عنوان یکی از نشانه‌های پیروزی مردم ایران در موزه ریاست جمهوری نگه‌داری می‌شود».

رفسنجانی اظهار کرد: «اگر تاریخ جنگ را بدون تعصبات سیاسی بنویسند، هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند ذره‌ای به خود شک دهد و تردید کند که ایران به اهداف خود نرسیده است، اما متأسفانه این روزها شاهدیم که تاریخ ملی کشور با اهداف سیاسی تحریف می‌شود».

او همچنین گفت: «یاد بگیریم که هر جا لازم است، سکوت کنیم تا این انقلاب بماند

پدر عروس "آقا" حرفهای مقامات آمریکا را تائید کرد




مشاور علی خامنه‌ای اعلام کرده جمهوری اسلامی «تحریم‌ها» را «مانعی» بر سر راه خود می‌دید که حاضر به حضور در مذاکرات هسته‌ای شد.
به گزارش دیگربان، حداد عادل گفته «ما {جمهوری اسلامی} تحریم را مانعی بر سر راه خود می‌دیدیم و تلاش کردیم تا بر اساس اصول خود از این مانع عبور کنیم.»
این اظهارات مشاور علی خامنه‌ای نشان دهنده تاثیر قابل توجه تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی بوده که مقام‌های این نظام همواره این تاثیرات را انکار می‌کنند.
در دو ماه گذشته بسیاری از محافظه‌کاران تندرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز گفته‌اند نظام به خاطر فشار تحریم‌های بین‌المللی مجبور به اتخاذ سیاست «نرمش قهرمانانه» شده است.
با این وجود حداد عادل گفته «اصول کلی خارجی جمهوری اسلام با به نتیجه رسیدن مذاکرات و حتی برجام تغییر نکرده و نمی‌کند.»
وی افزوده «حضور ما در سال‌های مذاکرات چه در وین یا قبل آن در ژنو یا لوزان به معنی پشیمانی از اصول سیاست خارجیمان نبود.»

توافق؛ پولهای آزادشده به جیب این سه نفر می رود


یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفته: رژیم ایران همچنان تلاش خواهد کرد بقای رژیم اسد را بیشتر تضمین کند. رژیم ایران همچنین درصدد خرید جنگنده های پیشرفته روسی است.
ژنرال آوستین، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه موسوم به سنتکام در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور درباره نقش رژیم ایران در حمایت از بشار اسد و حزب الله گفت: ما شاهدیم رژیم تهران می خواهد حمایت بیشتری از رژیم اسد داشته باشد. احتمالا اگر رژیم ایران با برداشته شدن تحریمها پول بیشتری به دست آورد، کمکهای خود را به رژیم سوریه و حزب الله بیشتر خواهد کرد.
همزمان نشریه آمریکایی نشنال اینترست گزارش داد: رژیم ایران علاقه مند به خرید جنگنده های پیشرفته روسی است و در حال مذاکره با مسکو است.

این منبع نوشت: ملحق شدن شمار قابل توجهی از جنگنده های پیشرفته روسی به ناوگان نیروی هوایی رژیم ایران موجب افزایش توانمندی و قدرت هوایی آنها خواهد شد. اما اگر زمانی به ناچار پای آمریکا به هرگونه درگیری با رژیم ایران کشیده شود، نیروهای متعارف رژیم تهران چه با جنگنده های روسی و چه بدون آن، هیچ اقبالی برای موفقیت در رویارویی با ارتش آمریکا ندارند.