September 3, 2015

عين واقعيت!


بازی یک قلُ، دو قلُ با دولت و ملت ایران!

سردار "یدالله جوانی" یک "قل" از دو قلی است که قل دومش حسین شریعتمداری است. ایشان دفتر سیاسی سپاه پاسداران را تبدیل به دفتر سیاسی یک حزب مسلح کرده بود و یک ارگان مطبوعاتی هم برای آن درست کرده بنام "صبح صادق". سردار جوانی که از مریدان مصباح یزدی و از همفکران دار و دسته احمدی نژاد نیز هست، سرانجام از سر دفتر سیاسی سپاه برداشته شد. یعنی جاکن شد، اما شیخ علی سعیدی که نماینده ولی فقیه در سپاه است، فورا او را مشاور خود کرد. اگر مردم ندانند در سپاه "کی به کیست؟" همه قافیه را خواهند باخت.
سردار جوانی از دفتر سیاسی سپاه جاکن شد اما هنوز در نشریه "صبح صادق" سرمقاله هائی می نویسد که تنها تفاوتش با سرمقاله های حسین شریعتمداری در کیهان آنست که سرمقاله های ایشان مجهز به چاشنی گلوله است و سرمقاله های شریعتمداری آلوده به جنگ روانی و اطلاعاتی که بازجوهای اطلاعات سپاه در اختیارش می گذارند. به این ترتیب دو دست یکدیگر را می شویند. "صبح صادق" و "کیهان"!
حالا این چند خط را از سرمقاله تازه ترین شماره صبح صادق به قلم سردار جوانی بخوانید: «از تاریخ ۲۳ تیرماه و انتشار بیانیه وین و آشکار شدن نشانه‌های توافق هسته‌ای، ادبیات تهدید دشمنان، بویژه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران، نه ‌تنها تغییر نکرده و کم‌ رنگ نشده، بلکه پررنگ ‌تر هم شده است. مقامات کاخ سفید با صراحت به اعضای کنگره می‌گویند، اگر خواهان بمباران ایران هستید، از توافق حمایت کنید؛ زیرا با اجرایی شدن توافق، آمریکا با دسترسی به برخی از اطلاعات لازم برای عملیات، راحت ‌تر می‌تواند از گزینه نظامی استفاده کند. آقای اوباما با صراحت می‌گوید: با این توافق رئیس‌جمهور آمریکا در ۱۵ سال بعد، آسان‌تر می‌تواند گزینه جنگ علیه ایران را انتخاب کند. آیا جناب آقای روحانی این اظهارات مقامات آمریکایی را نمی‌شنوند و از آن بی‌خبر هستند؟»
خودمانیم، مو میزند این باصطلاح مقاله با نوشته های حسین شریعتمداری در کیهان؟

نشست خبری فرمانده کل سپاه موشک امنیت می آورد نه مذاکرات و توافق اتمی!

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، روز گذشته (سه شنبه) دریک نشست خبری شرکت کرد تا بصورت غیر مستقیم به سخنان روحانی در سفر به استان همدان و هم به اظهار نظر اخیر علی مطهری در باره دخالت سپاه در امور سیاسی پاسخ بدهد. او در این نشست، پس از سخنانی غلو آمیز درباره توان نظامی جمهوری اسلامی گفت:
دستآوردهای موشکی و شناوری عامل بازدارنده حمله به ایران بود نه مذاکرات اتمی. قطعنامه و توافق اخیر شاید برخی قطعنامه‌های قبلی را لغو کند اما می‌دانیم قطعنامه‌ها هیچگاه قدرت حمله به ایران را ایجاد نکرده و نخواهند کرد. نگرانی بعد از توافق این است که کسانی فکر کنند دشمنی آمریکا با ما تمام یا کم شده است و در راستای آن اقدامات دیگری انجام دهند.
امسال 20 رزمایش در نیروهای مسلح طبق برنامه انجام می‌شود. رزمایش ثارالله فردا و پس فردا  در تهران با حضور پنجاه هزار بسیجی در قالب 250 گردان برای مقابله با تهدیدات امنیتی برگزار می‌شود. البته مولفه اصلی قدرت ما سلاح نیست بلکه دفاع مردمی است که در حال تقویت است.
سپاه برای مقابله با جنگ‌های نیابتی با همه توان آماده است و برنامه دارد و علاوه بر حمایت‌های مستشاری و انتقال تجربیات، هر نوع درخواستی هم از نظام اسلامی داشته باشند و بتوانیم، کوتاهی نمی‌‌کنیم. موشک‌های بالستیک زمین به زمین زیر 2 هزار کیلومتر از مولفه‌های قدرت ما است و سپاه سال‌هاست بیشترین توان خود را برای توسعه دقت‌افزایی این موشک‌ها گذاشته است. هیچگونه محدودیتی در حوزه موشکی که در قطعنامه هم مطرح شده قابل قبول نیست.
در مورد انتخابات هم دشمنان همواره برنامه های خاصی برای انتخابات دارند که عمدتا از طریق احزاب و جریانات مختلف صورت می‌گیرد.
باید مراقبت کنیم جریانات سیاسی و احزابی که در سابقه خود با انقلاب و جهت گیری‌های آن مخالف بودند خودشان را در قالب احزاب و تشکل‌های جدید جا نزنند. بصیرت مردم بعد از فتنه بالا رفته، احساس نگرانی جدی نداریم ولی هوشیاریم. وقتی یکی از مسئولین اروپایی به ایران می‌آید و به کشورش برمی‌گردد و می‌گوید ایران دارد در برخی مواضعش تجدید نظر می‌کند این متاسفانه بدلیل اظهار نظر برخی افراد در داخل است.
امسال سپاه به صورت صد در صد جایگزین خارجی‌ها در فاز 15 و 16 پارس جنوبی شد. دولت فعلی در ابتدا ابهاماتی در همکاری با سپاه داشت اما الان کاملا اعتماد و اطمینان دارند.
اگر سپاه نقش‌آفرینی سیاسی نکند ماموریت خود را درست انجام داده است. وقتی سپاه در عرصه های توطئه ورود می‌کند و هشدارهایی می‌دهد و یا اقداماتی انجام می‌دهد، کسانی که می‌خواهند از مسیر سیاسی یا فرهنگی اقداماتی علیه انقلاب اسلامی انجام دهند، طبیعی است که عملیات روانی و جوسازی علیه سپاه را شروع می‌کنند و سپاه را متهم به این می‌کنند که دخالت‌های سیاسی که امام منع کرده بودند، سپاه وارد شده در حالی که آن فرمایش امام این است که سپاه از یک جناح خاص طرفداری نکند. امروز شاهدیم که در جریان اصولگرای همراه انقلاب ده‌ها جریان حزبی وجود دارد که سپاه نمی‌تواند از هیچ یک از آنها حمایت کند.
مخالفان سپاه با اتهام دخالت سپاه در امور سیاسی به دنبال فضا سازی هستند. اینان می‌خواهند سپاه را در حاشیه قرار دهند که البته سپاه هوشیارتر از این است که فریب اینها را بخورد.

عکس؛ برخورد غیراخلاقی با یک کارتن خواب

اقدام غیراخلاقی تلویزیون جمهوری اسلامی در حاشیه دعوت از یک مرد کارتن خواب و عدم پذیرایی از وی به عنوان مهمان برنامه

ایران؛ برای این عکس چه توضیحی می‌شود داد؟

یکی از خوانندگان سایت در ایران با ارسال این عکس نوشت: برای این عکس چه توضیحی می‌شود داد؟ کودک ایرانی که غرق در فقر و خستگی در پیاده روی خیابان به خواب فرو رفته در حالی که مبلی مجلل در مغازه ای که پشت سرش هست وجود دارد. و معتادی که خواهد آمد و همان پول های خرد کودک را خواهد برد. این است سرنوشتی که جمهوری اسلامی برای مردم ایران رقم زده است و به قول خمینی: "دلخوش به این نباشید که فقط مسکن می‌سازیم، آب و برق را مجانی می‌کنیم، شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم!" این عکس هم گویای جایگاه انسانیت در دیدگاه آقای خمینی است که هم دنیای ما را تباه کرد و هم آخرتمان را.

مانور وحشت در تهران؛ یکی از سرداران لو داد

تائید شد: مانور این هفته نیروهای پاسدار و بسیج در تهران نشانه وحشت رژيم از خشم و عصيان مردم است
سرکرده سپاه پاسداران روز سه شنبه گفته بود: رزمایش اقتدار ثارالله با حضور بیش از 50 هزار بسیجی در قالب 250 گردان، این هفته در تهران برگزار می‌شود.
پاسدار محمد علی جعفری افزود: این رزمایش به منظور آمادگی برای مقابله تهدیدات امنیتی برگزار می‌شود.

امروز پنج شنبه پاسدار ناصر شعبانی سخنگوی رزمایش بزرگ اقتدار ثارالله در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ در تشریح پیام این رزمایش اقتدار گفت: سال 88 دشمن در پی سوءاستفاده بود، اینگونه رزمایش ها آمادگی ما برای مقابله هرگونه سوءاستفاده دشمنان است.

مشاور رهبر: داستان امام رضا و دشمنی با آمریکا

صداوسیمای رژیم: مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل گفت: درهشتمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی افزود : حضور امام رضا (ع) در ایران موجب برکات فراوانی برای کشور شد. محدودیت‌هایی در آن زمان در مدینه وجود داشت اما امام رضا(ع) به وسیله دشمن خود یعنی مأمون حقایق موجود در سینه خود را از مدینه به مرکز اسلام آن زمان که شهر مرو بود منتقل کردند.
علی اکبر ولایتی گفت: امام رضا (ع) یک تهدید فراگیر و همه جانبه را که می‌توانست نقطه پایانی برای نهضت اهل بیت باشد، به یک فرصت برای جهانی کردن معارف اهل بیت تبدیل کردند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل گفت : هیچ‌گاه به مقامات آمریکایی خو‌ش‌بین نبوده‌ایم چون آنها در طول انقلاب اسلامی سابقه خوبی نداشته‌اند و اگر آنها اقدامی کرده‌اند و یا گامی برداشته‌اند برای منافع خودشان بوده است. 

خودروسازان انقلابی، مصرف‌کنندگان ضد انقلاب

خودروسازان انقلابی، مصرف‌کنندگان ضد انقلاب

ایلنا: آیا پرداخت هزینه بالا و کسب کمترین رضایت، اقدامی انقلابی محسوب می‌شود که مخالفت با آن اقدامی "ضدانقلابی" تلقی شود؟
عاملان کمپین "تحریم خودروی ایرانی" ضد انقلاب هستند!
جمله فوق، شاه بیت سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با خبرنگاران بود. در این برنامه، "وضعیت کساد بازار خودرو" به محور پرسش‌های‌ خبرنگاران تبدیل شد. نعمت‌زاده در این نشست با اشاره کمپین "نخریدن خودروی ایرانی" ، عاملان این کمپین را "گناهکار" ، "ضد انقلاب" ، "ضد منافع ملی" و "دشمن اشتغال‌زایی" نامید.
وی تاکید کرد که مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشند زیرا حسابداری کارخانه‌ها نشان می‌دهد خودروسازان باید افزایش قیمت داشته باشند.
به گفته وزیر صنعت، شرکت ساپیا امسال هم زیان می‌بیند و نمی‌توان فشار مضاعفی بر این خودروساز وارد کرد، زیرا در صورت زیان‌دهی بیشتر باید تعطیل شود که این به صلاح کشور نیست.
پشتیبانی تمام قد نعمت‌زاده از خودروسازان که از زمان رای اعتماد وی در مجلس آغاز شد، در دوسال اخیر ادامه یافت. اظهارات دیروز وی مبنی بر گناهکار و ضد انقلاب بودن عاملان کارزار نخریدن خودروی داخلی را می‌توان نقطه اوج دفاع یک وزیر از دو شرکت خودروساز داخلی دانست.
رفتار عقلایی مصرف‌کننده
رفتار عقلایی مصرف‌کننده، اولین و اساسی‌ترین پیش فرض در تبیین تئوری رفتار مصرف کنندگان در دانش اقتصاد است. بر این اساس انتخاب مصرف‌کنندگان برای خرید کالا و خدمات، ترکیبی از سیگنال‌های قیمت و میزان مطلوبیت حاصل از خرید آن کالا است. مصرف‌ کننده زمانی عاقلانه‌ترین رفتار اقتصادی دارد که با کمترین هزینه ممکن، بیشترین میزان مطلوبیت را حاصل کند.
صنعت خودروسازی داخلی، در سه دهه اخیر با توسل به انحصار، بیشترین میزان رفتار غیرعقلایی را به مصرف کنندگان تحمیل کرده است. مصرف کنندگان ایرانی، در قیاس با سایر مصرف کنندگان خودرو در دنیا با پرداخت بیشترین هزینه، کمترین میزان مطلوبیت را به دست آورده‌اند. آنچه این روزها مشاهده می‌شود تداوم اصرار خودروسازان بر تحمیل رفتار غیرعقلایی به خریداران است.
در ماه‌های اخیر کمپینی تحت عنوان "نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی" آغاز به کار کرد. این کمپین در مدتی کوتاه چنان فراگیر شد که خودروسازان و وزیر صنعت ناچار به واکنش و موضع گیری علیه آن شدند. در کمپینی دیگر که با هشتک #ساخت-ایران آغاز به کار کرد نیز، نام دو خودروساز داخلی در صدر انتخاب محصولات بی‌کیفیت توسط مصرف کنندگان قرار گرفت.
وزیر صنعت در حالی عاملین کمپین تحریم خرید خودروی داخلی را ضد انقلاب نامید که این کمپین واکنشی از سوی خریداران به تحمیل سه دهه رفتار غیرعاقلانه بود. نعمت‌زاده اگر تضعیف خودروسازان داخلی را اقدامی ضدانقلابی می‌دانند، توصیف‌شان نسبت کسانی در سه دهه گذشته بیشترین هزینه و کمترین مطلوبیت را به مصرف کنندگان انتقال داده‌اند، چیست؟ آیا پرداخت هزینه بالا و کسب کمترین رضایت، اقدامی انقلابی محسوب می‌شود که مخالفت با آن اقدامی "ضدانقلابی" تلقی شود؟ آیا تلاش مردم برای پرداخت هزینه کمتر و کسب رضایت بیشتر، کوششی خلاف شرع است که وزیر صنعت، عاملان آن را "گناهکار" نامیده است؟
هزینه‌های سربار
نعمت‌زاده تاکید دارد که حسابداری خودروسازان نشان می دهد، خودروسازان باید افزایش قیمت داشته باشند. این مسئله از جمله مواردی است که نیاز به توجه بیشتر دارد. آیا در حسابداری خودروسازان و صورت‌های مالی آنان به هزینه‌های سربار این شرکت‌ها توجه شده است؟
بدیهی است که در تعیین قیمت خودرو باید به بهای تمام شده آن مورد توجه باشد. اما چه میزان از بهای تمام شده خودروهای داخلی، ناشی از بوروکراسی حجیم و ناکارآمد و هزینه‌های سربار بالای این شرکت‌ها است؟ و چرا باید این هزینه‌های سربار نامتعارف در قالب بهای تمام شده به مصرف کننده منتقل شود؟
به عنوان مثال، سازمان حسابرسی در بند 5 گزارش مشروط خویش در خصوص صورتهای مالی منتهی به 1393/12/29 شرکت ایران خودرو آورده است:
سیستم مناسبی در خصوص امکان مقایسه مصارف استاندارد مواد و قطعات با مصارف واقعی ( جهت مشخص شدن میزان ضایعات تولید و میزان قطعات مفقودی ) در شرکت استقرار نیافته است. مضافا این سازمان با توجه به عدم کفایت اطلاعات و مستندات ارائه شده در خصوص مصارف واقعی انبار ( کاردکس انبار )، نتوانسته است نسبت به عدم وجود مغایرات با اهمیت متقاعد شود.
همچنین سازمان حسابرسی در بند 12 گزارش مشروط خویش در خصوص این شرکت خودروساز قید کرده:
الزامات کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی و همچنین تنظیم مکانیزم‌هایی جهت اطمینان معقول از اثربخشی حسابرسی داخلی، به طور کامل اجرا نشده است.
حقوق مصرف‌کننده، دولت بی‌طرف
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دو سال گذشته اصلی‌ترین پیشتیبان دو شرکت خودروساز داخلی بوده است. وی بارها و بارها در مقابل انتقادات خریداران به قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی، به صراحت جانب تولیدکنندگان را گرفته است. تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان، بازیگران اصلی اقتصاد هستند. اگر بپذیریم که جایگاه دولت، بازیگری در عرصه اقتصاد نیست و باید نسبت به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، بیطرف باشد تا بتواند حافظ حقوق آنان باشد، دفاع همیشگی نعمت‌زاده از خودروسازان، اصل بی‌طرفی دولت در این حوزه را مخدوش ساخته است.

حقوق مصرف کنندگان و کسب رضایت آنان، قاعده و اساس اقتصادهای مدرن است. یکی از وظایف بنیادین دولت‌ها کاهش هزینه‌های مبادله است. تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در بازار خودرو، یک استثنا بر این قاعده نیستند. دولت باید در این حوزه نیز از بازیگری خارج شود و به وظایف نظارتی خویش بازگردد. ضروری است دولت نشان بدهد در کنار توجه به خودروسازان به حقوق مصرف‌کنندگان و الزامات آن پایبند است.

تصویر دلخراشی که دنیا رو تکون داد

تصاویر دلخراش پیکر بی جان یک کودک 3 ساله سوری طی ساعات گذشته به سرعت در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و به خبر اول بسیاری از رسانه های جهان از جمله کشورهای اروپایی که این روزها صحنه حضور گسترده پناهجویان است، تبدیل گردید. روزنامه ایندیپندنت نوشت: اگر این تصاویر بشدت تکاندهنده از پیکر بی جان این کودک سوری که به ساحل آورده شده است، رویه اروپا را تغییر ندهد، چه چیزی این رویه را تغییر خواهد داد؟

صادق هدایت


خر از دنیا نریم


سخن ناب


عکس


صدمین سالگرد مرگ رئیسعلی دلواری

'نهنگی در جوی'؛ صدمین سالگرد مرگ رئیسعلی دلواری

دوازده شهریور ۱۳۹۴ صدمین سال کشته شدن رئیسعلی دلواری است.پس از آنکه بریتانیا در ۱۷ مرداد ۱۲۹۴ بوشهر را اشغال کرد، مبارزه رئیسعلی علنا علیه بریتانیا آغاز شد.

رئیسعلی در دلوار از توابع تنگستان به دنیا آمد. پدرش کدخدای دلوار بود. تاریخ تولد او مشخص نیست اما مورخان حدس می‌زنند که متولد حدود ۱۲۶۰ باشد.

او طی زندگی خود چهار زن گرفت که تنها از آخری دارای فرزندی پسر شد.

روز کشته شدن رئیسعلی، در تقویم رسمی ایران، روز مبارزه با استعمار نامگذاری شده است.

گفتنی است مبارزات رئیسعلی محدود به اشغالگری بوشهر نبود، پیش از آن، او از مشروطه‌خواهان بوشهر حمایت کرده بود.

رئیسعلی مشروطه‌خواه

عکس


عکس دردناک