October 12, 2015

احساس خطر خامنه ای از تحولات پیش رو


دیگربان: رهبر جمهوری اسلامی گفته «در چارچوب اهداف جنگ نرمِ دشمن، باقی ماندن نام جمهوری اسلامی و حتی حضور یک معمم در رأس آن مهم نیست.»
خامنه‌ای این مطلب را در جمع گروهی از مدیران سازمان صدا و سیما بیان کرده و افزوده «تغییر باورهای مردم مهم‌ترین هدف جنگ نرم پیچیده دشمن» علیه جمهوری اسلامی است.
به گفته وی «هدف اصلی از این جنگ نرمِ فکر شده و حساب شده، استحاله جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر آن است.»
خامنه‌ای افزوده «مردم ما نسبت به رژیم فاسد و مستبد گذشته باورهایی دارند که در جنگ نرم تلاش بر این است تا این گذشته زشت و پلید و سیاه به گذشته‌ای درخشان و زیبا تغییر یابد.»
وی گفته «آن‌ها {دشمن} می‌خواهند با تغییر باور به گذشته، نتیجه بگیرند که لزومی به وقوع انقلاب اسلامی برای از بین بردن آن گذشته، وجود نداشته است.»
خامنه‌ای اضافه کرده «آن‌ها می‌خواهند به جوان امروزی القاء کنند که وضع کنونی کشور مایه شرمندگی است و رسیدن به پیشرفت در آینده نیز غیرممکن است.»
به گفته وی «ایجاد باورهای غیرواقعی در جوانان نسبت به جهان بویژه آمریکا و اروپا و ترسیم کشورهایی پیشرفته، راحت، امن و بدون مشکل از آن‌ها را یکی دیگر از اهداف جنگ نرم دشمن» است.

خامنه‌ای در پایان سخنان خود افزوده «هدف اصلی و نهایی جنگ نرم طراحی شده، انحلال درونی و استحاله داخلی جمهوری اسلامی از طریق تغییر باور‌ها و سست کردن ایمان مردم و بویژه جوانان است.»

بمناسبت روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام

چرا روح الله حسینیان، صالحی را "تهدید به مرگ" کرد؟

صالحی با کلماتی نگران در دفاع از برجام در مجلس از نماینده ای سخن میگوید که او را به مرگ تهدید کرده است. «یکی از نمایندگان مرا تهدید کرده و گفته: تو را در قلب اراک دفن کرده و رویت سیمان می ریزیم!» پیرمؤذن این نماینده را روح الله حسینیان معرفی میکند.

به گزارش پارسینه، پیرمؤذن در روایتش از این ماجرا میگوید: « امروز در جلسه علنی آقای حسینیان پیش آقای صالحی رفت و با کمال تاسف گفت که اگر برجام به فرجام برسد تو را می‌کشیم و سیمان رویت می‌ریزیم. در واقع حسینیان صالحی را تهدید کرده است.»
 
اما آیا اگر «برجام به فرجام برسد»، حسینیان دستار و قبا را کناری می‎گذارد و ماسه و سیمان و آب قاطی می‎کند و ملات می‎سازد و سیمان روی صالحی می‎ریزد؟
 
 مطمئناً جواب منفی است. این تهدید به قتل، تهدید به قتل جدی نیست و شاید نشود به این عنوان پیگیری حقوقی کرد. آنچه بر زبان روح الله حسینیان آمده، قصد جدی وی نبوده. کما اینکه چند روز پیش یار حسینیان، رسایی گفته بود از مجلس خون بیرون می‎آید و ذلت بیرون نمی‎آید. سالها قبل، روزنامه‎ها به نقل از حسینیان نوشته بودند که «آخه باباجون!‌ ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم». در نقلی یادم است می‎گفتند حسینیان گفته بود «قاضی» نه «قاتل». به هر حال، بعید است منظور از حسینیان از کشتن و دفن کردن و سیمان ریختن، گرفتن جان باشد. پس حسینیان چه منظوری داشت؟
 
حسینیان، این مدت بارها از زمان احمدی‎نژاد به نیکی یاد کرده است و آرزوی بازگشت آن زمان را دارد. رفتار امروز حسینیان شبیه رفتار محبوبش محمود است.
 
 در روایتی که از مناظره محمود احمدی نژاد و موسوی نقل شده است؛ احمدی نژاد پیش از مناظره، تصویری بدون حجاب از زهرا رهنورد را به موسوی نشان میدهد و میگوید میخواستند اینها را پخش کنند و او نگذاشته است. در تمام آن مناظره، میرحسین بر کلماتش تسلط نداشت. بارها کلمه «چیز» را بر زبان آورد و این نشان از اضطراب و تشویش ذهنی او داشت. اما این تنها کار احمدی نژاد نبود. او در پایان حرفهایش پرونده زهرا رهنورد را نشان میدهد و با «بگم بگم» خاطره ای تلخ برجا گذاشت.
 
رفتار امروز حسینیان، به گمان نگارنده، در راستای همان رفتار محمود احمدی نژاد است. حسینیان هیچ‎گاه دست به سیمان و ماسه و قتل نخواهد زد. اما با این تهدید – که در خارج هیچ حقیقتی ندارد و معنایی ندارد- تشویش و اضطراب را به کلمات صالحی خواهد ریخت. صالحی باید در یکی از حساس‎ترین دفاعیه هایش در مجلس سخن بگوید. اگر همراه کلماتش تشویش و اضطراب و ترس و لرز شاید چند رأی این سو آن سو شود. شاید صالحی خشمگین شود و چیزی بگوید و آراء مردد به گلدان مخالفین ریخته شود. درست شبیه همان مناظره، در میان سخنان صالحی، دلواپسان هیاهو می‏کنند.
اما...
اما، اگر یادتان باشد، در گفتگوهای کمیسیون برجام، بذرپاش از صالحی پرسید چرا به فریدون عباسی، این همه حمله و هجمه و توهین میکنید و شما دفاع نمیکنید؟ صالحی در جوابش جمله ای گفت که میشد راز صبر و تحمل و ادب و نزاکتش را فهمید. گفت در دوران کودکی، روزی کلمه «پدرسوخته» را در خانه بر زبان آورده و پدرش با تحکم و سختی با او صحبت میکند که نباید این کلمات را هم گفت و گفت که در خانواده ای بزرگ شده که حتی نمیشد کلمه پدرسوخته را گفت. صالحی در جواب این تهدید تنها گفت این شأن و ادبیات نماینده مجلس نیست.

عکس:به درک واصل شد

ده اکتبر (۱۸ مهر ماه)،‌ روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام


ده اکتبر (۱۸ مهر ماه)،‌ روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام است. امسال «ائتلاف جهانی علیه مبارزات اعدام»‌ شعار «قاچاق مواد مخدر با اعدام تمام نمی‌شود» را بعنوان شعار اصلی در مبارزه با مجازات اعدام انتخاب کرده است تا از طریق آن توجه افکار عمومی را به مجازات مرگ در خصوص جرائم مربوط به مواد مخدر جلب کند.
ایران از معدود کشورهایی است که بصورت مداوم و گسترده از مجازات اعدام استفاده می‌کند. متهمان مرتبط با «حمل، نگهداری و قاچاق مواد مخدر»،‌ بخش بزرگی (حدود ۷۰ درصد) از افراد اعدام شده در ایران را تشکیل می‌دهند. جمهوری اسلامی ایران به دلیل تعدد و نحوه صدور و اجرای احکام اعدام سالهاست که مورد توجه و انتقاد جامعه بین‌المللی قرار دارد. طبق گزارش‌های مستند، فرآیند دادرسی منجر به اعدام در ایران ناعادلانه، غیرمنصفانه و غیرشفاف بوده و در بیشتر موارد متهمان از حقوق قانونی خود از جمله دسترسی به وکیل انتخابی محروم هستند.
آمارهای گردآوری شده توسط بنیاد عبدالرحمن برومند از منابع رسمی و غیررسمی (غیردولتی) در ایران، بیانگر این است که استفاده از مجازات اعدام در سال جاری افزایش داشته است. طبق آخرین آمار ثبت شده توسط پژوهشگران بنیاد برومند در شش ماه نخست سال جاری شمسی ۵۸۹ نفر اعدام شده‌اند که ۴۱۷ نفر از آنان به اتهام جرائم مرتبط با مواد مخدر محکوم به مجازات مرگ شده بودند (این آمار برای ۹ ماه ابتدایی سال جاری میلادی ۸۶۰ نفر و ۵۸۷ متهم مواد مخدر است). از این تعداد، ۱۵ نفر به اتهام حمل و نگهداری مقادیر کمتر از یک کیلوگرم مواد مخدر اعدام شده‌اند.
متاسفانه در بیشتر مواقع اطلاعات دقیقی از جزییات پرونده‌ّ، اتهام‌های وارده و مشخصات فردی اعدام‌شدگان منتشر نمی‌شود. بنابر اطلاعات موجود، استانهای البرز (۲۸۶ نفر)، فارس (۵۶ نفر) و هرمزگان (۳۵ نفر) به ترتیب بیشترین تعداد اعدام گزارش شده را در شش ماهه نخست امسال داشته‌‌اند. دست‌کم ۹ تن از اعدام شدگان، تبعه افغانستان بوده‌اند.

فراخوان دبير كل سازمان ملل به لغو مجازات اعدام



بنا به گزارش سایت سازمان ملل متحد ،بان کی مون در پیامی به مناسبت روز جهانی علیه اعدام ،خواستار لغو مجازات اعدام شد و گفت: مجازات اعدام نه مانع جرایم مواد مخدر می‌شود و نه افراد را در برابر اعتیاد حفاظت می‌کند.
وی ضمن فراخوان به لغو حکم اعدام ، بر اصلاح نظام قضایی و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی در کشورهای مختلف تأکید کرد تا زمینه‌های جرم از بین برود.
رژيم ايران يكي از مخاطبين و متهمين اصلي فراخوان بانكي مون دبير كل سازمان ملل مي باشد. در طول دوره رياست آخوند حسن روحاني بر قوه مجريه نظام آخوندي بيش از دو هزار نفر اعدام شده اند و اعدام هاي روزانه همچنان رو به افزايش بوده است. 
تنها راه متوقف نمودن اعدام در ايران ارجاع پرونده جنايات اين رژيم به شوراي امنيت و گسترش اعتراضات سياسي، اجتماعي و حقوق بشري در سطح داخلي و بين المللي مي باشد. چشم بستن دولتهاي غربي بر اعدام هاي روزانه در ايران موجب افزايش اعدام هاي بيشتر و نقض مستمر حقوق بشر شده است.

خلاصه قوانین جمهوری اسلامی!

روح الله حسینیان راهی بیمارستان شد

حمید رسایی در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر عنوان کرد: روز گذشته بعد از جلسه صحن علنی مجلس، روح‌الله حسینیان، به دلیل فشار سنگین و عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد.
 
به گزارش پارسینه ،روح‌الله حسینیان‌ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیمارستان بستری شد.
 
حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر عنوان کرد: روز گذشته بعد از جلسه صحن علنی مجلس، روح‌الله حسینیان، به دلیل فشار سنگین و عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد.
 
رسایی اضافه کرد: در جلسه روز گذشت فشار سنگینی روی نمایندگان باغیرت مجلس از جمله حسینیان بود. وضع دوستان دیگر مثل زاکانی  و زارعی و چند تن دیگر از نمایندگان هم همینطور بود.
 
این نماینده مجلس افزود: بعد از رفتار غیراخلاقی و نمایشی آقای صالحی و بیان یک مزاح دونفره خصوصی از پشت تریبون عمومی، حسینیان خیلی متاثر شد و گفت فکر نمیکردم آقای صالحی این طور باشد.
 
حسینیان روز گذشته دو بار درباره طرح برجام در مجلس تذکر داد و یک بار هم علیه آن نطق کرد. او که در بیشتر عکس های دیروز خبرگزاری ها از مجلس، در حال جنب و جوش است، در سخنانش خود را کاسب تحریم ندانست و گفت که هیچ شرکت اقتصادی ای ندارد و تنها محل درآمدش حقوق مجلس است.
در ادامه جلسه علی اکبر صالحی که به عنوان نماینده دولت برای دفاع از این طرح به مجلس آمده بود، اعلام کرد که یکی از نمایندگان با قسم جلاله به او گفته که تو را در قلب راکتور اراک دفن کرده و رویت سیمان می ریزیم! ساعتی بعد نورالدین پیرموذن در راهروهای مجلس گفت که روح الله حسینیان، صالحی را تایید کرده بود. غلامرضا تاج گردون هم در اینستاگرامش نوشت که حسینیان به او گفته قصد داشته صالحی را عصبانی کند و موفق هم شده است. اگرچه ابوذر ندیمی گفته بود که حسینیان با صالحی شوخی کرده بود اما لحن صالحی و عصبانیتش نشان می داد که ماجرا شوخی نبوده است. کما اینکه عباس عراقچی هم که در مجلس حضور داشت، گفت لحن حسینیان جدی بود.
با این وجود، آنکه از جلسه دیروز مجلس راهی بیمارستان شد، حسینیان بود نه صالحی.

قرص ورزش به بازار می‌آید؟/رویایی که خیلی‌ها به آن فکر کرده‌اند


دانش > پزشکی - مهر گزارش داده که دانشمندان ایده ساخت قرصی را بررسی می کنند که با خوردن آن شاید دیگر نیازی به ورزش کردن نباشد.
این ایده که بتوان با خوردن تنها یک قرص شرایط خاصی را در بدن ایجاد کرد که نتیجه آن معادل ورزش کردن باشد در ظاهر دست نیافتنی به نظر می رسد اما گروهی از دانشمندان از مدتها پیش کار بر روی این پروژه را آغاز کرده اند تا آنجا که اکنون به یک هدف مهم علمی تبدیل شده است.
گروهی از دانشمندان دانشگاه سیدنی چارچوبی برای واکنش های سلولی بدن نسبت به حرکات ورزشی ایجاد کرده اند که می توان از آن به عنوان مبنای تولید قرص ورزش استفاده کرد.
یافته های دانشمندان نشان می دهد انجام حرکات ورزشی با حدود یکهزار تغییر مولکولی در ماهیچه های اسکلتی بدن همراه است و حالا دانشمندان دانشگاه سیدنی در نظر دارند تا قرصی تولید کنند که با مصرف آن همین تأثیر در بدن ایجاد می شود.
دانشمندان دانشگاه سیدنی با همکاری محققانی از دانشگاه کپنهاگ دانمارک از تکنیکی موسوم به طیف سنجی توده برای مطالعه تغییرات پروتئینی در ماهیچه های اسکلت پس از انجام حرکات ورزشی استفاده می کنند تا از نتایج آن بتوانند برای تولید ساختار قرص مورد نظرشان بهره بگیرند.
این بخش از مطالعات سه سال به طول انجامیده و پیش بینی می شود تولید قرص ورزش با استفاده از این نتایج زمان زیادی به طول انجامد.
به عقیده دانشمندان، قرص ورزش اثرات چشمگیری بر حفظ سلامت سالمندان، افراد چاق و مبتلایان به بیماری هایی نظیر دیابت نوع دوم دارد.
۵۴۵۴