October 21, 2015

سخنان هاشمی که در اینستاگرام منتشر شده کشتی کشتی نفت فروختند و معلوم نبود پولش کجا می رود!


 
 
 
 
 
کشتی کشتی نفت داده می شد به افرادی که معلوم نبود کجا می برند و کجا می فروشند؟ به بهانه دور زدن تحریم ها. بنابود مخفی هم باشد و معلوم نبود که  به نام کی می فروشند؟. پولش کجا می رود؟ حالا کم کم داریم می بینیم کجا رفته! ولی به این زودی ها هم همه چیز را نمی فهمیم.
 اینستاگرام  hashemirafsanjani.ir

بددستور پوتین حامیان بین المللی داعش اعلام و افشاء خواهند شد!


   
 
 
 

پوتین، رئیس جمهور روسیه فدراتیو، روز گذشته (سه‌شنبه) در دیدار با فرماندهان نظامی ارشد روسیه و مراسم ابلاغ فرماندهی های جدید در کاخ کرملین گفت:
نتیجه عملیات روسیه در سوریه تایید می‌کند که روسیه آماده است تا به شکل موثر و دقیق به تهدیدهای تروریستی و دیگر تهدیدها علیه کشور پاسخ دهد. تروریست‌ها درسوریه پایگاهی تشکیل دادند تا فعالیت‌هایشان را گسترش داده و کل منطقه را بی ثبات کنند. آنها علاوه بر سوریه در چند کشور دیگر خاورمیانه پایگاه تشکیل داده‌اند. آنها تعداد زیادی از مردم دیگر کشورها از جمله روسیه و کشورهای عضو سازمان کشورهای مستقل همسو  را جذب خود کرده‌اند. مسکو عملیات هوایی خود در سوریه را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه علیه داعش اجرا کرد. کمک‌های روسیه به سوریه کاملا مطابق با دکترین نظامی مسکو و قوانین بین المللی است.من به آژانس اطلاعاتی کشور(FSB)  دستور داده ام تا روابط میان شبه ‌نظامیان داخل روسیه با تروریستهای بین‌المللی و دیگر حامیانشان را افشاء کند. این مسئله اهمیت زیادی دارد که روابط میان شبه ‌نظامیان مستقر در سوریه با دیگر گروه‌های تروریستی بین‌المللی و حامیانشان را روشن کنیم. در سال جاری میلادی 20 توطئه تروریستی در روسیه خنثی شده و 560 شبه ‌نظامی دستگیر شده اند.

مصاحبه با رئیس تکایا و هیات های مذهبی اقبال مردم ازسینه زنی به سبک "باله" و موسیقی ریتمیک در عزاداری ها


 

براساس آخرین آمار حدود 91 هزار هیات مذهبی در ایران شناسائی شده که مجوز فعالیت رسمی گرفته‌اند. این هیات ها؛ شامل تکایا نمی‌شود. مجوز این 91 هزار هیات مذهبی را سازمان تبلیغات اسلامی صادر کرده است. حدود 35 تا 40 درصد هیات‌های موجود در کشور دارای حسینیه هم هستند. هیات‌های به ثبت نرسیده و خانگی ـ فقط در تهران ـ به بیش از۲۲ تا ۲۳ هزار مورد می‌رسند.

بموجب آخرین آمار سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز 72 هزار مسجد در کشور فعالیت می‌کنند.
ستاد هماهنگی محرم، شهرداری و دیگر بخش‌های دولتی و غیر دولتی در ایام محرم بسته‌های حمایتی ویژه‌ای شامل کالاهای اساسی در اختیار تکایا و حسینیه‌ها می گذارند. در دوران احمدی نژاد این کمک بیشتر نقدی بود.
رئیس اداره هیات ها و تکایا در مصاحبه با ایلنا ضمن طرح آمار بالا می گوید:

بروز و ظهور پدیده‌های نو در روش عزاداری مثل کوتاه کردن مو با نام حسین (ع)، انواع نوحه‌ها با موسیقی ریتمیک و حتی بر پایه‌ی موزیک‌های خوانندگان لس انجلسی یا در جدیدترین سبک سینه‌ زنی نوینی که شبیه باله است بخشی از آسیب‌های محتوایی در برنامه‌های ماه محرم هستند. همین مسائل است که این سئوال را مطرح می‌کند که این همه تکیه و حسینیه در یک خیابان چه معنایی دارد؟
یکی از دلایل عدم اقبال عمومی از برنامه های عزاداری مساجد تنوع بیشتر نوحه‌ها و عزاداری‌های تکایا و حسینیه‌هاست. برنامه‌های مساجد عموما جوان‌پسند نیست و برای همین بخش عظیمی از کسانی که می‌خواهند در مراسم محرم شرکت کنند به سمت این تکایا کشیده می شوند.

نفوذ دشمن؛ پخش پیتزای نذری در ماه محرم!


شفاف نیوز: یک ماه محرم است و یک نذری قیمه. از قدیم هم "قیمه امام حسینی" در مراسم عزاداری معروف بوده، اما اگر در هیات های مختلف بگردید، حتما به موارد دیگری هم بر می خورید.

شاید این اتفاق برای یک بار افتاده باشد آن هم به دلیل اینکه این پیتزا فروشی که در منطقه پیروزی تهران قرار دارد تازه تاسیس بود و به عزاداران پیتزا می داد. نذری ای که شاید در آن منطقه برای نخستین بار مشاهده شده و دیگر کسی ندیده که آن پیتزا فروشی در ماه محرم با این غذای فرنگی از عزاداران پذیرایی کند.

یکی از نفراتی که آن زمان پیتزای نذری خورده در این مورد می گوید: «خیلی زود تموم شد. به هر حال پیتزا بود و کمتر کسی است که دوست نداشته باشد.اما در کل جالب بود و مردم خیلی زود پیتزاها را خوردند. بعضی ها هم با کارتن آنها را می بردند. اما یادم است که خیلی زود تمام شد.البته تعدادش هم مثل قیمه و قرمه سبزی زیاد نبود اما در هر صورت نذری بود.»

البته نذری پیتزا فقط مربوط به محله پیروزی تهران نیست. در محله 15 خرداد هم عزاداران با پیتزا پذیرایی می شوند. حای خبر رسیده که در اصفهان هم در یکی از هیات ها مثل تهران پیتزا را به عنوان نذری بین سینه زنان تقسیم می کنند.

قاچاق زنان از ایران به بصره برای تن فروشی


فرمانده پایگاه دریابانی آبادان گفت: اعضای یک باند قاچاق انسان که نسبت به قاچاق افراد از ایران به بصره عراق اقدام می کردند از سوی ماموران این پایگاه شناسایی و دستگیر شدند. آبادان حدود 100 کیلومتر با عراق مرز آبی دارد.
سرهنگ نادر اسداللهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص این خبر افزود: اعضای این باند، سه مرد بودند که نسبت به قاچاق انسان به کشورهای همسایه اقدام می کردند.
وی ادامه داد: در این پرونده که با تلاش نیروهای دریابانی و در مرز دریایی ایران و عراق به نتیجه رسید سه متهم زن نیز دستگیر شده اند.
پیش تر علی صادقی، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی گفته بود که قاچاق زنان و دختران ایرانی به کشورهای عربی را نفی نمی کند.

به گفته او اکثر این افراد به صورت نیروی کار به این کشورها برده می شوند.

ایران/غذای نذری؛ 250 تن دیگر مسموم شدند


شماری از عزاداران حسینی (ع )سه شنبه شب در منطقه شهری شمال آباد چالوس به علت خوردن غذای نذری مسموم و به مراکز درمانی این شهرستان اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، از 250 مسموم 134 نفر از آنان در بیمارستان ها و مراکز درمانی چالوس بستری و بقیه آن ها به صورت سرپایی مداوا شدند.
بنا به گفته منابع آگاه هم اکنون ازمیان این افراد بستری شده یک پیرمرد در بخش مراقبت های ویژه بسرمی برد و حال عمومی بقیه این افراد خوب گزارش شده است.
گفته می شود علت مسمومیت این عزاداران حسینی ( ع) خوردن آبگوشتی که ساعت ها قبل از توزیع پخته و در خارج از یخچال نگهداری شده بود، می باشد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان چالوس با تائید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این افراد مسموم شده اهل شمال آباد جزو حوزه شهری این شهرستان هستند که برای اعزام به این مراکز درمانی اعزام شده اند.
صابر سام دلیری از ارائه اطلاعات بیشتر به علت حضور در نشستی که هم اکنون در شبکه بهداشت ودرمان چالوس در حال برگزاری است، خودداری کرد.
در پی تماس پیوسته خبرنگاران ایرنا با مسئولان ذیربط متاسفانه تاکنون موفق به پاسخگویی از سوی آنان نشده اند.

منطقه شمال آباد جزو حوزه شهری شهرستان چالوس است. شهرستان چالوس درغرب مازندران واقع است.

در حضور "آقا" هر کسی نمی تواند هرجا بنشیند


در دفتر "آقا" هرکسی نمی تواند هرجا خواست بنشیند
نازنین کامدار/روزآنلاین: خاطره گویی یک عضو سابق ستاد انتخاباتی مهدی کروبی و چهره اعتدالگرای نزدیک به دولت درباره دیدار نمایندگان ستادهای انتخاباتی با آیت الله خامنه ای در سال ۸۸، شایعات درباره "سلسله مراتب نشستن در حضور خامنه ای" را تایید کرد.
محمدرضا خباز در گفت و گو با خبرگزاری "فارس" تایید کرده است که "در دفتر آقا این‌گونه نیست که هرکسی هرجا که دلش خواست بنشیند، حساب و کتابی دارد".
سخنان او تاییدی است بر شایعات متعددی که در محافل سیاسی و شبکه های اجتماعی درباره سلسله مراتب نشستن در حضور وی مطرح است.
محمدرضا خباز گفته است: "در دفتر آقا این‌گونه نیست که هرکسی هرجا که دلش خواست بنشیند، حساب و کتابی دارد. به بنده گفتند شما اینجا بنشینید بنابراین نزدیک‌ترین گروه به مقام معظم رهبری ما بودیم. بعد ستاد آقای موسوی، بعد محسن رضایی و آن سمت هم ستاد آقای احمدی‌نژاد. مقام معظم رهبری وقتی تشریف آوردند صحبتشان را این‌گونه شروع کردند:‌ شماها را من خودم انتخاب کردم. یعنی به ستاد نگفتم پنج تا آدم بفرستید و همین‌گونه هم بود، چون اگر به ستاد می‌گفتند پنج نفر را برای ملاقات با حضرت آقا بفرستید، آقای کرباسچی را می‌فرستادند، نه بنده را چون ما که جزء رده‌های بالا نبودیم. مقام معظم رهبری فرمودند شماها را من خودم انتخاب کردم و از هر حزب پنج نفر. مدیر جلسه خودم هستم، هرچه در دلتان هست بگویید، هیچی پنهان نکنید. همه واقعیت‌هایی را که در دلتان هست، بیان کنید و تقیه هم نکنید. ما هم هیچ هماهنگی‌ای با هم صورت نداده بودیم. البته مقام معظم رهبری گفتند پنج دقیقه به همه وقت می‌دهم آن ساعت روبه‌رو را هم نگاه کنید و از پنج دقیقه هم کسی بیشتر صحبت نکند. ایشان فرمودند ابتدا از شیخ نامزدها و مسن‌ترین شروع می‌کنیم که آقای کروبی است، پس اول از ستاد آقای کروبی شروع کردند. اولین نفر ما آقای نجفی بود و ما اصلا با بقیه ستادها هماهنگ نکرده بودیم. یادم است آقای نجفی تا می‌خواست بیشتر از پنج دقیقه صحبت کنند آقا به ایشان فرمودند وقت شما تمام است. ما بدون اینکه با بقیه هماهنگ کنیم اصلا راجع به تقلب صحبت نکردیم و هرچه صحبت کردیم درباره تخلف بود".
گفتنی ست تاکنون شایعات گسترده ای پیرامون نحوه ملاقات با رهبر حکومت ایران، چگونگی تعیین سطح افراد ملاقات کننده و نحوه مهندسی نشستن در جلسات عمومی او منتشر شده، اما دستگاه های رسمی آنها را غیر مستند اعلام کرده اند.
موضوع نشستن خامنه ای بر مبل ودیگران روی زمین از جمله حواشی همیشگی تشریفات بیت رهبری است به طوری که سایت رسمی "نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها" در پاسخ به سوال یک دانشجو درباره اینکه "چرا رهبر در مجالس مختلف بالاتر مي نشيند مگر پيامبر اين گونه بود؟"، چنین پاسخ داده است: "نبی مکرم اسلام بر الاغ (بدون زین) سوار می شدند (تاریخ الاسلام ج ۴۹ ص ۱۹۶) و حتی در برخی موارد چند نفر را نیز سوار می­کردند ولی این را نسبت به دیگر معصومین نمی توان یافت. این سخن­درباره رهبری معظم انقلاب نیز صادق است به این که ایشان می بایست به اقتضای هر زمان و مکان، برخوردی به تناسب آن داشته باشند.مثلا ایشان در برخی استان ها با توجه به فرهنگ آن منطقه، حتی با عشایر صحرا نشین بر سر یک سفره و همانند آنان بر زمین نشتسه­اند و به روش آنان با مردم برخورد نموده اند. تواضع ایشان در برخی موراد بصورت باورنکردنی ظهور و بروز یافته بگونه­ای که گویا ایشان یکی از آحاد مردم عادی و نه این که رهبر بزرگ یک کشور می باشند.یا برخورد ایشان با اقشار محروم جامعه که حقا پدرانه و متواضعانه بوده و هیچ گاه خود را جدای از آنان نداسته بلکه همواره بر تکریم و رفع حوائج آنان تاکید فرموده­اند نمونه­های خوبی بر ادعای فوق می باشد. بنابراین نسبت به تواضع و وجهه مردمی معظم له، جای هیچ گونه تردیدی( حتی از سوی دشمنان انقلاب) نبوده و نمی­باشد. ثانیا باید دانست که پیامبر اسلام(ص) دو نوع نشستن داشته­اند یکی رسمی و دیگری غیر رسمی که در اولی در جای برترکه نماد آن در آن زمان منبر بود قرار می­گرفتند و در قسم دوم بطور مساوی عمل می نموده­اند.امروز نیز رهبری معظم انقلاب این گونه عمل می نمایند به این که اگر مراسمات و جلسات، غیر رسمی باشد بدون ایجاد برتری در نشستن، با افراد می نشینند ولی به اقتضای جلسات رسمی که نوع خاصی از حضور و نشستن ایشان را ایجاب می­کند به گونه ای دیگر می نشینندکه امری معقول و مورد پسند می باشد. نشستن در جای برتر و بالاتر، همیشه حکایت از خود برتر بینی ندارد بلکه در بسیاری موارد این مهم ضرورت می یابد و ممکن است در غیر این صورت، خروج از منطق و تعادل اخلاقی محسوب گردد. بنابراین آنچه مهم است نوع نگاه افراد به جایگاهی که در آن قرار دارند به این که اگر برای تحقیر دیگران و بزرگ نمودن خود باشد قطعا این امری ناپسند و خلاف مسایل اخلاقی خواهد بود ولی در صورتی که چنین نباشد نمی توان آن را بر خلاف آن حمل نمود تا نتیجه این امر منفی گردد".
سال گذشته و پس از عمل جراحی پروستات آیت الله خامنه ای نیز سایت بی.بی.سی در یادداشتی با عنوان "فواید یک بیماری یا دیپلماسی جراحی در جمهوری اسلامی"، به سلسله مراتب و حتی نحوه عیادت از وی پرداخت که با واکنش تند سایت های حکومتی مواجه شد.
بی.بی.سی نوشته بود: "در چنین شرایطی است که به فواصل چند سانتی متری در دوری و نزدیک به آیت الله خامنه ای در عیادت از او در بیمارستان، می توان همچون ملاک و معیار نزدیکی ها و دوری ها، اهمیت افراد و جایگاه و نقش آنان در نظام نگریست. دقت در عکس ها و ویدئوهای منتشر شده جای تردیدی باقی نمی گذارد که فاصله عیادت کنندگان با رهبر جمهوری اسلامی و تخت او، کاملا حساب شده است و بر اساس مقام سیاسی و یا شخصیت و نفوذ عیادت کنندگان تعریف شده است عده ای اجازه دارند تا بالای سر آیت الله خامنه ای بروند، گونه او و پیشانی اش را ببوسند، مانند روسای سه قوه، فرمانده سپاه پاسداران، اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد، احمد جنتی، محمود هاشمی شاهرودی و.. افراد دیگر، هرچه از هسته مرکزی قدرت دور باشند، به میزان کمتری به رهبر و تخت او نزدیک می شوند".

در همان زمان، سایت الف در واکنش به این مقاله بی.بی.سی، سلسله مراتب دیدار و عیادت را انکار کرد و نوشت: "بنای نظام جمهوری اسلامی جذب حداکثری و دفع حداقلی است و نظام این را در عمل نیز در موقعیت های مختلف به منصه ی ظهور گداشته است. در حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ رهبری بارها سعی کرد تا فضا را به وحدت میان مسئولین و مردم سوق دهد و هر کاری کرد تا آن اتفاقات تلخ نیفتد. مگر غیر آن بود که از اول شخص آقای موسوی را به حضور طلبید و بعد نمایندگان نامزدها که نیمی از آنان اصلاح طلب بودند را به حضور طلبید و بعد در نماز جمعه معترضان را برادر خود خواند؟قطعا ملاک دوری و نزدیکی برای رهبری که نویسنده به آن اشاره کرده توجه به منافع ملی است نه جناح بندی های سیاسی؛ ایشان همیشه جناح های مختلف را به رفاقت دعوت می کنند و ظرفیت کشتی نظام را برای تمامی سلایق سیاسی کافی می دانند به جز کسانی که خود نمی خواهند وارد این کشتی شوند... به جز اظهارات مهران رجبی و داریوش ارجمند، تصاویر و عکس ها نشان می دهد که مسئولین و وزرا و خانواده های شهدا و هنرمندان و ورزشکاران با رهبر دست می دهند. خب البته محافظان طبیعی است که سعی کنند افراد به رهبر حتی المقدور دست نزنند و ایشان را نبوسند. این اقتضای کار حفاظت است و صد البته برای علمای برجسته و مسئولین عالی هرگز مانع نمی شوند به خاطر شأن و جایگاهشان".

جنگ گرگها؛ پته هم را روی آب می اندازند


قدس آنلاین: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به قدرت لابی‌گری در حوزه سیاست اقتصادی گفت: برای مثال چند سال گذشته در شورای پول و اعتبار پیشنهاد آورده بودند که برای هر یک از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، یک هزار میلیارد تومان علاوه بر سقف بودجه‌شان بدهیم که بنده گفتم این کار غلط است چرا اینها باید با پول مردم کاسبی کنند و سهام بانک بخرند؟ سهام خود را بفروشند و مشکلات خود را حل کنند چرا که با این پول می‌توان هزار بنگاه مالی را که قدرت لابی‌گری ندارند، نجات داد.
احمد توکلی در همین خصوص گفت: این موضوع با مخالفت من رأی نیاورد اما هفته بعد تمام اعضای دولتی شورای پول و اعتبار آمدند و دوباره موضوع را در دستور کار قرار دادند و با 500 میلیارد تومان موافقت کردند.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه پتروشیمی نیز چنین مسئله‌ای وجود دارد، گفت: قرار شد پتروشیمی در بورس به عنوان یک کالا فروخته شود اما آقای نعمت‌زاده (وزیر صنابع ومعادن) که در 14 شرکت پتروشیمی عضو هیأت مدیره است (یا خود وی یا همسر و یا دخترهای وی) در ستاد ویژه اقتصادی پیشنهاد بردند و توانستند این تصمیم را بگیرند که پتروشیمی از بورس بیرون برود.


نعمت زاده وزیر

مهلت 90 روزه؛ فرصتی که خامنه ای از دست داد


منصور امان
پس از گردن گذاشتن کتبی رژیم جمهوری اسلامی به کنار گذاشتن پروژه بُمب هسته ای و پذیرش شرایط طرفهای خارجی، اکنون دوران اسقاط عملی این ماجراجویی پُر هزینه و خسارت بار آغاز شده است.
با پایان مُهلت 90 روزه ای که توافُق وین به منظور گذراندن پروسه سیاسی و قانونی توافُق از سوی طرفهای آن تعیین کرده بود، اینک فاز اجرای تعهُدات و شرطهای پذیرفته شده به جریان افتاده است.
این در حالی است که دستکم به گونه علنی روشن نیست روند رسمیت یافتن این توافُق از سوی رژیم مُلاها چگونه بوده و از کُدام ایستگاه ها گذر کرده است؛ چرا که تلاش برای تصویب توافُق هسته ای در مجلس مُلاها شکست خورده و نهاد اصلی تصمیم گیری، "رهبر"، از اعلام نظر مُخالف یا مُوافق در باره آن خودداری کرده است.
با این همه، روشن است که بدون موافقت پنهانی و تعهُد رسمی آقای خامنه ای که سر رشته و مهار فعالیتهای اتُمی "نظام" را در دست دارد، در اساس نه مُذاکره ای انجام می شد و نه توافُقی صورت می گرفت. بی اعتنایی طرفهای توافُق به مُبهم ماندن وضعیت فُرمال و رسمی آن، نه فقط گواهی می دهد که آنها طرف حساب خود را کس دیگری می دانند و با او بسته اند، بلکه اعتبار بین المللی نهادهای فرمایشی و زیر دست قُدرت حقیقی را نیز محک می زند.
مُهلت 90 روزه در حقیقت فُرصتی گرانبها به آقای خامنه ای برای عقب نشینی مُنظم و سر کشیدن مُحترمانه "جام زهر" بود. وی اما با هراس خفت بار از پذیرفتن مسوولیت "نرمش قهرمانانه"، این شانس را از دست داد. او ترجیح داد در پس اُردوی گیج و به هم ریخته اش پنهان شود و طوق شکست را به گردن آنها بیاندازد.
در عمل اما هیچکس، نه کارگُزارانش در دولت، نه گُماشتگانش در مجلس و نه همدستانش در آرگانهای نظامی و امنیتی حاضر نشدند روی صحنه بیایند و در نقش بُز قربانی، "جام زهر" را به نیابت از او سر بکشند. برعکس، آنها از این خلاء برای سفت کردن موقعیت خود در دستگاه قُدرت البته به هزینه "رهبر"، بهره گرفتند.

در نتیجه، در انتهای گذار توافُق از "روند سیاسی و قانونی"، "مقام مُعظم" هم چوب و هم پیاز را خورد!

محبت و اتحاد راه نجات: فیلم تجمع حامیان زندانیان مسیحی، عقیدتی و سیاسی در...

محبت و اتحاد راه نجات: فیلم تجمع حامیان زندانیان مسیحی، عقیدتی و سیاسی در...: در حمایت از زندانیان مسیحی، عقیدتی و سیاسی، در حکومت اسلامی حاکم بر ایران  شنبه 17 اکتبر 2015 برابر با 25 مهر 1394 17Oktober 2015 می...