October 21, 2015

جنگ گرگها؛ پته هم را روی آب می اندازند


قدس آنلاین: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به قدرت لابی‌گری در حوزه سیاست اقتصادی گفت: برای مثال چند سال گذشته در شورای پول و اعتبار پیشنهاد آورده بودند که برای هر یک از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، یک هزار میلیارد تومان علاوه بر سقف بودجه‌شان بدهیم که بنده گفتم این کار غلط است چرا اینها باید با پول مردم کاسبی کنند و سهام بانک بخرند؟ سهام خود را بفروشند و مشکلات خود را حل کنند چرا که با این پول می‌توان هزار بنگاه مالی را که قدرت لابی‌گری ندارند، نجات داد.
احمد توکلی در همین خصوص گفت: این موضوع با مخالفت من رأی نیاورد اما هفته بعد تمام اعضای دولتی شورای پول و اعتبار آمدند و دوباره موضوع را در دستور کار قرار دادند و با 500 میلیارد تومان موافقت کردند.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه پتروشیمی نیز چنین مسئله‌ای وجود دارد، گفت: قرار شد پتروشیمی در بورس به عنوان یک کالا فروخته شود اما آقای نعمت‌زاده (وزیر صنابع ومعادن) که در 14 شرکت پتروشیمی عضو هیأت مدیره است (یا خود وی یا همسر و یا دخترهای وی) در ستاد ویژه اقتصادی پیشنهاد بردند و توانستند این تصمیم را بگیرند که پتروشیمی از بورس بیرون برود.


نعمت زاده وزیر

No comments:

Post a Comment