January 13, 2016

ایران: 200 هزار جنگجو را در منطقه تجهییز می کنیم

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران گفت ایران قصد دارد 200 هزار جنگجو از نیروهای جوان ایران را در منطقه تجهییز کند. 

به گزارش خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران ایران، جعفری این سخنان را روز چهارشنبه 13 ژانویه در مراسم تشییع جنازه حمید رضا اسدالله، یکی از فرماندهان سپاه که در سوریه کشته شده است، بیان داشت. 

جعفری تحولات منطقه را مثبت ارزیابی کرد و گفت 200 هزار نفر از نیروهای جوان برای اعزام به منطقه تجهییز خواهند شد. 

اگرچه کارشناسان این رقم را مبالغه آمیز توصیف کرده اند، اما سخنان جعفری حکایت از ابعاد مداخله رژیم ایران در اختلافهای طایفه ای و اشاعه خشونت در منطقه دارد. 
 

مهدی موسوی: از ایران خارج شدیم که امنیت داشته باشیم

مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، دو شاعر ایرانی که از سوی دادگاه انقلاب به حبس‌های طولانی و شلاق محکوم شده بودند موفق شدند از ایران خارج شوند. مهدی موسوی در گفت‌وگو با رادیو زمانه این خبر را تأیید کرده است.
مهدی موسوی و فاطمه اختصاری: دو شاعر ایرانی
مهدی موسوی و فاطمه اختصاری: دو شاعر ایرانی
شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، مهدی موسوی و فاطمه اختصاری را به تحمل در مجموع ۱۹۸ ضربه شلاق و ۲۰ سال زندان محکوم کرده است. اتهام این دو شاعر ایرانی توهین به مقدسات، نشر تصاویر غیر اخلاقی در اینترنت و روبوسی و دست دادن با نامحرم بوده. مهدی موسوی و فاطمه اختصاری به حکم صادره اعتراض کرده  بودند، اما هنوز دادگاه تجدید نظر آن ‌ها برگزار نشده است.
مهدی موسوی، در گفت‌و‌گو با رادیو زمانه:
«اگر این حکم بشکند و تبرئه شویم برمی‌گردیم. یک شاعر باید با دردهای مردمش زندگی کند.»
مأموران امنیتی گذرنامه مهدی موسوی و فاطمه اختصاری را ضبط کرده‌اند. به این جهت به گفته موسوی آن‌ها ناگزیر بودند به طور غیر قانونی از کشور خارج شوند.
مهدی موسوی:
«مدت‌ها بود در خانه خود را حبس کرده بودیم. از ایران خارج شدیم که حداقل آسایش و امنیتی داشته باشیم و هر روز با کابوس از خواب بیدار نشویم.»
خبرگزاری فارس از این دو شاعر ایرانی به عنوان «همکاران داخلی» شاهین نجفی «مرتد» یاد کرده است.
فاطمه اختصاری درباره اتهام همکاری با شاهین نجفی گفته بود: «هیچ یک از آثار مورد بحث و جنجالی شاهین نجفی از جمله ترانه  های نقی، مهدی، ترامادول، ممد نوبری و… سروده من و دکتر موسوی نبوده و اشعاری که چندین سال قبل از ما اجرا شده، اشعاری عاشقانه یا اجتماعی بوده که همگی در کتاب‌های ما به چاپ رسیده‌اند.»
قرار بود دادگاه تجدید نظر به احکام این دو شاعر برگزار شود.
مهدی موسوی:
«حال ما خوب نیست. نمی‌خواهم وارد جزئیات بشوم. اما فرار از ایران ساده نیست. احساس می‌کنم از چیزی که به آن تعلق دارم دور شده‌ام، ما را به زور وادار کرده‌اند از چیزی که به آن تعلق داریم دور شویم. برای همین ناراحتیم و این طبیعی‌ست. اما با این‌حال امیدواریم. امیدواریم که بتوانیم برگردیم به ایران. »
گفت‌و‌گو رادیو زمانه با مهدی موسوی را می‌شنوید:
کانون نویسندگان ایران و همچنین مرکز آمریکایی پن و نیز کنگره انجمن جهانی قلم که با شرکت ۲۷۰ نویسنده از سراسر جهان از ۱۳ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۱۵ در شهر کبک در کانادا برگزار شد، حکم دادگاه انقلاب درباره این دو شاعر ایرانی را محکوم کرده بودند.

مردی که لباس زنان را می‌پوشید



سه شنبه 12 ژانویه 2016 حسین نوش‌آذر


از سال‌های دهه ۱۳۶۰ به خاطر محدودیت‌هایی که برای فعالیت‌های اجتماعی و هنری زنان ایرانی به وجود آورده بودند، پیش می‌آمد که در برخی فیلم‌های سینمایی بازیگران مرد نقش زنان را ایفا کنند. در فیلم «دستفروش» (۱۳۶۵) ساخته محسن مخملباف، محمود بصیری نقش یک پیرزن را بازی می‌کرد. بعدها اکبر عبدی در فیلم‌های «آدم برفی»، «افراطی‌ها»، «خوابم میاد» و «خواب‌زده‌ها» در نقش زن ظاهر شد.در سال ۱۳۹۱ هم در برنامه «خنده‌بازار» که از شبکه سه تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شد، برای دست انداختن مجریان زن در شبکه‌های ماهواره‌ای یک بازیگر ایرانی خود را به شکل زنان درآورد.
توبه نصوح
در فرهنگ اسلامی مردانی که لباس زنان را می‌پوشند پیشینه‌ای دراز دارند. در «مجمع‌البیان» نوشته شیخ طبرسی که هم در نزد شیعه و هم در نزد سنت از تفسیرهای معتبر قرآن است، در شرح آیه توبه نصوح آمده که «نصوح» مردی بود شبیه زنان و به عنوان دلاک در یک حمام زنانه کار می‌کرد. وقتی به راز او پی بردند، از ترس به خداوند پناه آورد و توبه کرد.
این روزها هم گاهی در شبکه‌های اجتماعی و در برخی رسانه‌های داخلی به عنوان‌هایی مانند «مردان ساپورت‌پوش» یا «مردان زنانه‌پوش» برمی‌خوریم. در یوتیوب فیلمی وجود دارد از یک مرد افغانستانی که لباس زنان را به تن کرده، کلاه‌گیس به سر گذاشته و با خمیر سینه‌هایش را برجسته جلوه داده است. عده‌ای مزاحم او می‌شوند و با تحقیر و توهین و پوزخند او را که بی‌اندازه محجوب و متین است وادار می‌کنند که لباسش را از تن به در آورد. در تمام مدت هم از دریچه یک دوربین هیز او را به ما نشان می‌دهند.
در ایران بنا به آماری که وزارت بهداشت منتشر کرده، هر ۹ ثانیه یک خشونت روی می‌دهد. برخی از جامعه‌شناسان مانند سعید معیدفر اعتقاد دارند که چنانچه سهم فرد از جامعه افزایش پیدا کند، خشونت‌ها کاهش پیدا می‌کند. در کشورهای اروپایی انجمن‌های محلی و گروه‌هایی که برای همیاری به وجود آمده، باعث می‌شوند که فرد از پیله خودش بیرون بیاید و با کسانی که با او درد مشترکی دارند، در ارتباط قرار بگیرد. در ایران و افغانستان اما هنوز جامعه مدنی به آن قوام و انسجام لازم دست پیدا نکرده که برای مثال مردان ساپورت‌پوش یا مردانی که نیاز دارند لباس زنانه به تن کنند، زیر سقف انجمن‌هایی گرد بیایند.
این پرسش پیش می‌آید که در ادبیات معاصر ایران اقلیت‌هایی مانند مردان زنانه‌پوش آیا جلوه و نمودی داشته‌اند؟ این پرسش از این نظر اهمیت دارد که در غیاب جامعه مدنی و اسناد و آمارهای رسمی و قابل اتکا، یکی از راه‌های بررسی پدیده‌های اجتماعی مراجعه به ادبیات داستانی و شعر است. این آثار هرچند از اعتبار جامعه‌شناختی محکمی برخوردار نیستند، اما در غیاب اسناد به ما کمک می‌کنند، درک بهتری از موضوع به دست بیاوریم.
یکشنبه‌ها خالی‌ست
داستان «یکشنبه‌ها خالی‌ست» نوشته عباس حکیم تنها داستانی‌ست که در ایران با موضوع «مردان زنانه‌پوش» نوشته شده است.
عباس حکیم، نویسنده فقید ایرانی در سال ۱۳۱۰ در مشهد متولد شد. او نقاش هم بود و در رشته ادبیات فارسی دکترا داشت و سال‌ها در دانشگاه تهران و دیگر مؤسسات آموزش عالی تدریس می‌کرد.
حسن میرعابدینی در «فرهنگ داستان‌نویسان ایرانی» در معرفی او می‌نویسد:
«عباس حکیم از مؤلفان لغتنامه دهخدا و همراه جمال میر صادقی و رضا بابا مقدم از نویسندگان پرکار مجله سخن در دهه ۱۳۵۰ بود. در داستان‌هایش خیال‌های رنگین دوران کودکی را تصویر می‌کند که در بزرگسالی رنگ می‌بازد، در عین‌حال می‌کوشد رنگ و بویی استعاری به ماجراهای داستان ببخشد.»
از عباس حکیم پیش از انقلاب مجموعه داستان‌های «پاشنه‌های برفی» (۱۳۳۵)، گل ریواس (۱۳۳۷) و «عیسی می‌آید» (۱۳۵۶) منتشر شده است. بعد از انقلاب فقط یک مجموعه داستان منتشر کرد به نام «چراغ‌های شهر ما» (۱۳۷۲) که بازتابی هم پیدا نکرد. او داستان بلند «درز» را در سال ۱۳۵۶ منتشر کرده و یک مجموعه شعر هم به نام «شعر بهار نارنج» (۱۳۵۷) انتشار داده است.
خود را در آئینه دید و بلند خندید
داستان «یکشنبه‌ها خالی‌ست» با موضوع مردی که لباس زنان را می‌پوشد در مجموعه داستان «عیسی می آید» که به نظر من بهترین کتاب عباس حکیم است، منتشر شده.
در این داستان که به خاطر جملات کوتاه، دیالوگ‌های مختصر و نبود وصف‌های طولانی ضرباهنگ تندی هم دارد و برای همین خوشخوان است و به سادگی می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد، با مردی آشنا می‌شویم که «خیال‌های رنگین» دارد و در دنیای شاعرانه‌ای زندگی می‌کند که با دنیای شلوغ و پرهیاهوی بیرون در تناسب نیست. خانه به عنوان سرپناه معنایش را برای او از دست داده است. پیش خودش فکر می‌کند:
«خانه‌ام سرد است. خانه‌ام خاموش است. آرامش در آن هست اما زندگی در آن نیست. همان دیوارهای سنگین است و همان درخت کاج پیر که پشت پنجره ایستاده و آبی‌های آسمانی را خفه کرده.»
بعداً متوجه می‌شویم که علاوه بر این بی‌خانمانی درونی او از یک بحران دیگر هم رنج می‌برد: همسرش به عنوان تنها تکیه‌گاه عاطفی او، او را ترک کرده است.
مرد از تاکسی پیاده می‌شود، به فروشگاهی می‌رود و لوازم آرایش و رخت زنانه می‌خرد و به خانه برمی‌گردد.
«با تاریکی و تنهایی به خانه رسید. بسته را باز کرد. جلو آئینه ایستاد. چهره‌اش را آرایش کرد. لب‌هایش را سرخ کرد. ناخن‌هایش را لاک زد. یکی از پیراهن‌ها را پوشید، خود را در آئینه دید و بلند خندید.»
او که تا پیش از این در جلد «مردان ناکام اما آرزومند» می‌رفته و به همین دلیل هم زنش او را ترک کرده بوده است، اکنون یکسر رها می‌شود. دیگر نیازی ندارد به اینکه در نقشی فروبرود که به قامت او نیست. خانه هم معنی پیدا می‌کند.
اما خشونت در کمین است:
«روز بعد صورتش را پاک کردند. پیراهن زنانه را به زحمت از تنش بیرون آوردند که شبیه دلقک‌های سیرک نباشد.»
داستان عباس حکیم در سال ۱۳۵۶ با این جمله به پایان می‌رسد که در تاریخ بعد از انقلاب همچنان به شکل یک بحران ادامه پیدا کند.

در انتخابات شرکت کنید حتی اگر من را قبول ندارید!

جو بایدن: ایران خواستار معذرت خواهی نشد، عذرخواهی نکردیم



Image copyrightGetty
Image captionجو بایدن عذرخواهی آمریکا از ایران در ماجرای توقیف شناورهای آمریکایی را تکذیب کرده است
جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا معذرت خواهی از ایران بر سر بازداشت تفنگداران آمریکایی توسط سپاه پاسداران را نادرست خوانده است.
روز چهارشنبه، ۲۳ دی (۱۳ ژانویه)، ساعاتی پس از انتشار خبر آزادی ۱۰ تفنگدار آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران، آقای بایدن به شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا گفت که "ایران خواستار عذرخواهی نشد و عذرخواهی هم نشد."
روز سه‌شنبه، منابع آمریکایی گزارش کردند که دو شناور نیروی دریایی آن کشور با ده سرنشین توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران بازداشت شده‌اند و روابط عمومی سپاه پاسداران نیز این گزارش را تایید کرد. شامگاه گذشته، مقامات آمریکایی گفتند که دولت ایران به آنان اطمینان داده که بازداشت شدگان سالم هستند و به زودی آزاد خواهند شد و صبح چهارشنبه نیز، دریادار پاسدار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تلویحا آزادی سریع بازداشت شدگان را تایید کرد.
وی در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران گفت که در پی توقیف شناورهای آمریکایی، وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه ایران تماس گرفت و افزود: "آقای ظریف موضع بسیار قوی و محکمی داشتند راجع به اینکه آنها در آب‌های سرزمینی ما بودند و باید معذرت خواهی کنند" و افزود: "این روند انجام شده و مسلما این روند طول نخواهدکشید و به محض دستور از سلسله مراتب، اقدام به اجرای دستور خواهد شد."
برخی گزارش های مربوط به گفتگوی آقای فدوی، با عنوان عذرخواهی آمریکا از ایران انتشار یافته بود که ظاهرا واکنش‌هایی را در آمریکا برانگیخت.
Image copyrighttasnimnews
Image captionفدوی از درخواست ظریف از کری برای عذرخواهی آمریکاییان سخن گفته بود
ساعاتی پس از اظهارات علی فدوی، سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با مشخص شدن غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، بازداشت شدگان در آب‌های بین‌المللی رها شده‌اند و به این ترتیب، ماجرای توقیف شناورهای آمریکایی و سرنشینان آن پایان یافت.
جان کری، وزیر خارجه آمریکا با ابراز خرسندی از آزادی نظامیان آمریکایی، گفته مایل است از مقامات ایران به خاطر همکاری برای آزادی نظامیان آمریکایی سپاسگزاری کند. آقای کری افزوده است: "حل این مساله به شکلی صلح‌آمیز و کارآمد نشان می‌دهد که دیپلماسی نقشی حساس در امنیت، ایمنی و قدرتمندی ما ایفا می‌کند."
همچنین، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، ضمن ابراز خرسندی از بازگشت ملوانان آمریکایی، گفته است "مایلم از وزیر خارجه جان کری به خاطر تعامل دیپلماتیک با ایران به منظور بازگشت سریع افرادمان تشکر کنم."
آقای کارتر افزوده است که "نیروی دریایی آمریکا در سراسر جهان به عنوان بخشی از اقدامات عادی خود به ملوانان آسیب دیده هر کشوری کمک می کند و ما از حل و فصل به موقع این وضعیت خوشحالیم."
Image copyrightsepahnews.com
Image captionتفنگداران دریایی آمریکا روز سه‌شنبه بازداشت و روز چهارشنبه آزاد شدند

خودسران همیشه در صحنه




خودسران همیشه در صحنه  کارتونیست: اسد بیناخواهی

فرمانده نیروی دریایی سپاه: تحرکات ۴۰ دقیقه‌ای ناو هواپیمابر آمریکایی بعد از دستگیری تفنگداران خنثی شد



فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: بعد از دستگیری نظامیان آمریکایی نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود ۴۰ دقیقه رفتار غیر حرفه‌ای و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت که برخلاف گفته‌های آمریکایی ها مبنی بر تامین آرامش در منطقه بود که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت و تحت کنترل صد در صد ما قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستگیری ۱۰ نظامی آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز استقرار کامل و همه جانبه و تسلط کامل بر همه آب‌های منطقه خلیج فارس و هرمز را دارد.
فدوی گفت: آب‌های سرزمینی هر کشور، آب‌هایی است که شناورها باید حضورشان در آنها با اطلاع و کسب اجازه قبلی باشد.
وی افزود: حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز هیچ گاه بی‌ضرر نبوده و این ۲ شناور که شامل ۱۰ تفنگدار بودند در سه مایلی آب‌های سرزمین جزیره فارسی قرار گرفته بودند و به دلیل عدم حرفه‌ای گری عملی، توسط رزمنده‌های ما در دریا توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند و مقاومت زیادی نشان ندادند.
فدوی تاکید کرد: اما بعد از آن، نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود ۴۰ دقیقه رفتار غیر حرفه‌ای و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت که برخلاف گفته‌های آمریکایی ها مبنی بر تامین آرامش در منطقه بود که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت و تحت کنترل صد در صد ما قرار گرفت.
وی افزود: از همان ابتدای کار تماس‌های دیپلماتیک برقرار بود و با آقای ظریف در تماس بودیم و او در جریان قضایا بود و آقای کری نیز با ظریف تماس گرفته بود و درخواست آزادی داشته که آقای ظریف موضع قوی و محکمی داشته و اعلام کرده که آنها در آبهای سرزمینی ما بودند و باید عذرخواهی کنید.
فدوی گفت: این روند انجام شده و مطمئنا طول زیادی نخواهد کشید و نیروی دریایی سپاه در خصوص این افراد به محض دستور از سلسه مراتب اقدام می‌کند.

کفن فروشان تهران بازارشان پر رونق شده!




 

کاشفان فروتن شوکران
احمد شاملو
 گزارش بالا بلندی در باره کفن فروش های تهران از سوی خبرگزاری مهر منتشر شده که آن را بسیار خلاصه کرده و منتشر می کنیم. مقدمه این گزارش را شعر شاملو انتخاب کرده ایم که می گوید:
         از مرگ ...
هرگز از مرگ نهراسيده ام
اگر چه دستانش از ابتذال، شکننده تر بود.
هراس من – باری – همه از مردن در سرزمينی است
که مزد گورکن
از آزادی آدمی
افزون تر باشد

حالا خلاصه گزارش کفن را بخوانید:

در جمهوری اسلامی، کفن فروشان صاحب بازار شده اند. انواع کفن و متعلقات زیر کفن تا انواع قیمت ها. در این بازار مهر و تسبیح، عبا و سجاده هم درکنار کفن فروخته می شود.  قیمت کفن از ۱۵ هزار تومان شروع می شود. کفن مشهدی و کربلائی گران تر است. نکته جالب اینست که کفن زنانه و مردانه هم پیدا کرده است. معمولا کفن برای مرد ۶ تکه و برای زن ۷ تکه است اما کفن های کربلا همه ۷ تکه است و برای میت مرد آن تکه اضافه روی سر را بر می دارند.
یک مغازه دار کفن فروش می گوید:
الان دستبند میت هم می فروشیم، حتی ۲ عدد تربت روی چشم میت و یک انگشتر تربت هم داخل انگشت میت و تسبیح تربت و حتی گردنبند میت زنان. الان کفنی که  از کربلا آمده و این چیزها در آن باشد قیمتش هم حدود ۳۵ هزار تومان است.
یکی دیگر از فروشندگان قدیمی بازار می گوید: در میان متعلقات میت معمولا عقیق هم خریداری می کنند. که باید زیر زبان میت گذاشته شود قیمتش هم از ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان است.
نوشته های روی کفن میت
اگر زیارت عاشورا، دعای چهل مومن و دعای جوشن کبیر هم روی کفن نوشته شده باشد، قیمت را بالا می برد.
بورس اصلی کفن فروشی در شهرری در جنوب تهران است و در ماه جاری یعنی دیماه فروش کفن چند برابر شده است.

سخنرانی اردوغان برای سفرای ترکیه مگر در ایران اعدام نیست که با اعدام در عربستان مخالفت می کنند؟


 

استانبول- بهزاد دولت آبادی 
 
 
 
 

روزگذشته (سه شنبه) رئیس جمهور ترکیه "اردوغان" در دیدار با سفرای ترکیه در کشورهای مختلف 40 دقیقه سخنرانی کرد. محور اصلی سخنان او در ارتباط مستقیم با ایران بود.  او گفت:
"ایران با رفتارش جدائی مذهبی را به مناقشه برای روشن کردن فتیله ای تازه و خطرناک تبدیل کرده است. بحران آفرینی آگاهانه ایران در روابطش با عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج (فارس) بخشی از این استراتژی است. بدون شک می توان بر لیست این مشکل آفرینی ها افزود.
آنچه برای ما اهمیت دارد توانایی مقابله و استواریمان در مواجهه با این مشکلات و بحران ها می باشد . چهل و هفت نفر اعدام شدند. حکم اعدام در عربستان سعودی برداشته نشده. حکم اعدام در آمریکا و چین و روسیه و ایران برداشته نشده. خب آیا اینجا حق نداریم سوالی بکنیم؟  سئوال کنیم که فردی تحت عنوان گویا آیت الله در کنارش سه فرد دیگر شیعه به همراه 43 فرد سنی مذهب تحت عنوان همکاری با القاعده اعدام شدند.
 در ایران این همه اعدام هست. خب تکلیف اینها چه شود؟ آنها خانواده و مدافعانی ندارند؟ اینها را باید در چه جایگاهی بنشانیم؟
ما در ترکیه چنین مشکلی را نداریم اما آنها (ایران) باید در وهله اول  درباره این بحران آفرینی ها جواب بدهند.
در همین دیدار و سخنرانی، اردوغان انفجار پرتلفات امروز (سه شنبه) در استانبول را نیز مطرح کرد و مدعی شد که این اقدام انتحاری کار یک "سوری" بوده است. این درحالی است که تاکنون هیچ مرجع حقوقی، امنیتی و پلیسی ترکیه چنین ادعائی را مطرح نکرده است. ارودغان با طرح این ادعا، بلافاصله اضافه کرد که ترکیه با تروریسم مبارزه می کند و برای دولت وی فرقی میان داعش و حزب چپگرای کردستان "کارگران کردستان ترکیه" نیست. او همچنین برای نخستین بار در سخنرانی خود مسئله اختلاف در دولت و حکومتش را به این صورت مطرح کرد که اجازه نخواهد در ترکیه دولت در دولت تشکیل شود.

مافیائی که کمرش با لغو تحریم می شکند!


 
 
 
 

سلام- درباره خروج ارز باد آورده ناشی از فروش نفت در دوران احمدی نژاد را مختصرا بدانید:
پس از اعمال تحریم های بانکی، خروج ذخیره ارزی کشور به سایر کشورها و نگهداری آن در بانک های مالزی و ترکیه آغاز شد. سپس کار به نگهداری ارزهای ناشی از فروش نفت در بانک های چین و هند و تا حدودی ترکیه آغاز شد. "کونلون" بانک چین، بانک "یو سی اوی" هند و "هالک بانک" ترکیه شدند گاو صندوق ارزی ایران. بانک مرکزی ارز به نرخ رسمی را با 8 درصد سود به مافیای سازمان یافته ای فروخت که سر کوچک آن "بابک زنجانی" است و پشت آن سپاه پاسداران.
بانک های مذکور در صورت ارائه حواله صدور جنس به ایران، معادل مبلغ حواله، آن را به حساب صاحب حواله که در اصل مافیای داخل ایران بود پرداخت می کردند. همان مافیا با سند سازی حواله ها را دریافت و به تجار به نرخ روز می فروختند. از این ما به التفاوت سود هنگفتی به جیب زده شد و سر از بازار کالاهای قاچاق در آورد تا چپاول دوبله شود.
همین مافیا در آن سالهای طلائی در آمد ارزی ناشی از فروش نفت 120 دلاری؛ این ارز را با شش درصد سود به تجاری که نیاز به ارز داشتند می فروختند. دولت احمدی نژاد نیز در مراحلی هزینه های ارزی پروژه های پیمانکاران (عمدتا پیمانکاران نفتی) را به بانکهای مذکور حواله میکرد. همین مافیا بعنوان تنها مرجع صاحب قدرت در جمهوری اسلامی، حواله این پیمانکاران را با نرخ ده درصد زیر قیمت روز می خرید و بدین ترتیب غارت و چپاول ملی سه پله ای شد. لازم به ذکر است که پیمانکاران بزرگ نفتی نیز شرکت های وابسته به سپاه می باشند که آنها خود نیز در همین شبکه ها حضور داشتند. شبکه های اعتباری، قاچاق و پولشوئی همه بخشی از این مافیا هستند. این روند، علیرغم همه تلاش دولت روحانی و افشاگری های ملایم اکبر ترکان رئیس مناطق آزاد تجاری که همه پرونده های اختلاس و غارت و دزدی دوران احمدی نژاد در دست اوست و حتی افشاگری های جهانگیری معاون اول روحانی  همچنان و تا حدودی ادامه دارد زیرا دولت زورش به سپاه و شرکت های وابسته به آن نمی رسد و امیدش آنست که تحریم ها لغو شود تا بتواند این مافیاها را متلاشی کند.
این اطلاعات دقیقی است که جهت انتشار دراختیارتان قرار دادم.
(ظاهرا اشاراتی که به نقش پول قاچاق و ثروت ناشی از پولشوئی در سیاست و انتخابات می شود، قدرت مالی همین مافیاست)

درگیری آقازاده مجلسی با حفاظت برای ورود به مجلس


به گزارش مشرق، فرزند یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان‌های شرقی کشور روز سه شنبه در هنگام ورود به مجلس با حفاظت پارلمان درگیری لفظی پیدا کرد.
وی که قصد داشت از درب شرقی مجلس و همراه با خودرو وارد پارلمان شود با ممانعت مامور حفاظت مجلس روبرو شد و پس از این اقدام تاکید کرد که می‌تواند وارد مجلس شود.
فرزند این نماینده مجلس پس از اینکه ممانعت مامور حفاظت پارلمان ادامه یافت و وی تاکید کرد که این خودرو امکان ورود به مجلس را ندارد با حفاظت مجلس درگیری لفظی پیدا کرد و مامور حفاظت را تهدید کرد.

در نهایت فرزند این نماینده مجلس قصد داشت به هر صورت ممکن وارد مجلس شود که حفاظت از این اقدام ممانعت به عمل آورد و تاکید داشت که طبق قوانین مجلس این امر امکان پذیر نیست.

فضای مجازی» اوقات فراغت 44 درصد دانش آموزان


میزان حضور دانش آموزان در فضای مجازی یکی از موضوعاتی است که می توان آن را به لیست دغدغه های والدین اضافه کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اغلب جوانان ونوجوانان به ویژه دانش آموزان درایام تعطیلات تابستان با مشکل نحوه گذراندن اوقات فراغت روبرو هستند واز طرفی دیگر به دلیل نقش و تاثیر بالای فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در زندگی آحاد جامعه،این فضاها به اشتباه جای زمان فراغت واستراحت جوانان راگرفته و این امر هم تهدید و هم فرصتی بزرگ محسوب می شود.
میزان حضور دانش آموزان در فضای مجازی و پرسه زدن آنها در شبکه های اجتماعی؛ یکی از موضوعاتی است که می توان آن را به لیست دغدغه های والدین اضافه کرد. چرا که کمتر مادری را می توان سراغ داشت که از وقت تلف کردن های فراوان فرزندش در فضای مجازی شکایتی نداشته باشد. موضوعی که شاید بتوان نام اعتیاد اینترنتی را هم برآن گذاشت.
آسیب جدی که باید بیش از گذشته مورد توجه باشد، نفوذ شبکه های اجتماعی مانند"فیسبوک،وایبر، واتس آپ، لاین" در بین دانش آموزان است.
به نظرمی رسد، نمودار سنی استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی رنگارنگ با کاهش مواجه شده و سن کاربران این شبکه ها را کمتر از گذشته نشان می دهد تا جایی که دربین کاربران اینترنتی شبکه های مجازی، شاهد حضور بی حد و حساب دانش آموزان هستیم.

استقبال کمرنگ دانش آموزان از ورزش نکته ای را گوشزد می کند که می توان از آن برای مقابله با آسیب های شبکه های اجتماعی یا کاهش استفاده دانش آموزان از این فضا استفاده کرد.

ایران؛ سونامی اخراج‌های شب عید شاغلان


بزودی و در نوروز قرارداد کاری میلیون‌ها نفر به اتمام می‌رسد و برخی سال آینده به محل کار خود بر نخواهند گشت. هم اکنون۲۰.۸میلیون نفر قرارداد موقت هستند و تنها ۱.۵میلیون نفر قرارداد دائم دارند.
به گزارش«خبرگزاری دانشجو» یکبار وزارت کار در سال جاری بخشنامه ای را خطاب به مشمولان قانون کار ابلاغ کرد که در آن عنوان شده بود هرگونه قرارداد زیریکسال در کارهای با ماهیت دائم ممنوع بوده و اگر هم چنین قراردادی بسته شود، به منزله یکسال در نظر گرفته می شود.
هرچند این بخشنامه یک هفته بیشتر دوام نیاورد و با فشار کارفرمایان لغو شد، اما نمایندگان کارگری می گویند راهی جز اجرای چنین برنامه هایی برای سروسامان دادن به اوضاع بسیار بد قراردادهای کاری نداریم. قراردادهایی که به دلیل نابسامانی و وجود راه های فراوان فرار و دور زدن قانون، بیش از ۹۳ درصد کل قراردادهای کاری در بازار کار ایران را به صورت موقت در آورده است.
کارشناسان می پرسند مگر می شود این فرض را پذیرفت که اقتصاد ایران در اوضاع بسیار بد و در شرایط ناگواری قرار دارد که بیشتر از ۹۳ درصد قراردادهای کاری آن باید به صورت موقت نهایتا یکساله منعقد شود؟ یعنی هیچ بنگاه و صنعتی در کشور نداریم که نسبت به آینده خود دورنمای روشنی حتی به صورت نسبی داشته باشد؟
آیا اقتصاد در حال ورشکستگی است؟
به نظر می رسد که اگر چنین وضعیتی را بپذیریم بسیار نگاه بدبینانه ای به اوضاع تولید و اقتصاد ایران خواهد بود و مسلما در شرایطی که کشور به دنبال اجرای یک توافق بزرگ سیاسی با جهان است هم پیام مثبتی را به سرمایه گذاران کشورهای دیگر مخابره نمی کند.
شاید ساده ترین برداشت سرمایه گذار خارجی از اوضاع قراردادهای کاری کشور این باشد که شرایط به نحوی است که حتی نمی توان تا یکماه آینده را پیش بینی کرد؛ بنابراین ریسک سرمایه گذاری در چنین اقتصادی بسیار مخاطره آمیز و همراه با هزینه های بالا خواهد بود.
اما واقعیت چنین نیست و هر چند بسیاری از بنگاه ها و بخش های تولیدی کشور به دلایل گوناگون از واردات بی رویه، افزایش یکباره قیمت تمام شده تولید، قوانین غیرشفاف و دست و پاگیر و نوسانات قیمت ارز در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشند، اما بسیاری نیز شرایط خوب و کاسبی مناسبی دارند و شرایط شان خوب است؛ بنابراین اینکه بالای ۹۳ درصد کل قراردادهای کاری کشور تا یکسال و به صورت کاملا موقت باشد، باید دلایل دیگری داشته باشد.
نمایندگان کارگران عقیده دارند، شرایط وفور نیروی متقاضی کار در ایران، وجود صدها هزار جوان تحصیل کرده دانشگاهی که در جستجوی کار هستند و فراهم بودن امکان سوء استفاده از اوضاع بیکاران؛ بسیاری را بر آن داشته تا در سایه نبود نظارت و ضعف دولت ها در سخت گیری اجرای قانون درباره قراردادهای کار به دلیل بروز تخلفات متعدد در شرکت های بدنه دولت، باعث شده تا حتی بنگاه های بزرگ نیز دست به امضای قراردادهای ماهیانه و فصلی بزنند در حالی که چند دهه از آغاز فعالیت آنها می گذرد و قصد تعطیلی کار را هم ندارند.
قراردادهای ۲۹ روزه هم داریم
کارفرمایان فکر می کنند وقتی روزانه درخواست های فراوانی برای کار از سوی جوانان به دستشان می رسد، دیگر چه لزومی دارد مسئولیت نیرویی را برای ۳۰ سال بپذیرند و دست به استخدام بزنند، آنها حتی فکر می کنند شرایط باید به نحوی باشد که در هر لحظه که اراده کردند بتوانند افرادی را بدون هزینه اخراج و عده دیگری را جایگزین کنند.
هرچند اخراج نیروی کار نامناسب و بدون انگیزه، نیروی متخلف و افرادی که برخلاف قوائد و مقررات بنگاه ها و قانون کار قصد فعالیت دارند حق سرمایه گذار و کارفرما است؛ اما اینکه این طرز فکر چنان رواج یابد که استخدام ها کلا در بازار کار ۲۱ میلیون نفری ایران به خاطره ها بپیوندند و حتی کارفرمایان حاضر به امضای قراردادهای سالیانه نیز دیگر نباشند، جای تامل و سوال دارد.
درک این مسئله سخت است که بتوان پذیرفت کارخانه بزرگی با چندین خط تولید و صدها نیرو در حال فعالیت باشد، آنگاه به یکماه آینده خود نیز امیدوار نیست و ترجیح می دهد با نیروهای خود قرارداد ۲۹ روزه امضا کند. یعنی اینکه کارفرمایانی هستند که میلیاردها تومان سرمایه خود را در درگیر کاری کرده اند که حتی نمی دانند یکماه دیگر آن چه می شود!
اگر اینگونه است که واقعا درنگ نکنند و تا سرمایه شان نابود نشده آن را به بانک ها ببرند و بنشینند سود ماهیانه گرفته و روزگار بگذرانند؛ اگر غیر از این است که باید انتظار داشت ترتیبی از سوی دولت اتخاذ شود تا صدها هزار و میلیون ها قرارداد کاری شاغلان اصلاح و به ریل اصلی خود بازگردد.
موج اخراج‌های نوروزی کارگران
نمایندگان کارگری می گویند معنا ندارد فردی به مدت ۲۰ سال در بنگاهی مشغول به کار است که با وی قرارداد موقت امضا می شود. قانون که چنین اجازه ای را به آن بنگاه نداده است و قطعا با رضایت شاغل هم نیست، پس چه پشتوانه ای باعث می شود تا کارفرما با خیالی آسوده چنین تخلف آشکاری را انجام دهد؟ آیا واقعا از فردی با چنین وضعیت شغلی انتظار بهره وری و خلاقیت در کار و احساس وابستگی به بنگاه می رود یا اینکه او مدام در فکر اخراج و از دست رفتن ناگهانی شغل و بیکار شدن و چگونگی شکایت از کارفرما در صورت بروز چنین وضعیتی و دریافت و حق و حقوق و سنوات و ... است؟
حالا به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و بزودی قرارداد کاری صدها هزارنفر به اتمام خواهد رسید. برخی ممکن است در بهار سال آینده بیکار شده باشند و به خیل میلیونی بیکاران بپیوندند. بالاخره بزودی و در ماه های آینده، موجی از اتمام قراردادهای کاری و اخراج ها را در بازار کار ایران شاهد خواهیم بود. در عین حال، بخشی از ریزش و رویش جدید؛ همچنین جا به جایی ها در بازار کار عادی و لازم است.
رحمت الله پورموسی درباره وضعیت قراردادهای کاری و احتمال تدوین مدل های جدید قرارداد کار گفت: در پیگیری های انجام شده و صحبت هایی که با معاون روابط کار وزارت کار صورت گرفت، اعلام شد که وزارت کار به دنبال طرح های جدیدی برای ساماندهی قراردادهای کاری است.
دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهارداشت: پیش بینی این است که قراردادها به نحوی ساماندهی شوند که علاوه بر جلب رضایت کارفرمایان، مشکلات کارگران را نیز حل کند. قراردادهای موقت در حال حاضر از اساسی ترین مسائل و مشکلات کارگران محسوب می شود.

پورموسی خاطرنشان کرد: بالاخره باید در شرایط فعلی بازار کار، اقدامی صورت گیرد که منجر به افزایش ضریب امنیت شغلی نیروی کار شود ضمن اینکه اطمینان خاطر لازم را هم به کارفرمایان بدهد. نمی توان شرایطی را ایجاد کرد که به سوء استفاده برای هر یک از طرفین منجر شود و اوضاع بدتر شود.

باند دلواپسان: فیلمهای غیراخلاقی مقامات نظام را داریم


سایت انتخاب: نمابر مشکوکی به دفتر یکی از روزنامه‌های کشور ارسال شده که حاوی مطالبی توهین‌آمیز علیه مقامات نظام است. ارسال‌کنندگان این نمابر مد‌عی شده‌اند که از مسئولان نظام فیلم‌ها و تصاویری د‌ارند‌ که د‌ر آنها اقد‌امات خلاف شرع آنان ضبط شد‌ه است
روزنامه قانون در این باره نوشت: این‌که رسانه‌های معاند‌ نظام از طریق‌ تریبون‌های خود‌ مطلبی را د‌ر مخالفت با مسئولان نظام منتشر کنند‌ اقد‌ام بی‌سابقه‌ای نیست، اما اینکه د‌ر د‌اخل کشور افراد‌ی پید‌ا شوند‌ که اوراق وهن‌آلود‌ و تفرقه‌آمیز را برای رسانه‌های گروهی ارسال کنند‌، قد‌ری تأمل‌برانگیز است.
ماجرا از این قرار است که د‌وشنبه 21 د‌ی، حوالی ظهر فکسی مشکوک به د‌فتر روزنامه قانون ارسال می‌شود‌. فرد‌ی تحت عنوان «م.ر» امضای خود‌ را زیر نامه ثبت کرد‌ه است. د‌ر بالای نامه، فرازی از بیانات امام‌ خمینی (س) نقش بسته است که می‌فرمایند‌: «نگذارید‌ این انقلاب به د‌ست نااهلان و نامحرمان بیفتد‌.»
د‌ر ابتد‌ا تنظیم‌کنند‌گان این نامه موهن مد‌عی هستند‌ که برخی با هد‌ف متشنج کرد‌ن فضای انتخابات و بهره‌برد‌اری سیاسی از این فضا اقد‌امات خلاف عرف و شرع فراوانی را انجام د‌اد‌ه‌اند‌! اقد‌اماتی شنیع که د‌ر قانون اسلام حکم اعد‌ام د‌ارد‌!

نکته د‌یگر فکس‌، اد‌عای تنظیم‌کنند‌گان آن مبنی بر ثبت این اقد‌امات د‌ر قالب فیلم است. نویسند‌گان متن مد‌عی می‌شوند‌ که از مسئولان نظام فیلم‌ها و تصاویری د‌ارند‌ که د‌ر این تصاویر اقد‌امات خلاف عرف و شرع آنان ضبط شد‌ه است!

تحولات خاورمیانه؛ سخنان تامل برانگیز سرکرده سپاه


سرکرده سپاه پاسداران گفته «شکل‌گیری داعش و تکفیری‌ها و این حوادثی که در سال‌های اخیر دارد اتفاق می‌افتد این‌ها همه زمینه‌ساز ظهور است.»
به گزارش دیگربان، پاسدار جعفری افزوده «نتیجه مثبت این تحولات آماده شدن نزدیک به ۲۰۰ هزار نیروی مسلح جوان در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان و یمن بوده است.»
این فرمانده سپاه اظهارات خود را با هدف «تشجیع» نسل سوم «انقلاب» برای حمایت از جمهوری اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه بیان کرده است.
جعفری در سخنان خود با تمجید از عملکرد جمهوری اسلامی و شخص علی خامنه‌ای از «شهادت» به عنوان «توفیقی» یاد کرده که امیدوار است نصیب وی شود.
این فرمانده سپاه در بخش‌های مختلف سخنان خود تلاش‌کرده تا جوانان را به حضور در میدان‌های جنگ در سوریه٬ عراق و حتی یمن تشویق کند.

روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران از تحولات منظقه به عنوان مقدمه ظهور «امام زمان» نام می‌برند و با همین استدلال تلاش می‌کنند حامیان خود را به تحمل شرایط سخت اقتصادی سوق دهند.

«روابط دیپلماتیک» کارتون از "یوپ برترامز"، کارتونیست هلندی منتشرشده در "کیگل‌کارتونز"

لاریجانیها دوست دارند کندیهای ایران خوانده شوند



سعید قاسمی‌نژاد: «علی لاریجانی نه از گذشته‌اش پشیمان است و نه در نظرات و موضع سیاسی‌اش تغییر خاصی داده است. او معتدل نشده است؛ این به اصطلاح مصلحین دوم خردادی هستند که تسلیم شده‌اند. خنده‌دار اینکه، حاصل اصلاحات در ایران این بوده است که زمین سیاست در ایران چنان در جهت افراطگرایی اسلامی حرکت کرده که علی لاریجانی محبوب قلوب افراطیون نسل پیشین، برای افراطیون نسل جدید معتدل محسوب می‌شود بدون اینکه در نظرات مشعشعش تغییری داده باشد. اصلاحات اگر با همین سرعت و قدرت پیش برود یک دهه دیگر سردار نقدی و سعید جلیلی رهبر اعتدالیون می‌شوند و علی لاریجانی اصلاح‌طلب دوآتشه به حساب خواهد 
آمد.»برادران لاریجانی در آینه اصلاحات
لاریجانیها دوست دارند کندیهای ایران خوانده شوند، خلق و خویشان اما بیشتر به دالتونهای ایران شبیه است. اگر پانزده سال پیش به مومنین اصلاح طلب بشارت داده می شد که به خاطر تلاشهای همه جانبه آنها اصلاحات دموکراتیک چنان در نظام مقدس جاگیر و پاگیر و برگشت ناپذیر می شود که علی لاریجانی، آتش بیار کشتار روشنفکران و قلتهاهای زنجیره ای و کنفرانس برلین و ...، امید و مقتدای "معتدلین" می شود لابد پوزخند می زدند. در آن روزها او به درستی یکی از منفورترین محافظه کاران افراطی و از فرماندهان ضدحمله افراطیون علیه اصلاحات دوم خردادی بود. حالا اما علی لاریجانی بدون اینکه قدم از قدم برداشته باشد، معتدل و رفیق شفیق اصلاحیون است. اهل بخیه و اصلاح امیدوارند بتوانند او را با یاری خوشتیپ – بدحجابهای شمال شهری در اقصی نقاط کشور بر کرسی ریاست مجلسش حفظ کنند.
در سوی دیگر اما برادرش صادق لاریجانی ایستاده است. صادق لاریجانی امروز همانجایی ایستاده است که برادرش پانزده سال پیش ایستاده بود: بازیکن نوک حمله افراطیون و منفور اصلاحیون. صادق لاریجانی بخت بلندی برای رهبری پس از خامنه ای دارد. محبوب قلوب افراطیون است، پدرزنش نهنگ حوزه های علمیه است و چنان سنگین وزن است که اگر دنیا را اب ببرد حضرتش را خواب می برد، برادرش می تواند حمایت اعتدالیون را جلب کند، خودش صلاحیت حوزوی لازم را دارد و در جایگاه قضا رفیق گلستان و گرمابه غازیان سپاه و بسیج و نیروی انتظامی است. 
علی لاریجانی نه از گذشته اش پشیمان است و نه در نظرات و موضع سیاسیش تغییر خاصی داده است، او معتدل نشده است، این به اصطلاح مصلحین دوم خردادی هستند که تسلیم شده اند. خنده دار اینکه، حاصل اصلاحات در ایران این بوده است که زمین سیاست در ایران چنان در جهت افراطگرایی اسلامی حرکت کرده است که علی لاریجانی محبوب قلوب افراطیون نسل پیشین، برای افراطیون نسل جدید معتدل محسوب می شود بدون اینکه در نظرات مشعشعش تغییری داده باشد. اصلاحات اگر با همین سرعت و قدرت پیش برود یک دهه دیگر سردار نقدی و سعید جلیلی رهبر اعتدالیون می شوند و علی لاریجانی اصلاح طلب دو آتشه به حساب خواهد آمد. در آینه اصلاحات برادران دالتون به شما نزدیکتر از آنی هستند که گمان می برید.

سعید بشیرتاش: «شاید تاکنون کمتر شخصیت سیاسى یا غیر سیاسى در تاریخ ایران به اندازه اشرف پهلوى مورد تهمت و دروغ و به‌تان قرار گرفته باشد.

سعید بشیرتاش: «شاید تاکنون کمتر شخصیت سیاسى یا غیر سیاسى در تاریخ ایران به اندازه اشرف پهلوى مورد تهمت و دروغ و به‌تان قرار گرفته باشد. شگفت اینکه هنوز پس از گذشت ٣٧ سال از پیروزى انقلاب اسلامى عده‌اى شایعاتى مانند "قاچاق مواد مخدر"، "قتل محمد مسعود"، "آتش زدنِ کریم‌پور شیرازى"، "سکس با حیوانات" و "اسیدپاشى بر صورت داریوش خواننده" را در مورد اشرف پهلوى هم‌چنان باور دارند و حتى در استاتوس‌هاى فیسبوکى خود نیز این شایعات را به عنوان واقعیت هاى تاریخى مى‌آورند! البته عده‌اى ترویج این شایعات دروغ را با این توضیح که "بالاخره اشرف زن کثیفى بوده است و درنتیجه، پراکندن این شایعات ایرادى ندارد" توجیه می‌کنند. برخى نیز روشنگرى در مورد این شایعات را به مثابه «تطهیر» کلیت نظام پیشین می‌دانند. باید به این افراد گفت که راهِ درست از راستگویى، شفافیت و شناخت صحیح می‌گذرد.»

در اين چند روز گذشته مرگ چند نفر در ايران بازتاب نسبتا زيادى داشت. دو پژوهشگر تاريخ، يك مادر اعدام شدگان سياسى، يك شاهدخت و يك شيخ:
١- سيروس غنى يك تاريخدان برجسته ايرانى بود. ايرانيان فرزندِ قاسم غنى را بيشتر با كتاب "برافتادن قاجار و برآمدن رضاشاه" ميشناسند. در ايران، كتابش را با دستكارى در عنوان اش منتشر كردند: "برافتادن قاجار، برآمدن رضاخان و نقش انگليسيها". او چندين بار به اين جعل اعتراض كرد. ولى نه تنها به اين اعتراض او وقعى گذارده نشد، بلكه حتى در سايت هاى فارسى زبانِ خارجى مانند بى بى سى نيز، در نوشتارهايى به مناسبت درگذشت او، به صورتى كاملا غيرحرفه اى -احتمالا از روى ناآگاهى- از نام جعلى كتاب كه مورد اعتراض او بود استفاده كردند.
خواندن كتاب سيروس غنى را به همه دوستانى كه آن را نخوانده اند پيشنهاد ميكنم. بى ترديد، يكى از بهترين كتابها در مورد چگونگى به قدرت رسيدن رضاشاه است.
٢- هما ناطق، پژوهشگرى كه به همراه فريدون آدميت سالها بر روى انقلاب مشروطه كار كرده بود، در سال ٥٧ با افكارى كمونيستى سرباز انقلاب اسلامى شد. اما او خيلى زود پشيمان شد و نوشت كه در انقلاب اسلامى "انداخته هاى علمى اش" را به كنارى گذاشته بود و با "جهل عمومى" همراه شده بود. او حتى خواستار محاكمه خودش به علت مطالب "غلط و بيجا" يى كه در نشريات اول انقلاب در مورد تظاهرات زنان عليه حجاب اجيارى گفته بود شد! هما ناطق پس از مدتى به همان ارزشهاى انقلاب مشروطه اى كه خوب ميشناخت بازگشت. او يكى از نامدارترين پژوهشگران تاريخ دوران قاجار بود. هما ناطق عاشق ايران بود.
٣- مادر بهكيش: او نماد مظلوميت زندانيان سياسى و قربانيان كشتار دهه ٦٠ بود. وجود او يادآورِ ستمى بود كه در سياهترين دوران تاريخ معاصر ايران -يعنى دهه شصت- بر زندانيان سياسى ايران رفت.
٤- شيخ نمر: اين ملاى مرتجع عربستانى، كه رسما خواهان برقرارى ولايت فقيه در سراسر كره خاكى بود، به همراه آلِ شويل زهرانى، مغز متفكر القاعده در عربستان، و ٤٥ اسلامگراى ديگر، به دست حكومتِ شريعت پناه عربستان اعدام شد. اتفاقات و هيجانات عجيبى كه پس از اعدام اين شيخِ طرفدارِ استبدادِ دينى در ايران رخ داد غيرقابل تصور و وراى هرگونه منطقى بود. اتفاقاتى كه احتمالا در هيچ كجاى جهان جز جمهورى اسلامى امكانپذير نيست. سفارت عربستان اشغال شد. سپاه پاسداران انقلاب نيز طى اعلاميه اى نوشت كه "انتقام سختی از جنایتکاران آل سعود گرفته و سقوط و فروپاشی پایه‌های این رژیم تروریست پرور، منفور و ضد اسلام را رقم خواهد زد." گمان نكنم كه تاكنون ارتش هيچ كشورى در برابر اعدام يك شهروند خارجى توسط دولت متبوعه اش چنين اعلاميه اى داده باشد. اگر يك دولت و ارتش خارجى در برابر اعدام يكى از رهبران مذهبى سنى ايرانى و يا قتل يكى از كشيشان ايرانى چنين رفتارى را ميكرد واكنش ايرانيان چه بود؟
افزايش تنش با كشورهاى خارجى مسلما به سود منافع ملى ايران نيست.
٥- اشرف پهلوى، دختر رضاشاه پهلوى، در سن ٩٦ سالگى درگذشت. در سالهاى دهه ٥٠ تعداد كسانى كه ادعا ميكردند با اشرف پهلوى همبستر بوده اند شايد به دهها هزار نفر ميرسيد. در آن سالها شايعه بود كه براى كسب مجوز تأسيس يك كارخانه يا بايد ٥ درصد سهام آن را به نام اشرف پهلوى كرد و يا با او همبستر شد. او كسى بود كه با "چيزخور كردن" ملكه ثريا باعث نازايىِ او شده بود!
شايد تاكنون كمتر شخصيت سياسى يا غير سياسى در تاريخ ايران به اندازه اشرف پهلوى مورد تهمت و دروغ و بهتان قرار گرفته باشد. شگفت اينكه هنوز پس از گذشت ٣٧ سال از پيروزى انقلاب اسلامى عده اى شايعاتى مانند "قاچاق مواد مخدر"، "قتل محمد مسعود"، "آتش زدنِ كريم پور شيرازى"، "سكس كردن با حيوانات" و "اسيدپاشى بر صورت داريوش خواننده"، را در مورد اشرف پهلوى همچنان باور دارند و حتى در استاتوسهاى فيسبوكى خود نيز اين شايعات را به عنوان واقعيت هاى تاريخى مى آورند!
البته عده اى ترويج اين شايعات دروغ را با اين توضيح كه "بالاخره اشرف زن كثيفى بوده است و، در نتيجه، پراكندن اين شايعات ايرادى ندارد" توجيه ميكنند. برخى نيز روشنگرى در مورد اين شايعات را به مثابه "تطهير" كليت نظام پيشين ميدانند. بايد به اين افراد گفت كه راهِ درست از راستگويى، شفافيت و شناخت صحيح ميگذرد.
بايد هر كس و هر چيزى را به تيغ نقد كشيد، اما دروغ دشمن ايران است.عکس ‏‎Saeed Bashirtash‎‏

اهدای ۲۱ هکتار زمین باارزش ساحلی به یک ورزشکار از سوی احمدی‌نژاد



"دادستان عمومی و انقلاب" شهرستان ساری در استان مازندران می‌گوید محمود احمدی‌نژاد، رییس پیشین جمهوری اسلامی، یک زمین ساحلی باارزش به مساحت ۲۱ هکتار را به صورت رایگان به یک ورزشکار واگذار کرده است.
به گزارش خبرگزاری دولتی "ایرنا"، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری روز دوشنبه (۲۱ دی-۱۱ ژانویه) در نشست "شورای حفظ حقوق بیت‌المال" استان مازندران، با اشاره به دریافت سند زمین واگذارشده به ورزشکار مورد نظر، گفت: «واگذاری این زمین دولتی به یک ورزشکار از سوی رییس جمهوری وقت خلاف قانون بود ولی هیچ مدیری در سطح استانی و حتی ملی اعتراضی به این واگذاری نداشت.»
آقای جعفری تاکید کرده که زمین واگذارشده به این ورزشکار، «از نظر موقعیت در یکی از بهترین نقاط ساحلی استان مازندران واقع شده است».
وی با بیان این‌که «مخالف تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان ملی و یا معافیت آنان از سربازی و حتی دادن مدرک تحصیلی به آنان نیست» خاطرنشان کرده که «واگذاری این حجم زمین دولتی به یک ورزشکار، برخلاف قانون است».
این مقام قضایی اضافه کرده: «استان مازندران یک استان ملی است که سواحل آن نیز صرفا متعلق به مردم این استان نبوده و نیمی از مردم ایران سالانه از این ساحل استفاده می‌کنند و ما حق نداریم اراضی ملی را چنین حاتم‌بخشی کنیم.»
اسدالله جعفری در پایان تاکید کرده که «دستگاه قضایی با متخلفان برخورد خواهد کرد و برای احقاق حق نیز محکم می‌ایستد و مشکلی نیز در این حوزه ندارد».
گفتنی است این اظهارات دادستان ساری، ساعاتی بعد از انتشار از وب‌سایت خبرگزاری "ایرنا" حذف شد اما روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های خبری ایران، آن را عینا منتشر کرده‌اند.

روز پنج‌شنبه گذشته (۷ ژانویه-۱۷ دی)، مراسم پنجاه‌ویکمین سال‌روز تاسیس "سازمان آزادی‌بخش فلسطین" (PLO) در شهر "بیت‌لحم" در کرانه‌ی باختری رود اردن برگزار شد. در تصاویر این مراسم

که در وب‌سایت "معان" منتشر شده، در کنار شبه‌نظامیان مسلح به انواع سلاح‌های سرد و گرم، نوجوانان و کودکانی با ماسک بر صورت و سلاح و کمربند انتحاری غیرواقعی دیده می‌شوند. آن‌ها هم‌چنین، پیراهن‌هایی منقش به تصویر یاسر عرفات، رهبر پیشین این سازمان، بر تن دارند. محمود عباس، رهبر کنونی "سازمان آزادی‌بخش فلسطین"، هم‌زمان رییس دولت خودگردان فلسطینی است.