January 13, 2016

لاریجانیها دوست دارند کندیهای ایران خوانده شوند



سعید قاسمی‌نژاد: «علی لاریجانی نه از گذشته‌اش پشیمان است و نه در نظرات و موضع سیاسی‌اش تغییر خاصی داده است. او معتدل نشده است؛ این به اصطلاح مصلحین دوم خردادی هستند که تسلیم شده‌اند. خنده‌دار اینکه، حاصل اصلاحات در ایران این بوده است که زمین سیاست در ایران چنان در جهت افراطگرایی اسلامی حرکت کرده که علی لاریجانی محبوب قلوب افراطیون نسل پیشین، برای افراطیون نسل جدید معتدل محسوب می‌شود بدون اینکه در نظرات مشعشعش تغییری داده باشد. اصلاحات اگر با همین سرعت و قدرت پیش برود یک دهه دیگر سردار نقدی و سعید جلیلی رهبر اعتدالیون می‌شوند و علی لاریجانی اصلاح‌طلب دوآتشه به حساب خواهد 
آمد.»برادران لاریجانی در آینه اصلاحات
لاریجانیها دوست دارند کندیهای ایران خوانده شوند، خلق و خویشان اما بیشتر به دالتونهای ایران شبیه است. اگر پانزده سال پیش به مومنین اصلاح طلب بشارت داده می شد که به خاطر تلاشهای همه جانبه آنها اصلاحات دموکراتیک چنان در نظام مقدس جاگیر و پاگیر و برگشت ناپذیر می شود که علی لاریجانی، آتش بیار کشتار روشنفکران و قلتهاهای زنجیره ای و کنفرانس برلین و ...، امید و مقتدای "معتدلین" می شود لابد پوزخند می زدند. در آن روزها او به درستی یکی از منفورترین محافظه کاران افراطی و از فرماندهان ضدحمله افراطیون علیه اصلاحات دوم خردادی بود. حالا اما علی لاریجانی بدون اینکه قدم از قدم برداشته باشد، معتدل و رفیق شفیق اصلاحیون است. اهل بخیه و اصلاح امیدوارند بتوانند او را با یاری خوشتیپ – بدحجابهای شمال شهری در اقصی نقاط کشور بر کرسی ریاست مجلسش حفظ کنند.
در سوی دیگر اما برادرش صادق لاریجانی ایستاده است. صادق لاریجانی امروز همانجایی ایستاده است که برادرش پانزده سال پیش ایستاده بود: بازیکن نوک حمله افراطیون و منفور اصلاحیون. صادق لاریجانی بخت بلندی برای رهبری پس از خامنه ای دارد. محبوب قلوب افراطیون است، پدرزنش نهنگ حوزه های علمیه است و چنان سنگین وزن است که اگر دنیا را اب ببرد حضرتش را خواب می برد، برادرش می تواند حمایت اعتدالیون را جلب کند، خودش صلاحیت حوزوی لازم را دارد و در جایگاه قضا رفیق گلستان و گرمابه غازیان سپاه و بسیج و نیروی انتظامی است. 
علی لاریجانی نه از گذشته اش پشیمان است و نه در نظرات و موضع سیاسیش تغییر خاصی داده است، او معتدل نشده است، این به اصطلاح مصلحین دوم خردادی هستند که تسلیم شده اند. خنده دار اینکه، حاصل اصلاحات در ایران این بوده است که زمین سیاست در ایران چنان در جهت افراطگرایی اسلامی حرکت کرده است که علی لاریجانی محبوب قلوب افراطیون نسل پیشین، برای افراطیون نسل جدید معتدل محسوب می شود بدون اینکه در نظرات مشعشعش تغییری داده باشد. اصلاحات اگر با همین سرعت و قدرت پیش برود یک دهه دیگر سردار نقدی و سعید جلیلی رهبر اعتدالیون می شوند و علی لاریجانی اصلاح طلب دو آتشه به حساب خواهد آمد. در آینه اصلاحات برادران دالتون به شما نزدیکتر از آنی هستند که گمان می برید.

No comments:

Post a Comment