October 11, 2015

عکس:امامزاده سیار

مردم سرزمینم...

عکس:اسب مراد دهنده

بدون شرح

عکس:این دیگه باخدا خیلی صمیمیه

عکس:سوزاندن به جرم مسیحی شدن

عجیب اما واقعی

حرف حساب

طنز تلخ عکس:

مردم سرزمینم...

مشکل اقتصادی حل شد

بدون شرح

چرا اعراب به ایرانیان عجم میگفتند

متن و حاشیه جلسه برجام امروز/ مخالفان همه کاری کردند، از نطق و تذکر و اخطار تا تهدید به قتل / پرونده


سیاست > مجلس - امروز مجلس روز پر تنش و پر خبری داشت. موضوع اصلی مجلس هم بررسی کلیات طرح اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام بود.
به گزارش خبرآنلاین، مجلس امروز با 88 غایب جلسه خود را آغاز کرد.(ایـــنـــجــــا) در ابتدای جلسه امروز نمایندگان رای دادند که دستور جلسه تغییر کند و طرح «اقدام مناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در اولویت قرار گیرد. (ایـــنــــجـــا) البته این تغییر دستور جلسه با اعتراض برخی نمایندگان مواجه شد. (ایـــنــــجــــا)
پس از این مجلس وارد بررسی کلیات طرح مذکور شدند و به نوبت موافقان و مخالفان طرح سخنان خود را ابراز کردند.کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل خطاب به نمایندگان مجلس گفت: به خاطر تعداد محدود کاسبان پشت پرده تحریم، استمرار فشار معیشتی بر ملت را کلید نزنید.(ایـــنـــجــــا) در مقابل مهرداد بذرپاش به عنوان مخالف طرح گفت: اینکه تاخیر در اجرای برجام ضرر می زند یک دروغ است. الیاس نادران نماینده تهران هم نسبت به اینکه در جلسه امروز مجلس به مخالفان برجام فرصت کمتری نسبت به موافقان داده می شود، اعتراض کرد.(ایـــنـــجـــا)  همچنین روح الله حسینیان در جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با بررسی طرح برجام در خارج از دستورکار نمایندگان اظهار کرد: گویی دست‌های پشت پرده می‌خواهد مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد و این عهدنامه به عنوان گلستان و ترکمانچای دوم در تاریخ خواهد ماند. (ایـــنـــجـــا) حسینیان کنایه ای هم به پیرموذن زد و گفت: کسی از خانواده ما پناهنده نشده! و کاسب تحریم نیستم و یک ریال پس انداز ندارم .
اگرچه مخالفان برجام در مجلس معتقد بودند که هیات رئیسه به موافقان وقت بیشتری می دهد اما مجموع تذکرات و نطق های آنان به گونه ای بود که فرصت محدودی در اختیار موافقان قرار می گرفت. سید بهلول حسینی، نادر قاضی پور و علاءالدین بروجردی هم در موافقت با برجام سخن گفتند. موافقان برجام در مجلس گفتند: اگر مخالفان راه کم هزینه دیگری دارند، ارائه دهند . قوامی نماینده اسفراین هم گفت: اگر در گذشته به قانون اساسی توجه شده بود امروز وضع بهتری داشتیم .
روح الله حسینیان در ادامه جلسه امروز مجلس چند تذکر قانون اساسی را مطرح کرد که با واکنش لاریجانی مواجه شده و گفت: این ها از جنس مخالفت است و نه تذکر. (ایـــنـــجـــا)
علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس هم از مخالفان طرح بود و آن را طرح وندی شرمن خواند. زاکانی همچنین مدعی شد که شمخانی گفته که شورای عالی امنیت ملی در جریان برجام نبوده است! زاکانی همچنین در تذکری، عدم رعایت آیین نامه در سیر رسیدگی به موضوع طرح برجام و عدم انعکاس آن به کمیسیون مربوطه را مورد انتقاد قرار داد. که این ادعاهای زاکانی پاسخ لاریجانی را در پی داشت. لاريجاني به او گفت من با شخص آقاي شمخاني صحبت کردم و شما با کس ديگري صحبت کرده ايد! ولي زاکاني گفت که او هم با شمخاني صحبت کرده است و لاريجاني نبايد به او اتهام دروغ گويي بزند! لاريجاني هم گفت من اتهامي به شما نزده ام و نسبت سوئي به شما نداده ام. حرفتان را بزنيد و مخالفتتان را بيان کنيد. (ایـــنـــجـــا) همچنین ابراهیم نکو عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: چرا مدام پیامک می زنند و به ما فحش می دهند؟ کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس هم به عنوان موافق طرح به صحبت پرداخت و روایتی از پشت پرده نگارش طرح عنوان کرد که با روایت دلواپسان مغایر بود. (ایـــنــــجــــا) حسین طلا نماینده تهران هم به عنوان آخرین مخالف در مجلس صحبت کرد و از نمایندگان پرسید: اسرائیل نگران موشک ماست یا هویج؟
پس از صحبت های مخالفان و موافقان این طرح نوبت به نماینده کمیسیون و نماینده دولت رسید. علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در سخنان خود گفت: برخلاف آنچه گفته می شود که این طرح نصیحت نامه است اتفاقا یک طرح کاملا الزام آور برای دولت است.(اینجا)
علی اکبر صالحی پشت تریبون مجلس رفت. رئیس سازمان انرژی اتمی در صحن علنی مجلس گفت: آقایی مرا تهدید کرده و گفته: تو را در قلب اراک دفن کرده و رویت سیمان می ریزیم! (ایــــنــــجــــا)
آخرین تلاش مخالفان طرح این بود که پیشنهاد کردند که رای گیری به صورت برگه ای و نوشته باشد تا نمایندگان مجبور شوند نام خود را درج کنند که این پیشنهاد هم به در بسته خورد.( ایـــنــــجــــا)
در نهایت جلسه علنی امروز مجلس با رای گیری نمایندگان درباره این طرح به پایان رسید. روي تابلوهاي مجلس در صحن علني نتيجه آرا به اين نحو نقش بست: 139 رای موافق، 100 رای مخالف و 12 رای ممتنع.