November 14, 2015

فکر کنم شماره ۷۱ تموم کرد.. آدم نميدونه بخنده يا گريه كنه

بفرما اينم اسلام ناب

پاریس من با تو هستم مرگ بر تروریسم مرگ بر جنگ feeling sad‎

به هلاکت رسیدن سیصد داعشی در آزاد سازی شنگال توسط پیشمرگه های کرد عراق +18

pray for pais

بزرگداشت جانباختگان حوادث تروریستی شب گذشته پاریس با گل گذاری و روشن کردن شمع ..

درخت سیب نوفل لوشاتو به بار نشسته که امروز فرانسه داره برداشتش میکنه



اولیش شارلی هبدو بود، اینم دومیش کشتار امروز در پاریس بود و سومین و چهارمین و .. و ... این نتیجه پناه دادن به پدر خوانده تروریست و جنایت جهانیست پس از شورش ننگین سال ۵۷ و اشغال ایران توسط تندروهای اسلامی تا کنون جهان روی صلح و آرامش به خود ندیده است ....
با ورود یک حکومت شیعه مذهب در کشوری ثروتمند و قدرتمند همچون ایران به رهبری خمینی دجال به میدان کشورهای اسلامی توازن قدرت به شدت بر هم ریخت و در نتیجه گروه‌های تروریستی کوچک و بزرگ اسلامی از سنیها و سلفیها به وجود آمد و به مرور زمان تبدیل به القاده و طالبان و حزب‌الله لبنان و داعش گردیدند و اکنون هم با چنین اقداماتی قصد در ایجاد رعب و وحشت و قدرت نمای دارند !
Amir Navi

کاریکاتور:بغدادی در پاریس

در پی وقوع حملات مرگبار تروریستی در مرکز پاریس و حومه این شهر، ایرانی‌ها با شهروندان فرانسه ابراز همدردی می‌کنند.


مردم ایران که همواره نسبت به اقدامات تروریستی و وحشیانه ابراز انزجار نموده اند، برای به نمایش گذاردن احساسات نوع‌دوستانه خود، شنبه ۲٣ آبان/ ١۴نوامبر، از ساعت ٧ شب در برابر سفارت فرانسه در تهران، جمع می شوند. آنان با برافروختن شمع و قراردادن گل در برابر سفارت فرانسه در تهران، با خانواده‌های قربانیان حملات مرگبار پاریس و مردم فرانسه ابراز همدردی خواهند نمود.
مکان برگزاری تجمع انسان‌دوستانه واقع در تهران، خیابان نوفل لوشاتو در برابر سفارت فرانسه خواهد بود. media

"هفت تیر کشی" همسر رفسنجانی (تصویر)


«آمدنیوز» : نشریه «زمان» وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر، در جدیدترین شماره خود (۱۷ آبان‌ماه) عکسی را با تیتر «هفت‌تیر کشی مادر خانواده» منتشر کرده که بر اساس قوانین جزایی جمهوری اسلامی، می‌تواند از مصادیق «توهین» به هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تلقی شود.
اشاره این نشریه، به بیان واقعه‌ای از سوی «احسان لاجوردی» فرزند «اسدالله لاجوردی» {جلاد اوین که به سزای اعمالش رسید} است که در سه راه یاسر نیاوران اتفاق افتاد و پس از چندی «احسان مازندرانی» روزنامه‌نگار بازداشت شده توسط سپاه پاسداران، روایت متفاوتی را از آن حادثه بازگو کرد.
آقای مازندرانی تنها یک‌روز پس از آن روایت، توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت گردید و هم‌اکنون به بهانه «پروژه نفوذ باند آمریکا در مطبوعات» در زندان به سر می‌برد.
قیمت نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر، «۳ صلوات» تعیین شده و هزینه آن از بیت‌المال تامین می‌گردد.

حذف میرحسین موسوی از تابلوی دانشگاه، با دستور نماینده ولی فقیه + تصویر

کلمه – تصویر میرحسین موسوی نخست وزیر جنگ به دستور نماینده رهبری در دانشگاه صنعتی شریف از روی بنری که تصاویر بزرگان سیاسی ایران را بر خود داشت، حذف شد.
دانشجویان پس از فشارها از طرف دفتر نماینده نهاد رهبری در دانشگاه با کاغذی که روی آن نوشته شده بود: “بنا به دستور نماینده نهاد رهبری در دانشگاه عکس مهندس موسوی برداشته شد.” چهره میرحسین موسوی را پوشاندند.
adb90fe9f2dd20e05.jpg
به گزارش کلمه، این بار اول نیست که مسوولان دانشگاه یا به طور خودجوش یا فشارهای نهادهای امنیتی از نصب تصویر میرحسین موسوی در دفاتر انجمن اسلامی جلوگیری می کنند.
هفته گذشته انجمن در شرف تأسیس دانشجویان ترقی‌خواه ایران در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حال عضوگیری بود که برخی دانشجویان بسیجی با اعتراض به نصب تصویر آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دفتر این انجمن اعتراض کرده و در فعالیت این انجمن خلل ایجاد کردند.




خبرگزاری فارس خبری را منتشر کرد که در آن با عصبانیت نوشته است: “با مماشات مسئولان دانشگاه عکس‌هایی از سران فتنه توسط یک انجمن دانشجویی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین نصب شد.”
فشار انحصار طلبان تا بجایی پیش رفت که دانشجویان سبز مجبور به برداشتن تصاویر شدند.
پیش از این معاونت دانشجویی دانشگاه ساری با اخطار به انجمن اسلامی دانشگاه متذکر شده بودند برای ادامه فعالیت در سال جدید باید عکس های محصوران را از دیوار انجمن بردارند.
واکنش ها و فشارهای اخیر تندروها و انحصارطلبان نشان می دهد که همچنان پس از گذشت شش سال از حبس و زندانی کردن معترضان سبز و بیش از چهار سال حصر آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد همچنان از اینکه در یادها مانده اند و یادآوری آنان، ایشان را عصبانی و ناراضی می کند.

انفجار، گروگانگیری همزمان در سه منطقه پاریس با دستکم ۱۴۰ کشته + تصاویر و اخبار تکمیلی

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در بیانیه‌ای مسئولیت حملات پاریس را که بیش از ۱۲۰کشته به جا گذاشت، به عهده گرفته است. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه حملات شب گذشته را 'اعلان جنگ تروریست‌های' گروه دولت اسلامی خوانده است.
اخبار تکمیلی:
پلیس فرانسه می‌گوید چهار فردی که به سالن کنسرت باتاکلان حمله کردند همگی کشته شد‌ه‌اند سه نفر از آنها کمربندهای انتحاری خود را منفجر کردند.
یکی از شاهدان عینی که از سالن تئاتر باتاکلان بیرون آمده گفته است که حمله‌کنندگان "با اسلحه‌های نیمه اتوماتیک به سوی جمعیت تیراندازی کردند".
شاهدان عینی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که درون سالن کنسرت باتاکلان "حمام خون" به راه افتاده است
رسانه های فرانسه می گویند که فرانسوا اولاند گفته است: تروریست ها به فرانسه اعلام جنگ کرده اند.
به گزارش یورونیوز داعش مسئولیت حملات را بر عهده گرفت.


رادیو فرانسه - رئیس جمهوری فرانسه، فرانسوا هولاند، برقراری"حالت اضطراری" در سراسر کشور و به اجرا گذاشتن کنترل در مرزها را اعلام کرد. وی این رویدادها را "حملات تروریستی بدون سابقه" و "فجایع هولناک" توصیف کرد و اعلام داشت که ازارتش این کشور خواسته است در جهت تامین امنیت وارد عمل شود. دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد که ١٥٠٠ تن از نفرات ارتش این کشور برای تقویت نیروهای انتظامی بسیج شده اند. فرانسوا هولاند سفر خود به ترکیه را برای شرکت در اجلاس گروه ٢٠ که روز یکشنبه ١٥ نوامبر تشکیل می شود، لغو کرد.
این حملات همزمان و یا بفاصلۀ اندک در نقاط مختلف پاریس صورت گرفت. یکی از این حملات نیز در سالن نمایش "باتکلان" در محلۀ یازدهم صورت گرفت. مهاجمان در"باتکلان" پس از تیر اندازی بسوی رهگذران و شرکت کنندگان در یک کنسرت، شماری از آنان را به گروگان گرفتند. گروگانگیری با حملۀ گروه ضربت پلیس به پایان رسید. بر اساس نخستین اطلاعات موجود، در این سالن نزدیک به ١٠٠ تن کشته شده اند. به گفتۀ شاهدان عینی که از این حمله جان سالم بدر برده اند، مهاجمین با شعار "الله اکبر" بسوی جمعیت تیراندازی می کرده اند.
یکی دیگر از حملات رستوران "پتی کامبوج" در محلۀ دهم پاریس را هدف قرار داد. در حملۀ دیگری تروریست ها بروی مشتریان رستوران "بل اکیپ" در محلۀ یازدهم پایتخت تیراندازی کردند. چند انفجار و تیراندازی نیز در اطراف "استادیوم فرانسه" در "سن دنُی" واقع در شمال پاریس صورت گرفت. این انفجارها هنگامی رخ داد که فرانسوا هولاند در مسابقۀ دوستانۀ میان تیم های ملی فوتبال آلمان و فرانسه شرکت داشت.
parisBombing04.JPG
parisBombing03.JPG
parisBombing06.JPG
parisBombing05.JPG
parisBombing01.JPG
PARISbombing8.JPG
رئیس جمهوری، نخست وزیر، وزیر کشور، وزیر دادگستری، شهردار پاریس و شمار بسیار دیگری از مقامات فرانسه در پایان عملیات پلیس در محل سالن "باتکلان" حاضر شدند. فرانسوا هولاند اعلام کرد که مبارزه با تروریسم را "بی رحمانه" دنبال خواهد کرد. هنوز شمار دقیق قربانیان این حملات تروریستی اعلام نشده است. دادسرای پاریس شمار کشته شدگان را حداقل ١٢٠ تن اعلام کرده است. برخی منابع دیگر شمار قربانیان را تا ١٥٠ تن بر آورد کرده اند. در نخستین ساعات بامداد روز شنبه، دادستان پاریس اعلام کرد که ٥ تن از تروریست ها نیز کشته شده اند.
c3-beac-f45c1d30c.jpg
در پاریس کلیۀ مدارس و تاسیسات عمومی در روز شنبه تعطیل اعلام شد. کلیۀ سفرهای علمی و آموزشی شاگردان مدارس در سراسر کشور نیز لغو گردید.
رویدادهای پاریس واکنش های فراوان رهبران کشورهای مختلف جهان را در پی داشت. رئیس جمهوری آمریکا، باراک اوباما، هنگامی که تیرانداریها و گروگانگیری هنوز در جریان بود، حملاتی توصیف کرد که نه فقط علیه پاریس که "بر ضد تمام بشر و ارزشهای جهانشمول" صورت گرفته است. وی گفت که آمریکا در جهت سپردن عاملین این حملات به دست عدالت، فرانسه را یاری خواهد کرد.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز اعلام داشت که این حملات وی را بشدت جریحه دار کرده است . وی همبستگی خود را با بازماندگان قربانیان و اهالی پاریس اعلام داشت. وزیر امور خارجۀ آلمان، فرانک والتر اشتین مایر، نیز گفت که از این حملات "دهشت زده و متاثر" شده است و در این موقعیت خطیر در کنار و فرانسویان فرانسه ایستاده است.
نخست وزیر انگلستان، نخست وزیر اسپانیا، رئیس جمهوری ترکیه، دبیر کل سازمان ملل متحد و بسیاری از دیگر رهبران و مقامات کشورهای مختلف تالم و همبستگی خود را اعلام داشتند.

اطلاعات سپاه خیلی زرنگ است نفوذی های داخل سپاه را بگیرد!


 
 
 
 

اطلاعات سپاه هفته گذشته از "کشف" یک شبکه نفوذ در مطبوعات و رسانه ها خبر داد. پس از امور داخلی و خارجی و منطقه ای و سیاسی و اقتصادی و کشاورزی و صنعتی، بانکی و دلاری و فرهنگی و ضد فرهنگی و حجاب و بی حجابی و عفاف و بی عفافی و امر به معروف و نهی از منکر و هر عرصه نان و آب دار دیگری که به ذهن انسان ایرانی می رسد اکنون سپاه به عرصه امور مطبوعاتی نیز با عنوان "کاشف نفوذ" وارد شده است. مجوز این ورود – اگر چنین مجوزی اصولا لازم می بود - سخنانی است که چندی پیش آقای خامنه ای در دیدار با فرماندهان سپاه بر زبان راند و از جمله با ادعای اینکه "یکی از وظایف اصلی سپاه و بخش اطلاعات آن، رصد دائمِ مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی بمنظور شناخت تهدیدها است" گفت: "مجموعه اطلاعات سپاهباید بطور دائم مسائل را رصد و تهدیدها را شناسایی کند".
اینکه اطلاعات سپاه که وظیفه اش شناخت عناصر مخفی است چه ارتباطی به عرصه مطبوعات که عرصه علنیت و چهره های شناخته شده است دارد خود نخستین پرسشی است که به ذهن مردم می آید. در واقع وظیفه اطلاعات سپاه همانگونه که از نامش بر می آید کشف و شناسایی عوامل نفوذی در سپاه پاسداران است. همانگونه که اطلاعات ارتش چنین نقشی را در زمان شاه در ارتش برعهده داشت و امروز هم برعهده دارد. تنها در شرایط خاصی که ایران تحت حکومت نظامی بود، از جمله در سال های پس از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، فرماندار نظامی مانند سپهبد تیمور بختیار خود را مامور اطلاعاتی هم می دانست و وظیفه کشف و دستگیری عناصر ضد حکومتی را که به آنها نیز "نفوذی بیگانه" گفته می شد برعهده داشت. بعدها با پایان حکومت نظامی و تشکیل ساواک این وظیفه به آن سازمان سپرده شد و اطلاعات ارتش و نیروهای نظامی از دخالت در امور اطلاعاتی کشور کنار رفتند.
دخالت دادن اطلاعات سپاه در امور امنیتی خارج از پادگان های سپاه یکی دیگر از دستپخت های آقای خامنه ای است که با گرفتن وظیفه امور اطلاعاتی و "رصد کردن تهدیدها" از وزارت اطلاعات دولت و سپردن آن بدست اطلاعات سپاه دو کار را همزمان با هم انجام داده است.
نخست اینکه اطلاعات سپاه را از انجام وظیفه واقعی آن که کشف نفوذی های اسرائیل و امریکا در سپاه پاسداران است باز داشته و آن را بدنبال نخود سیاه فرستاده است. همان نفوذی هایی که توانستند چند سال پیش مرکز موشکی سپاه را در اطراف کرج منفجر کنند، یا خبر حضور برخی فرماندهان اطلاعاتی سپاه را در مراسم حج امسال به اسرائیل برسانند، یا اطلاعات مربوط به دانشمندان اتمی ایران که در مراکز زیر نظر سپاه به تحقیقات مشغولند بودند را به سرویس های جاسوسی اسرائیل برای ترور بدهند.
آنهائی نفوذی اند که در دوران احمدی نژاد رفتار و حرکات و حتی سخنرانی های وی را بسود اسرائیل و علیه منافع مردم ایران تنظیم می کردند و پشتیبان فاجعه هشت ساله حکومت وی بودند، یا در جریان مذاکرات اتمی به نخست وزیر اسرائیل پیوسته و با مذاکرات مخالف بودند و مشابه این عوامل. همه شواهد نشان می دهد شمار نفوذی ها در سپاه و اطلاعات سپاه باید بسیار زیاد باشد، به ویژه که اکنون سپاه مرکز بخوربخور هم شده و دارد به قبله همه فرصت طلب ها و نفوذی ها و افراد بی اعتقاد و قدرت طلب و ثروت اندوز تبدیل می شود.
اگر اطلاعات سپاه خبر می داد که مثلا فلان معاون فرمانده سپاه را به عنوان نفوذی دستگیر کرده یا بهمان نماینده ولی فقیه در سپاه جاسوسی می کرده، یا فلان مسئول اطلاعات سپاه که دیگران را به نفوذی متهم می کرد عامل اسرائیل از آب درآمده، یا شبکه سپاهی جاسوسی اسرائیلی در مثلا تاسیسات اتمی را کشف کرده و یا عناصر نفوذی در سپاه را که موجب انفجار مرکز موشکی شدند شناسایی کرده و امثال آن نه کسی در شگفت می شد و نه اعتراض و ایرادی به اطلاعات سپاه می گرفت. اگر اینها را هم نمی گفت اقلا در چارچوب اینکه بقول رهبر تشکیلاتی است که "در خانه ننشسته" و همه امور و "تهدیدات را رصد" می کند خبر می داد که خاوری،  رئیس دزد و فراری بانک ملی را، قبل از خروج از کشور دستگیر کرده، یا بابک زنجانی را در اوج دولت احمدی نژاد زیر نظر گرفته و جلوی به هدر رفتن اموال بیت المال را گرفته و مانع اختلاس چند هزار میلیاردی وی شده برای مردم قابل پذیرش بود و فکر می کردند اگر نه اطلاعات سپاه، لاقل سردار ذوالقدر که در معاونت قوه قضاییه جای گرفته و رئیس پشت پرده دادگاهای نظامی پس از کودتای 88 است بجای پرونده سازی برای روزنامه نگاران در حال "رصد تهدیدها" است. ولی اینکه اطلاعات سپاه کارخود را درست انجام ندهد، اصلا مانند خود رهبر و بیت رهبری معنای "تهدید" را نفهمد چیست و در کجاست که بخواهد آن را "رصد" کند و در عوض به کمین خبرنگاران و روزنامه نگاران نشسته که با چه کسی مصاحبه می کنند یا چه مقاله ای می نویسند و عکس چه کسی را در صفحه اول خود منتشر می کنند یا نمی کنند، از نظر مردم و افکار عمومی پذیرفتنی نیست. آن کار را که روزنامه های کیهان و جوان و رسالت و وطن امروز و مشرق و مغرب و رجانیوز و مشابه های آنها هر روز انجام می دهند و برای خبرنگاران و مطبوعات و رسانه های مخالف خودشان پرونده می سازند، دیگر نیازی به اطلاعات سپاه نیست.
ولی جنبه دیگر مسئله و ضربه دیگری که آقای خامنه ای با گرفتن وظیفه اطلاعات و امنیت کشور از وزارت اطلاعات و سپردن آن به اطلاعات سپاه وارد کرده آن است که اطلاعات و امنیت را از زیر نظارت مردم بیرون آورده است. وزارت اطلاعات هر چه باشد وابسته به دولت و رئیس جمهوری است که از طرف مردم انتخاب شده و بنابراین مردم از طریق رئیس جمهور می توانند از آن بازخواست کنند و نظارت خود را طلب کنند. از سوی دیگر به عنوان یک وزارتخانه در مقابل مجلس پاسخگوست که مردم از آن طریق هم می توانند بر کار آن نظارت داشته باشند. ولی اطلاعات سپاه در برابر چه کسی پاسخگوست؟ هیچکس جز آقای خامنه ای و بیت رهبری. و این هویتی است که "ساواک" شاهنشاهی داشت.
بنابراین اینکه آقای خامنه ای با خارج شدن از چارچوب قانون اساسی و اختیارات خود امر اطلاعات و امنیت و دستگیری و بگیر و ببند را به اطلاعات سپاه پاسداران واگذار کرده، در واقع به معنای آن است که می خواهد و می کوشد امر اطلاعات و امنیت کشور را از زیر نظارت مردم بیرون آورده و زیر نظر کاخ رهبری قرار دهد که خود غیرمنتخب ترین و غیرپاسخگوترین نهاد در کشور ماست. چنانکه آقای خامنه‌ای در طی ۲۵ سال گذشته نه تنها خود را در معرض هیچ انتخابی از سوی مردم قرار نداده بلکه حتی در یک مصاحبه هم شرکت نکرده تا به چند سئوال از انبوه سئوالات مردم پاسخ بدهد. مثلا درباره خرابی و ویرانی و اختلاس و بی تدبیری و دخالت نظامیان در همه امور اقتصادی و سیاسی.

یازده سپتامبر شب گذشته در پاریس تکرار شد!


شب گذشته چند انفجار و تیراندازی و گروگانگیری، بمب گذاری انتحاری در شهر پاریس و همچنین در کنار ورزشگاه بزرگ حومه پاریس که مسابقه دوستانه فرانسه و آلمان در آن جریان داشت بوقوع پیوست که بموجب اخرین اخبار تا ساعت ۱۱ شب گذشته بین ۴۵ تا ۶۰ کشته و دهها زخمی برجای گذاشته است. رسانه های فرانسه عوامل این انفجارها را گروه های اسلامی اعلام کردند و فرض های مختلفی را مطرح کردند. هنوز زود است که بتوان درباره دلایل و پیامدهای این حوادث اظهار نظر دقیق کرد زیرا می تواند به نتایجی مختلف و متضاد بیانجامد. همه چیز بستگی دارد که در روزهای آینده رسانه های فرانسه در چه سمتی تحول پیدا خواهند کرد و افکار عمومی چه نتایجی از این حوادث خواهد گرفت. همچنین دولت فرانسه از آنها در چه سمتی بهره خواهد گرفت.
حادثه تروریستی شب گذشته پاریس، یکبار دیگر حادثه یازده سپتامبر در نیویورک را تداعی می کند. شک و تردید ها نسبت به دست های پشت پرده حمله به برج های دو قلوی نیویورک بعدها به گزارش های دقیق تری ختم شد که آن تردید ها را تائید می کرد. اشغال افغانستان و برقراری فضای امنیتی در امریکا و نکات دیگری که کمتر فردی در جهان که اخبار و رویدادها را دنبال می کند از آن بی اطلاع است.
شواهد نشان میدهد که حوادت تروریستی شب گذشته در پاریس نیز شباهت های بسیاری با عملیات یازده سپتامبر دارد و به همین دلیل باید در انتظار تصمیماتی بود که ابتدا در فرانسه و سپس در دیگر کشورهای اروپائی گرفته خواهد شد. شاید اولین نشانه های این تصمیمات، سخنرانی شتابزده شب گذشته رئیس جمهور فرانسه و پیامش به مردم این کشور بود. او با چهره ای مغموم و ریش نتراشیده در تلویزیون ظاهر شد تا بگوید مرزهای فرانسه بسته می شود و در سراسر فرانسه حالت اضطراری اعلام می شود. در این حالت اضطراری رفت و آمدها در شهر هم محدود و هم کنترل می شود.
آنها که اخبار سه روز اخیر را دنبال کرده اند اطلاع دارند که فرانسه از سه روز پیش اعلام کرده بود که برای مدت 10 روز بصورت آزمایشی مقررات مرزی شینکن را لغو می کند و کنترل مرزها را آغاز می کند. این اعلام نظر با مخالفت و واکنش های بقیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا همراه شد و اکنون حادثه شب گذشته پاریس زمینه ساز اعلام رسمی بسته شدن مرزهای پاریس از سوی رئیس جمهور این کشور شد. پاریس نمی خواهد جنگ زدگانی را بپذیرد که خودث موجب بی خانمانی آنها در سوریه و لیبی و کشورهای شمال افریقا شده است.
درباره این نوع حوادث هرگز سابقه ندارد که جزئیات آن حتی تا ماه ها و سالها بعد اعلام شود، اما نتایج سیاسی که بلافاصله از آنها گرفته می شود ماهیت حادثه را آشکار می کند.
ما بعنوان نخستین واکنش تحلیلی نسبت به حوادث شب گذشته پاریس جز این نمی توانیم بگوئیم و بنویسم، حتی اگر قبول داشته باشیم که از میان پناهجویان و جنگ زدگانی که خود را به اروپا رسانده اند نیز برای این حادثه استفاده شده باشد و یا تشکل های دیگری که سابقه حضور طولانی تر در پاریس دارند در این عملیات دست داشته باشند. عقل سلیم نمی پذیرد که پلیس و دستگاه های امنیتی فرانسه اینگونه بی خبر و غفلت زده باشند که شب گذشته در جریان حوادث تروریسی پاریس وانمود شد. آنچه باید تغییر کند استراتژی عمده ترین و نقش آفرین ترین کشورهای اروپائی در کنار امریکا و اسرائیل در منطقه خاورمیانه، افغانستان و حداقل شمال افریقاست. تا وقتی این سیاست که لیبی و سوریه و افغانستان را به ویرانه تبدیل کرد تغییر نکند، دست از حمایت پنهان داعش و دیگر گروه های همسو و همکاری با آن برداشته نشود، هر نوع حادثه از نوع حوادث شب گذشته پاریس با شک و تردید مردم روبرو می شود.

داعش: نوبت لندن و واشنگتن است / واکنش پاریس

داعش در سایت خود آورده است که بعد از حملات پاریس نوبت رم، لندن و واشنگتن است.
داعش با برعهده گرفتن مسئولیت حملات و انفجارهای جمعه شب پاریس اعلام کرد که این انفجارها انتقام مداخله فرانسه در سوریه است.
داعش در سایت "دابق" به زبان فرانسوی اعلام کرد فرانسه جنگنده‌های خود را به سوریه فرستاده تا کودکان و افراد مسن را هدف قرار دهد و امروز از همان جام زهر خود می‌نوشد.
داعش تاکید کرده است فرانسه تا زمانی به سیاست های کنونی اش ادامه بدهد در صدر اهداف این گروه خواهد بود.
از سوی دیگر رئیس جمهور فرانسه امروز حملات جمعه شب پاریس را اقدام جنگی علیه کشورش توصیف کرد و در اظهاراتی شدیداللحن در حالیکه داعش را مشتی تروریست وحشی خطاب می کرد، گفت: فرانسه در قبال تروریست‌های داعش بی رحم خواهد بود و در همه حوزه‌های داخلی و خارجی علیه آنها اقدام خواهد کرد.
اولاند گفت: روز دوشنبه در مجمع ملی (کنگره) فرانسه که با حضور نمایندگان مجلس شورای ملی و سنا تشکیل جلسه خواهد داد، سخنرانی خواهد کرد.
وی همچنین سه روز عزای عمومی در فرانسه اعلام کرد.

همزمان نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در نشست خبری در پاریس گفت: فرانسه نباید در برابر تروریسم تسلیم شود و باید جنگی فراگیر را علیه تروریستها آغاز کنیم.

واکنش فوری شبکه‌ های اجتماعی به وقایع پاریس


شبکه های اجتماعی مختلف ابزار جدیدی در اختیار کاربران خود گذاشته‌اند، تا مردم سراسر جهان بتوانند ضمن ردگیری اخبار و بحث درباره حملات تروریستی پاریس دیگران را از سلامت خود با خبر کنند.
به گزارش فارس به نقل از وال استریت، فیس بوک قابلیتی موسوم به Safety Check یا کنترل امنیتی را از روز گذشته فعال کرده که به کاربران این شبکه اجتماعی در مناطق مورد حمله امکان می دهد تا ایمنی و سلامت خود را بر روی نمایه خود مشخص کرده و دیگران را از در امان ماندن خود مطلع کنند.
این اولین بار است که چنین قابلیتی پس از حملات تروریستی در فیس بوک فعال می شود. تا قبل از این قابلیت مذکور تنها بعد از سوانح طبیعی مانند سیل و زلزله بر روی فیس بوک فعال می شد.
از سوی دیگر شبکه اجتماعی توییتر هم زبانه گزینش خبر خود موسوم به لحظه ها را برای انتشار تازه ترین عکس ها، ویدیو ها و اخبار رسانه های مختلف در مورد این حمله تروریستی فعال کرده است.
علاوه بر این گوگل هم اعلام کرده که تماس تلفنی بین المللی با فرانسه از طریق برنامه همراه Hangouts طی دو روز آینده رایگان خواهد بود و افرادی که در خارج از این کشور هستند می توانند از این طریق از وضعیت دوستان و آشنایانشان در فرانسه مطلع شوند. این برنامه با آیفون و گوشی های آندرویدی سازگاری دارد.
شهروندان پاریس با استفاده از هش تگ #PorteOuverte یا درهای باز به استقبال افرادی رفته اند که در محل وقوع حوادث تروریستی هستند و به دنبال پناهگاهی برای در امان ماندن می گردند.

اما کاربرانی که در نزدیکی یا محل وقوع حوادث تروریستی بوده اند هم تصاویر و مطالبی را منتشر کرده اند. یکی از کاربران برنامه همراه Periscope متعلق به توییتر ویدیویی از نزدیکی محل سالن Bataclan منتشر کرده، کاربران دیگری هم از تلاش پلیس برای نجات زخمی های این حادثه تصاویری را منتشر کرده اند. حتی گفته می شود یکی از افرادی که در سالن Bataclan گروگان گرفته شده بوده نیز مطالبی را در حساب کاربری خود در فیس بوک منتشر کرده است.

وقایع تروریستی پاریس؛ لغو سفر روحانی به فرانسه


خبرگزاری فرانسه در خبری از تهران به نقل از منبعی رسمی اعلام کرد سفر روحانی به اروپا که قرار بود امروز شنبه انجام شود، به تعویق افتاد.
روحانی قرار بود امروز راهی ایتالیا شود و روز سه شنبه نیز به فرانسه سفر کند.
وزیر خارجه رژیم ایران در این باره گفت: سفر حسن روحانی به اروپا منتفی شد.
جواد ظریف گفت: با توجه به وقایع فرانسه سفر روحانی به اروپا که شامل ایتالیا، واتیکان و فرانسه بود در زمان بهتری در آینده انجام می‌شود.

یاداوری می شود در حملات تروریستی شب گذشته به چند نقطه پاریس بیش از 150 نفر کشته و 200 نفر زخمی شدند که وضعیت 80 نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

واکنش فعالان سایبری حزب‌ الله به حوادث پاریس


به گزارش دیگربان، در پی حملات تروریستی پاریس، محافظه‌کاران تندرو در حکومت ایران، سیاست‌های غرب را مهمترین عامل این حوادث معرفی کردند.
برخی از فعالان سایبری حزب‌الله نیز در شبکه‌های اجتماعی این حملات را ناشی از سیاست‌های تاریخی فرانسه در منطقه خاورمیانه دانسته‌اند.
این دسته از محافظه‌کاران همچنین نوشته‌اند که این حملات مقدمه‌ای بر حصور نظامی فرانسه و اروپا در جنگ سوریه به منظور سرنگونی کامل بشار اسد خواهد بود.
گروه دیگر نیز به طور مستقیم از وقوع این حملات در پاریس ابزار خرسندی کرده و اظهار امیدواری کرده‌اند که مردم غرب با این حوادث به سیاست‌های «مخرب» حاکمان خود در جهان اعتراض کنند.
رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی نیز گفته: آمریکا٬ ترکیه و عربستان هم باید در انتظار حوادثی مشابه پاریس باشند.

اسماعیل کوثری افزوده: «دولت فرانسه اگر نمی‌تواند امنیت مردم خود را در مقابل تروریست‌های داعش تامین کنند، می‌تواند این مهم را به مستشاران نظامی ایران بسپارد.»

آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ده‌ها نفر در حملاتی است که به طور همزمان در چندین نقطه از پاریس به وقوع پیوسته‌اند. 
اولین اتفاق، هنگامی رخ داد که یک مرد مسلح به کلاشنیکف، چندین نفر را در رستورانی پرازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمی کرد. 
پس از آن گزارش شد دست‌کم دو انفجار در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، جایی که مسابقه فوتبال بین آلمان و فرانسه در حال برگزاری بود، به وقوع پیوسته است. این اتفاق در حالی رخ داد که ساعاتی پیشتر گزارش شده بود که به دنبال تهدید تروریستی تیم فوتبال آلمان، هتل محل اقامت بازیکنان تیم ملی این کشور تخلیه شده بود. 
سومین گزارش‌ از بحران پاریس مربوط به تیراندازی دو مرد مسلح به شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی منتشر شد. گزارش‌ها حاکی است این دو مرد مسلح دست‌کم 20 گلوله به سمت جمعیت شلیک کردند و نزدیک به 100 نفر از حاضران را گروگان گرفتند.  این گروگان‌گیری در نزدیکی مرکز هنری «باتاکلان» انجام شده است.
پلیس فرانسه، ساعت‌ها بعد، اعلام کرد که حملات تروریستی دست‌کم در هفت نقطه پاریس به وقوع پیوسته است. 
شمار تلفات، لحظه به لحظه تغییر کرد. اولین گزارش‌ها از کشته شدن دست‌کم 18 نفر در جریان این اتفاقات حکایت داشت، اما این رقم، تقریباً هر لحظه تغییر کرد. 
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

گزارش زیر، تحولاتی است که لحظه به لحظه از وقایع بامداد شنبه پاریس در رسانه‌های معتبر بین‌المللی منتشر شده است. 
15:47 «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس ضمن اعلام همدردی با مردم فرانسه اعلام کرد که باید «آمادگی داشته باشیم زیرا ممکن است تعدادی اتباع انگلیسی نیز کشته شده باشند».
15:46 شورای عالی علمای عربستان حوادث تروریستی پاریس را محکوم کرد و اعلام کردند که این اقدامات در تضاد با ارزش‌های اسلامی است.
15:36 رسانه‌های فرانسوی به نقل از منابع امنیتی گزارش داده‌اند که در نزدیکی جسد یکی از عوامل انتحاری حادثه پاریس، یک گذرنامه سوری پیدا شده است.

آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

15:32 از ضاحیه تا پاریس؛ برخورد دوگانه و تبعیض‌آمیز اوباما و متحدانش
15:26 مقامات فرانسوی اعلام کردند که برگزاری هرگونه تظاهرات تا روز پنجشنبه هفته جاری در این کشور ممنوع می‌باشد.
15:24اتحادیه اروپا در همدردی با مردم فرانسه، پرچم‌های مقر این اتحادیه در بروکسل را به حالت نیمه‌افراشته درآورد.
15:20 «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و روسای دیگر کشورها با «فرانسوا اولاند» درباره حادثه پاریس تماس تلفنی برقرار کردند.
15:16 به دنبال حملات تروریستی «پاریس»، ایتالیا نیز کنترل مرزهای خود را تشدید بخشید.
14:40 مقامات بلژیک به اتباع خود هشدار دادند که از سفر به پاریس خودداری کنند.
14:37 کری در ابتدای نشست «وین» درباره سوریه به حادثه تروریستی پاریس اشاره کرد و ضمن محکوم کردن آن تصریح کرد که واشنگتن هر چه در توان دارد برای مقابله با تروریسم به کار خواهد گرفت.
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر
14:18 تکفیری‌های «داعش» در بیانیه‌ای رسماً مسوولیت حملات تروریستی «پاریس» را برعهده گرفتند.
14:02 «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در ابتدای نشست بین‌المللی «وین» درباره «سوریه» تأکید کرد که حملات تروریستی پاریس لزوم مبارزه با تروریسم را پررنگ‌تر می‌کند.
13:38:اداره پلیس نیویورک بلافاصله بعد از حملات پاریس در بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای مقابله با تروریسم در مناطق شلوغ و پرتردد شهر نیویورک و نیز اطراف ساختمان های متعلق به دولت فرانسه مستقر شده‌اند.
13:37: «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد که تکفیری‌های «داعش» پشت حملات امروز پاریس هستند./3 روز در فرانسه اعلام عزای عمومی شد.
13:26: وزیر کشور بلژیک ضمن اعلام اعمال تدابیر امنیتی شدید در مرز این کشور با فرانسه تأکید کرد، پلیس این کشور موظف شده تا اقدامات امنیتی شدیدتری را برای برگزاری رویدادهای بزرگ نظیر کنسرت ها و مراسمی که شرکت کنندگان زیادی دارد، برقرار کند.
13:21: قاچاقچی سلاح، مظنون به دست داشتن در حمله تروریستی پاریس در آلمان بازداشت شد.
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر
13:05 «محمود الزهار» یکی از اعضای ارشد حماس نیز حملات تروریستی پاریس را که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت را محکوم کرد.
13:01: تکفیری‌های داعش یک نوار ویدئویی بدون تاریخ منتشر کرده که در آن هشدار می‌دهد فرانسه تا زمانیکه به حملات خود در سوریه و عراق ادامه دهد، مورد تهدید خواهد بود.
12:44 «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که حملات پاریس لزوم اقدام عمل علیه اقدامات تروریستی را نشان داد.
12:38:«نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان نیز ضمن محکوم کردن این حملات، گفت: «این اقدام تروریستی بوده است و در واقع یک قتل عام وحشیانه بوده است».
12:37: «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه ژاپن نیز تأکید کرد که از حملات پاریس «شوکه و خشمگین شده است».
12:36: «عبدالله دوم» پادشاه اردن نیز حملات تروریستی پاریس که رسانه‌های فرانسه می‌گویند 127 کشته داشته را محکوم کرد.
12:33: «سلطان قابوس» پادشاه عمان در پیامی خطاب به فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه همدردی خود را به خاطر حملات در پاریس اعلام کرد.
12:31 «ماتئو رنزی» نخست‌وزیر ایتالیا ضمن محکوم کردن حملات پاریس گفت:«تدابیر امنیت ملی افزایش یافته است و تهدید دستکم گرفته نشده است».
12:27: وابسته فرهنگی سفارت عربستان در پاریس از دانشجویان عربستانی در این شهر خواست تا پایان آماده‌باش دولت فرانسه در خانه‌های خود بمانند و از تردد در شهر بپرهیزند.
12:18: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» قرار است قبل از سفر به «وین» برای شرکت در نشست «سوریه» سفری به پاریس داشته باشد.
12:13:«ژو گوآنگیائو» معاون وزیر دارایی چین نیز درباره این حملات اینگونه گفت: «حملات پاریس نشان می‌دهد که تروریسم یک دشمن مشترک برای همه است».
 آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر
12:10: کشورهای اروپایی به دنبال وقوع حوادث تروریستی پاریس در صدد بررسی لغو روادید «شینگن» هستند.
12:05: «ماری هیوز تامپسون» موسس جنبش آزادسازی غزه احتمال دست داشتن رژیم صهیونیستی در حملات تروریستی پاریس را مطرح کرد.
12:02: «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با هیأتی متشکل از چهار نماینده فرانسوی در واکنش به حملات پاریس گفت: «فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما از پنج سال پیش با آن زندگی می کنیم».
12:00 جلسه اضطراری شورای دفاعی فرانسه در کاخ الیزه برای بررسی حادثه تروریستی پاریس آغاز شد.
11:58: وزارت کشور فرانسه همه تجمعات و مراسمات عمومی  امروز را در پاریس ممنوع کرد.
11:57:«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان نیز در یک پیام توییتری درباره این حوادث نوشت: «این حملات وحشیانه و بزدلانه نشان می‌دهد که تروریست‌ها هیچ مذهبی ندارند و تلاش‌های بین‌المللی برای از بین بردن تروریسم صورت گیرد».
11:50: به دنبال انفجارهای تروریستی پاریس، وضعیت اضطراری در این شهر اعلام شد و امروز مدارس، موزه، کتابخانه ها تعطیل هستند.
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر 

11:45 واتیکان حملات تروریستی پاریس را محکوم کرد و گفت که این یک «خشونت تروریستی دیوانه‌وار بوده است».
11:44: وزارت خارجه روسیه اعلام کردند که حملات تروریستی پاریس بر دستورکار نشست «وین» درباره سوریه تأثیر خواهد گذاشت.
«دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه نیز به دنبال این حوادث اعلام کرد: «حملات پاریس نشان داد باید در برابر افراط گرایی متحد شویم».
11:40: «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس تصریح کرد: «غلبه بر تروریسم نیازمند تلاش‌های بین‌المللی است».
وزارت خارجه عراق نیز حملات پاریس را یک اقدام وحشیانه توصیف کرد و اعلام کرد که عراق در کنار فرانسه و مردم این کشور است.
11:27:«ویویان بالاکریشنان» وزیر خارجه سنگاپور نیز سطح هشدار در این کشور را افزایش داد و گفت: «این یک حمله هولناک به شهری با مردمی گرم و صمیمی و شاد و مهمان نواز بود.»
وی تأکید کرد: «ما باید به تروریست‌ها اجازه ندهیم که بین ما تفرقه بیاندازند یا اینکه روح ما را تخریب کنند. من می‌دانم که روح فرانسه پیروز خواهد شد».
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر 
11:20: «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان نیز در واکنش به این حملات تروریستی پاریس گفت: «حملات تروریستی پاریس نقض و نادیده گرفتن همه ادیان است».
11:19: «برت کوندرس» وزیر خارجه هلند نیز در یک پیام توییتری در واکنش به این حوادث پاریس نوشت: «از حملات جدید پاریس بهت‌زده و متأسف شدم. دیگر حرف زدن کافی است».
11:01 «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده قربانیان حادثه تروریستی پاریس، گفت:« اسرائیل در جنگ با تروریسم، شانه به شانه فرانسوا اولاند و مردم فرانسه است».
11:00 کاخ سفید در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «فرانسوا اولاند» و «باراک اوباما» درباره حملات تروریستی پاریس خبر داد و اعلام کرد: رهبران دو کشور خواستار همکاری دوجانبه و با کشورهای جهان برای شکست بلای ترویسم شدند».
10:58 شبکه العربیه گزارش کرد که نیروهای امنیتی پاریس به صورت ناگهانی و از پیش اعلام نشده، بازرسی برخی خانه‌ها در حومه پاریس را آغاز کردند.
10:57: «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند نیز در یک پیام توییتری در واکنش به این رخدادها گفت: «اخبار پاریس، نگران‌کننده و وحشتناک است».
10:56: «خوزه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر خارجه اسپانیا نیز در واکنش به حوادث تروریستی پاریس گفت: «تمامی این رخدادها تأیید می‌کند که ما با چالش بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم. با یک چالش ظالمانه بسیار بزرگ مواجه‌ایم».
10:50: «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حملات تروریستی پاریس را محکوم کرد و با ملت فرانسه اظهار همدردی کرد. عباس در ادامه بر ضرورت همبستگی کامل جامعه بین‌الملل در مقابله با تروریسم تاکید کرد.
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

10:49: «شی جینگ پینگ» رئیس جمهور چین در واکنش به حملات شب گذشته پاریس گفت:«آماده‌ایم برای همکاری بیشتر امنیتی در مبارزه با تروریسم به فرانسه کمک کنیم».
10:45: برخی منابع ادعا کردند که گروه تروریستی «داعش» در مجله اینترنتی خود "دابق" به زبان فرانسوی ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت حملات تروریستی پاریس تهدید کرد که پس از فرانسه اکنون نوبت ایتالیا، انگلیس و آمریکا است.
10:42: شبکه العربیه گزارش کرد که 12 نفر از عوامل مسلح این حوادث تروریستی فرار کرده‌اند.
10:37: «خالد بن عطیه» وزیر خارجه قطر ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس گفت: این گونه اقدامات به دنبال بر هم زدن ثبات و امنیت و مخالف با تمامی اصول و ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.
10:35: «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات عربی متحده نیز در پیامی به فرانسوا اولاند این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد و با ملت و خانواده‌های قربانیان اظهار همدردی کرد.
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

وی سپس با فرانسه در این شرایط سخت اعلام همبستگی کامل و اعلام آمادگی برای کمک به این کشور در مبارزه با تروریسم کرد.
10:34 «شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت هم پیامی به اولاند فرستاد و اعلام کرد این اقدام مخالف با تمامی ادیان آسمانی و ارزش‌های انسانی است. وی بر همدردی و همبستگی کامل کویت با کشور فرانشه تاکید کرد.
10:24 «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران ضمن اعلام همدردی با مردم فرانسه، عازم «وین» شد و هدف این سفر را دیدار و گفت‌و‌گو باوزرای امور خارجه کشورهای حاضر برای مقابله آنچه «جنایت» خواند، دانست.
10:23 «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به رخدادهای شب گذشته پاریس در یک پیام توییتری نوشت: «با درد و غم رخدادهای پاریس را دنبال می‌کند. اروپا در کنار فرانسه و مردم فرانسه است».
10:19: «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق فرانسه ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس تأکید کرد که «تروریست‌ها علیه فرانسه اعلام جنگ کردند». مقامات فرانسه از شهروندان این کشور خواستند تا برای زخمی‌ شدگان این حادثه خون اهدا کنند.
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

9:55: «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به دنبال حملات تروریستی پاریس سفر برنامه‌ریزی شده خود به فرانسه را لغو کرد.
وی در پیامی به فرانسوا اولاند حادثه تروریستی پاریس را محکوم کرد و گفت که وی «به نام ملت ایران که قربانی تروریسم است این جنایات را محکوم» می‌کند.
رئیس‌جمهوری ایران ادامه داد: «بی‌تردید مهمترین پیام جهان در چنین حوادثی، عزم و اراده جدی‌تر برای مبارزه همه جانبه علیه گروههای تروریستی است».
9:48: شورای امنیت سازمان ملل حملات جمعه شب پاریس را حملات تروریستی بزدلانه و وحشیانه نامید.
به گزارش شبکه خبری العربیه انگلیسی، 15 نفر از اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای در واکنش به حملات تروریستی پاریس تاکید کردند که عاملان این جنایت تروریستی باید محاکمه شوند.
9:44: شورای فدراسیون روسیه قصد دارد روز 18 نوامبر (27 آبان ماه) در خصوص حملات تروریستی فرانسه بحث و مذاکره خواهند کرد.
9:43: وزارت خارجه انگلیس از اتباع خود در فرانسه خواست به دلیل حملات تروریستی با احتیاط در اماکن عمومی حاضر شوند.
8:52: «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون انگلستان نیز در واکنش به حملات پاریس گفت «فکر من با مردم پاریس است. ما در کنار فرانسوی‌ها هستیم. چنین اقداماتی شنیع و غیر اخلاقی هستند».
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

8:49: شبکه 9 استرالیا اعلام کرد که تکفیری‌های «داعش» مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است. 6 حمله در سراسر پاریس به وقوع پیوسته است.
8:40 : «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس به مردم فرانسه تسلیت گفت. وی این حملات را شوک برانگیز خواند و گفت: «ما هرآنچه که بتوانیم برای کمک انجام می دهیم.»
8:36: شبکه تلویزیونی استرالیا اعلام کرد که تعداد کشته‌های این حادثه به 160 نفر افزایش یافته است.
8:26: اولاند طی یک سخنرانی درباره این حادثه تأکید کرد: «در این شرایط سخت من درباره قربانیان و خانواده‌های آنان فکر می‌کنم. ما باید احساس همدردی و همبستگی داشته باشیم.»
وی تصریح کرد که جنگ بی‌رحمانه‌ای را علیه تروریسم آغاز می‌کنیم و همچنین از توافق آمریکا و فرانسه برای مبارزه با تروریسم خبر داد.
8:25: «جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا در سخنانی درباره حملات مرگبار پاریس گفت: «واقعا جمعه سیاهی برای فرانسه و برایجهان بود».
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

وی تأیید کرد که یک تبعه استرالیایی در بین 200 فرد زخمی شده این حادثه تروریستی در پاریس می‌باشد.
8:24: بعد از حملات پاریس، مقامات فیلیپین برقراری امنیت بیشتر در نشست «اپک» را وعده دادند.
8:13: «جئون هیو پارک» رئیس جمهور کره جنوبی برای حملات پاریس به مقامات و مردم این کشور پیام تسلیت فرستاد.
8:06: «ملکولم ترون بول» نخست وزیر استرالیا این حملات فرانسه را، اقداماتی تروریستی از مدل داعش نامید.
7:35: از سوی دادستانی فرانسه رسماً اعلام شد هشت نفر از تروریست هایی که حمله کردند کشته شدند  که از آن میان 7 نفر در عملیات انتحاری کشته شدند.
07:21: مقام‌های امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند دست‌کم 200 نفر در حملات مسلحانه و انفجار بمب در پاریس زخمی شده‌اند. حال 80 نفر وخیم گزارش شده است.  
06:50: پلیس فرانسه می‌گوید اعتقاد بر این است که تمام حمله‌کنندگان کشته شده‌اند، اگرچه عملیات جستجو برای یافتن همدستان تروریست‌هایی که ممکن است متواری باشند، هنوز در جریان است. 
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

06:48: تا کنون هیچ گروهی مسئولیت حملات انجام شده در هفت نقطه پاریس که در جریان آن دست‌کم 153 نفر کشته شده‌اند را به عهده نگرفته است. 
06:40: شبکه خبری سی‌ان‌ان، شمار تلفات را دست‌کم 153 نفر اعلام کرد. 
06:33: «اشتون کارتر»، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای، حوادث بامداد شنبه پاریس را «وحشتناک و وحشیانه» خواند و گفت: «این حملات، فراتر از حمله به ملت یا مردم فرانسه بوده‌اند و تهاجم به ارزش‌های انسانی مشترک ما هستند.»
06:31: خبرگزاری فرانسه، نقشه مربوط به هفت نقطه در پاریس که در آنها حملات تروریستی انجام شده را منتشر کرد. بنا به گفته مقامات فرانسه، غیر از انفجار و بمب‌گذاری در نزدیکی ورزشگاه و تیراندازی و گروگان‌گیری در مرکز هنری «باتاکلان»، تیراندازی‌هایی در چند نقطه دیگر پاریس انجام شده است. 
06:20: پلیس آمریکا در برخی از شهرهای آمریکا تدابیر امنیتی اتخاذ کرده است. نیویورک، شیکاگو و بوستون، از جمله شهرهای هستند که این تدابیر در آنها اتخاذ خواهد شد. 
06:08: «اسپوتنیک» از قول پلیس فرانسه به جزئیات بیشتری از کشته شدن حمله‌کنندگان به سالن کنسرت «باتاکلان» اشاره کرد. به گفته پلیس، گروگان‌گیرها در این سالن کنسرت چهار نفر بوده‌اند که سه نفر از آنها همزمان با نزدیک شدن نیروهای امنیتی فرانسه، خود را با کمربندهای انفجاری منفجر کرده‌اند.  
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

05:51: خبرگزاری فرانسه، گزارش‌های پیشین مبنی بر کشته شدن چهار افسر پلیس در جریان آزادسازی مرکز هنری «باتاکلان» را رد کرد و گفت که منظور از چهار نفر کشته شده، نفرات گروگان‌گیر بوده است. 
05:48: «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا، حملات پاریس را محکوم کرد و آن را «تهاجم به بشریت و انسان‌های آزادی‌دوست» خواند.
وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد کشورش از فرانسه حمایت خواهد کرد. 
05:41: چراغ‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک، برای اعلام همبستگی با فرانسه به رنگ پرچم این کشور در آمد.
در برخی از دیگر شهرها نیز، همین اقدام صورت گرفته است.

آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

05:29:روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داده چهار نفر از مقامات فرانسه - که احتمالاً پلیس هستند - در عملیات آزادسازی گروگان‌ها از مرکز هنری «باتاکلان» کشته‌ شده‌اند. 
گزارش‌های اولیه می‌گویند چهار افسر پلیس کشته شده‌اند، اما این اخبار هنوز تأیید نشده است. (برای مشاهده اخبار تکمیلی، خبر ساعت 5:51 را هم ببینید).
05:10: خبرگزاری فرانسه از قول دادستان این کشور گزارش داد پنج نفر از افراد مهاجم در مناطق مختلف تحت حمله «احتمالاً» کشته شده‌اند. 
پیشتر شبکه خبری العربیه گزارش داده بود که دو نفر از مهاجمان در مرکز هنری «باتاکلان» کشته شده‌اند.
گزارش‌های پیشین همچنین حاکی است که دست‌کم یکی از حملات انجام شده در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، حمله انتحاری بوده است. گزارش‌ها درباره تعداد نفرات مهاجم و اینکه چه تعداد از آنها ممکن است متواری باشند، هنوز متناقض است. 
05:08: مردم با حضور در خیابان‌های پاریس پلاکاردهایی به دست دارند که روی آنها نوشته شده است: «نترسیده‌ایم.»
05:03: تصاویری از آتش‌سوزی در اردوگاه پناهندگان فرانسه منتشر شده است. برخی از کاربران اجتماعی با انتشار تصاویری نظیر تصویر زیر مدعی هستند اردوگاه پناهندگان فرانسه در شمال این کشور به آتش کشیده شده است. 
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

04:49: فرانسوا اولاند، در مرکز هنری «باتاکلان» حضور یافت و گفت فرانسه در نبرد با تروریست‌ها، مماشات نخواهد کرد.
04:48: جولیان بی‌شاپ، وزیر خارجه استرالیا حوادث پاریس را «جمعه سیاه» برای جهان خواند. 
04:43: اولاند ارتش این کشور را برای مقابله با این حملات فراخواند. بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه اعلام کرد که مقامات فرانسه یکهزار و 500 نظامی به پاریس اعزام کرده‌اند.
کاخ الیزه اعلام کرد که مقامات فرانسوی یکهزار و 500 نظامی این کشور را برای تأمین امنیت فرانسه به پاریس اعزام کردند.
اولاند اعلام کرده بود که تمامی نیروهای ممکن برای از بین بردن تروریست‌ها و تضمین امنیت تمامی همسایگی‌هایی که ممکن است تهدید شوند را به کار می‌گیرد.
04:40: عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر حملات پاریس را محکوم کرد و گفت تروریسم شکست خواهد خورد. 
04:38: شورای امنیت سازمان ملل نیز با صدور بیانیه ای حملات پاریس را وحشیانه و بزدلانه توصیف کرد.
04:37: عربستان سعودی، خواستار همبستگی بین‌المللی با پاریس شد. 
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

04:37: کویت با صدور بیانیه‌ای حملات تروریستی پاریس را محکوم کرده و آن را مغایر با ارزش‌های ادیان آسمانی دانست. 
04:35: رجب طیب اردوغان و احمد داود اوغلو رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه نیز به فرانسوا اولاند تسلیت گفتند و این حملات تروریستی را حمله به تمامی انسانها دانستند و ان را محکوم کردند.
«رجب طیب اردوغان» اعلام کرد: «بعنوان یک کشوری که به خوبی رفتار و پیامدهای تروریسم را می‌داند، ما کاملاً رنجی که فرانسه در حال حاضر تجربه می‌کند را درک می‌کنیم».
04:34: رسانه های گروهی ایتالیا به نقل از ماتیو رنزی نخست وزیر این کشور نوشتند که « اروپا در قلب خود دچار مصیبت شد و خوب می داند که چگونه با این وحشیگری مقابله کند». همچنین سرجیو ماتاریلا رئیس جمهور ایتالیا هم غم و اندوه شدید خود را از این حادثه تروریستی ابراز داشت.
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

04:33: به گزارش الجزیره، اتحادیه سازمان‌های اسلامی اروپا، حملات پاریس را محکوم کرد. شورای مسلمانان فرانسه هم با «نفرت انگیز و ذلت‌بار» خواندن این حملات آنها را محکوم کرد.
04:21 شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در خبری گزارش داد حملات پاریس در هفت نقطه مختلف صورت گرفته است. (نقشه مربوط به این هفت نقطه را در خبر ساعت 6:31 ببینید.)
04:19: ناتو حمایت خود را از دولت فرانسه در مبارزه با تروریسم اعلام کرد. 
 آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر
04:16: شرکت «امریکن‌ ایرلاینز» آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از پروازهای خود به مقصد فرودگاه «شارل دوگل» پاریس را لغو کرده است. 
04:04: « آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان  و «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان در پی حملات تروریستی امروز صبح در پاریس  اعلام کردند که به شدت شوکه شده‌اند. مرکل گفت: « ما مراتب همدردی و همبستگی خود را با فرانسه اعلام می‌کنیم». اشتاین‌مایر هم گفت: «ما شانه به شانه در کنار فرانسه ایستاده‌ایم.»
گزارش‌ رسانه‌های آلمانی حکایت از آن دارد که آنگلا مرکل نشست ویژه‌ دولت آلمان درباره حملات پاریس را برگزار می‌کند.
04:00: شبکه خبری العربیه اعلام کرد سه فرد مهاجم به مرکز موسیقی فرانسه کشته شده‌اند. 
03:54: آسوشیتدپرس از قول یک مقام پلیس فرانسه گزارش داد دست‌کم 100 نفر در داخل مرکز کنسرت پاریس کشته شده‌اند. خبرگزاری فرانسه هم لحظاتی بعد این خبر را تأیید کرد. در صورتی که این خبر تأیید شود، شمار کشته‌شدگان دست‌کم 143 نفر است. 
03:50: وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد فرودگاه‌های این کشور باز خواهند بود و پروازها و حرکت قطارها متوقف نخواهد شد.
03:44: گروگان‌گیری پایان یافت و گروگان‌ها در حال خروج هستند. اولین تصاویر از آزادسازی گروگان‌ها از مرکز هنری «باتاکلا» در زیر منتشر شده است.  
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر 

03:42: جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا حملات پاریس را محکوم کرد. 
03:37: سفر اولاند به ترکیه برای شرکت در نشست گروه 20 لغو شد.
03:25: رسانه‌ها از کشته شدن دو نفر از گروگان‌گیران در سالن کنسرت باتاکلان خبر داد. 
03:17: شبکه خبری سی‌ان‌ان، تعداد کشته شدگان، را 43  نفر اعلام کرد. 
03:10: شبکه العربیه در خبری فوری شمار گروگانگیران در سالن کنسرت باتاکلان پاریس را حدود 12 نفر اعلام کرد.
03:08: بان‌کی‌مون، حملات فرانسه را محکوم کرد و آن را به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت. 
03:02: در آلمان، مردم به خیابان آمده و فریاد می‌زنند: «آلمان با فرانسه است.
02:59: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، حملات پاریس را تسلیت گفت و اضافه کرد مسکو آماده است به فرانسه برای تحقیق در زمینه این حمله تروریستی کمک کند. 
02:58: رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه می‌گوید سه نفر در بمب‌گذاری و حمله انتحاری در نزدیکی ورزشگاه محل برگزاری مسابقه فوتبال فرانسه و آلمان کشته شدند. 
02:54: تماشاگران در حال خروج از ورزشگاه هستند. 
 آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر
02:52: این اولین بار است که در سر تا سر فرانسه، اعلام وضعیت اضطراری می‌شود. 
02:44: فرانس‌24 گزارش داد انفجار در نزدیکی استادیوم حمله انتحاری بوده است. مطابق این گزارش، در نزدیکی این ورزشگاه، دو حمله انتحاری و یک بمب‌گذاری به وقوع پیوسته است. 
02:43: فرانس 24 گزارش داد برخی از نفرات گروگان گرفته شده پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه تروریست‌ها در حال کشتن مردم، یکی پس از دیگری هستند. برخی از رسانه‌های بین‌المللی همچنین از قول برخی از نفراتی که توانسته‌اند از محل گروگان‌گیری خارج شده‌اند، اظهاراتی مشابه مطرح کرده‌اند. 
02:35: رسانه‌ها از قول یک شاهد عینی مدعی شده‌اند یکی از افراد حمله‌کننده، هنگام تیراندازی فریاد زده: «این برای سوریه است.»
02:29: کاخ ریاست جمهوری الیزه اعلام کرد که «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه تصمیم به برقراری کنترل و نظارت بر مرزها گرفته و مرزهای فرانسه بسته نخواهد شد.
اولاند با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که حمله جدید روی ندهد اضافه کرد نیروهای ویژه، عملیات برای یافتن عاملان این حمله را آغاز کرده است. 
اولاند همچنین گفت که می‌داند مهاجمین از کجا آمده‌اند. اولاند ارتش را برای مقابله با تروریسم در پاریس فراخواند. 
02:13: «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا، حملات پاریس را محکوم کرد. وی گفت: «شاهد تلاشی ظالمانه برای ایجاد رعب و حشت در میان شهروندان بی‌گناه هستیم. این نه فقط حمله به پاریس، نه حمله به مردم فرانسه، بلکه حمله به بشریت و ارزش‌های جهانی‌ای است که ما در آن سهیم هستیم.»
رئیس‌جمهور آمریکا گفت دولت این کشور آمادگی دارد هر کمکی که فرانسه می‌خواهد را در اختیار آن کشور قرار دهد. وی فرانسه را قدیمی‌ترین متحد آمریکا خواند که همواره در کنار این کشور بوده است و بر آمادگی آمریکا برای کمک به پاریس در نبرد با تروریسم تأکید کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما هنوز نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده؛ ما با مقامات فرانسه در تماس بوده‌ایم تا به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت بگوییم.»
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

اوباما با بیان اینکه وضعیت هنوز سیال است تصریح کرد: «من ترجیح داده‌ام هنوز با رئیس‌جمهور اولاند تماس نگیرم چون انتظارم این است که او در حال حاضر بسیار پرمشغله باشد.» 
02:12: برخی رسانه‌های بین‌المللی، از جمله العربیه می‌گویند دست‌کم 60 نفر در حملات پاریس کشته شده‌اند. رسانه‌های فرانسه کماکان، تعداد کشته‌شدگان را 35 نفر اعلام می‌کنند. 
02:10: فیلمی منتشر شده که صدای لحظه انفجار در حین برگزاری مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه را نشان می‌دهد. 
01:56: شمار تلفات در بحران فرانسه به دست‌کم 40 نفر افزایش یافته و گزارش‌هایی از خشونت در داخل پاریس و حومه آن وجود دارد. 
01:50: «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس در باره حملات فرانسه گفت:«من از حوادث امشب پاریس شوکه شدم. فکر و دعای ما با مردم فرانسه است. هرچه لازم باشد برای کمک انجام می‌دهیم».
گزارش‌ها حکایت از آن دارد که قرار است کامرون ریاست نشست اضطراری دولتی بعد از حملات پاریس را برعهده بگیرد.
01:49- خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد شمار تلفات حملات فرانسه، اکنون به 30 نفر افزایش یافته است.
آخرین اخبار از کابوس خونبار پاریس + تصاویر

01:38- تلویزیون فرانسه می‌گوید استادیوم «استاد دو فرانس»، به دلایل امنیتی تعطیل شده و از خروج ده‌ها هزار تماشاگر جلوگیری به عمل آمده است. تماشاگرها وارد زمین بازی شده‌اند.
01:33:  دیدار دوستانه فرانسه و آلمان در ورزشگاه «استاد دو پاریس» که از ساعت 23:30 دقیقه آغاز شده بود با نتیجه دو بر صفر به سود فرانسه به پایان رسید. 
01:32- پلیس فرانسه می‌گوید دست‌کم 26 نفر در این حملات کشته شده‌اند. 
01:09: خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه از ورزشگاه استادو فرانس خارج شده است.
01:06: شمار تلفات حوادث فرانسه تا این لحظه، دست‌کم 18 نفر گزارش شده است. 
منبع: ایسنا - فارس