December 6, 2015

آلبوم عکس: تقویم برهنه دانشجویان دانشگاه سیدنی برای کمک به آسیب‌دیدگان خشکسالی+18

تقاطع: در اقدامی که به یک سنت قدیمی در دانشگاه سیدنی استرالیا تبدیل شده، دانشجویان سال چهارم رشته‌ی دامپزشکی این دانشگاه بدون لباس در مقابل دوربین قرار گرفتند. این عکس‌ها در تقویم سالانه‌ی ویژه‌ی این دانشجویان استفاده می‌شود که قرار است با هدف کمک به کشاورزان به فروش برسد.
در این تقویم که سابقه‌ای ۳۰ ساله دارد، ده‌ها دانشجو بدون لباس با حیوانات مزرعه‌ عکس می‌گیرند و در عین حال، حمایت خود را از کشاورزان و دام‌داران اعلام می‌کنند.
موضوع ویژه‌ی تقویم سال ۲۰۱۶ این دانشجویان، برجسته کردن خشکسالی ویران‌گری است که بر خانواده‌ها، کشاورزان، دام‌داران و حیوانات در سراسر استرالیا تاثیر گذاشته است.
“مَت کلیفتن”، دانشجوی سال چهارم علوم دام‌پزشکی و مدیر رسانه‌ای این تقویم به دیلی‌میل استرالیا می‌گوید: «از همان زمانی که وارد دانشگاه شدیم، درباره‌ی خشکسالی به ما گفته شد. بسیاری از ما از خانواده‌هایی با پیشینه‌ی کشاورزی می‌آییم. بنابراین، اثر آن را بر کشاورزان، خانواده‌های‌شان، و جامعه می‌دانیم.»
او ادامه می‌دهد: «کشاورزان درگیر راه‌هایی برای نجات دام‌های‌شان هستند و ما می‌خواهیم تا جایی که می‌توانیم تقویم‌مان را بفروشیم و به آن‌ها کمک کنیم.»
وی فضای عکاسی‌ها را نیز این‌گونه توصیف می‌کند: «وقتی ما اولین عکس را می‌خواستیم بگیریم، همه به دور و برشان نگاه می‌کردند و منتظر بودند که اولین نفر شروع به درآوردن لباس‌هایش بکند. اما در مجموع، فکر نمی‌کنم که ما خیلی لحظات سختی را تجربه کرده باشیم. همه کاملا آرامش داشتند. و وقتی آخرین گروه عکس می‌گرفتند، کسی دیگر احساس ناراحتی نمی‌کرد.»
به گفته‌ی “مت کلیفتن”، حدود ۶۵ دانشجویی که در عکس‌های این تقویم حضور دارند، در زمان بین کلاس‌ها در این پروژه مشارکت کرده‌اند و گرفتن عکس‌ها نیز بیش از دو هفته طول کشیده است.
این تقویم به قیمت ۲۰ دلار در وب‌سایت آن به فروش گذاشته شده است.Naked-Students-Calendar-7

No comments:

Post a Comment