January 21, 2016

توقیف ۵/۵ میلیون سی‌دی "مبتذل" و بازداشت ۴۵۰ نفر در پنج ماه گذشته در تهران


"جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ" می‌گوید در پنج ماه گذشته، ماموران پلیس امنیت این شهر، ۵/۵ میلیون سی‌دی "غیرمجاز" و "مبتذل" را توقیف، ۴۷ "باند تکثیر و توزیع" این سی‌دی‌ها را منهدم، و ۴۵۰ نفر را در این ارتباط بازداشت کرده‌اند.
قادر کریمی روز چهارشنبه (۳۰ دی-۲۰ ژانویه) در حاشیه‌ی دومین مرحله از "طرح برخورد با تکثير و توزيع‌کنندگان محصولات ضدفرهنگي و سي‌دی‌های مبتذل" در شهر تهران به وب‌سایت "پلیس" گفت که این مرحله‌ی طرح، از شهریورماه آغاز شده و در آن، توزیع‌کنندگان این‌گونه سی‌دی‌ها «در اطراف مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها» شناسایی و بازداشت شده‌اند.
به گفته‌ی آقای کریمی، «تمامی این متهمان، سابقه‌دار هستند» و «پس از اعتراف به جرایم و تکمیل پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته‌اند».
وی با بیان این‌که «بسیاری از متهمان به سمت فروش بازی‌های رایانه‌ای و کارتون‌های ویژه کودکان رفته‌اند» افزود که آن‌ها «سعی دارند تا با فروش محصولات مخرب فرهنگی به این گروه از جامعه ضربه بزنند».
او از خانواده‌ها و پدرومادرها خواسته تا بازی‌های رایانه‌ای را از مراکز "مجاز" برای کودکان‌شان خریداری کنند.
قادر کریمی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره‌ی برخورد با فروشندگان کپی‌های غیرقانونی فیلم‌های سینمایی در حال اکران نیز گفت که در پنج ماه گذشته، نزدیک به سه میلیون سی‌دی از این دست، توقیف شده است.

No comments:

Post a Comment