January 12, 2016

دولت ژاپن چگونه با بی‌سوادی مبارزه میکند؟


دولت ژاپن یک ایستگاه دورافتاده قطار را فقط به خاطر اینکه یک دختر دبیرستانی از آن استفاده می کند باز نگه داشته است. این ایستگاه قرار بود ۳ سال پیش بسته شود اما شرکت قطار ژاپن بعد از اینکه متوجه شد یک دختر دبیرستانی هر صبح و عصر از آن برای رفتن و برگشتن به مدرسه استفاده می کند از تصمیم خود منصرف شد و ایستگاه تا ماه مارس امسال که دختر فارغ التحصیل می شود باز می ماند. این ایستگاه در بین دو شهر قرار دارد و قطار فقط ۸ صبح و ۴بعد از ظهر یکبار در آن توقف می کند. زمان توقف قطار بر اساس برنامه رفت و برگشت دختر تنظیم شده است
و اما در جمهوری اسلامی، با وجود ذخایر بیکران دانش آموزی به نام «عزیز» در استان سیستان‌وبلوچستان ، در کنار تلاش‌های زیاد برای به دست آوردن شناسنامه و حضور بی‌دغدغه در مدرسه، هر روز برای رسیدن به کلاس درس ۱۲ کیلومتر را می‌دوید!
همچنین به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز صهبا عوض پور و رحیق خلیلی دو شهروند بهایی ساکن استان کرمانشاه توسط دولت تدبیر و امید از دانشگاه علمی کاربردی اخراج شدند. بنابر این گزارش این دو شهروند بهایی در حالی از دانشگاه علمی کاربردی در استان کرمانشاه اخراج شده اند که ترم اول را در این مرکز تحصیل کرده اند و به دلیل اعتقاد به دیانت بهایی اجازه ادامه تحصیل را از دست داده اند.

No comments:

Post a Comment