December 11, 2015

اردوغان: ترکیه به هیچ‌وجه نیروهایش را از عراق خارج نخواهد کرد


mediaرجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز پنجشنبه ١٠ دسامبر باردیگر تأکید کرد که ترکیه به هیچوجه نیروهای خود را از اطراف شهر موصل در عراق بیرون نخواهد برد.
رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس خبری گفت نیروهای ترکیه در شهر " باشیقا" در نزدیکی موصل فقط ماموریت آموزش پیشمرگه های کرد را بعهده دارند و کاهش و یا افزایش این نیروها، به چگونگی این آموزش وابسته است اما ترکیه به هیچ صورت نیروهایش را از این منطقه خارج نخواهد کرد.
آقای اردوغان همچنین گفت که استقرار نیروهای ترکیه در عراق در جلسه‌ای میان این کشور با آمریکا و اداره خودمختار کردستان عراق بروز ٢١ دسامبر مورد بحث قرار خواهد گرفت.
بگزارش خبرگزاری فرانسه، در هفته های اخیر، ترکیه صدها تن از سربازان و تانک‌های ارتش خود را در باشیقا مستقر کرده تا نیروهای کرد را برای مبارزه علیه گروه "دولت اسلامی" یا داعش آموزش دهند؛ بدنبال استقرار این سربازان دولت عراق از ترکیه خواست فوراً نیروهای خود را از عراق خارج کند و تهدید کرد که این مسأله را به شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.
با افزایش تنش‌ها میان هردو کشور، ترکیه روز چهارشنبه ٩ دسامبر، از اتباع خود خواست بغیر از اقلیم خودمختار کردستان، سایر مناطق عراق را ترک کنند.

No comments:

Post a Comment