October 1, 2016

پروژه نفوذ دوباره احیا می‌شود؟

ezhie-alavi.jpg
همزمان با افزایش تحرک انتخاباتی گروه‌های سیاسی در ایران، سه مقام امنیتی و قضایی باردیگر در باره «نفوذ دشمن» هشدار دادند.
محمود علوی وزیر اطلاعات، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه و حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در سخنرانی‌های جداگانه از تلاش آنچه که «دشمن» خواندند برای «نفوذ در ساختار تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی جمهوری اسلامی» خبر دادند.
محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه هشتم مهر در همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب و نظامی در مشهد گفت که «پروژه نفوذ گاهی در پوشش شرکت بنز و پژو و دیگر شرکت‌های تجاری و توریستی» انجام می‌شود.
او «مبداء نفوذ» را دستگاه‌های امنیتی دانست و مدعی شد که وزارت اطلاعات «درصدد است که یک کار دانش‌بنیان در عرصه مقابله با نفوذ داشته باشد.»
علوی با بیان اینکه «مسئله نفوذ امروز جدی‌تر از گذشته شده است»، گفت که « وقتی پنجره‌ای برای و‌رود هوای تازه باز می‌شود حشرات موذی هم به داخل می‌آیند اما راه‌حل جلوگیری از ورود حشرات بستن پنجره نیست بلکه باید مانعی برای ورود حشرات ایجاد کرد.»
وزیر اطلاعات ضمن تمجید از «همکاری و همدلی نیروهای امنیتی و نظامی ایران»، بی آن که از نهادی نام ببرد، از فعالیت موازی اطلاعاتی برخی از دستگاه‌ها و نهادها انتقاد کرد.
او گفت که « مواردی بوده که فرد به‌جرم جاسوسی دستگیر شده اما در بررسی کارشناسان ما این‌گونه نبوده است.» علوی ادامه داد: برای به حداقل رساندن آسیب‌ها «باید برخوردها را واقعی کرده و با عناوین مجرمانه واقع‌بینانه و واقع‌گرایانه برخورد کنیم.»
وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش از عملکرد قوه قضائیه دفاع و تاکید کرد که «هیچ فرد حقیقی و حقوقی حتی دستگاه‌های حاکمیتی حق ندارند دستگاه قضا و قضات را تحت فشار قرار دهند.»

No comments:

Post a Comment