December 15, 2015

توقیف ۴۰ هزار خودرو در راستای برخورد با «بدحجابی» و «مظاهر علنی فساد»

تیمور حسینی، رییس "پلیس راهور تهران بزرگ" روز سه‌شنبه (۲۴ آذر-۱۵ دسامبر) در جمع خبرنگاران گفت که از ابتدای سال ۱۳۹۴، نیروهای این پلیس، ۴۰ هزار خودرو را «در راستای برخورد قاطع پلیس با مظاهر علنی فساد از جمله بدحجابی و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم» توقیف کرده‌اند.
آمار تازه از توقیف خودرو شهروندان در کمتر از نه ماه گذشته در حالی اعلام می‌شود که پیش‌تر در روز ۱۹ آبان، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفته بود که پلیس با رانندگانی که «رعایت شئونات و هنجارها و الزام ارزش‌ها» را نمی‌کنند، «برخوردی قاطع، سریع و البته توام با رافت و مهربانی» می‌کند.
او با تاکید بر توقیف خودرو رانندگان به دلایلی چون «کشف حجاب در خودروها»، «دور دور کردن» و «مزاحمت برای نوامیس»، به نیروهای پلیس توصیه کرده بود که «اگر امکان توقف خودرو وجود ندارد، پلاک خودرو را بردارند و ظرف حداکثر ۱۲ تا ۲۴ ساعت اقدام به توقیف خودرو کنند».
به فاصله‌ی ۵ روز پس از این اظهارات فرمانده پلیس، سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی وی، در یک نشست خبری اعلام کرد که در این ارتباط به ۱۰ هزار نفر تذکر داده شده است و ۲۰۰۰ خودرو نیز توقیف شده‌اند.
آقای منتظرالمهدی اضافه کرده بود که «این افراد علاوه بر جریمه و توقیف اتومبیل، خودروشان ممنوع‌الفروش شده امکان پرداخت عوارض و… نیز برای‌شان مقدور نخواهد بود».

No comments:

Post a Comment