September 15, 2015

نگرانی سپاه؛ بهانه های حقوق بشری شروع شد


مرصاد نیوز وابسته به سپاه پاسداران: در حالی که تنها چند ماه از توافق اولیه (برجام) می گذرد، بهانه های حقوق بشری غرب برای اعمال فشارهای دیگری بر ایران شروع شده است.
در حالی که چند ماهی از توافق اولیه ایران و 5+1 می گذرد، دخالت های غرب در امور ایران، نه تنها کمتر نشده، بلکه این دخالت ها روز به روز بیشتر هم می شود.
غرب اگرچه ادعا میکند تحریم های هسته ای را برخواهد داشت اما به دنبال راه های دیگری برای وضع تحریم ها علیه ایران است.
از همان روزهای نخست بعد از توافق، بهانه‌های حقوق بشری درباره ایران مطرح شد تا تحریم های جدید علیه ایران به بهانه حقوق بشر وضع شود.
پس از اتهامات زیادی که در خصوص حقوق بشر از سوی غربی ها با رهبری آمریکا به ایران زده شد، روز گذشته زید رعد الحسین که پس از ناوی پیلای به عنوان کمیسر عالی شورای حقوق بشر انتخاب شده، در سخنان افتتاحیه خود در این اجلاس، ضمن استقبال از حصول توافق اتمی با ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی می‌‌بایست در زمینه حقوق بشر نیز خودش را ارتقا دهد.
این شاهزاده اردنی اضافه کرد: «صدور بی‌رویه احکام اعدام، محدود بودن حق برخورداری از محاکمه عادلانه و ادامه بازداشت روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و کنشگران حقوق بشر دلایل اصلی نگرانی ما درباره ایران هستند.»

البته طرح تدریجی بهانه های حقوق بشری غرب علیه ایران پس از حل و فصل شدن نسبی بهانه هسته ای، قابل پیش بینی بود چرا که رهبر انقلاب نیز بارها بر بهانه بودن مسئله هسته ای تأکید کرده بودند.

No comments:

Post a Comment