January 25, 2016

۱۹۳ سال حبس برای ۲۴ شهروند بهایی در استان گلستان


وب‌سایت "بهایی‌نیوز" که اخبار بهاییان ایران را پوشش می‌دهد از صدور مجموعا ۱۹۳سال حبس برای ۲۴ شهروند بهایی در استان گلستان خبر می‌دهد.
به نوشته‌ی این وب‌سایت، دادگاه انقلاب اسلامی گرگان، شهنام جذبانی و شیدا قدوسی را به ١١ سال زندان، فرح تبیانیان، پونه ثنایی، مونا امری حصاری، بهنام حسنی، پریسا شهیدی، مژده ظهوری، پریوش شجاعی، تینا موهبتی، هنا عقیقیان، شهره صمیمی، بیتا هدایتی، وثاق سنایی و هنا کوشکباغی را به ۹ سال زندان، و روفیا پاکزادان، سودابه مهدی‌نژاد، میترا نوری، شیوا روحانی، هوشمند دهقان، مریم دهقان، نازی تحقیقی، کاملیا بیدلیان و نوید معلم را به ۶ سال زندان محکوم کرده است.
این ۲۴ نفر که در شهرهای گرگان، مینودشت و گنبدکاووس سکونت دارند، در چند مرحله از جمله در پاییز و زمستان ۱۳۹۱ بازداشت و بعد از مدتی با قرار وثیقه آزاد شدند.
آن‌گونه که یک منبع آگاه به #تقاطع گفته، جلسات دادگاه این شهروندان بهایی در یک سال گذشته در گروه‌های چند نفره به اتهاماتی چون «تشکیل و اداره تشکیلات غیرقانونی تبلیغی»، «رشد بهاییت در سطح شهر گرگان به عنوان یک تشکیلات مخل امنیت کشور»، «تبلیغ به نفع بهاییت»، «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» و «همکاری با دول متخاصم از طریق کمک به پیشبرد اهداف این دولت‌ها» برگزار شده بود.

No comments:

Post a Comment