January 25, 2016

حزب‌اللهی‌های کاشان روی سقف اتومبیل فاطمه معتمدآریا رفتند


گروهی از نیروهای حزب‌اللهی و حامیان حکومت در کاشان با تجمع در مقابل سالن اکران و نشست بحث و بررسی فیلم سینمایی "یحیی سکوت نکرد" به حضور فاطمه (سیمین) معتمدآریا در این نشست اعتراض کردند. این معترضان در هنگام خروج خانم معتمدآریا از سالن، روی سقف اتومبیل وی رفتند و تلاش کردند با شکستن شیشه، وارد ماشین شوند.
کاوه ابراهیم‌پور، کارگردان فیلم "یحیی سکوت نکرد" در شرح ماجرا به خبرگزاری "ایلنا" گفته: «یکشنبه‌شب (۴ بهمن-۲۴ ژانویه) زمانی که قصد داشتیم به همراه فاطمه معتمدآریا وارد سالن شویم جمعیتی نزدیک به ۵۰ الی ۶۰ نفر در جلوی در سینما تجمع کرده بودند و با عصبانیت تمام علیه فیلم و خانم معتمدآریا شعار می‌دادند و خواستار خروج ما از شهر بودند. آن‌ها به ما حمله کردند و الفاظ به شدت زشت و نادرستی به ما گفتند. آن‌ها به من و خانم معتمدآریا ناسزاهایی می‌گفتند که تاکنون نشنیده‌ بودم اما با کمک نیروی انتظامی سرانجام توانستیم از درب پشتی وارد سالن شویم.»
آقای ابراهیم‌پور فضای سالن سینما "بهمن" کاشان در هنگام اکران فیلم و جلسه نقد و بررسی را نیز این‌گونه توضیح داده است: «در زمان برگزاری باوجود آن‌که جمعیت زیادی در داخل سالن مشتاقانه حضور پیدا کرده ‌بودند، گروه زیادی نیز در بیرون سالن با صدای بلند فحاشی می‌کردند و به شدت تلاش داشتند داخل سالن شده و نظم جلسه را به‌هم بریزند که با درایت نیروی انتظامی و مدیریت آن‌ها این امر رخ نداد.»
به گفته‌ی این کارگردان سینما، بعد از پایان جلسه نقد و بررسی فیلم، فاطمه معتمدآریا پیشنهاد کرد که «سالن تخلیه شود و گروه معترض به داخل سالن بیایند و رودرو با هم گفت‌وگو کنند و وی پاسخ سوالات آن‌ها را بدهد» اما «باوجود آن‌که نیروی انتظامی این پیشنهاد را پذیرفت، و اعلام کرد که آماده همکاری است، گروه معترض پیشنهاد را نپذیرفتند و به اعتراضات خود ادامه دادند».
وی درباره‌ی اتفاقات بعد از پایان برنامه نیز می‌گوید: «به سختی با همکاری نیروی انتظامی از سالن خارج شدیم و به سرعت به سمت ماشین‌های خود حرکت کردیم. در هنگامی که سوار اتومبیل شده بودیم بازهم دو نفر روی سقف ماشین آمده و قصد داشتند با شکستن شیشه‌ها وارد خودرو شوند که نیروی انتظامی مانع آن‌ها شد. همچنین زمانی که درحال حرکت بودیم تعدادی موتورسوار ما را تعقیب می‌کردند ولی نتوانستند به ما دسترسی پیدا کنند.»
این در حالی است که مصطفی جوادی‌مقدم، رییس "اداره فرهنگ و ارشاداسلامی" شهرستان کاشان به "ایلنا" گفته که حضور فاطمه معتمدآریا در این برنامه، «بدون هماهنگی مقامات شهری» صورت گرفته و تنها کارگردان فیلم "یحیی سکوت نکرد" مجوز حضور در جلسه را داشته است.
وی با بیان این‌‌که «نماینده ولی فقیه، امام جمعه کاشان، شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان و سایر ارگان‌ها با حضور خانم معتمدآریا در نشست مخالف بودند» افزوده: «با این وجود ایشان در جلسه حضور یافت.»
در همین ارتباط، وب‌سایت محلی "کاشان‌نیوز" از ادامه اعتراضات به حضور خانم معتمدآریا در کاشان در روز دوشنبه (۵ بهمن) خبر داده و نوشته معترضان با تجمع در مقابل فرمانداری کاشان خواهان توضیح فرماندار در این خصوص شده‌اند.
فیلم "یحیی سکوت نکرد" اولین حضور معتمدآریا در سینمای ایران بعد از چند سال ممنوعیت فعالیت و ممنوع‌التصویری به شمار می‌رود. این بازیگر مطرح سینمای ایران بعد از آن‌که در خردادماه ۱۳۸۹ در جشنواره فیلم "کن" بدون حجاب و با مچ‌بند سبز حضور پیدا کرد، به دلیل حمایت از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ممنوع‌الفعالیت شد که این ممنوعیت تا زمستان ۱۳۹۲ ادامه داشت.

No comments:

Post a Comment