July 25, 2017

منتخب اخبار اجتماعی ۱۷ در صد مردم به سوی اعتیاد میروند

منتخب اخبار سیاسی – اجتماعی
دیر زمانی‌ نگذاشته که اعتیاد در فرهنگ ما به درصد ناچیزی از جامعه تعلق داشت ولی‌ به برکت دولت اسلامی حالا بزرگترین مشکل و معضل خانواده‌ها شده است نگاهی‌ به امر از سایت خبری پیک نت گویای همه چیز است

 
از هم اکنون خیلی ها برای تریاک کوپنی خیز برداشته و خود را آماده کرده اند. عده ای دنبال شناسنامه 60 سال به بالا می گردند و عده ای دنبال دکتر و پزشکی که آشنا باشد برای گرفتن تائیدیه نیاز به تریاک به هر بهانه ای. از جمله فشار خون، بیماری قلبی و ... در این میان شبکه های زیر میزی هم خود را آماده دلالی کرده اند. رشوه بدهند و سپس رشوه را از مشتری بگیرند.
در زمان شاه سال ١٣٤٧  قانون اجازه کشت محدود خشخاش و صدور تریاک در قوه مقننه وقت تصویب شد. در آیین‌نامه اجرائی قانون برای معتادان بالای ٦٠ سال کارت سهمیه و برای مراکز خاص و برای افراد زیر ٦٠ سال نیز با تجویز پزشک، مجوز استفاده از تریاک دولتی صادر شده بود. در یک تحقیق در سال ١٣٥٣، مشخص شد از ابتدای سال ١٣٤٨ تا مهر ١٣٥٣، بیش از ١٦٠‌هزار کوپن مواد مخدر دریافت شده بود. شاید این رقم اکنون به نیم میلیون هم برسد.
اینست شعار ملی:
"تریاک" اعتیاد برتر!

بدنبال اعلام طرح سهمیه بندی و کوپنی شدن تریاک، رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف از طرح «توزیع موادمخدر دولتی» علاوه بر قطع ارتباط بین معتادان و قاچاقچیان، "تک مصرفی" شدن معتادان در کشور است البته برای صدور کوپن سهمیه معیارهایی مانند اینکه این افراد چه سنی دارند؟ از چه نوع موادی با چه میزانی مصرف می‌کنند؟ و آیا سابقه ترک اعتیاد داشتند؟ در نظر گرفته می شود.
آمارها می گوید در کشور 17 درصد مردم تمایل به مصرف مواد مخدر دارند. از این تعداد 5 درصد به سمت استعمال موادمخدر رفته‌اند و  12 درصد باقیمانده در صورت قطع نشدن ارتباط مصرف کننده و قاچاقچیان و نبود مدیریت مصرف به این سمت حرکت خواهند کرد.
 در حال حاضر تعداد معتادان کشور 2 میلیون و 800 هزار نفر و براساس اعلام نیروی انتظامی تعداد قاچاقچیان نیز 220 تا 250 هزار نفر است.

No comments:

Post a Comment