June 1, 2016

کنفرانس خبری وزرای امور خارجه ایران و سوئد برگزار شد

وزیر امورخارجه ایران، محمدجواد ظریف امروز با همتای سوئدی خود، مارگوت والشتروم دیدار کرد. در این دیدار او از سابقه طولانی روابط دیپلماتیک میان دو کشور یاد کرد و خواستار تقویت روابط دو کشور شد.

98673cdf-828b-4a20-a5b5-582438007f54مارگوت والستروم بعد از خوش آمدگویی به همتای ایرانی خود، گزارشی از موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفته بود را ارائه داد. والستروم گفت ما درباره روابط ایران با کشورهای منطقه و همین طور اوضاع حقوق بشر در ایران «گفتگوهای سازنده و «دوستانه ای» داشتیم. مجمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران نیز از پیشینه تاریخی روابط دو گشور گفت و اظهار امیدواری کرد که این روابط مستحکمتر شود.
در حالی که صدای عده ای تظاهرکننده از پشت درهای وزارت امورخارجه سوئد به گوش می رسید، خبرنگار تی تی از وزیر امورخارجه ایران درباره نگرانی ایرانیان در تبعید درباره شرایط حقوق بشر در ایران گفت و از او پرسید که پیغامش برای ایرانیان ساکن سوئد چیست. ظریف با اشاره به حضور بیش از یکصدهزار ایرانی تبار ساکن سوئد، اظهار داشت که «عده ای مساله حقوق بشر در ایران را دست آویز بهره وری شخصی کرده اند» و اضافه کرد که  معتقد است که:«همه کشورها می توانند اوضاع حقوق بشر خود را بهتر کنند.» از سوی دیگر، او با اشاره به سفر سالیانه هزاران ایرانی بین دو کشور، آن را نشانه ای از علاقه انها به ارتباط بین سوئد و ایران دانست.
در پاسخ به پرسش خبرنگار رادیو سوئد درباره زمینه های همکاری اقتصادی ایران و سوئد، ظریف به صنایع ماشین سازی ولوو و اسکانیا اشاره کرد و همچنین اعلام کرد که دو طرف در نظر دارند تا زمینه ارتباط اقتصادی بیشتر دو کشور در زمینه فن آوری اطلاعات را فراهم کنند.

No comments:

Post a Comment